Komentáře - Duben 2011

|<  >|

Persuasion

Autor: Diana Williams      Jazyk: AJ

SinamLlumi:

“Ale ne. Úplně všechny postavy mě vytáčely do nepříčetnosti, zvlášť ten idiot Lupin. Navíc místy to byla dost nuda. Diana píše dobře, ale Austenová prostě není pro mě. Brr! S.L.”

Harry Potter a Amulet života

Autor: Giner      Jazyk: ČJ

Aha_Lucia:

“celkom zaujímavá rýchlovečka :)”

Ako sme to prežili

Autor: Kami      Jazyk: SJ

SinamLlumi:

“Když mě povídka zaujme, dokážu odpustit skoro cokoliv – a tahle mě zaujala hned od začátku. :) Líbil se mi autorčin civilní, informativní a přitom čtivý styl. A slovenská přezdívka Pottera seniora vždy vyloudí úsměv na mé tváři! :) S.L.”

Ako sme to prežili

Autor: Kami      Jazyk: SJ

Aha_Lucia:

“zaujímavo napísaná kratučká poviedka, ktorá načrtáva situáciu v prvej vojne a naštrbené vzťahy medzi záškodníkmi, Snapeom a Rádom.”

Beware of Foolish Wandwaving

Autor: Laume      Jazyk: AJ

SinamLlumi:

““Kid fic” zřejmě podle vzoru “you've got to be kidding me”. Look Who's Talking byl trapný film a nemohlo z něj vzejít nic než další trapnost. Námět je klišé, nic nedává smysl, všichni se chovají a přemýšlí mírně řečeno divně, Ron oslovuje Hermionu 'Mi'... což bych všechno překousla ve jménu slibovaného humoru, ovšem ten se bohužel nedostavil. Nedočteno. S.L.”

The Sniper II: Babylonian Nights

Autor: DobbyElfLord      Jazyk: AJ

Mandragora:

“Harry se po letech u armády změnil z rozlobeného mladého muže spíše na cynického, ale zůstane to tak, až se opět setká s vlivem Albuse Brumbála? A nakonec jedno roztomilé koťátko. :))”

Beware of Foolish Wandwaving

Autor: Laume      Jazyk: AJ

Crystal:

“Velmi vydařená vtipná milá povídka, která si rozhodně zaslouží to nejvyšší hodnocení :)”

A New Darkness

Autor: lilysunshine      Jazyk: AJ

Crystal:

“Možná jsem divná já nebo můj prohlížeč, protože to "rozházené" uspořádání textu povídky na stránce mě prostě odradilo od dočtení. Jinak z toho, co jsem přečetla... Harry se mi zdá až příliš OOC - zjistí, že je syn LV a puff, jeho charakter šel někam...”

A budeš můj

Autor: Spirit      Jazyk: ČJ

Crystal:

“Četla jsem dávno, ale musím uznat, že to byla zajímavá povídka. Líbilo se mi to.”

The Black Heir

Autor: FirePhoenix8      Jazyk: AJ

Crystal:

“U téhle povídky je to jasných 100%, o tom není sporu. Sice jsem se místy lehce ztrácela z důvodu, že moje angličtina není nejlepší, ale to mi neubralo na celkovém dojmu z povídky. Naprosto skvěle promyšlený příběh o Harrym, který vlastně není ani Harry, ani Potter (no, i když vlastně trošku jo). Moc se mi líbil popis jak Kruvalu tak i vyučovacích hodin. Oceňuju kánonovou návaznoust podle JKR. A ještě, abych nezapoměla, krásně napsaný vztah s Voldym :)”

Abandon

Autor: Batsutousai      Jazyk: AJ

Crystal:

“Marcus, Tom, Voldie :) opravdu hodně OOC, ale co nadělám. Velmi milá povídka se, sice nereálným, ale krásným příběhem. Moc se mi líbíl charakter Harryho, který je sice Dark, ale přesto se chová skvěle ke svým přátelům. A Gin, no, ona byla úžasná :D Povídka se mi moc líbila, určitě se k ní někdy vrátím.”

Treats

Autor: Seeker      Jazyk: AJ

SinamLlumi:

“Snape a jeho stalker. Jedna z nej povídek od Seeker. Opravdu skvostné PWP. :) S.L.”

Casting Moonshadows

Autor: Moonsign      Jazyk: AJ

Tenny:

“Velmi zajímavá povídka, která se čte jedním dechem. Autorka se snaží držet v rámci kánonu, i když hlavně charakter RL je takový... No, ukeidní. Nenapadá mě lepší slovo. Taky bych řekla, že se až moc vyžívá v mučení svých postav, protože oba hlavní protagonisté, jejichž POV se střídají o kapitolu, jsou hnusně týraní svými rodiči až na neúnosnou hranici. Na druhou stranu, vztah RL a SB je popsán opravdu skvěle, James je ok, Lily se autorce opravdu povedla a i Peter je dobře napsaný a autorka vůči němu nechová zášť a ani ho nijak úmyslně nevynechává ani nemění jeho charakter, Snape hraje pro tentokrát vážně jen spíše křoví, větší roli má Siriusův bratr Regulus. Povídka je psaná velmi přehledně - několik kapitol je věnovánu každému roku v bradavicích, prázdniny jsou řešeny vždy jednou kapitolou formou dopisů, což se mi vážně líbilo. Škoda jen, že povídka stále není dokončená a poslední update byl v prosinci. Dávám 5*, protože ačkoliv ten příběh má na můj vkus nějaké ty mušky a není moc často aktualizován, je to jedna z nejúžasnějších povídek, co jsem kdy četla a nesmírně ráda se k ní vracím. Je vtipná, romantická, z některých částí mrazí, z jiných se člověku derou slzy do očí... Některé zvraty jsou sice možná trochu prapodivné, ale celá povídka je velmi vyvážená a stále si drží svůj standart. Je také zajímavé, že ze začátku je to Lupin, který je na tom opravdu špatně, i psychicky a fyzicky, ale kamarádi ho z toho postupně vyhrabávají. V pozdějších kapitolách se vše obrací a ten, kdo je na tom mizerně, je Sirius. Každopádně velmi doporučuji.”

Zůstaňme přáteli

Autor: D.J. Orlovský      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Chudák Bodie, ani podstoupením mučení si nevysloužil Doyleovu lásku.”

Oheň a růže

Autor: Abby a Domina      Jazyk: ČJ

GwenLoguir:

“jednoducho top...”

Treats

Autor: Seeker      Jazyk: AJ

finde:

“plně souhlasím se Sinam”

Love Lies Bleeding

Autor: Shoshanna      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Docela věřím, že by to Bodie udělal.”

Do pekel

Autor: Memorin      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“Originální a převratné to skutečně není, ale na jednorázovku to má svoje kouzlo... :)”

Komplikace Blackových

Autor: Aisling      Jazyk: ČJ

sandymathews:

“zajímavé”

Hra na schovávanou

Autor: Julie      Jazyk: ČJ

sandymathews:

“líbí”

Do pekel

Autor: Memorin      Jazyk: ČJ

sandymathews:

“pěkná”

Resonance

Autor: GreenGecko      Jazyk: ČJ

GwenLoguir:

“dosť iné, na čo som zvyknutá. Väčšmi prepojené s normálnym životom.”

Aqua Fresca

Autor: Perfica      Jazyk: AJ

assez:

“Zajímavá povídka.”

Discovered Under The Stairs

Autor: Jane Carnall      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Bodie je takovej hodnej.”

Panenská plavba Tiresiova

Autor: shalott      Jazyk: ČJ

Rebelka:

“První polovina je dokonale doyleovská, druhá na ni naprosto přirozeně a v podstatě kanonicky navazuje. Úžasná hra se slovy, úžasný překlad... Kdyby se Doyle někdy rozhodl, že napíše explicitní slash, udělal by to takhle :o).”

|<  >|