Komentáře - Srpen 2010

|< 10 11  >|

My Nephew Harry

Autor: Lucillia      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Začíná to z pohledu hodně nečekané postavy - Marge Dursleyové. Když mají Dursleyovi nehodu, musí se postarat o své synovce. A po několika dnech se její názor na obě děti začíná měnit. Těžko říct, kam to bude pokračovat dál, ale začátek s Marge je hodně originální. 3, 5”

A Different Dursley Family

Autor: Lucillia      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Jiní Dursleyovi, hodně lákavá představa. A tady jsou napsaní pěkně. Petunie bojuje se svou žárlivostí na Lily a najde si psychologa. Vernon učí Harryho, že magie nenapraví všechno a že se dá použít pro dobré i špatné věci. Doufám, že to bude pokračovat a jsem zvědavá na HP v Bradavicích.”

Fire

Autor: Lucillia      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Cestovatelem v čase je možná ta nejméně pravděpodobná osoba v HP světě - Vernon Dursley. Když bylo Harrymu osm let, spolu s Petunií způsobil jeho smrt. Tak Voldemort ovládl svět a zničil mudly. A Vernon dostane možnost vrátit se v čase a napravit to. Zajímavý nápad, uvidím, co z toho bude, zatím 3, 5”

Jak to děti často dělávají

Autor: Lux      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“Ze začátku mi to sice přišlo zvláštní, ale pak už jsem si jen užívala skvělého čtení. :)”

Chocolate Frog History

Autor: Lucillia      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Kratičké a vtipné, smála jsem se nahlas (víte, že HP nebyl první, kdo přežil Avadu?)”

Slytherin and the New Ceiling

Autor: Lucillia      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Kratičké a vtipné, smála jsem se nahlas”

SelfInsert

Autor: Lucillia      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Co na tohle říct? Je to kratičké, tak si to přečtěte (možná jako varování, co se může stát tomu, kdo chce provádět změny v HP světě).”

Obliviated Marriage

Autor: Lucillia      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Krátká jednorázovka. Praštěný (přímo ujetý) nápad, který je stručně a hezky podaný. Párování odhalit nemůžu, bylo by po překvapení :-)”

The Real Heir of Slytherin

Autor: Lucillia      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Druhák. HP zjistí, že je skutečně potomkem Zmijozela. A když se na zdi objeví nápis podepsaný Dědicem, nechce si to nechat líbit a mezi ním a uzurpátorem se rozvine veřejná hádka o to, kde je pravý dědic. Nápad zábavný, trochu kulhá styl, slabší tři”

On the Wings of Revolution

Autor: Fan O' Fanfic      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Voldemort Harryho vychová jako svého syna a pravou ruku. Sadistický HP. Asi nic pro mě.”

Retribution

Autor: prone2dementia      Jazyk: AJ

SinamLlumi:

“První díl s vraždou Dursleyových ani nehodnotím, protože jsem měla pocit jako by vypadl z nějakého trapného, rádoby "cool" krimiseriálu. Ovšem HP jako psychopat, to bylo úplně jiné kafe. Hrozně se mi líbí jak působil na Snapea, Draca a Hermionu, jediné to inteligentní tvory v kouzelnickém vesmíru. :) I když to evidentně nebylo autorčiným záměrem, já si Harryho narušenou psychiku vysvětluju spíš dědičností, než reakcí na „zneužívání a týrání“ u Dursleyových. Protože krutý James, který si užíval šikanování Snapea + bezcitná Lily, která si užívala strašení a ponižování Petunie – co z těch dvou tak asi mohlo vzejít? ;) Jen nějak nechápu, jak Harry získal zvláštní schopnosti a vyspělost naprosto neodpovídající jeho věku. :) 3, 5 hlavně za snahu o něco neobvyklého, pár zajímavých myšlenek, zvídavého!Harryho a některé hodně povedené pasáže... i když upřímně, celá povídka je jen monstrózně rozvedené Křiklanovo „You have no idea what he was like... even back then.” :p S.L.”

Paradox

Autor: Fan O' Fanfic      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Méně tradiční cesta v čase - dopředu. Lily s Poberty (bez Petra) se dostanou o 20 let dopředu, kdy zuří skutečná válka s Voldemortem, kde pár set mrtvých nic neznamená. Těžko říct, jestli to bude pokračovat a jak, ale zatím to je slibné”

Snakeboy

Autor: Fan O' Fanfic      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Není a nejspíš nikdy nebude dokončené, ale dalo by se to klidně nechat jako "dvoukapitolová jednorázovka". Zlaté trio Nebelvíru proti stříbrnému duu ze Zmijozelu a zvěromágská transformace. Docela příjemné na jedno přečtení. Lepší dvě hvězdičky”

Parseltongue Prejudice

Autor: Yunaine      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Harry s Hanah kvůli předsudkům proti hadímu jazyku utečou z Bradavic. A o deset let později…. Vcelku zajímavé, konec je chytře vymyšlený. Tedy až na tu část život po životě.”

A Small Tale From The Grand Epic Called History

Autor: Lucillia      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Další nápad, který zničil autor svým stylem. Příběh HP v deseti krátkých kapitolách vypráví jeho bratranec pod veritaserem. A zní to velice nudně. A že by jediný článek od Rity způsobil, že se HP zlomí, když přežil celé ty roky a zabil Voldemorta? Nepravděpodobné. Slabé 2 hvězdičky”

The Brave New World

Autor: bellerophon30      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Začíná jako HP a the Final Straw (prvních deset kapitol je spresováno do asi tří), ale Harry se rozhodne skutečně odejít z Británie a zamíří do USA. Proč čtyři hvězdičky? Autor vymyslel celou novou kouzelnickou školu, nové učitele, nové kamarády a nové problémy. Proč ne pět? Kdosi v komentáři napsal, že mu Harryho američtí kamarádi připomínají skupinu ze samých Mary Sue a Gary Stue a něco na tom je. Navíc mi přijde snaha o skamarádění obou Harryho skupin příliš násilná a Ronovo (toho obzvlášť!) a Hermionino chování nepravděpodobné. Pozor, je to OPRAVDU dlouhé, přes 800 tisíc slov.”

Harry Potter and the Final Straw

Autor: bellerophon30      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Začíná to moc dobře, žádné velké skoky (jako Harry je náhle geniální, superman apod), najme si advokáta a plánuje své zplnoletnění. A pak, v desáté kapitole, najednou autor obrátí a zeptá se čtenářů, jestli chtějí, aby Harry zůstal v Británii. Měla jsem pocit, jako když vidíte hráče, který má plnou ruku trumfů a hru vzdá. A tak Harry pokračuje v Bradavicích. Je to vcelku dobrý příběh, velice důkladně popsaný - pro mě až příliš, prostě jsem začala přeskakovat. 2, 5 Jo, a komu se jako mně nelíbilo, že HP zůstal v Británii, může si přečíst od téhož autora The Brave New World, což je varianta této povídky, kdy z Británie skutečně odejde”

Disciples of Shadow ON HIATUS

Autor: Fan O' Fanfic      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Myšlenka je docela slibná. Harry po třech letech v Azkabanu ztratí jakékoliv kladné emoce a když mu chce dát mozkomor polibek, nemůže jeho duši vysát, naopak HP vysaje mozkomorovu esenci a stane se díky tomu pánem mozkomorů, jejich lordem. A rozhodne se pomstít. Bohužel příliš kratičké kapitoly, jakoby autorovi chyběly schopnosti něco rozepsat. A než se vůbec HP dostane k pomstě, je tu poslední kapitola. A další už zřejmě nepřijde. Hodně slabé 2 hvězdičky”

All The Dementors of Azkaban

Autor: LifeWriter      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Docela dlouhá jednorázovka. Luna místo Ginny měla Raddleův deník a skončila v Azkabanu. A Harry si pořídil stan a ubytoval se v cele vedle ní. Je to opravdu praštěná povídka, pravidelné pokerové dýchánky s vězni a mozkomory, občasné návštěvy a vylepšování Azkabanu (nevím, je růžově vymalovaná cela vylepšením? :-)) slabší čtyři (za Nevilla ;)”

Uncrowned Lord of Azkaban

Autor: TardisIsTheOnlyWayToTravel      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Povedená parodie. Harryho mozkomorové neovlivňují (ukáže se, že je novým lordem z Azkabanu), tak se snaží ve vězení nějak zabavit - baví se s mozkomory i se sousedy, hraje s nimi poker, dopisuje si s venkem apod. Luna ho inspiruje k založení mozkomorské unie. Docela by bylo hezké, kdyby aspoň jednou autor nějakou povídku dokončil. Slabší, ale 4 hvězdičky”

To Be a Slytherin

Autor: TardisIsTheOnlyWayToTravel      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Jediná kapitola, ale dá se to klidně číst jako jednorázovka. Snape shromáždí zmijozelské nečistokrevné prvňáčky a vysvětluje jim, jak se musí chovat správný Zmijozel. Naneštěstí se k tomu nachomejtne Voldemortova dcera se smyslem pro humor :-)”

The Greatest Trial

Autor: Minstrel Knight      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Myšlenka je zajímavá. HP byl odsouzen a nyní se objevil kouzelnický Perry Mason, který pomocí výslechů původních svědků ukáže, jak chatrné či nijaké byly důkazy, na základě nichž byl HP odsouzen. Mám tam problémy s pár věcmi - třeba už jen ten původní rozsudek, 15 let v Azkabanu a POTOM polibek mozkomora? A proč tu křížovou výpravu vede ministr? Ale bylo to zábavné, když někdo do pokřiveného justičního systému, který vytvořila JKR, vnesl něco skutečné právničiny”

Divergence

Autor: prone2dementia      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Voldemort je omlazen, je mu pět let, a HP se ho ujme. Vcelku očekávaný průběh, ale pěkně napsané. Nijak se to nerozmazává, stručně, kousky ze života. Bylo to milé. Jo, a Harryho hulák byl famózní :-))”

Retribution

Autor: prone2dementia      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Chachacha, psychopat HP v Bradavicích, Brumbál naprosto nechápavý (prostě potřebuje lásku) a lidé s dobrými instinkty prchají v hrůze ;)”

Retaliate

Autor: prone2dementia      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Taky jedna možnost, a vcelku reálnější, i když to, jak byl Harry v dětství týraný, je podle mě přehnané. Ale i tak by jednoho dne mohl mít všeho dost a zlomit se. 3, 5”

|< 10 11  >|