Výběr povídek podle počtu hodnocení

Počet hodnocení:
115 54 53 51 48 43 42 41 
40 38 37 35 34 33 32 31 
30 29 28 27 26 25 24 23 22 21 
20 19 18 17 16 15 14 13 12 11 
10 

Shodit okovy

  • Autor: Enahma
  • Překladatel: Lupina
  • Fandom: Harry Potter
  • Jazyk: ČJ
  • Postavy: HP, SS,
  • Rating: 13+
  • Slash: ne
  • Dokončeno: dokončeno
  • Počet kapitol: 20
  • Shrnutí: Je to pokračování povídky Šťastné dny v pekle. Po Harryho pohřbu musí pro každého show pokračovat.
  • Klíčová slova: Sevitus

Hodnocení čtenářů:

spaceyfan:
“Dynamika příběhu neslevuje ze svého tempa a já jsem zcela pohlcena dějem. Baví mě Ron jako záporák. A Severus si užije trošičku štěstí, jak mu to jen přeji!”
Rulie:
“Belldandy to popsala docela dobře, v mém případě mi tam strašně vadila postava Rona”
belldandy:
“Harry pod novou identitou nebo spíše přímo jako nová osoba si znovu hledá své místo v Bradavicích. Když se Enahma dostala za onu citlivou úvodní část, v niž se postavy povinně sblíží, náhle příběh začíná být mnohem přijatelnější. Samozřejmě stále je tu mnoho typické Enahminy patetičnosti, přehánění, citově vyhraněných scén, prudkých dějových zvrátů, ale došla jsem k názoru, že tady toho všeho není nijak výrazně víc než je v tomhle žánru tak nějak obvyklé a očekávatelné. Leckteré patatické scény mají svou obdobu i v Aspenině Roku nebo Resonanci. Dokonce bych řekla, že třeba u Pecky je míra patetičnosti alespoň ve srovnání z touhle částí větší. A tak jsem tedy nějak překousla to, že je Harry stále středobodem dění a občas se zdá jakoby ostatní neměly dost svých problémů k řešení. Při tom už není minimálně oficiální celebrita, což to alespoň v kánonu nějak odůvodňovalo. Nebo, že se jeho studijní výsledky zčista jasna nehorázně zvedly. Sice věřím, že přístup učitelů může mít na školní výsledky velký vliv, ale aby z něj byl skoro přes noc nejlepší žák ve škole? Zkrátka přesto, přesto ... Musím doznat, že zvednutí kvality (aspoň v mých očích) mě v druhém díle příjemně zaskočilo a celý příběh mě fakt hodně bavilo číst. Jak se tak říká ... přečteno jedním dechem.”
Onnyinka:
“Krásné rozvíjení rodinné pohody mezi Severusem a Harrym.”
Adelaine:
“Ok, už se mi to napodruhé tak nelíbilo. OOC charaktery chovající se nelogicky. Ale lepší než 1.díl. 2-3”