Komentáře - Září 2010

Stránky: 

Ephemeris

Autor: penknife      Jazyk: AJ

SinamLlumi:

“Ephemeris je... takhle by se to stalo, kdyby se Lupin a Black během OotP dali dohromady a JKR uměla napsat pořádnou romanci. Krása. Je jim pětatřicet a pořád neví, co se životem. S.L.”

Psaníčka

Autor: Laylah      Jazyk: ČJ

SinamLlumi:

“Purple Haze: lol, tak to jsi asi první člověk na světě, který se kvůli sexu vykašle na porno. To je jako bych přestala jíst maso jen proto, že jím zeleninu (nebo naopak :p). Ale to jsem odbočila. :) Na téhle povídce si pamatuju hlavně to, že mě nijak zvlášť nezaujala. Asi bych se ani neobtěžovala s komentováním, kdybych teď nenahlédla na překlad. Musím říct, že mi opravdu dost vadilo, že překladatelka píše obecnou češtinou, protože IIRC v originále nic nenaznačuje, že by postavy mluvily nespisovně. Bohužel, link na originál momentálně nefunguje, takže nemůžu svou kritiku podložit důkazem. :( S.L. EDIT, který tady nemá co dělat: Haha, jenže psané porno má oproti filmu tu výhodu, že se dá sledovat i na přednášce. Nemluvě o bonusech, s nimiž se mimo HP slash prostě nesetkáš (ehm..kouzla..ehm..vlkodlaci) :) A už vůbec nemluvě o tom, že můj přítel by si asi dřív nechal vypíchnout oči, než by se díval na gayporno. Mrcha jedna konzervativní. ;)”

Kalkulace

Autor: Mania Dardeville      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“Mě se to docela líbilo. Lucius hezky zamíchal kartami. :)”

Co řádí v noci

Autor: Delphi      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“Kdyby tam byl kdokoliv jiný než Filch. Toho prostě nepřekousnu. :)”

Suppliance of a Minute

Autor: vissy      Jazyk: AJ

SinamLlumi:

“Přesně tak jsem si Grindewalda vždycky představovala. Mimořádně nadaný, arogantní, okouzlující, kultivovaný, vyšinutý, inteligentní a nebezpečný. (A lehce zženštilý. :p) Mladý Albus mi taky přijde dokonale IC a velmi Nebelvírský. Autorka má úžasnou představivost, její popisy si přímo říkají o fanart. (Až mám obavy, že práce dneska zase půjde stranou... :)) S.L.”

Psaníčka

Autor: Laylah      Jazyk: ČJ

Purple Haze:

“Povídka o tom, kterak jeden kluk (jménem Remus Lupin) dostal do postele jiného kluka (jménem Severus Snape). Ne že by mě to nudilo, ale ze židle mě to taky nenadzvedlo. A pokračování Lov šelem už jsem ani nečetl. Možná mě tyhle povídky, kde je stěžejní zápletkou "píchání", nijak zvlášť neberou proto, že píchání mi nechybí v běžném životě, takže už nemám potřebu kompenzovat si sexuální touhy v literatuře. :-) EDIT: Pro S.L.: Je porno a porno. :-) Filmové porno sleduju rád, i s přítelem. Ale nebaví mě to číst, zvlášť když jsem docela citlivý na kvalitu psaného projevu (i když s ním sám válčím, mám rád opravdu dobrý, špičkový sloh).”

Co řádí v noci

Autor: Delphi      Jazyk: ČJ

Purple Haze:

“Kdybychom od začátku neznali pár, byla by pointa ještě "brilantnější" (i když ani tak zas až tak brilantní není, už jsem párkrát na takovéhle rozuzlení narazil). Škoda. Tyhle kolonky jako páry, varování, shrnutí... hrozně moc prozrazují. Kolikrát už pak ani nemá smysl tu povídku číst. Tady to platí dvojnásob. PWP moc nečtu. Jako sexuální podnět mnohem líp poslouží porno. :-) Nemůžu dát lepší hodnocení, protože to bych tuhle povídku řadil na stejnou úroveň jako povídky, které mají přeci jen náročnější zápletku a lepší zpracování.”

O učiteli a posunu paradigmatu krásy

Autor: Julie      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“Jako pohádka je to celkem pěkné. Hlavně Severusovi názory na Albuse Brumbála a Siriusovi požadavky týkající se otcova nákupu ve městě.”

Moták a učitel lektvarů

Autor: Ozma      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“Tak tohle se vážně povedlo.”

Konečné rozhodnutí

Autor: Silence      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“Chudák Severus. :) Tomu tedy opravdu říkám peklo - pro Snapea jako stvořené.”

Fialka

Autor: Silence      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“Aneb jak to vypadá, když se Snape začne chovat tak trochu jako Lockhart. :)”

Poslední t(r)est

Autor: Affaia      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“Takže stejně jako u předchozího dílu - nedočteno.”

Těžký život pekelníka

Autor: Alane      Jazyk: ČJ

D.J. Orlovský:

“Skvělá atmosféra, výtečný námět.”

Brother’s Keeper

Autor: anonymní      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Pěkný nápad na AU, ale provedení mě nenadchlo. Bodiemu opět ubližoval otec, už mi to začíná jít na nervy. Celé je to takové neuměle napsané.”

Černá a bílá

Autor: Affaia      Jazyk: ČJ

SinamLlumi:

“Unavovalo [ji] být ve stále tak ve střehu a stále tak silná.“ = Chodit do školy jako všichni ostatní. Srdce mi pro chudinku krvácí. Příběh prostý myšlenky, zato plný nudných klišé. Mimochodem, jméno Katherine a jména od něj odvozená (např. Kate, Katleen ;)) jsou autorkami Mařen statisticky nejčastěji používaná jména. A úplně vidím, jak někdo v Anglii pojmenuje syna Denver. Achjo. //// EDIT: Když už, IC Snape by řekl “Pokud vím, stále ještě jsem profesor,” nikoliv „Stačí... Severusi.“ A tak je to se vším – např. určitě by se nemusel přemáhat, aby zvládl neočumovat studentku pod zákonem. lol Latinská jména jsou jednak univerzální, jednak běžná ve světě HP. Denver je moderní amerikanismus. Prostě někomu se tyhle naivní, ohrané příběhy líbí, někomu ne. Nechtěla jsem urazit, ale za svým názorem si stojím. Kate je podle všech objektivních měřítek Mary Sue, i když ne ta nejhorší, s jakou jsem se kdy setkala. Pozornost a sympatie loudící vlastní postava, vložená do příběhu jen proto, aby byl o ní, je vždycky MS. Neříkám, že na psaní (a čtení) příběhů MS je něco špatného, ale prosím nazývejme věci pravými jmény. //// EDIT2: Kriste Ježíši, jak jsem právě zjistila z jejího vlastního komentáře, tato autorka už opustila škamny nejen základní, ale dokonce i střední školy a se vší pravděpodobností je starší než já! A já se s ní mažu, protože jsem nechtěla odrazovat naivní třináctiletou puberťačku od psaní! S.L.”

The Madness Within

Autor: Anj      Jazyk: AJ

SinamLlumi:

“Chudák Lupin. Ale aspoň, že se Smrtijedi pobavili - a já taky! ;D Než kliknete na odkaz, přečtěte si pozorně varování - tohle je série všech představitelných i nepředstavitelných mučení. (Se skvělým závěrem.) S.L.”

Flora and Fauna

Autor: Amy      Jazyk: AJ

SinamLlumi:

“Remus a Neville společně založí menší firmu, dodávající kouzelnickým obchodům různé vzácné rostliny. Povídka bez drastických zvratů, zato se spoustou _zajímavých_ detailů z každodenního života pracujících kouzelníků. A mimochodem, Aminy rostliny jsou naprosto úžasné - kam se hrabe JKR se svými scvrklofíky! :D Jediné co mě hnětlo bylo jak spolu pořád všichni krásně vychází. :p Ale pokud vám nevadí povídky bez konfliktů, tohle je dobrá volba. S.L.”

Good Dog

Autor: Amy      Jazyk: AJ

SinamLlumi:

“Jaký jiný počet bodů mám asi dát povídce, kde Sirius nosí obojek a Remus ho učí poslušnosti? :D Nemluvě o tom, jak skvěle je napsaná. :) S.L.”

Candy From Strangers

Autor: Amy      Jazyk: AJ

SinamLlumi:

“Nevím proč mám pocit, jako by tady Sirius překročil hranici mezi standardním slashovým hrdinou a úchylem. :) Asi to bude tím, že Neville je takový... nevinný. :p 3+ S.L.”

A Matter of Size

Autor: Amy      Jazyk: AJ

SinamLlumi:

“Taková blbost, ale celkem zábavná. :) Lepší 3. S.L.”

Say It With Flowers

Autor: Amy      Jazyk: AJ

SinamLlumi:

“Hezké zpracování páru, který se moc nevidí a který by možná někdo mohl (mylně! :p) považovat za nudný. Líbí se mi, že Amy patří k těm několika málo autorům, kteří se zamýšlí nad fungováním kouzelnické ekonomiky a i v této povídce se podíváme k hlavním hrdinům nejen do ložnice, ale i do práce. :) S.L.”

Sins of Omission

Autor: Jeddy      Jazyk: AJ

SinamLlumi:

“Jedna z možných odpovědí na otázku, co dělal Lupin v mezidobí 1981-93. Škoda, že povídek s tímhle (skvělým! :)) párem je tak málo. S.L.”

The Maddest House

Autor: busaikko      Jazyk: AJ

SinamLlumi:

“Existují lime povídky tak skvělé, že člověku ten sex ani nechybí. Tohle není jedna z nich. Díky bohu za kapitolu 8! ;) Hned na začátku se ukáže, že zrádce byl Peter a Voldemort přežil díky viteálům, což dává světlé straně náskok oproti kánonu. Na druhou stranu, válka v roce 81 nekončí, proto Brumbál ukryje Harryho pod fideliem a jeho výchovu svěří Siriusovi (který, aby Harryho uživil, vydělává peníze psaním porna a telenovel :)). Na mě dost pomalé tempo a je tam pár věcí, které nedávají smysl (kam se poděl majetek Potterových, Harryho věk a vyspělost povážlivě kolísají, něco občas projde příliš snadno etc.), ale jinak jedna z nejlepších povídek z kategorie „péče o děti“. :) Velice zajímavé a promyšlené pojetí magie a přesvědčivě vykreslená atmosféra jak domácnosti, tak i kouzelnického světa ve válce. S.L.”

Vindico Atrum

Autor: FirePhoenix8      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Sequel k The Black Heir. Vztahy s Voldemortem i dalšími se komplikují a Orion objevuje svou minulost - a kdo je Arien?”

Černá a bílá

Autor: Affaia      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“Nedočteno. Absolutně mě to ničím nezaujalo. A největším zklamáním je pro mě hlavní hrdinka - připadá mi spíš pouze jako přejmenovaná Hermiona než jako originální postava.”

Stránky: