Přehled povídek autora - Ias

bury my heart on the coals

Odkaz | Autor: Ias | Fandom: LOTR | Jazyk: AJ | Postavy: Bard, Thranduil, Sigrid, Bain, Tilda | Rating: 15+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 5
Shrnutí: Bard picked up his family and moved to a strange house in the country to escape his own personal ghosts; little did he expect to find his new home was already haunted, this time quite literally. Living alongside a spirit turns out to be easier said than done, but as time goes on and he and Thranduil grow closer, Bard begins to wonder what it means to care for someone who is already dead.
Klíčová slova: Hobbit AU, Bard/Thranduil, Barduil, modern AU, ghost!fic


In The Woods Somewhere

Odkaz | Autor: Ias | Fandom: LOTR | Jazyk: AJ | Postavy: Bard, Thranduil, Tauriel, Sigrid, Bain, Tilda, Bilbo, Thorin a jeho banda | Rating: 17+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 32
Shrnutí: These country roads were rarely traveled by any that didnt need to. When Thranduil pulled up beside the mans stopped vehicle and offered him a smile and a ride, there was no one to see the mans grateful expression as he slipped into Thranduils car. No one to stand by and call out a warning as the taillights were swallowed by the dark branches of the trees.
Klíčová slova: Hobbit AU, Vampire AU, Barduil, Bard/Thranduil, angst, UST, adventure, horror

Heredhether:
“Návyková upířina. Čtete a říkáte si, že tenhle příběh už jste četli/viděli stokrát, ale pak najednou zjistíte, že to vůbec není pravda a že potřebujete vědět, co se bude dít dál, jinak vybouchnete. Víte, že je to zvrácený, ale nemůžete si pomoct. Největší přednosti: střídání POV like a boss, dokonalá ponurá atmoška, skvěle vybudované charaktery zůstávající IC, UST a sexy náboj skrz naskrz, akční scény na infarkt. Ještě nikdy jsem neměla takovou škodolibou chuť nakopat Thranduila do zadku – takhle si představuju správnou upíří svini (i když nelítostná Tauriel ho snad i trumfne). Scéna se společnou večeří u mě boduje jako nejnapínavější mrazivo-žhavá podívaná, co jsem ve fanfiction zažila. Pokud chcete nasát atmosféru povídky, pusťte si píseň, podle níž se jmenuje, ta ji vystihuje perfektně. EDIT: Čert ví, že si v detailním líčení prasečinek nelibuju, ale tohle byl ten nejvíc psychologicky fascinující a k příběhu přispívající blowjob, s jakým jsem se kdy setkala. EDIT PO PŘEČTENÍ ZÁVĚRU: Tahle povídka je dokonalým příkladem toho, jak fanouškovská tvorba spojuje lidi a různé druhy umění. Zapůsobila na hodně čtenářů: někteří nakreslili fanarty, další dali dohromady playlisty, a autorka to všechno hezky sepnula dohromady. Postavy i jejich vztahy prochází vývojem, který dává smysl, a navzdory tomu, že jsou Bard s Thranduilem zasazení do úplně jiného prostředí, než je Středozem, jsou vypodobnění zcela věrně a uvěřitelně. Jejich vztah se většinu děje nedá označit jinak, než „fucked up“ - žádná romance o zapovězené lásce, ale hra na kočku a myš, zvrácená přitažlivost a nezdravé pouto. Úžasná povídka, kterou bych si mileráda koupila jako tištěnou knihu. Konec mě rozbrečel, ale všechno bylo tak, jak to být mělo.”