Výběr povídek podle počtu hodnocení

Počet hodnocení:
115 54 53 51 48 43 42 41 
40 38 37 35 34 33 32 31 
30 29 28 27 26 25 24 23 22 21 
20 19 18 17 16 15 14 13 12 11 
10 

Phosphenes

  • Autor: oliverdalstonbrowning
  • Fandom: LOTR
  • Jazyk: AJ
  • Postavy: Bard, Thranduil, Legolas, Sigrid, Bain, Tilda, Thorin, Tauriel, Haldir
  • Rating: 15+
  • Slash: ano
  • Dokončeno: dokončeno
  • Počet kapitol: 24
  • Shrnutí: Bard is a Second Grade teacher, Thranduil is the disabled, aristocratic father of his favourite student. After a brief meeting during parent-teacher interviews, Thranduil begins to invest more interest in his son's academic life.
  • Klíčová slova: Hobit AU, modern AU, Bard/Thranduil, Barduil, angst, fluff

Hodnocení čtenářů:

Heredhether:
“Tenhle příběh zaťal hluboko. Podobně jako třeba „The Wounding and Healing of Man“ je to hořkosladká povídka s ne-tak-docela happyendem, koláž poslepovaná stejnou měrou ze šťastných i smutných kousíčků, kde vše potřebuje svůj čas, a to jí dodává na realističnosti. Bard s Thranduilem překonávají fyzickou i duševní bolest, aby k sobě našli cestu, jen aby nakonec zjistili, že někdy může být největší překážkou člověka on sám. Bylo tu dost scén, u kterých jsem měla dojem, že glgám z čokoládové fontány a samou sladkostí puknu. Ale byly tu i dlouhé pasáže, u kterých jsem si připadala jako Bella Swanovic, když 3 měsíce seděla a zírala zdeptaně z okna (včetně toho slzodojnýho songu). Nejčastěji se ty dojmy mísily, protože v téhle povídce nic není úplně růžové, ale ani černé. Styl vyprávění je úžasný, vtáhlo mě to a donutilo cítit emoce s postavami, což je kumšt, před kterým smekám. Moc se mi líbilo vypodobnění vztahů obou mužů k jejich potomkům i k jejich práci. Autorka dovede mistrně vylíčit ducha a atmosféru místa a pravý význam slova „domov“. Milostné scény byly přesně takové – milostné; žádné popisování tělesných funkcí, při němž moje libido páchá sebevraždu, protože něco tak edukativního a totálně ne-sexy už nechce nikdy vidět. Plus body dávám za název povídky, šokujícího Elronda, tragikomickou etudu s vinným sklepem, Thranduilovy svačiny, Leggyho dislexii, Sigridinu tajnou lásku a poslední scénu s Legolasem, ze které jsem div nezačala laktovat.”