Přehled povídek autora - Estriel

Esprite

Odkaz | Autor: Estriel | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Harry Potter/Draco Malfoy | Rating: 18+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 19
Shrnutí: neuvedeno
Klíčová slova: romantické , drarry


Harlekýn

Odkaz | Autor: Estriel | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: HP/DM | Rating: 15+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: neuvedeno
Klíčová slova: romantické


Chlapec, který zůstal naživu, a chlapec, který ne

Odkaz | Autor: Estriel | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Draco Malfoy/Harry Potter | Rating: 12+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: "Sněhové vločky se zlehýnka snášely k zemi, vytvářejíce na střechách četných vížek bradavického hradu bělostnou pokrývku. Famfrpálové hřiště se proměnilo ve sněhovou pláň. A uprostřed ní, téměř splývaje s okolím, ležel chlapec..."
Klíčová slova: drabble tragické


Jediná správná současnost

Odkaz | Autor: Estriel | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Draco Malfoy/Harry Potter | Rating: | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: V kouzelnické veřejnosti se traduje, že když někdo při cestě časem narazí na své vlastní já, přijde o rozum. Ale je to pravda?
Klíčová slova: melancholie, psychologické, drama


Kapky

Odkaz | Autor: Estriel | Fandom: Originální Fic | Jazyk: ČJ | Postavy: ona/ona | Rating: 12+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: Láska kamarádky ke kamarádce... když city nakonec poleví.
Klíčová slova: femslash, vypravěč ve druhé osobě


M138

Odkaz | Autor: Estriel | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Draco Malfoy/Harry Potter | Rating: od 12 | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: Vězeň M138 je zapeklitý případ – nikdo neví, jaká kletba na něj byla uvalena a jaké má účinky… Odbor záhad vede vyšetřování. Tato povídka byla napsána do povídkové soutěže na SOSáckém webu. Téma na květen 2006 znělo: Jedna z postav tajně píše, ale ne deník.
Klíčová slova:


Malfoyesque

Odkaz | Autor: Estriel | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Draco Malfoy/Lucius Malfoy | Rating: 18+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: Volné pokračování k povídce "Porcelain", druhá část trilogie La Foi Mal. Jaké to je, patřit do vznešeného rodu Malfoyů?
Klíčová slova: melancholie, incest, znásilnění, psychologické


Motýlí křídla

Odkaz | Autor: Estriel | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Draco Malfoy/Harry Potter | Rating: 15+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: "Když Draco Malfoy poprvé spatří Harryho Pottera v obchodě Madam Malkinové, nevidí slavného hrdinu či zachránce kouzelnické populace, ale chlapce, který se na všechno, co Draco pokládá za samozřejmé, dívá očima rozšířenýma úžasem, jako by to pro něj bylo nové a neuvěřitelné... Draco dosud nikdy nezahlédl podobně upřímné ohromení, a když po očku fascinovaně pokukuje po onom chlapci s havraními vlasy a překvapivě jasnýma zelenýma očima, cítí, jak se hluboko uvnitř něj cosi zlehýnka zatřepetá, jako by se v jeho hrudi roztančil drobounký motýlek. To jest další z věcí, které Draco dosud nepoznal, a přestože je ono chvění vesměs příjemné, Draco je pro jistotu přece jen pečlivě skryje pod maskou znuděné lhostejnosti. "
Klíčová slova: romantika, psychologické


Namárie

Odkaz | Autor: Estriel | Fandom: LOTR | Jazyk: ČJ | Postavy: Legolas/Haldir | Rating: 12+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: neuvedeno
Klíčová slova:


Nazghúl

Odkaz | Autor: Estriel | Fandom: LOTR | Jazyk: ČJ | Postavy: | Rating: bez omezení | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: neuvedeno
Klíčová slova: poezie


Ó Elbereth!

Odkaz | Autor: Estriel | Fandom: LOTR | Jazyk: ČJ | Postavy: | Rating: bez omezení (G) | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí:
Klíčová slova: poezie


Pohlednice z minulosti

Odkaz | Autor: Estriel | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: - | Rating: 12+ | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: Harry si prohlíží střípky své minulosti, vytáhne krabici a nachází pohlednici od svých přátel...
Klíčová slova: melancholie, drabble


Porcelain

Odkaz | Autor: Estriel | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Draco Malfoy/Harry Potter | Rating: 18+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: Harryho Pottera fascinuje křehkost a krása. Zároveň se jí ale bojí - co kdyby jí neopatrným zacházením ublížil? První část jednorázovkové trilogie La Foi Mal.
Klíčová slova: melancholie, psychologické

DenDella:
“Jedním slovem hezké. Není to rozhodně to nejlepší, co bych si mohla přát, ale nevadilo mi si přečíst něco v tomto stylu. Rozhodně v tom vidím kvalitu. Tato první část super, emotivní a přečtená jedním dechem. Jen to přirovnávání Draca ke květině bylo sice milé, ale na mě přeci jen trochu moc rušivě přesládlé a romantické. Jako celek skvělé.”
Tiany:
“Ano, chápu, že někomu styl, kterým píše se může líbit, ba lahodit jeho oku, ale já ten člověk s jistotou nejsem. Na zdlouhavé a poetické omáčky musím mít náladu. Avšak kvalitu podání a samotnou myšlenku musím ohodnotit kladně. Co já vím, možná jednou ta chuť to dočíst dojde, no dnes to není.”
belldandy:
“Asi se to dá svým způsobem říct o celém Estrielině díle, že pokud si jeden odmyslí onen vytříbený (v mých očích skoro dekadentně) poetický styl, kterým je to napsáno, a tomu odpovídající atmosféru, tak jde vždy jen o tuctový romantický příběh, nijak extra kanonický. Minimálně Draco na mě tady, ovšem jako ve většině drarry, působí idealizovaně křehce. Pro Estriel je křehký Draco snad i pravidlo. Mám dojem, že takový Draco více koresponduje se vzhledem Toma Feltona než s tím, co je o něm napsáno v kánonu. Pokud k tomu náhledu nestačí jen jeho aristokratický původ. / Nicméně právě ten styl a atmosféru považuji za speciální Estrielinu devízu navíc. No a "Le Foi Mal" trilogii považuji v Estrielině HP produkci za vrchol, takže pro jednou, tak trochu navzdory vlastnímu vkusu, dám za pět. Má srdcovka to totiž sice není, ale dokážu pochopit, že pro jiné je a taky to, že v počátcích českého slashe značilo Estrielino jméno záruku kvality s něčím dalším jen tak snadno neporovnatelnou.”
Benny:
“Nic proti, ale nechytlo mě to za srdce.Když si oloupete filozofickou náladu, kterou to má, je to obyčejný průměrný příběh.”
jesssnape:
“...”
Luci.e.n:
“...”
Usmevava_Barush:
“..”
Ostravanka:
“q”
leporelo:
“jemne, krehke, uveritelne... lahodka na citanie, svieza, cista napriek otrasujucemu zaveru...oplatia sa i dalsie dve casti, hoci dej nijako nerozvijaju, skor iba vysvetluju, ale su to take ceresnicky na torte :)”
Adelaine:
“Výborně napsané, kdyby už pro nic jiného, tak jen pro ten styl stojí za to přečíst. A skvělá přesmyčka La foi mal:)”
Tintinka:
“Tohle byl zvláštní citlivý příběh, který sice není úplně mým šálkem kávy, ale přesto zapůsobil...”
René.K.:
“Na začátek musím říct, že četba to byla vskutku kvalitní. Povídka promyšlená, vymazlená. Líbila se mi i stavba textu, skákání od přítomnosti do minulosti a od Harryho k Dracovi nepůsobilo v nejmenším rušivě nebo zmateně, jak se často stává u jiných povídek. Na druhou stranu celý příběh na mě působil dost zidealizovaně a příliš romanticky na to, že je o dvou puberťácích. Také utkvělá potřeba autorů drarry dělat z jednoho z páru prostřednictvím nějaké tragédie/nehody/whatever slabého a z druhého ochranitele mě již značně omrzela. 3 - 4* (Možná bych se nezdráhal dát i 4*, protože mi povídka přijde spíše nadprůměrná, ale na můj vkus má i tak celkové hodnocení zbytečně vysoké :P)”
Tina_tt:
“...”
Mrmla:
“...”
Velká_koule_chaosu:
“...”
kripolik:
“...”
Crystal:
“Jedno z nejlepších děl :)”
Kate Mathews:
“...”
Victoria:
“Křehkost... Nemám slov, dokonalost”
Nel-ly:
“Tohle je jedna z povídek, u kterých jsem začínala a poprvé se setkala se Slashem... jeden z důvodů proč tak miluju Drarry :D”
Anne:
“Estriel píše hodně poeticky a tady jsem to vnímala víc, než kdekoli jinde. Křehkost je z toho opravdu cítit.”
Akkarra:
“Spíš, než příběh samotný, mě zaujal způsob, jakým je to napsané. :)”
Dael Shays:
“Děkuju, děkuju, děkuju moc za tuhle povídku. Přísahám, že ji nikdy nepřestanu zbožňovat a budu ji bránit, kdyby jí někdo chtěl ublížit...ještě jednou..Děkuji! :)))”
Mysty15:
“Na tom jsme byli odkojeni.”
sluzy:
“úžasná poviedka..hor sa na pokračovanie”
Čtenářka:
“Break me like a porcelain... Báseň z této povídky visela dobré dva roky v mé školní skříňce. Jedna z těch důležitých. Má nejoblíbenější část z trilogie, ukazuje křehkost jemné osoby a pohledy na křehkost. Rozechvěje. Takových je málo.”
ZJTrane:
“Napriek tomu, že Harryho v slash poviedkach nemusím táto mi nevadila, krásne napísané a Draco toho mám rada. Nádherný nápad s Nevilovou kvetinou a prirovnanie k mladému Malfoyovi úžasné.”
Lenette:
“nádherné, nič viac k tomu ani netreba dodať”
Ivet:
“Jedna z nejmilovanějších, která má určité místo v mém srdci a tak tomu i zůstane. Děkuji Estriel a jejím nádherným slovům v jedinečné a nezapomenutelné části trilogie.”
Nade:
“Jedna z těch lepších povídek, myšlenky propracované. Stálo to za to.”
Ice:
“Souhlasím s Memorin. Klasická povídka, která mi vždycky připomene, proč mám slash tak ráda.”
Memorin:
“Estriel a tato její trilogie mě zavedla do koutů, kde se vzpíná a umírá naděje, aby povstala s jediným něžným dotekem. Dýchnete a okno se zamlží, napíšete tajný vzkaz, že křehkost nikdy z těchto slov nerozbijete.”

The First Time

Odkaz | Autor: Estriel | Fandom: Harry Potter | Jazyk: AJ | Postavy: Harry Potter/Draco Malfoy | Rating: 12+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: Estriel to považuje za drabblík.
Klíčová slova: drarry, drabble


The Polyjuice Party

Odkaz | Autor: Estriel | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: HP/DM | Rating: 18+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: Noční klub, kde nikdo není tím, kým se zdá být.
Klíčová slova:


Tisíc jeřábů

Odkaz | Autor: Estriel | Fandom: Originální Fic | Jazyk: ČJ | Postavy: ona/on | Rating: - | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: "Když poskládáš tisíc jeřábů, Tomi-čan, splní se ti přání, to, které máš hluboko v srdci..." O lásce sestry ke svému bratrovi.
Klíčová slova: incest


Toujours Pur

Odkaz | Autor: Estriel | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Draco Malfoy/Harry Potter; Narcissa Malfoy/Lucius Malfoy; Narcissa Black/Sirius Black | Rating: 15+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: Závěr trilogie La Foi Mal, volné pokračování povídek "Porcelain" a "Malfoyesque". Rod Blacků se chlubí rodinným mottem hlásajícím, že Blackové jsou "vždy čistí" - ale je tomu skutečně tak?
Klíčová slova: melancholie, incest, znásilnění, psychologické


Tvá

Odkaz | Autor: Estriel | Fandom: Originální Fic | Jazyk: ČJ | Postavy: ona/ona | Rating: 18+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí:
Klíčová slova: drabble, bdsm, femslash, vypravěč ve druhé osobě


Zlatá dohra

Odkaz | Autor: Estriel | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Draco Malfoy, Harry Potter | Rating: 18+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: Draco, frustovaný po prohraném famfrpálovém zápase, se potřebuje uvolnit. A nebyl by to Potter, aby se k tomu nenachomýtnul...
Klíčová slova: PWP