Přehled povídek autora - Máta

Pro větší dobro...

Odkaz | Autor: Mata | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Albus Brumbál, Gellert Grindelwald, Albus/Gellert | Rating: | Slash: ano | Dokončeno: nedokončeno | Poslední aktualizace: 2013-07-15 | Počet kapitol: 35
Shrnutí: Dva mladí muži, velmi nadaní kouzelníci. Jeden velký nebezpečný sen a souhra podivně osudových událostí. Přelom 19. a 20. století. Konvence, zvyky a zakázaná láska. Psychologické drama o vnitřním boji rozumu a citů, o velkých snech i osobní prohře. O neopětované lásce a palčivé touze. O světě, který není černobílý, kde má své místo bolest i nenávist, láska a přátelství. Kde krev není voda a nechtěné se může stát skutečností. Za beta-read a konzultace historických událostí děkuji Jankovi Ke každé kapitole je přiřazena jedna píseň od Loreeny McKennitt, která vhodně podtrhuje atmosféru. Při této hudbě povídka vzniká a ráda se o ni s vámi podělím. Přednostně zveřejňuji zde http://www.matove.estranky.cz/clanky/povidky/pro-vetsi-dobro/ (autorka)
Klíčová slova: preslash, psychologické, drama, grindeldore


Sokolí přání I.

Odkaz | Autor: Máta | Fandom: Originální Fic | Jazyk: ČJ | Postavy: Anglický důstojník, Lovec. generál Custer | Rating: | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 24
Shrnutí: Jonathan Frederick Grier-Falconwishforth je mladičký Angličan, šlechtic a voják, který je přes svůj nesouhlas nucen odjet do Ameriky. Zde je vržen do krvavé reality indiánských válek. Jak jeho pohled na svět ovlivní setkání, která tam zažije? Jak jej ovlivní střet dvou diametrálně odlišných kultur? Jak se dokáže vypořádat sám se sebou? S tím kdo je? A co vlastně hledá? Kde najde odpovědi na své otázky? A kdo je Lovec? Příběh zasazený do skutečných událostí 60. let 19. století v USA. Do každodenní armádní reality, ale i do světa indiánské mystiky a kultury. Psychologické, mnohdy až syrově laděné historické drama o hledání, uvědomění, soucitu, životě a smrti, která číhá všude, jen nikdo neví za kterým rohem ji potká. Odkud přijde osudná kulka. Kdo je vlastně přítelem a kdo nepřítelem. Samotný příběh je doplněn poznámkami s vysvětlením dobových reálií a událostí v textu zmíněných nebo popsaných a odkazy na ilustrace z mé dílny.
Klíčová slova: Indiánské války


Výtah

Odkaz | Autor: Máta | Fandom: Originální Fic | Jazyk: ČJ | Postavy: | Rating: | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: Co se stane, když potkáte Jeho?
Klíčová slova: Výtah, humor, hvězda