Komentáře - Červen 2013

|< 10 11 12 13 14 15 16  >|

Na oplátku

Autor: Lumos      Jazyk: ČJ

Salome:

“Výborné dílko, přes malý rozsah a temnotu, která je skutečně temnou. Ale je to temnota, z které probleskuje naděje, a to nejen na konci, ale celým příběhem. Jen je jí tam těžké najít - ale už je v tom, co H. udělala a proč to udělala, naděje byla. Je to velmi naturalistické, ale ne příliš - tedy tím mylsím, že explicitní scény nejsou samoúčelné, jsou naopak zcela nezbytné pro pochopení postav. Tedy - úžasný, sevřený příběh kontinuálně se zlepšující autorky. Tento příběh je skutečnou literaturou, a to výbornou literaturou. Vřele doporučuji všem, kromě příliš citlivých jedinců a dětí. Rating není zbytečný.”

Nenávidí ho všichni, miluje jen jedna

Autor: Jane      Jazyk: ČJ

Salome:

“Je to standardní příběh s vcelku obvyklou zápletkou a sladkobolnoromantických nádechem, který však nikoli ojediněle dostává nádech kýče. Hodně ruší velké množství pravopisných chyb, styl je celkově kostrbatý. Postavy mluví jak kniha, ne jako lidé - v poslední kapitole Hermiona bezprostředně po probuzení z bezvědomí např. pronáší proslova hodný Nečase v poslanecké sněmovně. Nejde o průšvih a tenhle příběh si rozhodně najde spoustu spokojených vzdychajícíh fanynek. Ale o kvalitní literaturu nejde ani náhodou.”

No, Hermiono!

Autor: wocicko      Jazyk: ČJ

Richenza:

“Tuhle kapitolovku jsem četla v počátcích své fanfiction kariéry, a také jsem nevěděla, jestli je vážně míněné či parodie. Bohužel se kloním k tomu, že slo o vážně míněné dílo, takže i bezesporu geniální momenty (kdyby to byla parodie), hodnotím negativně. Původní nápad byl zajímavý, byť mírně přitažený za vlasy, ale stále v rámci logiky. Celé dílko působilo dojmem, že se autorka nechávala unášet momentálním nápadem - je to hrozně neucelené, děj nemá jednotnou linku, kvalita je kolísavá, jako by jednotlivé části psaly různé osoby. Postavy jsou celé mimo, a to totálně. Na druhou stranu nelze upřít švih a čtivost, takže záporné hodnoty bych nedala ani kdyby tu byly.”

Mistr lektvarů

Autor: Josan PQ      Jazyk: ČJ

zmije:

“Je to dobře napsaná povídka, dračí rezervace je skvělá... ale nikdy bych nevěřila, že ze Snapa bude ušlápnutý a zlomený slaboch. To není jeho charakter. Vztek, arogance, namyšlenost a především hrdost... ano. Ale ne poddajnost, vděčnost a ustrašenost. Takto napsanou povídku si nevychutnám, i když je jinak dobrá.”

Mistr lektvarů

Autor: Josan PQ      Jazyk: ČJ

Lucie:

“Ano i tak by to mohlo dopadnout.”

Stockholm Syndrome

Autor: AzarDarkstar      Jazyk: AJ

sarin:

“Krátká humorná povídka na téma únos. :D”

Útočiště

Autor: Danae      Jazyk: ČJ

Lucie:

“Krásné, citové, hořkosladké...”

Snarry

Autor: adavidoff1      Jazyk: fanart

Akkarra:

“Hmm... Ale ten Potter by tam vůbec nemusel být. Jenom překáží ve výhledu. :)”

Snarry

Autor: adavidoff1      Jazyk: fanart

Benny:

“Já vím, nic světoborného.Ale už přes měsíc mám tenhle skvost na facebooku, telefonu i kompu.Prostě láska na první pohled(o tom, že jsem magor snad víte)”

Jak na Fanfikce

Autor: Aneta      Jazyk: ČJ

belldandy:

“Můj postoj k této přednášce je: Přeskočte celou část, "Jak na fanfikce" a pusťe si až tu o badfiction a nazvěte si to v duchu "Badfiction" a máte z toho náhle výbornou přednášku. Za druhou půlku bych možná dala i pět, ale ta první mi tam vlastně přebývá. Nicméně možná tam někdo skutečně nalezne i radu, která mu pomůže ... Kdo ví?”

Not Quite Stockholm Syndrome

Autor: AzarDarkstar      Jazyk: AJ

sarin:

“Temnější verze autorčiny předchozí povídky Stockholm Syndrome.”

Kam mizí yaoistky

Autor: Nagat      Jazyk: ČJ

belldandy:

“Hodnocení: 3/4. Asi moje hlavní výtka se týká pochybností, zda ten problém, který přednáška hodinu řeší, je vůbec reálný. Na to si docela ráda poslechnu názor druhých osob, protože já si to netroufám posuzovat. Kdybych o té reálnosti neměla žádné pochybnosti asi bych tu čtyřku vůbec nezpochybňovala, ale takto jsem na Nagat trochu přísná z toho důvodu, že věřím, že dokaže být nejen ironická, ale ještě při tom i něco sdělovat. Jinak Nagat je zkrátka Nagat, takže přednáška je vtipná a ten čas, co s ní strávíte, uteče jak voda. A pokud vás tak jako mne zajímá, co je zač těch 52 anime-yaoi(shonen ai), o kterých Nagat mluví, tak tady v komentáři Nagat na tuhle otázku odpovídá: http://nagat.blbne.cz/372-komentare.html#komentare . Věřili byste, že je jich tak málo?”

Another Symbol for Infinity

Autor: Sarshi      Jazyk: AJ

sarin:

“Ichigo a nekonečná reinkarnace.”

Innocent Inquiries

Autor: Methoxyethane      Jazyk: AJ

sarin:

“Krátká humorná povídka.”

Zapření Petrovo

Autor: Corny      Jazyk: ČJ

Fleur Tera:

“hm”

Skrze zdi

Autor: Enahma      Jazyk: ČJ

belldandy:

“Tahle trilogie je nejepičtější a nejpromyšlenější Enahmino dílo ( minimálně z těch do češtiny přeložených) a to včetně Mého pátku, který je po pravdě povětšinu času spíše komorním příběhem. A já vždycky chtěla dát alespoň jedné Enahmině práci na FF deníku pětku a zjistila jsem, že u druhého nebo třetího dílu téhle trilogie bych to dokázala. Třetí část je už zas více srdcervoucí a klasicky Enahmovsky melodramatičtější, jenže... právě to, co ji mám chuť vyčítat, se mi na ni zároveň líbí. Oddělit místa, kde je přehánění přínosem, od těch, kde je spíše ke škodě, by byl vážně složitý a sporný (čtenář od čtenáře rozdílný) proces. Skoro všechny postavy se zdají být poháněny pocitem viny, i když samozřejmě třebas Harry je v pointě očistěn a zůstává čistý jako okvětní lístek lilie. Prudký zvrat přenesr postavy z hlubin duševního (a občas i fyzického) utrpení až k pohádkově šťastnému konci. / Nebylo to sice zrovna jednoznačné, ale nakonec jsem přisoudíla pětku právě této části a to právě pro onu citovou vyhraněnost. Do kladů by nejspíš šlo započítat i to, že si lze konečně vynahradit handicap z první části a užít si konečně i trochu toho protivného Snapea. / Po nějaké době po přečtení FF mé tělo zase zažívá klasickou pofanfikční kocovinu při přechodu na všední hladinu emocí. Ještě stále ve mně rezonují některé scény - Harryho odhalení v učebně lekvarů (7kap.), opětovně setkání v Nightmare Manor (17kap.) ... Třebaže ta pětka není zdaleka čistá, za tu schopnost vyvolat v mém tělě tyhle chemické reakce si ji Enahma prostě zaslouží.”

Potrestaný

Autor: *kelly* a Jade      Jazyk: ČJ

Benny:

“Pwp..sice není dokonalé(přiliš keců), ale moje nejoblíbenější na tenhle pár.Mimochodem, kolik je Dracovi, 12?Když úchylárna, tak pořádná:D”

Šťastné dny v pekle

Autor: Enahma      Jazyk: ČJ

belldandy:

“Tak tedy, jak už bylo psáno mnohými k překladu iisis, první část téhle trilogie je poznamená přílišnou melodramatičností, podceňováním důsledků fyzického utrpení a předpokládáním, že lze přehodnotit postoj k druhé osobě jen tak na place skoro zčista jasna. Ale řekněmě, že to má nějaké vysvětlení nebo spíš psychologické pozadí, které se ... jen možná ... zdá trochu přijatelnější v kontextu dalších částí, tohle je jednoznačně nejslabší část trilogie. Vzhledem k tomu, že autorka vytváří Snapeaovi alternativní životopis (logické vzhledem k době vzniku) jde z tohoto hlediska o jasné AU , fabulačně příbuzné s Blood Magic od GatawayGirl nebo s Krev není voda od Pecky. Zejména Severus je tu hold někým poněkud jiným než s kým počítáme. Odstup v hodnocení by měl být možná i vícebodový, ale jít dolů více na to nějak nemám srdce. Myslím, že za zajímavé bych to ve svém osobním systému hodnocení označila.”

Shodit okovy

Autor: Enahma      Jazyk: ČJ

belldandy:

“Harry pod novou identitou nebo spíše přímo jako nová osoba si znovu hledá své místo v Bradavicích. Když se Enahma dostala za onu citlivou úvodní část, v niž se postavy povinně sblíží, náhle příběh začíná být mnohem přijatelnější. Samozřejmě stále je tu mnoho typické Enahminy patetičnosti, přehánění, citově vyhraněných scén, prudkých dějových zvrátů, ale došla jsem k názoru, že tady toho všeho není nijak výrazně víc než je v tomhle žánru tak nějak obvyklé a očekávatelné. Leckteré patatické scény mají svou obdobu i v Aspenině Roku nebo Resonanci. Dokonce bych řekla, že třeba u Pecky je míra patetičnosti alespoň ve srovnání z touhle částí větší. A tak jsem tedy nějak překousla to, že je Harry stále středobodem dění a občas se zdá jakoby ostatní neměly dost svých problémů k řešení. Při tom už není minimálně oficiální celebrita, což to alespoň v kánonu nějak odůvodňovalo. Nebo, že se jeho studijní výsledky zčista jasna nehorázně zvedly. Sice věřím, že přístup učitelů může mít na školní výsledky velký vliv, ale aby z něj byl skoro přes noc nejlepší žák ve škole? Zkrátka přesto, přesto ... Musím doznat, že zvednutí kvality (aspoň v mých očích) mě v druhém díle příjemně zaskočilo a celý příběh mě fakt hodně bavilo číst. Jak se tak říká ... přečteno jedním dechem.”

Zapření Petrovo

Autor: Corny      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“Severus má prostě styl...”

Severus

Autor: HapticMimesis      Jazyk: fanart

Mrmla:

“No.”

Severus

Autor: HapticMimesis      Jazyk: fanart

Akkarra:

“Tak tohle je fakt podraz...”

Spoznali sme more

Autor: luckei1      Jazyk: SJ

Lucie:

“Velmi pěkná povídka. Potěší romantické duše.”

A Muggle-born Magic

Autor: Musyc      Jazyk: SJ

Lucie:

“Milá, romantická povídka zasazená do neobvyklé doby. Postava malého Scorpiuse je příjemná.”

Zapření Petrovo

Autor: Corny      Jazyk: ČJ

Benny:

“"Když zdechnout, tak stylově.S Malfoyem mezi nohama" Užasná povídka.”

|< 10 11 12 13 14 15 16  >|