FemmeFragile

Svět HP fanfikcí jsem objevila před mnoha a mnoha lety překladem Had mistra lektvarů (Winds of Water/Patoložka). Ta povídka byla tak dokonalá, že jsem potom řadu dalších let nečetla žádnou jinou, chtěla jsem si ponechat ten jedinečný pocit, který člověk prožívá jen ve dvou případech - když se zamiluje, a když se zamiluje do knihy. Severus, do té doby jedna z mých nejméně oblíbených postav v HP, se díky téhle povídce stal mou trvalou součástí, a nedokázala jsem si představit, že si čtu jiné dílo, které tenhle můj dojem z něj naruší. V létě 2018 jsem se pak připojila na Wattpad a začala psát vlastní povídky. Netuším, co mě k tomu tehdy vedlo, ale bylo to jedno z nejlepších rozhodnutí posledních pár let. Kromě toho, že jsem sama psala pro české HP prostředí tak netypické femslashe, jsem začala číst i cizí povídky a zjistila, že je mezi českou komunitou opravdu mnoho talentu, o který jsem se dobrovolně ochuzovala, když jsem v myšlenkách pořád dlela jen u Hada. Tuhle povídku pro mě asi žádná nepředčí, bude navždycky ta první a srdcová, ale nemusí být jediná. Také jsem brzy upustila od svého předsevzetí, že budu psát pouze femslash HP povídky. Tak jsem začala psát i snarry, které pro mě bylo iniciační zkušeností do světa fanfikčních povídek, a časem i mnohé další páry (byť třeba netradiční jako snoody) a crossovery s jinými universy. Důvod, proč však v téhle komunitě jsem, se nejspíš nikdy nezmění - HP, do té doby jen oblíbená knižní série, se stalo trvalou součástí mého života a potenciálně nekonečným vesmírem, který nekončí poslední řádkou Relikvií smrt - jeho konec závisí jenom na mně. A to je zatraceně skvělý pocit.

Povídky podle fandomů

 Celkem%Kom.100%80%60%40%20%0%XPrůměr
Harry Potter:10396%661128187113772%
Real Person Fic:22%21170%
Bídníci:11%1180%
Temeraire:11%1140%

Autorské povídky - počty komentářů

 Celkem%Kom.100%80%60%40%20%0%XPrůměr
Harry Potter:77%532292%