Výběr povídek podle počtu hodnocení

Počet hodnocení:
115 54 53 51 48 43 42 41 
40 38 37 35 34 33 32 31 
30 29 28 27 26 25 24 23 22 21 
20 19 18 17 16 15 14 13 12 11 
10 

Porcelain

  • Autor: Estriel
  • Fandom: Harry Potter
  • Jazyk: ČJ
  • Postavy: Draco Malfoy/Harry Potter
  • Rating: 18+
  • Slash: ano
  • Dokončeno: dokončeno
  • Počet kapitol: 1
  • Shrnutí: Harryho Pottera fascinuje křehkost a krása. Zároveň se jí ale bojí - co kdyby jí neopatrným zacházením ublížil? První část jednorázovkové trilogie La Foi Mal.
  • Klíčová slova: melancholie, psychologické

Hodnocení čtenářů:

DenDella:
“Jedním slovem hezké. Není to rozhodně to nejlepší, co bych si mohla přát, ale nevadilo mi si přečíst něco v tomto stylu. Rozhodně v tom vidím kvalitu. Tato první část super, emotivní a přečtená jedním dechem. Jen to přirovnávání Draca ke květině bylo sice milé, ale na mě přeci jen trochu moc rušivě přesládlé a romantické. Jako celek skvělé.”
Tiany:
“Ano, chápu, že někomu styl, kterým píše se může líbit, ba lahodit jeho oku, ale já ten člověk s jistotou nejsem. Na zdlouhavé a poetické omáčky musím mít náladu. Avšak kvalitu podání a samotnou myšlenku musím ohodnotit kladně. Co já vím, možná jednou ta chuť to dočíst dojde, no dnes to není.”
belldandy:
“Asi se to dá svým způsobem říct o celém Estrielině díle, že pokud si jeden odmyslí onen vytříbený (v mých očích skoro dekadentně) poetický styl, kterým je to napsáno, a tomu odpovídající atmosféru, tak jde vždy jen o tuctový romantický příběh, nijak extra kanonický. Minimálně Draco na mě tady, ovšem jako ve většině drarry, působí idealizovaně křehce. Pro Estriel je křehký Draco snad i pravidlo. Mám dojem, že takový Draco více koresponduje se vzhledem Toma Feltona než s tím, co je o něm napsáno v kánonu. Pokud k tomu náhledu nestačí jen jeho aristokratický původ. / Nicméně právě ten styl a atmosféru považuji za speciální Estrielinu devízu navíc. No a "Le Foi Mal" trilogii považuji v Estrielině HP produkci za vrchol, takže pro jednou, tak trochu navzdory vlastnímu vkusu, dám za pět. Má srdcovka to totiž sice není, ale dokážu pochopit, že pro jiné je a taky to, že v počátcích českého slashe značilo Estrielino jméno záruku kvality s něčím dalším jen tak snadno neporovnatelnou.”
Benny:
“Nic proti, ale nechytlo mě to za srdce.Když si oloupete filozofickou náladu, kterou to má, je to obyčejný průměrný příběh.”
jesssnape:
“...”
Luci.e.n:
“...”
Usmevava_Barush:
“..”
Ostravanka:
“q”
leporelo:
“jemne, krehke, uveritelne... lahodka na citanie, svieza, cista napriek otrasujucemu zaveru...oplatia sa i dalsie dve casti, hoci dej nijako nerozvijaju, skor iba vysvetluju, ale su to take ceresnicky na torte :)”
Adelaine:
“Výborně napsané, kdyby už pro nic jiného, tak jen pro ten styl stojí za to přečíst. A skvělá přesmyčka La foi mal:)”
Tintinka:
“Tohle byl zvláštní citlivý příběh, který sice není úplně mým šálkem kávy, ale přesto zapůsobil...”
René.K.:
“Na začátek musím říct, že četba to byla vskutku kvalitní. Povídka promyšlená, vymazlená. Líbila se mi i stavba textu, skákání od přítomnosti do minulosti a od Harryho k Dracovi nepůsobilo v nejmenším rušivě nebo zmateně, jak se často stává u jiných povídek. Na druhou stranu celý příběh na mě působil dost zidealizovaně a příliš romanticky na to, že je o dvou puberťácích. Také utkvělá potřeba autorů drarry dělat z jednoho z páru prostřednictvím nějaké tragédie/nehody/whatever slabého a z druhého ochranitele mě již značně omrzela. 3 - 4* (Možná bych se nezdráhal dát i 4*, protože mi povídka přijde spíše nadprůměrná, ale na můj vkus má i tak celkové hodnocení zbytečně vysoké :P)”
Tina_tt:
“...”
Mrmla:
“...”
Velká_koule_chaosu:
“...”
kripolik:
“...”
Crystal:
“Jedno z nejlepších děl :)”
Kate Mathews:
“...”
Victoria:
“Křehkost... Nemám slov, dokonalost”
Nel-ly:
“Tohle je jedna z povídek, u kterých jsem začínala a poprvé se setkala se Slashem... jeden z důvodů proč tak miluju Drarry :D”
Anne:
“Estriel píše hodně poeticky a tady jsem to vnímala víc, než kdekoli jinde. Křehkost je z toho opravdu cítit.”
Akkarra:
“Spíš, než příběh samotný, mě zaujal způsob, jakým je to napsané. :)”
Dael Shays:
“Děkuju, děkuju, děkuju moc za tuhle povídku. Přísahám, že ji nikdy nepřestanu zbožňovat a budu ji bránit, kdyby jí někdo chtěl ublížit...ještě jednou..Děkuji! :)))”
Mysty15:
“Na tom jsme byli odkojeni.”
sluzy:
“úžasná poviedka..hor sa na pokračovanie”
Čtenářka:
“Break me like a porcelain... Báseň z této povídky visela dobré dva roky v mé školní skříňce. Jedna z těch důležitých. Má nejoblíbenější část z trilogie, ukazuje křehkost jemné osoby a pohledy na křehkost. Rozechvěje. Takových je málo.”
ZJTrane:
“Napriek tomu, že Harryho v slash poviedkach nemusím táto mi nevadila, krásne napísané a Draco toho mám rada. Nádherný nápad s Nevilovou kvetinou a prirovnanie k mladému Malfoyovi úžasné.”
Lenette:
“nádherné, nič viac k tomu ani netreba dodať”
Ivet:
“Jedna z nejmilovanějších, která má určité místo v mém srdci a tak tomu i zůstane. Děkuji Estriel a jejím nádherným slovům v jedinečné a nezapomenutelné části trilogie.”
Nade:
“Jedna z těch lepších povídek, myšlenky propracované. Stálo to za to.”
Ice:
“Souhlasím s Memorin. Klasická povídka, která mi vždycky připomene, proč mám slash tak ráda.”
Memorin:
“Estriel a tato její trilogie mě zavedla do koutů, kde se vzpíná a umírá naděje, aby povstala s jediným něžným dotekem. Dýchnete a okno se zamlží, napíšete tajný vzkaz, že křehkost nikdy z těchto slov nerozbijete.”