Výběr povídek podle počtu hodnocení

Počet hodnocení:
115 54 53 51 48 43 42 41 
40 38 37 35 34 33 32 31 
30 29 28 27 26 25 24 23 22 21 
20 19 18 17 16 15 14 13 12 11 
10 

Zmatky pod Osamělou horou

  • Autor: Lanevra
  • Fandom: LOTR
  • Jazyk: ČJ
  • Postavy: Thorin, Bilbo, Gandalf, trpaslíci (Thorin/Bilbo)
  • Rating:
  • Slash: ne
  • Dokončeno: dokončeno
  • Počet kapitol: 1
  • Shrnutí: Už od chvíle, kdy se Bilbo vydá na dobrodružnou výpravu se skupinkou, podle hobitích měřítek trochu obhroublých, trpaslíků, pro něj mají jeho noví společníci malý, soukromý vtípek. Hobit jím není ani trochu pobavený.
  • Klíčová slova: humor

Hodnocení čtenářů:

LiviaCullen:
“Z Gandalfa volajúceho sa smiechom po zemi som ešte dlho nemohla ale Thorina!? proste best!!”
brandivina:
“Gandalf je prostě šprýmař. Bilba mi bylo chvílemi dost líto a Thorinu a ostatní "madame" jsem moc nepobrala. Ale pobavilo”
belldandy:
“Jak bych to ... víte, začalo to jako taková hříčka. S Gandalfem, co se až trochu mimocharakterově baví nad přípustnou mez. Vůči kánonu je to ale taková nadsázka, říkala jsem si a moc se bavila. Jenže ... asi v půlce se to celé zvrtlo. Najednou koukám, že mě to nutí přemýšlet, jak, nejen Bilbo a trpaslící, ale i já a lidé kolem mě vnímají muže a ženy? Co od nich očekávají, aniž o tom ví? Také o tom, jak marginální roli ženám Tolkien v kánonu přisoudil a POZOR SPOILER! jakého brouka nám nasadil, když napsal těch několik málo vět o trpaslicích nerozlišitelných od trpaslíků? KONEC SPOILERU. Co to vůbec znamená být mužem a ženou odmyslíme-li si fyzickou stránku věci? A proč se má mysl tolik brání tomu, vidět v nějaké postavě přisšusnika jiného pohlaví? Až nakonec jsem díky všem těm otázkám, co mi otevřela v hlavě, dospělala k názoru, že ta povídka je prostě geniální. :)”
Mrmla:
“Pěkné”
mariaa:
“...”
Akkarra:
“Na celý komentář by mi stačila dvě slova, ale tím bych všechno prozradila. Takže můžu jen říct, že Gandalf je neskutečný pakůň! :D Pro vlastní pobavení všechny okolo nechá, aby se v tom plácali. :D”