Komentáře - Červenec 2011

|<  >|

Ľúbostný list

Autor: Chivalric      Jazyk: SJ

GwenLoguir:

“vášnivý cukor”

Presviedčanie

Autor: Deathofme      Jazyk: SJ

GwenLoguir:

“milé”

Čo tak dieťa?

Autor: Yolen      Jazyk: SJ

GwenLoguir:

“milé a vtipné”

Tisíc jeřábů

Autor: Estriel      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“Taková docela milá pohádka... :)”

Doing It

Autor: Calidus      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Četla jsem ji jen kvůi netradičnímu párování a vracet se k ní nebudu.”

Paradigm Shift

Autor: Rock Lobster      Jazyk: AJ

Mandragora:

“HP se těžko vyrovnává se smrtí Siria a s proroctvím a rozhodne se to řešit po svém”

Pojednání o kávě a špinavém nádobí

Autor: Rebelka      Jazyk: ČJ

Anne:

“Ianto je úžasný i s gumovými rukavicemi. A ještě, že existují zadní vchody.”

Honba za pokladem

Autor: Danae      Jazyk: ČJ

Anne:

“Milé a vánoční”

Toujours Pur

Autor: Estriel      Jazyk: ČJ

Anne:

“Pěkná tečka, ale už jen opravdu tečka. Když se na to dívám jako na samostatnou povídku, tak to není tak dobré.”

Tisíc jeřábů

Autor: Estriel      Jazyk: ČJ

Anne:

“Lehké jako vánek... Jak to Estriel dělá?”

Porcelain

Autor: Estriel      Jazyk: ČJ

Anne:

“Estriel píše hodně poeticky a tady jsem to vnímala víc, než kdekoli jinde. Křehkost je z toho opravdu cítit.”

Malfoyesque

Autor: Estriel      Jazyk: ČJ

Anne:

“To bylo poprvé, co jsem incest vnímala jako něco opravdu ošklivého. První povídka na tohle téma, která je psána z pohledu "oběti". Myslím, že je to věrohodné.”

Jediná správná současnost

Autor: Estriel      Jazyk: ČJ

Anne:

“Nadchnul mě nápad s tím jak Draco navštěvuje sám sebe.”

Harlekýn

Autor: Estriel      Jazyk: ČJ

Anne:

“Kouzelně napsané, tajemné i přes to, že je to klasika.”

Acta est fabula

Autor: Blanch      Jazyk: ČJ

Anne:

“Klasika, která mi vykouzlila úsměv na rtech a i vytvořila pár slziček. K čertu s úvahami nad OC či OOC postav...”

Sedmkrát jinak

Autor: Blanch      Jazyk: ČJ

Anne:

“V dnešní době už sice tomuhle páru neholduji, ale tohle bych si i přečetla znova. Moc se mi na tom líbí opakující se motiv sedmičky.”

Iluze

Autor: Blanch      Jazyk: ČJ

Anne:

“Z Iluze si pamatuji jen kapitoly, kde se vyskytoval Isamira, zbytek mě nebavil a je více méně zapomenut. Ale díky těch několika kapitol dávám 3.”

Child of Fire

Autor: Hiira      Jazyk: AJ

Aria:

“Fajn povidka. :-) Doufam, ze se objevi nova kapitola”

Kámen manželství

Autor: Josephine Darcy      Jazyk: ČJ

Anne:

“Kámen manželství se mi líbí svým vykreslením vztahů a rozvinutím kouzelnického světa (politika, etika, ...). Také jsou velice zajímavé takové detaily, třeba jak je to s těmi přísadami do lektvarů. Naopak se mi příčí Harry jako král, Harry jako nesmírný chudáček a u Odinů se trochu ztrácím, jako by to tam vůbec nesedělo. A šíleně se mi líbí pár Draco/Charlie.”

Kámen manželství

Autor: Josephine Darcy      Jazyk: ČJ

Lennroe:

“Kámen manželství miluju proto, že mě přivedl ke slashi a myslím si, že jsem měla štěstí, že jsem natrefila zrovna ne něj a ne hned na nějaké MPREG nebo něco podobného. Josephine je velmi citlivá a s konstrukcí příběhu si dala nesmírnou práci. Její kouzelnický svět je (a to se mi zdá ohromné) mnohem širší než svě, který stvořila Rowlingová. Netvrdím, že povídka nemá své chyby. Například to jak přehání Harryho pobyt u Durslyových a jak jsou tím všichni zděšeni. Nicméně si myslím, že využila spousty nabídnutých možností, jako například to, že Harry o kouzelnickém světě zas tak moc neví. Další věc je, že povídky vznikala ppostupně od vydání čtvrtého dílu a nemůžete tedy Josephine vytýkat, že se nedrží kánonu. Naopak, drží se ho a rozvíjí ho. Do čtvrtého dílu nikde nebylo ani naznačeno, že by Severus někdy někoho miloval, nebo, že by nebyl bohatý. Pochopitelně, když srovnáte to co píše Josephine s pokračováním Rowlingové, je to úplně něco jiného, ale to už alternativní reality bývají. Ano, Popletal je tu až moc velký padouch, Brumbál vystupuje především jako hodný dědeček a Harry jako král mi taky moc nesedí, nehledě na to, že se ke konci trochu zamotala do vší té teorie magie. No a Sirius s Remusem, dejme tomu, ale taky to trochu skřípe. Nikdo ale Josephine neupře, že vztahy rozvíjí citlivě a možná je to občas trochu neuvěřitelné (samozřejmě existence ministerstva kouzel v centru londýna je naprosto reálná) ale Josephinin kouzelnický svět je přímo epický. Ano není to dokonalé, také to nikdo nenominuje na Nobelovu cenu, ale úžasné to je.”

No Thanks

Autor: old-crow      Jazyk: AJ

Pyriel:

“HP tráví léto s Hermionou u jejích rodičů. Plyne to poklidně (až na pár mrtvol, ale většiny žádná škoda) a Hermionini rodiče jsou opravdu skvělí. A poslední kapitola by mohla být klidně samostatná povídka, silně mi připomněla povídku Sniper a byla by za silné 4 hvězdičky, celkově ovšem 3, 5 (žádné viteály)”

More Important Things

Autor: robst      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Až do osmé kapitoly nic nového, tradiční klišé Lord Potter, šíleně bohatý, goblini se můžou přetrhnout, takže 1, 5. Od osmé zajímavý popis toho, jak by taky mohl vypadat svět, který si představovali čistokrevní bigoti v čele s Luciem (i když ten se toho nedožil, taky moc hezká scéna) a boj proti nim. 3, 5. Zřídkavý nápad Toma a Voldemorta v jediném těle. Celkem 3 hvězdičky”

Knowledge is Power

Autor: robst      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Začátek byl silně matoucí, teprve později se vysvětlí ten návrat v čase. Některé postavy se chovají nevěrohodně. Ale záporáci dostanou, co si zaslouží, Snape to pěkně odnese, Weasleyové taky, a obzvlášť zajímavý je záporný Arthur. Na druhou stranu různé postavy dostanou druhou šanci a některé ji dokážou i využít (Draco). Některé kusy jsem přeskakovala, bylo to pro mě rozvláčné, vypadalo to tak na 2, ale ke konci se to vylepšovalo a veverka to zazdila :-))”

Prvá zrada

Autor: twocanz      Jazyk: SJ

SinamLlumi:

“Úplně vidím, jak by se svaté Lily (neschopné, jak vidno, ani deset minut pohlídat vlastního haranta), nebo mentálně retardované "does it hurt?" Ginny někdo dobrovolně dotknul. Brr! By mě zajímalo, čím se Black sjel – ať se těm látkám kdyžtak vyhnu. Ačkoliv čemu se divit u člověka, kterému chutná voda od nádobí... :p PWP pekelně zdlouhavé a místy dosti WTF, ale jo, přečteno & přežito. I s předvídatelně dementním závěrem. S.L.”

A Kiss Can Save The World

Autor: robst      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Klišé, faktické chyby, klišé a gramatické chyby. Jo, a klišé. Prostě všechny znaky první povídky (pozdější jsou výrazně lepší). Čekala jsem bashing všech obvyklých postav, ale nic vynalézavého, bylo to nudné, skončila jsem v 8. kapitole”

|<  >|