Výběr povídek podle počtu hodnocení

Počet hodnocení:
115 54 53 50 48 43 42 41 
40 38 36 35 34 33 32 31 
30 29 28 27 26 25 24 23 22 21 
20 19 18 17 16 15 14 13 12 11 
10 

Jako...

  • Autor: assez
  • Fandom: Harry Potter
  • Jazyk: ČJ
  • Postavy: Severus Snape, Harry Potter, Ginny, Draco...
  • Rating:
  • Slash: ano
  • Dokončeno: dokončeno
  • Počet kapitol: 7
  • Shrnutí: Příběh vyprávěný v Když... Jen z jiného pohledu. Z pohledu Severuse. Napsáno po Když... Důrazně doporučuji číst až PO Když... Jestli slash ano nebo ne... to Vám neřeknu.
  • Klíčová slova:

Hodnocení čtenářů:

Haluzka:
“TBR”
Adelaine:
“Takhle by to mohlo s největší pravdepodobnosti vypadat, což znamená, ze se mi vůbec nelíbilo, co ty postavy vyvadely.”
Cora:
“Severusovým POV se vysvětlilo mnohé. Bez Jako... by celý příběh asi nebyl úplně ucelený, s ním do sebe kolečka krásně zapadla. I přes to, že se děj odvíjel podle mých představ a přání, mě stejně nakonec asi nejvíc dostalo znění Brumbálova dopisu. To bylo vážně geniální. Jedno slovo, ale pohlo zemí :-)”
Lucie:
“...”
Usmevava_Barush:
“...”
KalamityJane:
“Asi se mi víc líbilo Když samostatně, právě kvůli tomu nevyřčenému.”
Mariana:
“Jako... není, podle mého drzého názoru, samostatnou povídkou. (Není a je, ale toho si nevšímejte.) Nepřichází v úvahu číst si ji bez předchozího přečtení Když..., jejíž je neoddělitelnou součástí. Sice lze hodnotit Jako... samostatně, ale ne bez znalosti Když... Myslíte si, že vztah Harryho a Severuse je složitý? Ještě jsem nečetla povídku, která by tu složitost dovedla tak dokonale vyjádřit. Která by se dostala víc k... podstatě. Která by jen neklouzala (byť líbivě) po povrchu, ale která by šla až takhle na kost. Když... považuju v žánru HP snarry FF za zásadní dílo. Kdyby existovala snarry čítanka, tahle povídka by se v ní objevila. Když... může existovat bez Jako..., ano, může. Ale je to jako dort bez polevy. Jako... dovysvětluje Když... Jako... vypráví ten samý příběh z pohledu, který jste nedovedli ani odhadovat – z pohledu Severuse. Přináší tedy do příběhu další rozměr. Nečekala jsem, že vyprávění toho stejného příběhu znovu může být místy i napínavější než první verze – verze z pohledu Harryho. Věřte mi, může. (Ještě lépe – nevěřte mi a přečtěte si to.) Jako... není jen doplňkem ke Když... Jako... je plnohodnotnou součástí toho příběhu. Pokud jste se nedovedli rozloučit s Když..., Jako... vás zachrání – dovolí vám to. Myslela jsem, že půjde říct, kterou z těch částí mám raději. Vyloučeno. Jedna bez druhé by nebyla kompletní. Hmm... ano, jsem ráda, že tohle všechno napsat můžu – a že nepotřebuju nic přikrášlovat. Nebudu se krotit, ne u Když... a ne u Jako... Nekritický obdiv? Nikoliv – obdiv, který vyústil z podrobného, pečlivého čtení, které jsem si neskutečně užívala. Prostě si myslím, že... A nebo ne. Přeci jen se trochu krotit budu. Autorka ví.”