Komentáře - Prosinec 2021

Stránky: 

The Whole Night Through

Autor: tevinterimperium      Jazyk: AJ

ArcheaMajuar:

“Snad jediná povídka která se věnuje vztahu Blacka s Lupinem po návratu prvního z Azkabanu způsobem, jenž se mi líbí. Oba jsou zlomení, vyprahlí, jejich životy téměř prázdné, přičemž útěchu najdou v náručí toho druhého. Povídka se kromě vztahu věnuje také obnovování Fénixova řádu. Celou čtení jsem měla pocit, že mi někdo sype sůl do otevřené rány, jenže takový by po-Azkabanový Wolfstar z mého pohledu měl být. Úžasná povídka, kterou si dlouho ve svém srdci uchovám.”

Co řádí v noci

Autor: Delphi      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Uf, už jsem si říkala, že by někdo takhle natvrdo popsal skutečné znásilnění... co k tomu dodat... Snad jen, že pokud se najdou dva stejně naladění, je to opravdu štěstí, nehledě na to, jestli je to ošklivý starý školník a ošklivý protivný profesor lektvarů. Popsané to bylo dobře.”

Stand By the Captain

Autor: morwen_of_gondor      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Pěkně vystižené postavy. A tedy použití křestních jmen, aww. (Jinak autorka do všech ostatních povídek cpe Archieho, čili nic pro mě.)”

Oath of Fealty

Autor: morwen_of_gondor      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Duncanův duch je zajímavý nápad. Provedení je velmi útržkovité, ale není to špatná povídka, jen to asi chce znát dobře kánon, aby člověk ocenil odchylky od něj. Kapitolka s Iruláninou svatbou se mi líbila nejvíce.”

Drabble Per Book

Autor: Severed Lies      Jazyk: AJ

l.enik.c:

“Zatím nejslabší věc, kterou jsem na tento pár četla. Často jsem totiž nechápala, co že to vlastně čtu.”

Spřízněné duše

Autor: D.J. Orlovský      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Prvně mi Snape přišel hrozně OOC. Pak jsem se ale zamyslela. Prvně ho poznáváme jako mladého floutka, co je osamělý v Bradavicích, tak se občas zhulí a "zkamarádí se" s další osamělou duší. Zpočátku to může působit, že Filche vlastně bude brát poměrně rovnocenně, když spolu každý týden hulí a Snape zaujímá pasivní roli. A tak nějak to plyne po celou dobu, Snape je hulič, co si to rád nechá dělat do zadku starým školníkem. Až pak mi vlastně začalo docházet, že takhle to vidí Filch, ale neví nic moc o tom všem ostatním ze života Snapea, co víme my, že se odehrává. Jak nasazuje vlastní krk a čím vším si prochází. A ta chvíle zábavy týdně je vlastně únik od toho respektovaného profesora s chladnou tváří, i když i k Filchovi se chová jako pěkný parchant, který to i přesto přijímá a ještě je vděčný. Až po letech se dočkáme alespoň nějakého posunu v jejich vztahu nevztahu a to už je možná příliš pozdě. Pro mě jako čtenáře to tak tedy bylo zajímavé, ale přesto bych asi uvítala zakomponování trochu více reálií z jednotlivých dílů HP. I tak ale skvělé a myslím, že jsem nečetla naposledy. Dobré scéna: Scéna, kdy se k sedánku nad jointem přidá Brumbál mi přišla hodně vtipná a Filchova žárlivost rozkošná. První polibek je skvělý a to co následuje také. Nejvíc mě ovšem pobavil obraz Brumbál/Šmírák.”

Snapeova odměna

Autor: D.J. Orlovský      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Skvělé pokračování Voldemortovi odměny, kde se vše ve vidinu lepších zítřků obrací. Jsem za toto pokračování opravdu ráda. Skvělá scéna Snapeovo rozjímání na Astronomické věži a Lupinovo dilema a Snape, který se pevně drží své role ředitele.”

Voldemortova odměna

Autor: D.J. Orlovský      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Zajímavá úchylka, kterou Snape trpí, i když nakonec zjistí, že sex je prostě sex, i když se starým ošklivým školníkem. Moc mi tu ovšem nesedí Filchovo chování - příliš iniciativní. Ale jinak se jedná o další z řady povídek D.J. na tento jinak netypický pár, což je skvělé a musím hodnotit vysoko.”

I thought to myself: I am wiser than this man

Autor: middlemarch      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Pěkný Jessičin POV, ale je to ovšem hlavně o Letovi: "He isn't a man driven by wants, Duke Leto". Na povídku, v níž se dvě ženské baví o chlapovi, je do dost slušný počin. Trochu to bude tím, o jakém chlapovi se baví. :-D”

Na křídlech Vánoc - Rozbalování

Autor: womiska      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Lucius je zábavně nafoukaný, Severus dojemně skromný (a přesto sebevědomý). Povedený ficlet.”

Vánoční dárek

Autor: sasankaao3      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Rozkošné, jak ten počínající vztah berou smrtelně vážně. :D Velmi osvěžující AU.”

Na křídlech Vánoc - Vhodné ambice

Autor: womiska      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Není to sympatický pár, ale rozhodně se k sobě tyhle dvě paní hodí.”

Masek rej

Autor: FemmeFragile      Jazyk: ČJ

Kartist:

“Do téhle povídky, byť byla jednodílná, jsem se ponořila naplno a už se mi nechtělo na povrch. Čapne a nepustí. Mockrát děkuji za tuto omamnou zkušenost.”

Malfoyská výchova

Autor: Styx      Jazyk: ČJ

Kartist:

“Napsané naprosto úchvatně. Radost číst, ale nedoporučuji pro slabší povahy. Myslím, že mi to z tohoto důvodu stačilo jednou. I tak ale smekám.”

Doučovanie alebo...

Autor: Sabriel Snape      Jazyk: SJ

l.enik.c:

“Celkem fajn zapojení originální postavy. Do Šmíráka mi to tedy nezapadá, jelikož zde se Snape nechá svést studentem, který je do něj zamilovaný a není to tedy tolik zvrhlé, jak si představuji již výše jmenované. Dokonce dá studentovi šanci vycouvat.”

Šmírák

Autor: D.J. Orlovský      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“No musím říct, že tento Snape je pro mě skutečně uvěřitelný. Zapšklý, naštvaný, že musí učit tu bandu tupců, tak ať z toho má aspoň nějaké potěšení, sem tam si to užije s nějakým studentem, a ti si to zjevně užívají s ním, takže vlastně žádný problém. Je to i celkem osvěžující po všech těch zásadových Snapech, co nikdy na studenty ani nepomysleli, až pak jednou najednou z ničeho nic neodolali Potterovi. Filch šmírák, který to vlastně nedělá pro vlastní potěšení, je také dost realistický a jeho role, když dojde na sex, je celkem překvapivá s Snapovi preference rovněž, i když stále uvěřitelné. Zkrátka dost vydařené PWP.”

If the Fates Allow

Autor: Saras_Girl      Jazyk: AJ

Heredhether:

“Další hřejivá, optimistická a roztomilá adventní povídka od autorky Saras_Girl. Harry a Draco jsou třicátníci, kolegové a kamarádi, a ani jeden není tak docela spokojený s tím, jakým směrem se jeho život ubírá. Harry má psa, Draco je zapálený kutil, ale přes svoje koníčky a mazlíčky jsou ti nejosamělejší gayové ve městě. Taky jsou do sebe už celou věčnost zabouchlí, ale nic s tím nedělají, protože jsou to především strašní idioti :D Povídka krásně ukazuje, jak naivní je, když si nalinkujeme život a budoucnost a očekáváme, že všechno půjde podle plánu. A zároveň i to, že teprve tehdy, když se věci vymknou a začnou se řítit docela neočekávaným a neznámým směrem, začnou dost často dávat konečně smysl. Moc se mi líbil motiv "nalezené rodiny", taky nápad s tím, že Ron a Hermiona mají tělesně postiženou dceru, no a co jsem totálně baštila, byli pestří a srdeční obyvatelé malé anglické vesničky, kde Draco a Harry nakonec najdou svůj osud a přístav.”

Tajnůstkáři: Obrazy Severuse

Autor: AnnieMirai      Jazyk: ČJ

FemmeFragile:

“Povídka se rozjíždí pomaleji, první polovinu bych hodnotila spíš asi menším počtem hvězdiček. Na dalších kapitolách je ovšem vidět, že se autorka do povídky konečně vpravuje, a postupně se tak zvyšuje zajímavost děje i kvalita autorského stylu. Přesto však povídka působí trochu zkratkovitým dojmem, v poslední kapitole je například kompletně přeskočena doba, kdy Severus s Harrym získávají viteály, závěrečná bitva trvá doslova pár odstavců. První ročníky bych určitě neprodlužovala, těm zkratky přes kanonické pasáže, které všichni známe, sluší, ale vyšší ročníky počtem 7 kapitol trochu trpí. Taktéž by povídka potřebovala korekci, je vidět, že autorka tu a tam používá slova, která mají zcela jiný význam, než jaký byl podle kontextu zamýšlen, a tu a tam se objeví také interpunkční problémy. Četbu jsem si nicméně moc užila a řekla bych, že patří (rozhodně myšlenkou a nápadem) k Anniiným nejlepším z tohoto universa.”

Dobrodružství mezi pravdou a textovkami

Autor: fluxweed      Jazyk: ČJ

finde:

“milá, vtipná povídka”

Reckless Devotion

Autor: likeabluethread      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Má to své momenty, hlavně Duncanovo váhaní, zda si vůbec smí dovololit na svého pána myslet, ale celkově mi to přišlo příliš přehnané, příliš mnoho harkonnenské ukrotnosti, příliš mnoho bolesti... Postavy jsou silně inspirovány filmem, Duncan má smyšlenou minulost, která nekoresponduje s předehrami od Briana Herberta (a nemá kudrnaté vlásky).”

Noční kvílení

Autor: Kartist      Jazyk: ČJ

FemmeFragile:

“Diggory se nezdá... Já si vždycky říkala, že ta jeho koupelnová rada byla taková dost vágní a všeliká, a tady jsme se konečně dočkali smysluplného vysvětlení, proč tomu tak bylo. Cedricova pomoc se ukázala být spíš takovou poněkud podlou falešnou záminkou než opravdovým zájmem o Harryho blaho... v turnaji. A co se týče vajec, pozornosti se v téhle povídce dočká nejen to zlaté :D”

Trpké poznání

Autor: Kartist      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Super zvolená chvíle pro zasazení děje, podle mě má přesně tento okamžikem vodrý potenciál i třeba pro rozsáhlejší fanfikcil. Tato ta krátká jednohubka se mi ovšem líbila a naštěstí nezklouzla k nějakému patosu.”

Snílek

Autor: bedrníka      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Ten Severus je ale teda darebák :-D A při tom, když se to vezme kolem a kolem, ti dva jsou pro sebe vlastně úplně ideální, i když asi ne každý to překousne. Naštěstí se to začně vyvíjet i pro Filche dobrým směrem v povídkách Slabá chvilka, Náhrada? a Ochránce.”

Trpké poznání

Autor: Kartist      Jazyk: ČJ

FemmeFragile:

“Pěkná, kraťoučká PWP jednohubka, která naznačuje, jak by to mohlo vypadat, kdyby Harry za zesectumsemprování Malfoye dostal od Snapea (jistě zasloužený) trest, který ho v kánonu, pokud si správně pamatuju, nějak minul. Aneb jak by řekl strýc Vernon... Spravedlnossssst!”

Prokletí

Autor: AnnieMirai      Jazyk: ČJ

FemmeFragile:

“Musím souhlasit s Bedrníkou, že mi v Prokletí moc neseděl Snapeův POV. Zdá se mi, že je Severus trochu IC - sice se pořád zdůrazňuje, jak je přísný a neférový, ale ve skutečnosti se pak chová měkce a krotce. Jeho sblížení s Harrym jsem tentokrát také moc nevěřila. Myslím, že tohle je jedna z těch povídek, které by velmi pomohlo být delší... Je tam několik opravdu skvělých motivů, ale musely by být podrobněji rozpracované, aby se naplnil jejich potenciál. Např. prokletí Harryho těla - vlastně moc k ničemu nebyla. Trochu ho to omezovalo v kouzlení, ale ve výsledku ho to kromě jednoho případu nedostalo do žádného vážného ohrožení, které bych u prokletí způsobených černou magií rozhodně čekala, a že měla prostě "sama zmizet" bylo pro mě už vůbec nepochopitelné... Líbilo se mi, že to nebezpečné prokletí postu bylo vyřešené takovým šalamounsko-severusovským způsobem (byť propojení s přijetím nového zákona mi, stejně jako Starostolci, také nedávalo úplně smysl :D), moc zajímavé bylo i pojetí postwar doby, do které se trochu míchá i kouzelnická politika a takové ty praktické záležitosti chodu školy apod... To je zajímavý úhel pohledu, který vidím málokdy tematizovaný. Takže k tomu mám vlastně takové tři hlavní body, které by povídka zasloužila: víc IC Severuse, víc kapitol, a rozhodně korekci (zejména kvůli různým anakolutům a používáním cizích "termitů"). Jako celek se mi ale povídka líbila a strávila jsem nad ní příjemný večer, takže jsem po pečlivém rozvažování udělila velmi pěkné tři hvězdičky :)”

Stránky: