Přehled povídek autora - SarkaS

Co se plíží v tmách

Odkaz | Autor: SarkaS | Fandom: Sherlock BBC | Jazyk: ČJ | Postavy: JW/SH | Rating: | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: John se vrací z Afganistanu. Ale je jiným člověkem, než před válkou. Má tajemství. Tajemství, které se nikdo nesmí dozvědět. Hlavně ne jeho nový spolubydlící do kterého se hned na první pohled zamiloval.
Klíčová slova: johnlock


Hrdinný smrtijed

Odkaz | Autor: SarkaS | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Draco Malfoy/Hermiona Grangerová, ostatní kanonické postavy | Rating: | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 26
Shrnutí: Deset let po porážce Voldemorta se vracíme do Bradavic za jedním z profesorů nové generace. Draco Malfoy se svými zkušenostmi z obou stran barikády ví určitě dost o tom, jak se bránit proti černé magii, a tak není divu, že jako jedinečně kvalifikovaný už několik let učí mladé studenty to, co sám tak ovládá. Život v ústraní se mu zamlouvá a nejspíš by se mu i zamlouval dál, kdyby nenastoupila do Bradavic jeho nová kolegyně a nepřinesla s sebou vzpomínky... Upozornění autorky: Povídka ve všem neodpovídá sedmému dílu a zcela ignoruje část po 19 letech. Postavy mohou být OOC, protože povídku píšu tak, jak si já představuji, že by se mohly postavy vyvíjet Pokračování s názvem Nová generace probíhá a plánovanou trilogii by měl uzavřít Vílák.
Klíčová slova: Dramione, AU

HufflepuffMaky:
“Úžasná povídka, kterou jsem sice ze začátku nechtěla číst a proto jsem ji odložila. Nakonec jsem se odhodlala a mile mě překvapila.”
Rulie:
“No ... romantika jak z červené knihovny - dnes, ale na to nebyl den 3 -4”
Akkarra:
“Mě osobně to nenadchlo.”
Ammorrek:
“Krása :-)”
bwews:
“...”
Salome:
“Tak jsem po dvou týdnech konečně dočetla a přiznám se, že jsem trochu rozpačitá. Celou dobu jsem vnímala naprosto nadšené ohlasy, nicméně já a povídka jsme se trochu míjely. Možná pro ten pomalý rozjezd - v podstatě až na poslední tři kapitoly jsem necítila žádné napětí. Mně ale pocitovky obvykle nevadí, snad, že mi zde i ty pocity připadaly zcela nepřekvapivé – a jelikož se nic jiného dlouho neděje, tak přes relativně slušné řemeslné zvládnutí (až na ty pravopisné chyby, kterých bylo v některých kapitolách příliš) mě to nudilo. Vůbec to není špatný příběh, patří rozhodně k nadprůměru, jen to nestrhne. Z formálního hlediska mě rušilo hlavně nepříjemné členění do odstavců, kde za přímou řečí postavy A následují úvahy postavy B, takže jsem se musela několikrát vracet, abych zjistila, kdo co vlastně řekl. Jsou tam docela pěkné momenty, ale i trapné, třeba líčení chování Harryho syna, které ukazuje, že autorka živé dítě zřejmě neviděla. Všechny ty momentky, povedené i ty méně, jen zakrývají, že autorka nemá o čem psát, tedy když pomineme jednoduchou a předvídatelnou hlavní zápletku. Dokonce i tam, kde byla akce, bylo potencionální napětí zabito tím, že vše šlo příliš rychle (až na velké finále). Autorka nedovolila fanynkám Dracouška se bát déle než dvě sekundy. Promarněná příležitost. Nicméně chápu, proč je ta povídka tak oblíbená, a mně se nejde začíst – netrpím akutní ani chronickou zamilovaností do Draca. Aspoň vím, kde je chyba – je ve mně. Těm, kdo Draca milují, tedy lze doporučit, rozhodně patří k tomu dobrému, co bylo napsáno. K tomu, co se mi líbilo, patří pěkně popsané milostné jiskření, ale i drsné vyvrcholení příběhu, kde jsou skvěle zachycené Dracovy pocity. Oceňuji i perfektně zvolené latinské citáty. Nejvíc se mi asi líbila druhá část 16. kapitoly, nebudu ale spoilovat. Závěrečná scéna byly už zase příliš patetická a epilog kýčovitý (to bych snad ani nevyčítala - nekýčovitých epilogů je opravdu nepatrně). Takže - je to červená knihovna, ale ta lepší červená knihovna, bez růžové polevy, jen s jejími kapkami. Kdo to nečetl a váhá, může si udělat test: Věta: „Otočil se právě v tu správnou chvíli, aby přistihl oříšky v medu visící na jeho pozadí.“ vám připadá a) boží, b) dojímavá, c) kýčovitá, d) směšná, e) gramaticky nesprávná? Pokud jste zvolili a) nebo b), tahle povídka je pro vás. Na druhou stranu, už jen pro to,že jsem to dokázala dočíst a místy mě to i bavilo, dávám nakonec tři.”
sarin:
““...””
Lucie:
“Fajn povídka, napětí, romantika, emoce. Rozhodně stojí za přečtení.”
KalamityJane:
“Moje srdcovka. Nechybí romantika, ale ani vtip, napětí, jiskřivé situace, akce. Povídka byla právem zvolena nejlepší FF na webu bez-hranic.cz a podle mého neskromného názoru postavy nejsou nijak výrazně OOC.”

Nová generace

Odkaz | Autor: SarkaS | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Adoráta Longbottomová, Lily, Hugo a další děti známých postav | Rating: | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 95
Shrnutí: Do školy nastupuje nová generace dětí všech našich starých známých. Hlavní hrdinkou je (většinou, byť ne výhradně) Adoráta Longbottomová, která je tak trochu zvláštní...
Klíčová slova: Bradavice, puberťáci, učitelé, kouzelná fauna, Zakázanný les


Takhle by to nešlo, chlapci

Odkaz | Autor: SarkaS | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Severus Snape/Harry Potter, Albus Brumbál | Rating: | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: Můj příspěvek do Snarry Chalenge 2015. Severus a Harry si jdou po krku už od prvního ročníku, ale po sedmi letech všem kolem nich pomalu dochází trpělivost. Dokonce i Brumbálovi. Co se stane, když je ředitel přinutí se usmířit a trochu to přežene?
Klíčová slova: Snarry Chalenge 2015, Snarry