Přehled povídek autora - Philo

Fate Is A Four Letter Word

Odkaz | Autor: Philo | Fandom: Harry Potter | Jazyk: AJ | Postavy: | Rating: M+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 105
Shrnutí: Harry‘s only aim has been to create a safe and happy life for his family, but his efforts are destroyed one spring afternoon. Harry meets new friends and old enemies, old friends and new enemies, whilst trying to find a path through a changing world. Angst/Tragedy, Romance, Drama, Mystery/Suspense, Action/Adventure, Violence, Adult Language, Sexual Situations, Non-con (rape), Character Death, Threesome, Contains Het Sex, Contains Slash Sex
Klíčová slova: po válce, v souladu s epilogem, mocný HP


Strom poznání

Odkaz | Autor: Philo | Překladatel: Sallome | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Severus Snape/Harry Potter | Rating: | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 44
Shrnutí: Harry se po prázdninách vrací do sedmého ročníku rozhodnutý změnit status quo a zakládá v Bradavicích třídu pro nápravu magie…
Klíčová slova:

FemmeFragile:
“Mám dost smíšené pocity. Harry jako ultra mocný mág mi nevadil; že učil třídu pro nápravu magie se mi líbilo dokonce moc. Ale z druhé strany mě pak strašně rozčilovala ta předlouhá část, kde Harry nemá magii vůbec a léčí se na mudlovské vojenské základně. Navíc je celá povídka dost OOC - u Harryho, který se chová jako mnohem starší, než ve skutečnosti je, mě to moc netrápí, ale Snape je tu opravdu divný. Chvíli se chová jako ukňouraná kvočna, pak je zase na Harryho nepříjemný (ovšem ve chvílích, kdy to nedává smysl) nebo ho úplně ignoruje... Zkrátka a dobře, chyběl mi tu ten konstantně sarkastický, nepříjemný a latentně ochranitelský Snape. Taky musím vytknout ne moc povedené a dost odbyté explicitní scény. Několikrát je zmíněno, že se Harry se Snapem doopravdy nevyspí, dokud Snape neví, s kým je, pak zase dojde k Harryho poranění a má dlouho blok... ale když konečně dojde na něco víc než orální sex, je to zmíněno vlastně jen mezi řečí, že k tomu došlo, takže to důležitost celého aktu dost shodí. Plus se můžu podepsat pod komentář od l.enik.c, s většinou věcí se naprosto ztotožňuju... Sečteno podtrženo, nebylo to špatné, ale četla jsem už příliš mnoho lepších povídek, než abych tomu mohla dát vyšší hodnocení.”
l.enik.c:
“Přiznám se, četla jsem 2x a párkrát už jsem se k některým pasážím vracela, takže něco na tom bude. Líbí se mi na začátku sebevědomý a samostatný Harry, který ví co chce a za tím si jde. Ale přece jen nemám v lásce super nadpozemsky mocného Harryho, což je zde dost výrazný prvek. Na jednu stranu se to ale ještě docela dalo svým způsobem snést. Moc se mi tu líbí Severus, který je mimo školu ve společnosti cizích lidí celkem fajn společník, který si dokáže najít muže, aniž by z něj byl super krásný lamač srdcí. I když oceňuji snahu autorky o propojení dvou rozdílných světů, mudlovský svět a to vše okolo už tu na mě bylo opravdu hodně. Zejména tedy celá ta vojenská základna. A za úplně nejhorší považuji překombinování zdravotního stavu Harryho, kterého potkává jedna rána za druhou (ideální pro všechny, co Pottera nemají v oblibě). Celkově se mi tento počin zdá poměrně dost nevyvážený- chvílemi super záležitost skoro na profesionální úrovni a v zápětí sklouznutí k úplnému klišé a až bizarním rozhovorům (např. debata o Harryho tetování a velikosti penisů nebo Hermionina rozprava s rodiči). Zaujala mě dvojka Neville a Draco, Hermionu bych z toho klidně vynechala. Neville jakožto silný kouzelník se mi zdá fajn, pokud by se jednalo o nalezení jeho potenciálu a ne o vyklubání se jednoho z nejmocnějších kouzelníků současnosti. Dala bych tak 3 a půl. Příběh díky výše zmíněným výhradám by pro mě byl na 3, ovšem vztah Harryho s Severuse jako takový stojí podl mě rozhodně za víc, a co si budeme povídat, to je to, proč to celé vůbec čtu, tudíž se přikloním ke 4.”
ygritte:
“Tohle dílo je vážně těžké ohodnotit. Četla jsem ho už dávno-předávno a pamatuji si, že jsem tehdy nedočetla, i když prvních pár kapitol jsem doslova hltala. Někdy ne-až-tak-strašně-dávno jsem ji konečně dolouskala celou, ale ke konci už mi spousta věcí mírně řečeno lezla krkem. Překlad skvělý, fantazie autorky luxusní, sexuální napětí, to všechno super. Ale kruci, ty postavy! (Polo)bůh Harry je zmíněný už ostatními, takže se zdržím. Kdyby však jen on. Nebýt to tak strašlivě přehnané, nejspíš bych dala vyšší hodnocení, ale tak OOC postavy prostě nedávám. Takže celkově za 3, i když si ve skutečnosti nemyslím, že to je průměr.”
Ebibis:
“...”
JajinkaJajka:
“Tady mi teda trochu trvalo, než jsem si zvykla, že Harry je tady o dost jiný, ale pak se mi právě to líbilo... Autorka má každopádně plno originálních nápadů, zajímavě pojaté postavy - třeba Neville nebo Draco. Určitě si tohle ještě někdy přečtu...”
Rulie:
“.....”
elcasem:
“Pro mě je to výborná povídka, ke které se ráda vracím :)”
Amarilli:
“Začnem tým, čo bolo super... všetky tie vysvetlenia mágie, trieda pre jej nápravu, vyzdvihnutie Nevilla, ktorý sa dostal na výslnie a nebol za debila... sloh je skvelý, dej mi prišiel skrz-naskrz až na zopár pasáží svižný a neustále sa tam niečo dialo. Ale strašne mi liezol na nervy neporaziteľný dokonalý Potter. Keby zomrel v pomyselnej "druhej polovici", určite by sa mi to pozdávalo viac. Taktiež tam bola väčšina charakterov totálne OOC... čo by niekedy síce až tak nevadilo... ale klaňajúci sa Dumbledore bol aj na mňa veľa. Nevravím, že to bolo zlé, pretože to zlé nebolo. Niektoré pasáže boli výborné. Nevylučujem ani to, že sa k tomu niekedy vrátim, ale zrejme budem pri tom preskakovať... :D”
lia:
“konec mi připadal nanic, ale jinak dobrá povídka”
kripolik:
“Tuhle ff mám hodně ráda, už několikrát jsem se k ní vrátila a hrozně mě překvapilo, že ji tu ještě nemám ohodnocenou. Je krásně napsaná a dobře se čte ale je pravda že druhá část příběhu už nebyla tak úžasná jako ta první, ale ani to mě nepřinutí snížit hodnocení z pěti hvězdiček. Tahle povídka si je podle mě prostě zaslouží.”
Extasy:
“Odkládám na neurčito, ale na 99% jsem si jistá, že se k tomu nevrátím. Prvních pár kapitol stačilo. Překlad je skvělý, sloh, tohle všechno je fakt úžasné, ale s čím se tedy nesmířím je dokonalý Harry, kterému se klaní i samotný Brumbál. V tu chvíli jsem rezignovala a dál četla jen z nějaké zvědavosti, či co, ale rozhodně ne, zabraná do příběhu. Nemohu hodnotit celou povídku, ale dle komentářů zde soudím, že se to asi moc nezmění, ne-li ještě zhorší a na to je ta povídka příliš dlouhá, abych to zjišťovala sama. Prosím, už nikdy Nepřemožitelného Pottera!!”
pajka:
“Souhlasím s výhradami, že druhá polovina byla občas moc rozvleklá, natahovaná, přesto tuhle povídku miluju. Zvlášť Harryho vyspělost a jeho třídu, konečně není někde vykreslený jako přecitlivělý chudák, trpící pod jhem rodiny Dursleyových... Přes její délku jsem ji četla několikrát celou, ale přiznávám, že tohle je ten typ povídky, kterou prostě namátkou někde otevřu (hlavně v 1. půli) a čtu. Navíc překlad je prostě úžasný.”
lymmet:
“První polovina naprosto skvělá, od bitvy to mělo hodně klesající úroveň. Skvělý překlad.”
Cora:
“Přečetla jsem celé a některé pasáže sála jako houba. Z mnoha důvodů to ale není můj šálek kávy...”
Silvia.Feroceta:
“...”
bwews:
“..”
kattyV:
“+++”
Trinyx01:
“můžu číst pořád dokola :D”
jesssnape:
“má oblíbená”
l.terka:
“perfekní”
Lucie:
“První polovina byla dobrá, pak se to nějak zvrtlo a už mě to moc nebavilo.”
xinef:
“Super začátek. Taky to nebylo pouze snarry, ale svou roli dostali i Hermiona, Neville, Draco a Ron. I když u Rona mi neseděl jeho milostný život. Jestli byli OOC, nějak mi to nevadilo. I Draco byl nezvykle zkrotlý a miloučký. Líbili se mi dobře vykreslené vztahy mezi studenty. U Harryho mi vadily jeho téměř až zázračné schopnosti. Toho všemocného mága si mohla autorka odpustit. Ale jeho lekce, kdy své nadané spolužáky učil jak využít svůj skrytý potenciál, byly zase zajímavé. Bitva s Voldemortem si přišla až příliš rychlá, nijak rozebraná a odfláknutá. Ron jako stratég měl něco plánovat, ale to něco není dost konkrétní, aby měl čtenář pocit, že měli skutečně nějaký bitevní plán. Autorka to spíše pojala: prostě se to nějak seběhlo, bojovali a zvítězili. I já souhlasím s tím, že po bitvě s Voldemortem mohla povídka skončit, protože pak šla kvalita dolů. Bylo to spíš zbytečně natahované a nijak zajímavé. Ale ano, konec byl aspoň hezký. Pokud si mám ale nějakou povídku přečíst podruhé, pak tuhle.”
KalamityJane:
“Občas se k tomu vracim a naprosto miluju začátek, ale pak mám pocit, že to klidně mohlo v půlce skončit, je to natahovane se spoustou Hluchých míst...”
Ryumi:
“Vůbec to nebylo špatné. Harry se mi v téhle povídce obzvlášť líbil a díky téhle povídce se mi začal líbit pár Neville x Draco, nevím jestli se k ní někdy vrátím, protože to není zrovna krátká povídka, ale rozhodně stála za to :3”
Akae21:
“Přečetla jsem to za dva dny. Moc jsem se nevyspala a vůbec jsem se nemohla odtrhnout, což mě překvapilo.”
Benny:
“Uff, zřejmě tohle v životě nedočtu.Začala jsem Strom číst už 2x.Pokaždé jsem dorazila do třicaté kapitoly.Všemocný Harry, osazenstvo Bradavic, které i přes známá jména/Hermi, Draco, Ron atd/nepoznávám.Bytostně nesnáším všemocného Harryho, kterému autorky naloží na záda ještě víc schopností než samotnému Merlinovi a Brumbálovi dohromady.Nemusím se ani dobelhat do konce, abych věděla jak to dopadne-četla jsem pokrčování a musím říct, že ta se povedla víc než samotný Strom.1-2”
GwenLoguir:
“Keď sa autorka práve nedržala originálu, respektíve Potterovej bežnej povahy, skvelé. Preklad famózny, v živote by som neuhádla, že je to preklad. Ach, sakrad obré. A to nemám rada slash. Ale Bleskina poviedka nado mnou ako stále vyhrala.”
Slythoryn:
“Původně mě povídka odradila svou délkou, ale nakonec to za to stálo. Přečetla jsem to jedním dechem a jsem nadšená. Nejvíce se mi líbilo vysvětlení, jaktože i na mudly působí kouzla. Nejsem žádná slashofilka, ale i přesto se mi to líbilo”
Adelaine:
“Těžko říct, jak to hodnotit. Plusy - skvělé nápady, co se týče nepřítomnosti magie, fungování magie, třída na nápravu magie, výroba hůlky, přítomnost Harryho u tety, atd. Je toho tam hodně. A za tohle bych s radostí dala 5, má to ale zatraceně velké ALE... mínusy - postavení mládeže na úroveň Brumbálových schopností, jejich chození do školy a ze školy, jak se jim zachce, špatné vystihnutí Severuse, natahovaný děj, dost dlouhá hluchá místa a všehoschopný, vševědoucí Harry. A bod navíc tomu rozhodně přidává překlad. Výbornej.”
Onnyinka:
“...”
SaoKissa:
“Prostě 5. I když je tam hodně keců a mezer. Protože je dlouhá, pracná, dotažená.”
Lanevra:
“Kapitola dvacet dočtena a dál už nemohu. Opravdu ne, omlouvám se, ale ne. Líbí se mi všechna ta vysvětlení magii, ano, to je pěkné, ale Potter 'Chlape který přežil aby byl všemocný a vševědoucí' mi leze krkem víc, než 'Chlapec který přežil aby byl pod Ginniným pantoflem'.”
Mrmla:
“,,,”
Sargo:
“Tak nevím, když tak čtu reakce níž... nečetla jsem úplně jinou povídku? :-D Jakkoli vzdávám hold překladatelkám a jejich betám za vytrvalost a um. Postavy jsou OOC a ačkoli jsou většinou díky tomu skvělé, Snape to odnesl krutě; je to spíše AU. Povídce by prospělo, kdyby byla poloviční a zejména poslední část, dokonale předvídatelná a bez jakéhokoli nadějného zvratu, je tam navíc. Dlouhé kusy jsou úmorně patetické a jiné zase úmorně erotické. Vůbec co čaroděj, to sexuální náruživec - opravdu normální lidi odrovná i pohled na banán? (Obrazně řečeno, abych nenatěšovala případné zájemce :-D) Takovýchto povídek je spousta, jenom jsou většinou na A4 a doprovází je obrázek s růžemi a koťátky a končívají mozkovým nádorem... no nic. Byly tam dobré nápady, o to žádná, ale autorka zamilovaná do vlastních postav nemůže psát dobře. Dočetla jsem to jenom v naději na zvrat, jakýkoli. Dopočuji skončit bitvou a naději si ponechat pro sebe... :-)”
Fleur Tera:
“Veľmi tu mám rada Nevilla, úplne ma očaril :) a to suché Severusovo konštatovanie ku koncu: , , Albus zase pletichařil." :)”
Nerla:
“Moje oblíbená povídka, zamilovala jsem si Harryho aka superhrdinu. Imponuje mi tam jeho vystupování, rozhodně mi sedne mnohem víc než všichni ti ufňukanci, kteří v povídkách převažují. Druhá polovina - od bitvy - je horší, ale pořád stojí za to to dočíst až do konce. (Resp. při prvním čtení se člověk neodtrhne, to až při pátém to začíná drhnout.) Stejně tak mi vyhovuje vztah se Snapem víc zpočátku, ale naopak se mi líbí, jak se tam pěkně rozvíjejí Hermioniny vztahy. A miluju Nevilla, tohle je jedna z mála povídek, kde není za pitomce. Vřele doporučuji.”
delatrix:
“Tuhle povídku spíš jednorázovu jsem četla už před časem, ale musím uznat, že je opravdu dobrá a někdy jsem se k ní zase vrátila a četla ji znovu. Vážně doporučuju.”
Tintinka:
“Velice hezká povídka, Harry je tady poněkud OOC a Severus asi taky, ale co, stejně se mi to líbí :-)”
Zrzka Lenka:
“Skvělý originální příběh s poněkud netradičním Harrym...”
belldandy:
“V zásadě bych to viděla na takové trochu lepší tři body. V rámci dlouhých překladových snarry fikcí, asi má nejméně oblíbená, ale stejně mi to připadá pořád lepší než spousta jiných věcí. Líbí se mi tu pár jednotlivostí (tvorba hůlky, souboj s L.Malfoyem, nápad že žádná magie znamená imunitu vůči magii, Brumbál, který dokazuje, že Alex je členem Fénixova řádu, Hermiona vysvětlující novou technologii) a dalších pár věcí mě tu dost štve (hlavně že porazit Voldemorta je tak nehorázná hračka, taky Severus tu není moc šikovně vystihnutý, ale už jsem zažila v této oblasti mnohem větší průšvihy), nezvyklá je tu pozice mladé generace (Harry, Hermiona, Neville) jsou tak úžasně schopní, že se vedle nich Brumbál působí jako senilní stařík. :) . Nu dávám, lepší hodnocení už proto, že pár lidí dalo horší a já to chci vyrovnat taky proto, že si moc vážím úsilí, které do této povídky vložila Sallome - nejen že ji přeložila (řekla bych že moc pěkně), ale jak aktivně diskutovala se čtenáři a vůbec vytváří na svých stránkách takové to dění kolem ... myslím, že si za to ocenění prostě zaslouží... (PS: Ale přiznávám, že vracet se k tomu asi nebudu.)”
mariaa:
“...”
te.ss.sa:
“Ráda se k téhle povídce vracim.”
Velká_koule_chaosu:
“Nakonec zklamání. První část povídky mě opravdu bavila, ale po bitvě s Vy-víte-kým už bylo vše moc natahované, překombinované a posledních pár kapitol už mě vyloženě štvalo. Bohužel. Podle mého to autorka měla zakončit a utnout mnohem dřív. Co se mi opravdu líbilo, byl vztah H+N+D. Super nápad. Ale k povídce už se vracet nehodlám.”
patolozka:
“První polovina byla úžasná - Harryho třída pro nápravu magie, jeho druhá identira, jeho sebevědomý a promyšlené plány do budoucna. A taky Severus a taky Neville a Draco... Pak bych to asi zkrátila. Ale bylo zase něco úplně jiného, takže se k tomu vracet budu:-)”
Sectumsempra:
“Jsou povidky, ve kterych fandim Voldemortovi... ne, ted vazne. Cetla jsem to na nekolikrat. Opravdu mi vadi Potter, ktery je nejspis odlozenym ditetem strycka Googla a tety Wiki a ktery by byl nejspis schopny lusknutim prstu zment galaxii v plastovou lzicku. (vlastne v teto povidce neni takovy sam, ze...) Taky Snape tu byl obcas uplne mimo.... co se mi libilo, bylo vyliceni vztahu mezi postavami.”
Cairo:
“...”
beruska:
“Skvele, moc swe mi libilo jak Harry setrel profesory balickem co nosila teta na nakup nebo jak prikoval Studenty sve tridy, rada se k ni vratim”
Mája:
“Jedna z mých nejoblíbenějších povídek, už jsem se k ní vrátila 2x. Skvělý překlad a moc pěkné doprovodné povídky od fanoušků. Doporučuji.”
sirina:
“Krásná povídka, ke konci začínala být sice trochu přitažená za vlasy....ale dalo se to překousnout :-) Navíc to byl hezký překlad...”
Cvrcinka:
“povídka je skvělá, možná trochu moc dlouhá, četla jsem ji tři dny, ale jsem spokojená... radost mi udělal konec... mám vážně ráda, ryze kladné postavy..:)”
ZJTrane:
“Poviedka skvelá, až do momentu keď podľa môjho názoru mala skončiť, nemôžem napísať do ktorého, lebo by to bol spojler, ale po tom sa mi zdalo, že autorka nasilu predlžovala príbeh, aj keď tie predĺženia boli zaujímavé, bolo toho na mňa veľa. Mohla to strčiť do samostatných dvoch poviedok. Nie je to čistá 3 ale tak 3, 7 :D Musím ešte pochváliť úplne perfektný preklad. Za ten dávam 5”
assez:
“Taky ano. Jedna z těch lepších na českém netu.”
Akkarra:
“Vzdávám to - nedočteno. Už mě to nebaví. Zvládla jsem 24 kapitol, ale dál ani čárku. Důvod - Harry Potter jedinečný, nejmocnější, nejlepší... prostě to nemůžu skousnout. Za časté sexuální scény (no co?) dávám 3.”
zmije:
“Tak teď jsem to dočetla až do konce. První polovina je úžasný, skvěle rozehraný příběh s originální zápletkou. Druhá polovina má hodně klesající úroveň, ze skvělé povídky se stává poněkud trapný příběh a je takový až do samého závěru. Plusem pro mě je postava Harryho, který se nechová jako dítě z pomocné školy, umí se vyjadřovat v rozvitých větách a používá svůj vlastní mozek.”
marwin:
“Vskutku vzrušující a zajímavě pojatý příběh plný napětí, akce, magie, lásky, přátelství. Překlad je více než podařený, čte se to samo.”
Nade:
“Naprosto úžasné čtení, plné zvratů a napětí. Netradiční zápletka se změněnou identitou. Tuhle povídku prostě miluju!”
Lilithka:
“Čtivý a poutavý příběh plný magie a překvapivých závěrů. Občas mám ale problém s příliš násilnými změnami děje. ”