Komentáře - Prosinec 2009

|< 10 11 12  >|

Face Value

Autor: Pamela Rose      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Tahle povídka operuje s premisou, že Bodie neměl zrovna ideální dětství a zanechalo to na něm následky, což si myslím, že neodpovídá kánonu. Jediné pěkné je zapracování Bodieho historky a sestřičce v Africe, se kterou měl čistě platonický vztah a ona se pak podřezala. Autorčina interpretace zní docela pravděpodobně, ale jinak je Bodie OOC.”

A Pardon After Execution

Autor: Pamela Rose      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Kouzelné scény na začátku, třeba jak si chlapci dělají nachvály, když se v parku snaží sbalit kolemběžící slečnu. A též Bodieho "Jak daleko se ještě potáhneme?", na což Doyle odpoví: "Táhneš se ty, já si příjemně běžím." Následuje sadistický Parker, který moc dobře ví, že Bodiemu daleko nejvíc ublíží, když se bude muset dívat, jak mučí Doylea. A milostný závěr, když si to chlapci konečně vyříkají. Nádherná povídka.”

The Curse of Drink

Autor: PJ      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Vtipné momenty, opět moje oblíbená dynamika Bodieho, který na Doylea pořád myslí, kdežto Doyle na něj dost kašle, ale jinak lehce šáhlé. A tahle autorka má nepříjemný zvyk vymýšlet si všelijaká "vynalézavá" adjektiva pro Bodieho vlasy a oči, asi aby se neopakovala, píše místo Bodie "the ex-merc" a podobně. U jedné povídky to jde snést, ale jak je čtu po sobě, začíná mi to jít na nervy.”

Suitable Gravity

Autor: DVS      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Obdivuhodně věrohodně a zručně (ve smyslu, že se čtenář snadno zorientuje) popsaná daleká budoucnost Země, kdy se na Mars létá na exotické líbánky. Bodie je správně drsný člen CI5 a Doyle správně odhodlaný policista, kterému nastávající na poslední chvíli oznámila, že s ním na ty líbánky nejede a že si ho nebere.”

Memoirs of a Merc

Autor: Alexandra      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Rozverná povídka, ve které je Bodie autor pamětí ostříleného žoldáka, a tak si ho bezradný dočasný šéf CI5 vyžádá na pomoc k případu Krivase. A protože Bodie má pro strach uděláno a je psrávnej chlap, tak s Krivasem zatočí i přesto, že v Africe nikdy nebyl, až Doyle zahanbí. Povedená komedie.”

Consequences

Autor: Tarot & AN Other      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Proslulá povídka, od jejíhož napsání (okolo roku 1980) se ve fanfiction traduje, že se Bodie v Africe účastnil hry, t.j. rvačky o to, kdo koho ojede. Že by ale tohle Bodie provedl nic netušícímu Doyleovi, byť hodně opilý, mi přijde krajně nekanonické.”

Secrets

Autor: DVS      Jazyk: AJ

D.J. Orlovský:

“No jo, Bodie by kvůli Doyleovi převrátil klidně celý svět vzhůru nohama, když má pocit, že je Doyle kvůli něčemu nebo někomu nešťastný. Moc hezké, jak se Bodie o Doylea tak stará.”

The Story of My Life

Autor: PJ      Jazyk: AJ

D.J. Orlovský:

“Dojemná povídka, kde Bodie umírá jako první a zanechává za sebou truchlícího Doylea, aby si nakonec pro svou lásku přišel a odvedl si jí sebou.”

Under the Tree

Autor: DVS      Jazyk: AJ

D.J. Orlovský:

“Opravdu roztomilá povídka. Bodie se vždycky u cizích chová jako doma a je zvědavý jako opice. To s těmi dárky je fakt nádherné, jak je chce rozbalit. Taky je pěkné, jak Doyle najde nějaký pornočasopis a prohlíží si ho a říká si, že tohle budou s Bodiem taky dělat - už brzo. Líbí se mi to, že jejich vztah je teprve na začátku.”

Avenging Angels

Autor: Morgana      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Tentokrát je tu Haldir ten špatný - pod slibem manželství svede Erestra, do kterého je zamilovaný Glorfindel. Docela zajímavá myšlenka s tím, kým Erestor je ve skutečnosti (byť on sám to neví), poněkud za vlasy přitažené, pokud jde o vzdálenost Lothlórienu a Imladris (ale autorka si toho je dobře vědoma :-)) Takové lepší tři hvězdičky”

Dvanáct dní v čase vánočním

Autor: Master Erestor      Jazyk: ČJ

Pyriel:

“Další část rozsáhlého cyklu „Maximálně nezáživný život mistra Erestora z Roklinky“, řadí se mezi Srdcového spodka a Hledá se Námo. V Roklince se slaví vánoce a během dvanácti dnů se odehrává spousta zábavných příhod.”

Srdce v okovech

Autor: Morgana      Jazyk: ČJ

Pyriel:

“Červená knihovna ve světě LOTRa, hrdinka, ehm, pardon, hrdina projde mnohými krutými útrapami, aby se dočkal happyendu. Budete ronit slzy nad jeho neštěstím, proklínat Valar za nespravedlnost a nenávidět Galadriel. V anglickém originále je rozkošný obrázek Erestora s Elrondem, kde je zřejmé, že v tomto příběhu není Erestor oním chladnokrevným hlavním poradcem s ledovýma očima a břitkým jazykem, ale něžná, křehká květinka, která má však tuhý kořínek. A nesmím zapomenout na další okouzlující pár - Glorfindel a Haldir, ach, ti jsou naprosto dokonalí :-)) Pokud nemáte rádi červenou knihovnu, snad to ani nečtěte nebo odečtěte jednu až dvě hvězdičky, ale jinak si v tom budete bahnit jako já ;)”

Heart in Chains

Autor: Morgana      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Červená knihovna ve světě LOTRa, hrdinka, ehm, pardon, hrdina projde mnohými krutými útrapami, aby se dočkal happyendu. Budete ronit slzy nad jeho neštěstím, proklínat Valar za nespravedlnost a nenávidět Galadriel. V anglickém originále je rozkošný obrázek Erestora s Elrondem, kde je zřejmé, že v tomto příběhu není Erestor oním chladnokrevným hlavním poradcem s ledovýma očima a břitkým jazykem, ale něžná, křehká květinka, která má však tuhý kořínek. A nesmím zapomenout na další okouzlující pár - Glorfindel a Haldir, ach, ti jsou naprosto dokonalí :-)) Pokud nemáte rádi červenou knihovnu, snad to ani nečtěte nebo odečtěte jednu až dvě hvězdičky, ale jinak si v tom budete bahnit jako já ;) Přeloženo do čj jako Srdce v okovech”

Srdcový spodek

Autor: Master Erestor      Jazyk: ČJ

Pyriel:

“Třetí velká část rozsáhlého cyklu „Maximálně nezáživný život mistra Erestora z Roklinky“, následuje po Meče a dudlíky. Je v tom humor, je to smutné, smrt postavy jsem obrečela, i když jinak nepatří mezi mých TOP10, a přesto nám autorka slibuje šťastný konec (u vidiny davu mávajícího vidlemi a dychtícího po krvi :))”

|< 10 11 12  >|