Výběr povídek podle počtu hodnocení

Počet hodnocení:
115 54 53 51 48 43 42 41 
40 38 37 35 34 33 32 31 
30 29 28 27 26 25 24 23 22 21 
20 19 18 17 16 15 14 13 12 11 
10 

Cambiare Podentes: Madurare

  • Autor: Jordan Grant
  • Fandom: Harry Potter
  • Jazyk: AJ
  • Postavy: HP + SS
  • Rating: 18+
  • Slash: ano
  • Dokončeno: dokončeno
  • Počet kapitol: 56
  • Shrnutí: Pokračování povídky Cambiare Podentes: Invocare
  • Klíčová slova: sex

Hodnocení čtenářů:

spaceyfan:
“Povídka je opravdu velmi dlouhá, ale není pravda, že by se děj v jednotlivých kapitolách neposouval. Délka příběhu je naopak jeho kladem. Pravda, Severus je oproti standardu atypický, neobjevují se u něho výbuchy vzteku a obvyklá lstivost a panovačnost, ale je to dáno tím, že velmi brzy zjišťuje, že se, chudák, zamiloval. A láska, jak víme, dělá z lidí blázny. Proto je možné uvěřit v Severusovu proměnu, proto je k Harrymu tak vstřícný, trpělivý a nesobecký. Harry se opravdu často chová jako nedospělý fakan, ale i on projde během příběhu neuvěřitelným vývojem. Musí čelit událostem, které od základu změní jeho život. Vyrovnává se postupně se znásilněním a doživotním otroctvím. A co je nejdůležitější. Musí se seznámit se sexem a s mnoha způsoby milování mezi dvěma muži. Každá kapitola tak přináší nějaký vývoj. Uskutečnění porážky Voldemorta se jeví trochu infantilní a málo uvěřitelné, ale Temný pán hraje v tomto příběhu jen nepatrnou roli. Hlavním tématem je sex, fyzické milování a poznávání více forem pohlavního styku. A také vztah dvou jedinců, od počáteční nevraživosti, přes přátelství a spolupráci až k vzájemné lásce. A o tom to je. Z tohoto pohledu se nejedná vůbec o dlouhý a nudný příběh.”
Lanevra:
“Řeknu s jistotou co je problémem této povídky. Autorka měla v hlavě vizi dlouhého příběhu, který chtěla popsat podrobně doslova den za dnem. Snadno se jí to vedlo v prvním díle, i když ke konci už to také poněkud pokulhávalo. Trochu dechu nabrala na začátku tohoto druhého dílu, nicméně ho pak opět ztratila a z povídky se stal rozvláčný opus o vztekajícím se Harry Potterovi a sebelítoslivém Severusovi Snapeovi. Přiznám se bez mučení, že mi do konce stále zbývá pět nepřečtených kapitol, jenže ten příběh je úmorně ubíjející a já pochybuji, že je kdy dokončím. Sice nevím jestli je to vyloženě na dvojku, ale zase k předešlému dílu jsme dala trojku a tohle je rozhodně horší.”
Adelaine:
“Viz komentář k překladu.”
belldandy:
“...”
zmije:
“rozečteno”