Komentáře - Březen 2010

|<  >|

Dar z nebes

Autor: Veronika      Jazyk: ČJ

zmije:

“Nepřinutila jsem se ji dočíst.”

Léto jako žádné jiné

Autor: Aspen in the Sunlight      Jazyk: ČJ

zmije:

“Léto není tak nabité dějem jako byl Rok, je o něco slabší, nicméně stále na hodně vysoké úrovni.”

Like a River to the Sea

Autor: Kitty Fisher      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Dialogy mi místy přišly nepravděpodobné. A Bodie, že vyrostl v děcáku? U Doylea uvěřím lecčemu, ale Bodie a mizerné dětství?”

Harry and the Prince - fanart

Autor: spicysteweddemon      Jazyk: fanart

bedrníka:

“Harry má roztomilou červeň ve tvářích.”

Snape is so emo... - fanart

Autor: spicysteweddemon      Jazyk: fanart

bedrníka:

“Kouzelmý styl (a chudák malej Snape).”

Snape Fan girls - fanart

Autor: fyr3lyt3      Jazyk: fanart

bedrníka:

“Snape to má marné, my mu na Siriuse kašleme!”

The Pillory

Autor: Kitty Fisher      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Nápad zajímavej, ale není to moc propracované a tímpádem mi to přijde dost neuvěřitelné.”

Taking Time

Autor: Kitty Fisher      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Taková konverzačka, ne špatná, ale ani nijak úchvatná. (Bodík navíc za Ansona a jeho tetovaný nástroj.)”

Thorn

Autor: Kitty Fisher      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Pěkné, Bodie je takový blázínek, že Doyleovi hned koupí kytku, když o ni projeví zájem, ale konec je divný.”

November

Autor: Sebastian      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Drásavá povídka.”

Rok jako žádný jiný

Autor: Aspen in the Sunlight      Jazyk: ČJ

zmije:

“Lepší než Rowlingová. Co ona jen tak nahodila, Aspen dotáhla do konce. Bezkonkurenčně nejlepší věc, jakou jsem četla.”

Impossible

Autor: Laura (z ph.netu)      Jazyk: ČJ

Ivet:

“Jsou to asi 3 dny, kdy jsem ji opět musela číst, protože naděje je nejzákladnější lidská iluze a zároveň zdroj naší největší síly i největší slabosti.. a tím je pro mě tato povídka. Upřímně ji miluji a nikdy se jí nevzdám v mém srdci. :)) A slovo "patetické" je dokonalé. =o))”

Tak copak nás trápí?

Autor: Lord Roderik Galant      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“No comment....”

Mistr lektvarů

Autor: Josan PQ      Jazyk: ČJ

Ness:

“Po dlouhé době jsem nadšena a můžu se jen sklonit nad umem autora i překladatele. Negativní úloha dvojčat překvapila, Severus dojmul a ředitelka si získala mé srdce. Bravo!”

Co způsobil deník

Autor: Ivet      Jazyk: ČJ

Jacomo:

“Nedočteno, nezaujalo mě to. Nelogické jednání hlavních postav, bez hloubky a náznaku psychologického pojetí, občas nezvyklá slovní spojení a obraty. Možná se autorka později polepšila, ale já jsem víc než 2 kapitoly nezvládla.”

Nelíbejte učitele za jízdy

Autor: Danae      Jazyk: ČJ

Jacomo:

“Příběh navazuje na 7. díl a zpracovává poměrně obvyklou otázku přežití Snapea, přesto zde dlouho není jisté, jestli to tak opravdu je. Co je však jisté, je Danae coby záruka kvalitní povídky a Hermiona a Severus v jejím podání jsou zárukou výjimečného příběhu, u kterého nedočkavě vyhlížíte každý další díl.”

Útočiště

Autor: Danae      Jazyk: ČJ

Jacomo:

“Podepisuji každičké slovo z komentáře od angie77. Navíc přidávám ještě obdivné smeknutí za nezvyklý styl psaní - proplétání dvou dějových linií - a také za vytvoření originální postavy Hermioniny babičky, která se mi moc zamlouvala. Nezvyklost křesťanských motivů v pozadí příběhu je povídce ještě ku prospěchu.”

Rok jako žádný jiný

Autor: Aspen in the Sunlight      Jazyk: ČJ

Jacomo:

“Zajímavě propracovaný vývoj vztahu Severuse a Harry coby otce a syna, později doplněné ještě dalším členem "rodiny" - Dracem. Postavy vychází z kanonu, ale pod vlivem okolností se od něj odklánějí, zejména Severus. Po psychologické stránce propracováno, jen možná místy poněkud "ukecané". Vrchol příběhu je zhruba ve 2/3, konec vyznívá poněkud doztracena. Přesto doporučuji. Několik osobních poznámek: Asi nejoblíbenější část je ta se Snapeovým výrokem vůči oběma mladíkům: "Ty jsi můj syn. A ty jsi můj syn ve všem kromě jména." První práce na betování, první pokusy o překlad, seznámení se super lidmi, kteří se na překladu podíleli. Po Roku už pro mě FF nikdy nebyla totéž, co dřív.”

Redeem Me

Autor: Samayel      Jazyk: ČJ

Jacomo:

“Zajímavé je to už tím, že jde o slash, jehož autorem je muž. Zároveň jde o promyšleně vystavěný příběh s psychologickým vykreslením vývoje postav. Plusy: Kanon, zachování charakterů vedlejších postav (Snape, Brumbál, Weasleyovi), netradiční pojetí spojení mezi Harrym a Voldemortem. Minusy: Vyšší podíl násilí, sexu a milostných vyznání.”

Pokoj hipogryfům dobré vůle

Autor: Mathilda      Jazyk: ČJ

Jacomo:

“Stručné, až telegrafické sondy do různých vánočních časů, které však málo slovy sdělují hluboké a podstatné životní příběhy. Ledově mrazivé i hřejivě teplé zastavení s poezií nejen vánoční...”

Domácí výuka

Autor: Umeko      Jazyk: ČJ

Jacomo:

“Kdybych mohla, dala bych číst tuhle povídku všem odpůrcům FF a rádoby moralistům pohoršujícím se nad "vykrádáním" původních příběhů. Povinně. Třeba by pochopili, že hledáme právě tohle - to, co napsáno nebylo. To, co je za příběhem. To, že by to mohlo být i jinak. Jakkoliv.”

Záhada francouzského koření

Autor: Aveva, Julie      Jazyk: ČJ

Rebelka:

“Nindža Lumír mi pravidelně obšťastňuje pondělky.”

Ofsajd

Autor: Danae      Jazyk: ČJ

Rebelka:

“I když jsem přímo fotbalové veletrdlo, jsem nadšená.”

Útočiště

Autor: Master Erestor      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“Erestor Glorfindelovi svěří velké tajemství ze své minulosti.”

Dvanáct dní v čase vánočním

Autor: Master Erestor      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“Vánoce jsou tu a podle toho to v Roklince taky vypadá - Erestor šílí nad přípravami, Glorfindel šílí z Erestora, Celeborn má depresi a Elladan s Orophinem zjistí, že na stromech se dají najít nejenom šišky.”

|<  >|