Komentáře - Červen 2010

|<  >|

Plot Bunny Storage 18 Escape Clause

Autor: Laume      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Dudley si začíná pomalu uvědomovat, že to, co se děje v jeho rodině, není normální. Hledá pomoc a uvažuje o útěku - a stejně tak i Harry. Depresivní”

Plot Bunny Storage 17 Turning the Table

Autor: Laume      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Brumbál často mluví o obětování se pro větší dobro - vždycky jde ale o oběti, které přinášejí ostatní. Co když se ale nyní požaduje taková oběť po něm?”

Plot Bunny Storage 16 Redemption

Autor: Laume      Jazyk: AJ

Pyriel:

“To varování autorky berte vážně, tohle je o křesťanství, o možnosti vykoupení a o jeho hledání. Ale je to pěkně napsané.”

Betrayed

Autor: Kinsfire      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Uf, málem jsem to přestala číst. Důvod? Dvěma slovy - Harry Potter. Je naprosto příšerně OOC. Kluk, který měl problémy políbit děvče, se najednou o pár týdnů později chová jak libovej frajer z amerických seriálů pro týnejdžry. Samé povídání o sexu (byť přímé sexuální scény to neobsahuje). Na druhou stranu příběh sám o sobě není špatný, není to jen samé klišé jako v mnoha povídkách o manipulativním Brumbálovi. Takže nakonec přece jen tři hvězdičky, hodně slabé, ale tři.”

Plot Bunny Storage 15 Black Marble

Autor: Laume      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Je dvanáct let po válce a Harry si užívá poklidný rodinný život. Když si zaskočí na jedno do místního mudlovského hostince, nečekaně se tam setká s Tobiasem Snapem, který mu (aniž by věděl, s kým mluví), vypráví o svém synovi. Za ty slzy, které mi to i při opakovém přečtení vehnalo do očí, dávám čtyři hvězdičky”

Plot Bunny Storage 14 Bow or Break

Autor: Laume      Jazyk: AJ

Pyriel:

“SS je omlazen a Black je donucen vzít ho na Grimauldovo, kde spolu s Harrym tráví vánoce. A nechová se k němu dobře. Je známo, že děti, které byly týrané, si často neuvědomují, že že když vidí někoho dalšího týrat dítě, že to je špatně. I Harrymu to chvíli trvá, než si to uvědomí. Autorka později tento nápad vzala, změnila mu konec a rozvedla ho do delšího příběhu, viz http://www.fanfiction.net/s/4295698/1/Bow_or_Break”

Plot Bunny Storage 13 Form Stability

Autor: Laume      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Ve třetím ročníku nesměl Harry bez souhlasu svých opatrovníků ani do Prasinek a ve čtvrťáku se najednou může bez jejich souhlasu zúčastnit smrtelně nebezpečného Turnaje? Je snad JKR jediná, kdo tohle neviděl? Naštěstí Laume to pochopila a napsala alternativu, jak by to správně mělo být. A to je důvod, proč Laume miluju, protože myslí logicky :-)”

Plot Bunny Storage 12 Graffity

Autor: Laume      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Další z nápadů, který by se mohl přesunout mezi jednorázovky. Kdosi "vyzdobil" chrliče, jež vedou do ředitelny, nápisem "střežím vchod ke kokotovi". Kdopak to asi byl?”

No Thank You

Autor: Sarah1281      Jazyk: AJ

SinamLlumi:

“„Your entire cult worships me because I'm alive and have an unfortunate facial disfigurement?“ Neotřelé a celkem vtipné. A ohledně viteálu – povídka je zřejmě napsaná podle staršího kánonu, kdy se o tom ještě nevědělo. :) S.L.”

No Thank You

Autor: Sarah1281      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Velice zajímavý předpoklad a moc zajímavé důsledky. Vtipně je ukázáno, že bez Harryho by se věci vyřešily mnohem snáz, protože by se o to museli postarat dospělí. Jen si nejsem jistá, jestli autorka nezapomněla, že Harry je taky viteál. Ale i tak je to vynikající nápad, myslím, že jsem se s ním ještě nesetkala.”

Dolores’ Angels

Autor: Sarah1281      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Harry se snaží vylhat ze svízelné situace, naštěstí má dlouholeté zkušenosti :-)”

Mudblood

Autor: Sarah1281      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Malfoy Hermionu nazve Mudblood, ale ta místo aby se cítila uražena, požaduje po něm, aby jí vysvětli, co v tom je za urážku. S jejím logickým myšlením se sotva může srovnávat. Myšlenka je to vtipná, ale mohlo to být přece jen lépe dovedeno do konce. Bohužel v češtině to nevyzní, kvůli překladu Medků výrazu mudblood jako mudlovský šmejd :-(”

The Power The Dark Lord Knows Of

Autor: Finbar      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Pravá proroctví se skoro vždy naplní - i kdyby kvůli tomu měla ovlivnit zákony přírody nebo magie. A tak se Harry rozhodne překroutit tuto sílu ve svůj prospěch - co se stane, když se Voldemort dozví o Moci, kterou by neměl správně znát? Zasáhne proroctví? Trošku praštěné, ale zábavné.”

The Red Heir of Slytherin

Autor: Sarah1281      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Jednorázovka v době HP7, která ukazuje, jak se Ron dostal do Tajemné komnaty. Jak tvrdí, člověk může mluvit cizím jazykem aniž by mu rozumněl. Jsou to tak 2-3 hvězdičky, ale vzhledek k jejich obvyklému hašteření a několika zajímavým postřehům, které se týkaly nevšímavosti těch, co umí hadí jazyk, jsem dala tři hvězdičky.”

Plot Bunny Storage 11 Namesake

Autor: Laume      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Dobby a Winky mají potomka a Harry, coby jeho kmotr, mu dá jméno :-)) V podstatě by to mohla být jednorázovka, netuším, proč je to jen tady v nápadech.”

A Very Potter Musical

Autor: Matt Lang & Team StarKid      Jazyk: fanvid

vrony:

“famózní, boží, jedinečné, velkolepé - mohla bych takto pokračovat do nekonečna :)) z postav se mi líbí nejvíce Draco a Voldemort na této stránce: http://www.videacesky.cz/tag/a-very-potter-musical najdete všechna videa s českými titulky”

Svůdný profesor

Autor: SaraPolanska      Jazyk: ČJ

Pyriel:

“Popis mi připomněl Pekelnou vášeň. Ale nějak mi chybí souvislosti či zasazení do děje. To by dalo přehlédnout, co se ovšem těžko dá přehlédnout, to je gramatika (vysel na zdi!!!) A střídání přítomného s minulým časem není zrovna povedené.”

Prince of the Dark Kingdom

Autor: Mizuni-sama      Jazyk: AJ

SinamLlumi:

“„In my universe, werewolves are technically a sort of fae. They are humans who are physically altered by a fairy curse, and as a result become 'pagan' not by choice but by the corruption of their spirit. Sirius told Harry that he and Remus will never go to heaven and so became pagans in a previous chapter, and this why.“ No, tak to je teda síla. Po přečtení několika delších úryvků si stále myslím, že povídka, jejíž autor má takto stupidní názory, se nemůže kvalifikovat na víc než na 0%. Nicméně dávám 1 hvězdičku, protože se mohlo stát, že jsem zrovna ty "nejlepší části" minula. S.L.”

Minerva Gets the Prophecy

Autor: witowsmp      Jazyk: AJ

SinamLlumi:

“To je ale kravina. S.L.”

Betrayed

Autor: kateydidnt      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Harry strávil nevinně v Azkabanu deset let. Když je prokázána jeho nevina a navíc zabije Voldemorta, navždy opustí kouzelnický svět a usadí se mezi mudly. Ale minulost se vrací - když je jeho dceři jedenáct a dostane dopis z Bradavic. A Harry je pomalu vtahován zpět do světa, který se nedokázal vypořádat se svou minulostí a vinou a raději lže sobě i svým dětem. Jenže Harryho dcera je pravý Nebelvír a hledá pravdu. Pozoruhodný příběh o tom, že před minulostí se nedají zavřít dveře, s minulostí se musí vyrovnat - a to jak lidé, tak společnost (ne neprávem je v povídce připomenut holokaust a jeho popírání). 4-5 hvězdiček Velice nepříjemné je, že autor neodděluje místa, kde se mění scéna a pohled vypravěče”

Dark Salvation

Autor: Lady Silverwings      Jazyk: AJ

Pyriel:

“No anotace je velice výmluvná, povídka je poněkud stručnější, než slibuje, ale myšlenka je dobrá.”

Darkest Hour

Autor: Lady Silverwings      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Chytře položené základy. Malý Harry není svými rodiči zanedbáván, ale protože je moták, tak se za něj James stydí. A v době, kdy je kvůli tomu Harry nejzranitelnější, se setkává s Nagini a jejím Mistrem - a v jejich společnosti nachází útěchu. I když se James později snaží, tu propast už nepřekročí. A jak se zdá, kvůli Petunii a incidentu v ZOO se vytvoří trhlina i mezi Harrym a Lily. Mnohem lépe vymyšlený základ pro to, proč se Harry přikloní k Voldemortovi, než to obvyklé (a nepříliš uvěřitelné) týrání Harryho jeho vlastními rodiči.”

Minerva Gets the Prophecy

Autor: witowsmp      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Představa, jak McGonagallová táhne SS za ucho, je naprosto dokonalá :-)”

Those Betrayed Emerald Eyes

Autor: drunken devil87      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Standardní situace, Harry nevinně v Azkabanu, všichni se k němu obrátí zády, Voldemort všechny zajme a přede všemi prohlásí jeho nevinu, pak ho Harry zabije. Bohužel je to dost uboze napsané (Harry se přemisťuje, najednou vypadá dobře, platí dolary apod.), vysvětlení jeho moci je naprosto...blbé. Chování všech špatně napsané. Na začátku šesté kapitoly to vzdal i můj masochismus”

Knowledge is Power

Autor: Fettucini      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Hodně AU, Harry je chytrý a mocný, i když si všechno tvrdě vybojoval. Jeho jediným cílem je vyléčit svou matku. Neville je zábavně nafoukaný spratek, ale protože Harry je o dva roky výš, je tu málo interakce a události z kánonu sledujeme jenom letmo a zpovzdálí. Dovedeno do HP4 a Turnaje. 3-4 hvězdičky. Povídka z internetu zmizela, ale úsilím čtenářů se vrátila, dá se najít i na http://www.hpfanficarchive.com/stories/viewstory.php?sid=50, kde je i ke stažení v .doc. O určité obnovení a dokončení, byť v pozměněné formě, se pokouší LignumVitae86 v povídce Harry Potter and the Path to Greatness”

|<  >|