Přehled povídek autora - Razzberry

Mercy

Odkaz | Autor: Razzberry | Fandom: Harry Potter | Jazyk: AJ | Postavy: Snape/Lupin | Rating: NC-17 | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: Challenge: 253) Remus suffers from chronic, unrelenting pain, which cannot be controlled by any known potion or therapy. Finally unable to bear his pain in silence any longer, he goes to Snape seeking the ultimate end to his suffering.
Klíčová slova: sex, ochrnutí, smrt, sebevražda, eutanázie, smutné, romantika


Milosrdenství

Odkaz | Autor: Razzberry | Překladatel: bedrníka | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Severus Snape/Remus Lupin | Rating: neuveden | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: Odpověď na následující zadání: Remus trpí neúprosnou chronickou bolestí, na kterou nezabírá žádný známý lektvar ani terapie. Když už nakonec svoji bolest nemůže dál tiše snášet, vyhledá Snapea, aby jeho utrpení skončil navždy.
Klíčová slova: sex, ochrnutí, smrt, eutanázie, sebevražda, romantika


Mistakes Men Make

Odkaz | Autor: Razzberry | Fandom: Harry Potter | Jazyk: AJ | Postavy: Snape, další profesoři a studenti | Rating: neuveden | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 9
Shrnutí: Professor Snape finds Hermione letting Ron ´borrow´ her homework, and assigns her detention, but in a fit of pity, decides to give her a chance to redeem herself. When he sends her a note telling her to be prepared to convince him to allow her to make up the assignment, one has to ask if the words she read and the ones he wrote were the same.
Klíčová slova: drama


Štěstí je tam, kde ho najdeš

Odkaz | Autor: Razzberry | Překladatel: Dreamysuzi | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Severus Snape/Remus Lupin | Rating: 18+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 19
Shrnutí: Autor: Razzberry (Dazzleberry) / Dva muži, mezi kterými leží pětadvacet let nepřátelství, jsou asi nejméně pravděpodobnými milenci na světě. Jenže srdci neporučíš. Poznámka: Odehrává se v létě před nástupem Harryho Pottera do pátého ročníku (HP a Fénixův řád)
Klíčová slova: Snupin

ygritte:
“Mám tuhle povídku ráda. Postavy jsou většinu času pěkně kanonické (až na závěrečnou sexuální scénu, kde mi neseděl Severus) a pomalé rozvíjení jejich vztahu mi plně vyhovuje. Jen nějak nemůžu uvěřit tomu, že by se dva dosud evidentně heterosexuální čtyřicetiletí muži zničehonic rozhodli navázat homosexuální vztah. Na rozdíl od autorky jsem přesvědčená, že být homo nebo hetero jsou dost rozdílné věci a přestože nemám pražádný problém s představou sexuálního experimentování mimo orientaci, tohle je příliš. Navzdory téhle skutečnosti, kterou jsem se prostě v povídce rozhodla ignorovat, šlo o skvělou záležitost.”
Lucie:
“....”
Cora:
“Chytlavá, moc dobře napsaná povídka. Nerozumím ale tomu, proč těm dvěma dala autorka až tak striktně heterosexuální minulost bez jediného "škraloupu". Takhle náhlé vzplanutí asi není nemožné, ale nepravděpodobné podle mě ano. Hodně se mi líbily Siriusovy stavy plynoucí z domácí izolace; jeho letargicko-euforické výkyvy tady byly hodně věrohodně podané. A vylíčenou vyzbu Snapea na Malfoye jsem přijala z nejednoho důvodu s povděkem. Úplný závěr jejich romance jsem si v duchu dopsala sama. Dopadlo to dobře :)”
KalamityJane:
“Jsem poměrně rozpolcená, líbilo se mi to, nemohla jsem se místy odtrhnout, ale... Ve výsledku Mi to přišlo hodně ooc, a neukoncene. možná to někomu vyhovuje, mně teda vubec”
Zástupkyňa:
“.”
kami:
“Snape mi tu sedel. A tento spôsob ukončenia príbehov mám najradšej.”
Potkanice:
“...”
Adelaine:
“Nečetla jsem něco jinýho? Ne, jinak, mám k tomu docela dost výhrad, co mi hodně nesedělo, je ze Snapeovy strany náhlá změna orientace, Lupin, který se chvílema (zezačátku dost často) chová jak uražená ženská a z toho jejich slovíčkaření a nejistoty jsem měla chuť lézt po zdech. Na druhou stranu bylo tam docela dost chvil, která jsem absolutně zřala a z kterých mi bylo tak sladkobolně. Nevím (takhle dlouho jsem nad známkou neváhala snad nikdy), asi 3/4, ale rozhodně se k tomu vracet nehodlám, to bych nemusela přežít, a průměr to zdaleka taky není.”
ZJTrane:
“Celý čas som nemohla odtrhnúť oči. Je to nádherné dielo. Krásne realistické trochu surové a kruté, ale plné lásky a nehy. Koniec krásny. Jediná škoda, že nemá pokračovanie. Stále sa pokúšam presviedčať sama seba, že v tej vojne to bude inak ako napísala J.KR, veď ak sa môžu títo dvaja milovať, prečo by to nemohli aj prežiť...”
mariaa:
“.”
Mrmla:
“...”
belldandy:
“Hodnocení:: 4/5. Páni! Tahle fanfikce mi udělala radost. Právě si v hlavě znovu uspořádávám soukromý pořadník snupinů . „Štěstí ..“ v tuhle chvíli řadím na třetí místo. Hned za „Za sluncem a měsícem“ a trilogii "Vlažný". Musím říct, že Sargo závidím, že začínala se slashem právě na tomto příběhu. Ta věrnost kánonu a vůbec celkově značná věrohodnost by mi asi na začátku také pomohla. Naproti tomu nedokážu pochopit, kde vzít těch "milión výhrad"? :) Snad jsem se mi při čtení občas zazdálo, že mi něco nesedí, ale než jsem ten pocit stihla identifikovat, obvykle zmizel. Výhradu mám jedinou. Přijde mi docela ulítlé, když je nějaký hrdina slash povídky třicet let heterosexuálem a pak přes noc změní orientaci kvůli nějaké "mimořádné" osobě. Zde je to přítomno silně a nezastřeně, abych to jen tak přehlédla. / Celá fanfikce je napsaná stylem „mising scene“, kdy FF příběh jen „zaplňuje mezery“ v původním kánonu. (Pokud jste schopni věřit, že se mimo obraz dělo zrovna tohle. : ) Tahle metoda má své výhody – když se povede, velmi posiluje pocit věrohodnosti - , ale má taky svá omezení. Je překážkou, kterou si autor uložil. Má-li být kánon dodržen, je možnost vývoje děje a jeho završení značně omezená. Po té, co jsem koncepci téhle fanfikce pochopila jsem při čtení druhé půle trnula, jak vše skončí. A jak to skončilo? SPOILER? Konec není v pravém smyslu ani špatný ani šťastný. Je stejně jako celé povídka příjemně reálný. Třebaže příběh ke konci graduje, o čemž svědčí, že má nejoblíbenější kapitola je osmnáctá, tedy předposlední, ale postrádá jednoznačné (roz)řešení situace.”
Nade:
“Chystám se...”
Sectumsempra:
“......”
Sargo:
“Mám k téhle povídce asi tak milión výhrad. Ale faktem je, že je jednou z těch, co na mě opravdu zapůsobily (a i když hraje nepochybně roli, že jsem ji četla v počátcích, teď po letném nahlédnutí jsem ji musela honem přečíst znovu... :-)) a hrozně jsem záviděla autorovi čtivý způsob, jakým dovede podat teoretické rozvažování. Slash tu není samoúčelný, to je také skoro vzácnost; a patří mezi ty, díky kterým jsem si nesmírně oblíbila tento pár. Oba jsou přesně takoví, jak je vidím. Takže přes ten milión výhrad nelze bodovat jinak... :-) /// Milióny výhrad byly začátečnicky naivní. Po přečtení miliónu dalších ff teprve chápu fanfictionovou realitu, která je tu zcela v pořádku. :-D”
Mrmla:
“...”
Akkarra:
“Tohle bylo pěkné počtení. Severus zalezlý ve své ulitě a Lupin, který se ho z ní pokouší vyšťourat... :) A samozřejmě nesmí chybět Brumbál, Sirius, Malfoyovi... Zase jednou tleskám. Povídka, která je trochu bolavá, někdy možná až krutá, ale přitom něžná a kdesi v pozadí je i naděje - možná bláhová, možná bez šance, ale přesto se jí oba drží. Tak snad jim to vyjde... :)”