Komentáře - Září 2010

Stránky: 

The Heart´s Obligations

Autor: schemingreader      Jazyk: AJ

SinamLlumi:

“Jsem rozpolcena – jak může být povídka tak originální a přitom plná klišé? Co se mi líbilo je autorčina obdivuhodná znalost jazyka a prostředí – kéž by si profesionální spisovatelé dělali ze třetiny tak pečlivý průzkum reálií, než začnou psát... (Nepatrné detaily jako že Severus samozřejmě _je_ se samekh, ne se shin, vůbec nepadají na váhu. :)) Některé narážky vůči gójům mě poněkud štvaly, ale OK, taková byla (a je) realita. :) Na druhou stranu, nelíbilo se mi, že spousta věcí vyzní do ztracena a žádný problém ve skutečnosti není problém. Když už se postavy k něčemu rozhoupají, vždycky, _vždycky!_ jim to vyjde. Zvlášť prosluněný závěr byl už na mě moc. ;) Mrzí mě nevyužitý potenciál jak autorky, tak tématu. S.L. P.S.: Dovolila jsem si vyměnit zastaralý link za funkční.”

Před půlnocí

Autor: Aveva      Jazyk: ČJ

Lunkvil:

“Jak vidno, vyplatí se na autorku vyvíjet nátlak.”

Harry Potter Mercenary

Autor: DobbyElfLord      Jazyk: AJ

Mandragora:

“Představte si, že jste řezbář. Svůj pracovní nástroj po použití vždy pečlivě uklidíte. Přece něco tak ostrého nemůžete nechat jen tak povalovat. A pro Brumbála jsou nástrojem ostatní lidi. Harry je v Azkabanu a Brumbál potřebuje svého vojáka. To pro Brumbála a jeho "větší dobro" není žádná překážka. A někteří lidé náhle zjistí, že jsou až po krk ve sračkách. :)) Přiznám se, že nemám ráda epilogy, povětšinou proto, že jsou sladce ulepené. Ale u této povídky je epilog čestná výjimka. Je to pověstná třešnička na dortu. A ten sequel by to fakt chtělo. ”

Společnice

Autor: wixie      Jazyk: ČJ

zuzka:

“wixi je jedna z mích nejoblíbenějších autorek. její styl psaní mám moc ráda a jinak tomu nebylo ani u téhle povídky. všem fanouškům Severuse a Hermiony vřele doporučuju! :-)”

The Lust of Harry Potter

Autor: DobbyElfLord      Jazyk: AJ

Pyriel:

“A to jste si mysleli, že Lord Voldemort je hrozba? :-)”

The Sniper

Autor: DobbyElfLord      Jazyk: AJ

Mandragora:

“Jednorázová povídka o rozlobeném mladém muži. V patnácti je každý mladý muž rozlobený, ale Harry má k tomu víc důvodů než ostatní.”

The Mandatory Marriage Contract Fic

Autor: Itsme66      Jazyk: AJ

Mandragora:

“Velmi dlouhé dvě kapitoly, ale nudit se nebudete. Většina postav se tam chová jako tupý dav - ovce, ale myslím, že to je naprosto v souladu s kánonem. Jen ten Harry se rozhodl, oproti kánonu, že sebou nenechá posouvat, jak by se ostatním líbilo. Několik dost podařených hlášek a postřehů. Stupnice Müller-Thurgau haha.”

Oswald the Ottoman

Autor: lunakatrina      Jazyk: AJ

Pyriel:

“chacha, je to crazy povídka, Voldík proměněný v podnožku, která je opravdu zlomyslná - ale zároveň roztomilá :-)”

O učiteli, jabloni a draku

Autor: Lord Roderik Galant      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“Já budu asi brečet. To je jedna z nejkrásnějších pohádek, jakou jsem kdy četla. :)”

Harry Potter and Salazar's Talisman

Autor: KrystalRoze      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Už je to únavné, strašně nastavovaná kaše, nakonec už jsem toho nechala. Ani ten duch Voldemorta není zábavný”

Serpentine

Autor: Zephyr5      Jazyk: AJ

Mandragora:

“Docela krátká povídka s velmi vydařeným koncem.”

O učiteli, jabloni a draku

Autor: Lord Roderik Galant      Jazyk: ČJ

Purple Haze:

“Lord Roderik Galant - pohádkář. Kdo nevěří, ať tam běží. :-) Já taky nevěřil, tak jsem si to přečetl. I užasl jsem! Už vím, do koho se reinkarnovala duše Boženy Němcové (nebo Karla J. Erbena?).”

Uklízečka

Autor: Titany      Jazyk: ČJ

Purple Haze:

“No, nápad zajímavý (kvůli tomu jsem se taky pustil do čtení), ale nakonec to vyznělo nějak do ztracena. Někdo jiný ale bude třeba jiného názoru.”

Genius loci

Autor: Titany      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“Zajímavé. :)”

Dva životy

Autor: Titany      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“Mě se to taky líbí. Je to takové roztomilé. :)”

Porucha

Autor: Titany      Jazyk: ČJ

SinamLlumi:

“Bernard Black je můj životní vzor a nerada vidím, když není v příběhu hlavní hvězdou. :p Ale bylo to originální čtení, to se teda musí nechat. :) (Akorát si lámu hlavu nad tím „Jamem“. Je to nějaký vtip, co jsem nepochopila?) 3+ S.L.”

Porucha

Autor: Titany      Jazyk: ČJ

Purple Haze:

“Miluju Black Books. Miluju IT Crowd. Miluju britský humor. A začínám si myslet, že miluju i tohle FF (btw: první, které jsem na oba fandomy četl).”

Genius loci

Autor: Titany      Jazyk: ČJ

Purple Haze:

“Prolínání dvou časových rovin - za začátku sledujeme tentýž děj, později se od sebe začnou obě linie lišit, ovšem stále je spojují styčné body. Přiznávám, že mě to nadchlo. Smělý nápad, který by ne každý dokázal dovést do zdárného konce. A Pip se Smíškem jsou jako vždy okouzlující.”

Dva životy

Autor: Titany      Jazyk: ČJ

Purple Haze:

“Mně se to líbilo! Pro Smíška a Pipina jsem měl vždycky slabost a kdyby se opravdu dali dohromady, tak si myslím, že nějak takhle. :-) Navíc si myslím, že autorka docela umí psát, takže nebyl problém dočíst do konce (ale já jsem zhýčkaný čtenář povídek na ODG, takže mám vysokou laťku :-). Podle varování je to prý fluff, ale mě to jako bůhvíjaký fluff nepřipadalo. Bylo to takové roztomilé a něžné, ale - zamilovaní lidé (i hobiti) přeci vrkají, ne? Takže já si přidám dokonce hned dvě hvězdičky.”

Pojednání o kávě a špinavém nádobí

Autor: Rebelka      Jazyk: ČJ

Lunkvil:

“Vtipné, čtivé a roztomilé...”

Jak dlouho trvá naděje

Autor: assez      Jazyk: ČJ

A-SISI:

“assez a její návrat (?) k psaní po delší odmlce. Víc asi není třeba dodávat, výtečné jako vždy.”

Atra Regnum

Autor: Shadow Rebirth      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Akčnější verze Shades of Gray, zatím ovšem teprve začátek prvního roku. Ovšem koeficient očekávání minimálně 4 hvězdičky”

Shades of Gray

Autor: Shadow Rebirth      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Autor si vymyslel celý nový svět, který je kouzelníkům skryt stejně tak, jako je mudlům skryt svět kouzelníků. Je to svět magických bytostí, pravých upírů a vlkodlaků, víl, elfů a… mágů. Protože Harry, jak se ukázalo, není kouzelník, ale mág. Po pátém ročníku HP odchází studovat na akademii pro magické bytosti. Povídka zabírá celý první rok a začátek druhého. Bohužel nedopsáno, autor to přepisuje pod názvem Atra Regnum. Ale i tak silné 4 hvězdičky”

Searching for Disaster

Autor: Shadow Rebirth      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Nádherně cynický HP. Autor se pokusil poukázat na mnohé díry v HP sérii a vyšel z toho HP se spoustou sarkastických poznámek”

On the Wings of a Phoenix

Autor: makoyi      Jazyk: AJ

Pyriel:

“S tím dopisováním to není až tak žhavé, ale přiměje to HP začít pochybovat a hledat důkazy. Ke svému překvapení najde útočiště v městečku, kde bydlí mnoho Smrtijedů a sympatizantů. Nechce se přidat k Voldemortovi, ale vzdaluje se Brumbálovi. Harry tady neobrací najednou, zvažuje, váhá, pochybuje. Tím je to realističtější. Málem jsem to vzdala, pár kapitol jen prolítla, ale vrátila jsem se a pročetla to poctivě. Není to dokončené, ale je to dovedeno hodně daleko (celý šestý a polovina sedmého roku, dokonce už má zvoleno povolání), je to jako když jsou karty vyložené a zbývá už jen spočítat body.”

Stránky: