Komentáře - Červen 2010

|<  >|

Broken

Autor: inadaze22      Jazyk: SJ

Jacomo:

“Jde o slovenský překlad z anglického originálu. Povídka je velmi výjimečná a to z několika důvodů: odehrává se po HP7 a zcela ho respektuje (kromě epilogu), ale nesnaží se nikoho z padlých oživit (nic ve zlém, já taky ráda "oživuju" :-D). Zároveň boří zavedené konvence a zažitá klišé o jednotlivých postavách - nikdo z hrdinů není jen dobrý nebo jen zlý. Ti dobří mají své špatné vlastnosti, zlým se podařilo dospět a náhle jsou lidštější než ti dobří. Myšlenkové pochody hlavních postav Hermiony a Draca, které zabírají velkou část příběhu, jdou až "na kost" a jsou tak reálné, jako by šlo o lidi vedle nás. V hlavním světle první poloviny příběhu stojí Hermiona, která se po skončení války vydala do Austrálie hledat rodiče. Když se vrátila, bylo to jen proto, aby zase odešla, tentokrát do Itálie za prací. Příběh začíná v okamžiku, kdy se po pěti letech vrací zpět do Británie, kde o ni nikdo nestojí. Včetně jejích bývalých přátel. Draco Malfoy se rozhodne zjistit proč, ale velmi brzy začne své zvědavosti litovat. A zejména ve druhé polovině příběhu ani on není ušetřen svých vlastních běsů. Osobní hodnocení - 6 hvězdiček z pěti, drobné upozornění - v tomhle příběhu opravdu (ale opravdu!) nebude mít rádi Ginny.”

V nesprávném čase

Autor: Cosmic      Jazyk: ČJ

biaca:

“zajímavá povídka - jedná se o překlad ”

Hloubky zimy

Autor: Cosmic      Jazyk: ČJ

Ivet:

“Nádherná. :)”

Broken

Autor: inadaze22      Jazyk: SJ

ZJTrane:

“Zvláštna atmosféra poviedky, úplne odlišná od ostatných "dramione". Našla som v nej mnoho krásnych myšlienok, ktoré sa dotýkajú asi každého, ale tu sú vyjadrené úžasne. Táto poviedka je písaná krásnym štýlom určite sa k nej vrátim viac ako len raz, teším sa až bude dokončená a ja si ju vychutnám. Jimmi prekladá obrovskou rýchlosťou už to nepotrvá dlho :) vďaka Jimmi ******************************************************** Koniec. Všetko čo som o poviedke napísala, je pravda a je to až do konca nádherne napísaný príbeh. Krásny koniec taký aký si hlavní hrdinovia zaslúžia, žiadny presladený happy end, ale dôstojný šťastný začiatok. Veľké poďakovanie Jimmi za všetko.”

Hloubky zimy

Autor: Cosmic      Jazyk: ČJ

ZJTrane:

“Túto poviedku som prečítala jedným dychom, aj keď sa rozbiehala trošku pomaly, po tretej kapitole som sa už neodtrhla. ”

Hloubky zimy

Autor: Cosmic      Jazyk: ČJ

biaca:

“slash”

Kniha Zmaru

Autor: Vruon      Jazyk: ČJ

resextensa:

“moc se mi to líbilo, zase bodík strhávám za chyby”

Koherance

Autor: Fayth3      Jazyk: AJ

Lunkvil:

“Nemocný blábolící Doctor je něco neuvěřitelně roztomilého a měla jsem tendence se při čtení rozpouštět. Asi je to tím, že se mi povídka přesně strefila do nálady...”

Harry Potter and the Enchanting Boy

Autor: Mionefan      Jazyk: AJ

Pyriel:

“McGonagallová se rozhodne navštívit Harryho místo Hagrida. Vezme ho do Příčné a seznámí s Hermionou a jejími rodiči. A to spustí lavinu. Docela zajímavé, zase jednou se někdo vykašlal na kánon a vymyslel si něco nového.”

Harry Potter and the Irish Choice

Autor: DisobedienceWriter      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Harrymu stačilo jen pár dní a jedihá hodina lektvarů, aby se rozhodl, že Bradavice nejsou škola, do které chce chodit. Naštěstí zjistí, že má i jiné možnosti - a vybere si celoroční školu v Irsku. A než se Brumbál vzpamatuje, je pryč. A má to docela zajímavý dopad, jako malý kamínek, který strhne lavinu. A ta irská magická škola je moc hezky popsaná. I když je to do těch čtyř kapitol docela nahňácané, klidně by to sneslo víc rozepsat a přidat nějaké drobné příběhy z Harryho života tam. Brumbál už snad ani není manipulativní, ale šílený, Bellatrix ve svém šílenství tvrdohlavě logická a Voldemort egoisticky zaslepený. Slabší 4 hvězdičky”

Nemesis

Autor: TardisIsTheOnlyWayToTravel      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Autor se inspiroval Missing: Presumed Missing?. Po debaklu na ministerstvu se k Harrymu přátelé (kromě Luny) a Lupin obrátí zády, protože mu kladou za vinu jejich zranění a Siriovu smrt. Harrymu se zjeví bohyně pomsty a nabídne mu tu nejlepší pomstu - ať se na všechny vys... A zase nedokončené :-(”

Running Away

Autor: Bil      Jazyk: AJ

Pyriel:

“SS je tak OOC, až to bolí. Když se s tím smíříte, tak se to dá číst. Harry po Voldemortově Avadě přišel o magii (nechápu, jak dostal hůlku, ale čert to vem) a navíc je zařazen do Zmijozelu. Všichni ho nenávidí - zmijozelští za to, že je Chlapec který přežil, ostatní za to, že není ten správný Chlapec, který přežil. Severus toho má dost, sbalí své saky paky a Harryho a po mudlovsku zmizí kamsi na druhý konec planety. Čili další verze Harry opouští kouzelnickou Británii, ale není to tak zlé :-)”

Guerilla Potter

Autor: DisobedienceWriter      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Vždycky jsem si říkala, co asi tak dělal Voldemort, když čekal, až mu HP přinesou na stříbrném podnosu. A ejhle, on plánoval (tedy aspoň tady). Co na to Harry? Proti přesile, která má navíc oporu ve vládě, existuje pouze jediný způsob - partizánská válka. Zatímco Brumbál přežívá za zdmi Bradavic, Harry se svou skupinkou bojuje a zabíjí - což mu po skončení války nikdo nedokáže odpustit. Líbí se mi to, je to podle mě uvěřitelné, válka a politika, intriky a dvojakost. Zajímavé - až do úplného konce”

Harry Potter and the Sun Source

Autor: Clell65619      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Neznám film, se kterým je to cross, ale myslím, že stačí si vybavit různé ty východní filmy s bojovníky-supermany. Harry o Bradavice nemá zájem, tak si ho Brumbál musí na zabití Voldemorta najmout (HP je 16). A Harry se s nikým nemazlí, Smrtijedi, Draco, SS, všechno to zmydlí na jednu hromadu. Pokud vám nevadí AU a díváte se občas na nějaké bojové filmy (s pobaveným nadhledem), tak si to věřím užijete :-)”

The Marriage Contracts Redux

Autor: Clell65619      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Velké rozdíly oproti Harry Potter and the Marriage Contracts jsem nenašla, kromě Ginny. Osobně si myslím, že původní verze je lepší. Nedejte se oklamat rozdílem v počtu kapitol, na počet slov to tak velký rozdíl není.”

Harry Potter and the Marriage Contracts

Autor: Clell65619      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Harry odhalil zradu těch, kterým věřil, a spolu s Nevillem porazil Voldemorta. V den 17tých narozenin dostane několik tisíc nabídek k sňatku. Všechny je vrátí a zkusí to po svém - s Daphne Greengrassovou. Četlo se to příjemně, je v tom i dost humoru, hlavně ty povídačky, které vymýšlejí Harry a Neville o tom, jak zabili Voldemorta. A závěr je boží, směju se, jen si na něj vzpomenu :-) 3, 5 hvězdičky”

Why Magical Folk Have Such Small Families

Autor: SwissMiss1      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Ach bože, tak ani sama nevím, je to vtipné nebo spíš pitomé? Nebo viktoriánské?”

Harry Potter and the Power He Has Not

Autor: Clell65619      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Nápad je to zajímavý, Voldemort použije kletbu, pomocí níž z Harryho vysaje jeho magii a je z něj mudla. Jenže to spojení existuje dál a chová se pod vlivem magie dost nepředvídatelně. Co ovšem tu povídku silně sráží, to je ubohý pokus o humor a nelogické chování některých postav (hlavně Ginny a Molly)”

Harry Potter and Here There Be Dragons

Autor: Clell65619      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Podobné řešení prvního úkolu jsem už viděla. Ale ten závěr mě dostal, smála jsem se nahlas :-)”

Harry Potter and the City of Tents

Autor: shedoc      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Každý, kdo dočetl Harry Potter and the Soul Gems si určitě řekl - a to je konec? My chceme vědět, jak to bude dál s Harrym a jak budou děti vyrůstat! A co Lupin? A héj, my chceme SS!! A třeba i další ;) Tak na co čekáte? Tady to je :-D (Ale pozor na pairing, i když sex není zahrnut)”

Harry Potter and the Soul Gems

Autor: shedoc      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Dobrodružné a zároveň dojemné. Harry si buduje nový život a kdekdo je těhotný :-) O tom, co se stalo v Británii, se dozvídáme jen postupně a jen v náznacích, tohle je o jeho novém životě jako odeklínače. Já moc poválečné HP příběhy nečtu, nemám ráda spoustu nových postav, ale tohle mě nějak zadraplo. Má sequel Harry Potter and the City of Tents. Silné 4 hvězdičky”

Harry Potter and YASMWTS

Autor: Clell65619      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Docela originální nápad. Harry s Voldemortem v posledním souboji použijí speciální kouzla, která se srazí a výsledek je, že oba omládnou. Je jim šest let. Ale na rozdíl od mnohých příběhů jsou to skutečně šestileté děti, mají vzpomínky na své životy do svých šestých narozenin. A tak jim oběma vlastně osud dává druhou šanci na šťastný život. Zní to sentimentálně, ale trocha sentimentality nezaškodí :-)”

Hledání jezera

Autor: Aveva      Jazyk: ČJ

Danae:

“Pro mě bezkonkurenčně nejlepší romantická HPff českých vod. Objevila jsem ji pozdě, ale přece :)”

Dekadentní

Autor: M.R.K.E.V.      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“Velmi zajímavá pointa.”

Raději dohola

Autor: Beketamen      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“Ano - zjizvený imbecil je opravdu špička. :) :) :)”

|<  >|