Výběr povídek podle počtu hodnocení

Počet hodnocení:
115 54 53 50 48 43 42 41 
40 38 36 35 34 33 32 31 
30 29 28 27 26 25 24 23 22 21 
20 19 18 17 16 15 14 13 12 11 
10 

Za trochu lásky šel bych světa kraj: Estel

  • Autor: D.J. Orlovský
  • Fandom: LOTR
  • Jazyk: ČJ
  • Postavy: Haldir/Aragorn
  • Rating: neuveden
  • Slash: ano
  • Dokončeno: dokončeno
  • Počet kapitol: 8
  • Shrnutí: Osud je kdysi rozdělil a nyní je opět svedl dohromady. Jaká minulost leží mezi Aragornem, synem Arathornovým, dědicem Isildura a Pánem Dúnedainů a Haldirem z Lórienu, elfím kapitánem a strážcem Lothlórienu? Původní odkaz: www.fantasmagorium.net/povidky/lotr-zatrochu_lasky_1.php Alternativní odkaz: http://bystrozorky.mysteria.cz/povidky/haldir1.php
  • Klíčová slova: romantika

Hodnocení čtenářů:

yaoiyuri:
“Jedna z těch prvních opravdu „dlouhých“ povídek, které jsem kdy četla. Na sdíleném rodinném počítači, omg. :D A je nádherná!”
belldandy:
“To je tak, je tu pár věcí, se kterými musím bojovat a za které autor vážně nemůže. Já mám stále problém spojit si tu elfí vznešenost s něčím tak lidským (nebo dokonce živočišným) jako je sex. Z jedné strany mi něco tak oduševnělého prostě nepřipadá vzrušující a z té druhé je pro mě stále těžké přistoupit na takové ohýbání a přepisování originálu. Je mi ještě stále zatěžko představit si, že elfové (potažmo další postavy z Pána prstenů) vedli také nějaký normální život. Vsadím se, že nejen Tolkienovy postavy, ale ani Tolkien sám nikdy neklel. :) Nu, doufala jsem, v důvěře v D.J. jméno, že tahle fanfikce by mohla být tou, která mé vidění změní. A to se bohužel nestalo. / Nicméně doznávám, že i tak to nebylo špatné počtení. Docela mě tady bavilo, jak se to celé opíralo o vyfabulované rozdíly mezi elfí a lidskou kulturou. Asi proto, že jsem slashistka, jsem dokázala pobrat celé to pojetí homosexuality jak přirozené součástí elfí civilizace. Mám dojem, že s tím v podtextu pracovali i jiné elfí slashové povídky, které jsem četla, ale teprve zde to bylo autorem nějak zřetelně popsáno. Asi nejsložitější pro mě bylo přistoupit na onen milostný trojúhelník v závěru a pak také na literární pasáže z "Příběhu Aragorna a Arwen". Tolkienův styl je zrovna v tohle dodatku příliš "vysoký", aby mohl přirozeně zapadnout do zbytku textu. Přesto mám dojem, že v rámci vážně míněné české slashové LOTR fanfiction má tahle věc vážnou konkurenci jen v díle Mats Christiany. Na tu čtyřku mi to stačí ... / PS: Co mají všichni zrovna na těch elfech? Já bych si, přiznávám, daleko raději četla o lidech, trpaslících a zejména ... o hobitech. :)”
Akkarra:
“Nádherná povídka a já za ní před D.J. smekám.”
angie77:
“Nádherný a propracovaný příběh. Slash příliš nevyhledávám a představa souložících elfů mě dost děsila... ale tahle povídka je mnohem víc než slash.”
bedrníka:
“Dlouhá a krásná povídka, nebo spíš román o Haldirovi a Aragornovi. Ani jeden mi v knihách, natož ve filmech nepřirostl k srdci, takže je to jen díky D. J. skvělému psaní, že jsem ji přečetla a nenudila se u ní.”