Komentáře - Srpen 2016

Stránky: 

Noci v zahradě Getsemanské

Autor: StarCrossed      Jazyk: ČJ

ygritte:

“Několik měsíců zpátky jsem nezvládla překonat začátek, protože nemám ráda téma otroctví v povídkách a nucený sex. Teď jsem se k povídce vrátila a zkusila to znovu. Uznávám, že jsem za to ráda. Byla to úžasná povídka. Nutno dodat, že hodnotím až po přečtení Invicta a Sisyfa (tedy to, co je sepsané). Za mě šlo o perfektně promyšlenou fanfikci, která mě pohltila. Kdybych měla hodnotit jen Noci, bylo by to za 4, a to proto, že tam pár věcí nebylo vysvětlených, místy to bylo zdlouhavé a mučení bylo často zbytečně přehnané. Přesto dávám 5, protože dílo mělo úžasnou hloubku a rozhodně ve mně zanechalo spoustu pocitů. Ale podruhé už to asi nedám :)”

Profesorův citlivý nos

Autor: AnonymkaSS      Jazyk: ČJ

Mr. Robot:

“Načo som to dopekla zase narazila?”

Strom poznání

Autor: Philo      Jazyk: ČJ

Velká_koule_chaosu:

“Nakonec zklamání. První část povídky mě opravdu bavila, ale po bitvě s Vy-víte-kým už bylo vše moc natahované, překombinované a posledních pár kapitol už mě vyloženě štvalo. Bohužel. Podle mého to autorka měla zakončit a utnout mnohem dřív. Co se mi opravdu líbilo, byl vztah H+N+D. Super nápad. Ale k povídce už se vracet nehodlám.”

Dítě temné dámy

Autor: Kate Dragon      Jazyk: ČJ

Salome:

“Povídka mě zaujala výborným prologem, kterém opravdu není co vytknout. Pokud jde o zbytek... je to těžké. Nebyla jsem schopná postavám uvěřit, i v napínavých okamžicích mě to nedokázalo pohlit. Originalita námětu tedy 5, děj má na můj vkus příliš náhlé zvraty, působí místy spíš jako námět pro knihu než hotové dílo (3). Postavy, až na Bellu, odpovídají kánonu, přesto (kanonoické i nekanonické) většinou působí ploše, dokonce i za dramatických okolností. Všechny postavy, dokonce i Snape (a to už je skutečně umění) mi připadají plytké, jako by autorka jen klouzala po povrchu, snad to způsobují i příliš krátké kapitoly, které jen načrtávají tam, kde by měly probouzet emoce. Nejvíc to vynikne u náhlé změny Belly - u Belly je to samo o sobě problém, navíc takto náhle; velmi nepřesvědčivé. (2) Docela mě pobavila představa psa a vlka, kteří nepozorovaně opouštějí dům v centru Londýna a doběhnou si do Bradavic. Trochu laciné mi připadalo vložení tajemného řádu - přestože autorka v úvodu avizuje, že si hraje jen se změnou jedné reálie, potřebovala tuto berličku, aby její hrdinové neselhali. (reálie 4). Formální a jazyková stránka není katastrofa, chyby se vyskytují, ale v toleranci (hned v upoutávce jsou ostatně dvě velmi oblíbené), autorka jen občas zápasí s velkými písmeny, tyto chyby mají soustavný charakter (Pán Zla, Bradavický hrad). Jazykový styl je solidní, většinou nijak neuráží (i když ani nijak nezaujme). Rušilo mě ale nadužívá krátkých vět, někdy dokonce uměle sekaných souvětí s vedlejšími větami, na což se stávám postupně docela alerická. Sice je tempo vět skvělý výrazový prostředek, jak zvýšit napětí. Ale pokud je tak psané skoro vše. Začne to působit nepřirozeně. Protože to jednoduše nepřirozené je.(např.: Ten, kdo zvítězí, bude sice mladý. Ale evidentně dostatečně mocný, aby mému účelu posloužil.) Alergická jsem také na to, jak se vlivem angličtiny zapomíná na zájmeno "svůj" (Jedná se o nadaného chlapce. Jeho snažením dosáhl vysoké úrovně magie.) Když už výjimečně použije svůj, tak nevhodně (Tak ho opustila a nechala ho se svým bratrem); zřejmě autorka vlivem angličtiny zcela ztratila český jazykový cit. Autorka občas ukazuje nedostatečně vypěstovaný cit pro jazyk i z hlediska významu (řekla výmluvně není totéž, co vymlouvat se), a dále z hlediska jazykových vrstev- jsou zde hovorové výrazy v řeči vypravěče (Vesměs šlo o naprosto zbytečné kecy). Nelogické nadužívání jakýsi – jakási úcta, jakási hrdost – proč? A mé oblíbené pravidlo černovlasého chlapce: Černovlasý chlapec jí neskutečně chyběl. – ona neví, jak se jmenuje a uvažuje o něm jako o černovlasém chlapci? (Jazyk + formální stránka 2, 4). Struktura... no, kapitoly jsou velmi krátké, připadá mi, že končí tam, kde se autorka cítila unavená (nebo kde ji napadlo, že už má dost na kapitolu?). Je to zvláštní, protože ono by to vadit u čtení naráz nemělo, ale přesto mě to ruší, celé dílo pak působí jako dětská hra spíše než vážně míněné literární dílo. Nemám dojem promyšlené výstavby, možná i tohle je faktor, proč nemůžu najít v tomto dílku skutečně napětí. (2) O přesah se autorka pokouší: láska změní vše, i šílenou Bellu.Jen se mi tomu nějak nechce věřit, a nakonec to působí ještě plytčeji než v originále. (3). Můj osobní dojem... slušná povídka, která mě neurážela, dala se dočíst, ale rozhodně nezvýšila ani na okamžik tep. (2)”

Motýlí křídla

Autor: Estriel      Jazyk: ČJ

Mr. Robot:

“Krásna romantika, príjemná zmena po všetkých tých drsných poviedkach, ktoré som v poslednej dobe čítala :)”

Londýnské střípky

Autor: KalamityJane      Jazyk: ČJ

Mr. Robot:

“Výborne napísané - príbeh smutný, pochmúrny a pesimistický, no s nádejou na lepšie zajtrajšky.”

Na Hraně

Autor: NoStraightLine      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“Nějak se mi nechce věřit, že by se Sherlock až takhle změnil. Ale co... Povídka to byla bezvadná, tak čert to vem! :)”

Gellert Divotvůrce

Autor: Tiamat      Jazyk: ČJ

Salome:

“Střípky z minulosti největšího a nejsebestřdnějšího čaroděje, co ho kdy země nosila - tedy, minimálně podle svého vlastního mínění. Některé kapitoly jsou výborné, některé ještě lepší. Vždy však jen lehoučce načrtnuté. Abych z nadšení nezapomněla na své vlastní zásady hodnocení: Originalita - ano, přes kanonický základ je poměr nápadů na počet řádků mimo srovnání. (5) Děj - logický, uvěřitelný - vlastně, kdyby to Rowla nedejmerline chtěla napsat teď jinak, nevěřila bych jí, ne Tiamatovi (5). Postavy: kanonické - platí totéž jako u děje, ono to spou souvisí, že? Ano, tohle je Gellert, tohle je Brumbál... a tohle je Stielmann - že ho neznáte? Chyba. (5) Faktografie a reálie jsou neuvěřitelné, rozhled autora mě nepřestává fascinovat. (5) Struktura je zvláštní - příběh není řazen chronologicky, kapitoly na sebe navazují jen občas. Kupodivu to nevadí, protože známe základní rámec příběhu, takže si můžeme dosazovat. Ale až po opakovaném čtení mi dochází geniální vnitřní provázanost všeho - a přece zároveň každá kapitola je skvěle vypointovanou perlou, která by obstála i samostatně. (5) Styl, formální stránka - dobře, občas (skutečně jen občas) jsem narazila na malý překlep. Ale to jen proto, že jsem hnidopich. Styl je jedinečný, skvělý... no, jako by to psal Gellert sám. (5, 5) Abych to shrnula - je to moje srdcovka. Inteligentní, krásná a kupodivu i vtipná. A ještě poznámka k nesmysnému zavádění orientace postav jako žánru: nezaškrtla jsem slash. Jednoduše dělení na slash a "neslash" (jak nazvat něco tak nesmyslného? - mimochodem, četli jste někdy nečervenou knihovnu, ne sci-fi a nedobrodružnou knížku?) je hloupé a pod rozlišovací schopnost autorů této úrovně. Život přináší různé vztahy a literatura, která si tak může právem říkat, popisuje také různé vztahy. Rozlišovat podle toho literaturu je... no, jako ji rozlišovat podle toho, že píše o černoších, na negerskou a nenegerskou. Na druhou stranu... pokud hlavním smyslem příběhu je právě sexuální vztah, tak to asi smysl má. To však není případ Gellerta. Ostatně Gellert by se nikdy zaškatulkovat nenechal.”

V údolí dračích ruží

Autor: Testralka(Tesska)      Jazyk: SJ

Velká_koule_chaosu:

“Čteno několikrát, hezká povídka.”

Hloubky zimy

Autor: Cosmic      Jazyk: ČJ

Velká_koule_chaosu:

“Vlastně docela fajn povídka, i když se tam mihne pár nelogičností a kdo je "padouch" je jasné už od začátku. Občas jsem se i zasmála a dvě originální postavy (mudlové) byli skvělé zpestření. Povídka se četla dobře a Harry s Dracem jsou spolu vždy super.”

Little Snape - fanart

Autor: mnemosyne      Jazyk: fanart

Akkarra:

“Jezuskote, jeden by je hned poňuňal...”

Harry Potter:Potions class

Autor: mayanna      Jazyk: fanart

Akkarra:

“Souhlasím, opravdu historická chvíle, která má místo v Dějinách Bradavic zcela jisté. :D”

A Need for Breathing

Autor: Phyona      Jazyk: AJ

belldandy:

“Castiel po pádu andělů jako člověk onemocní a vyhledá pomoc v bungru. Takový mile naivní hurt/comfort. Charakterizovala bych to slovy lehce blbočké, ale milé. Asi by to nevyznívalo zas jako tak moc jako blboučce, kdyby hlavní hrdinové byli kluci a ne pánové po třicítce (nebo dokonce tíscíciletí ;)). A kdybych zrovna nebyla v kritické náladě vůči faktu, že někdo, komu má být fakt blbě, má ještě náladu na to se jakkoli zaobírat vztahovými záležitostmi. Ale vzato kolem a kolem věřím, že si tohle lze pěkne užít, když zrovna nebude v náladě jako mám já.”

Gemini

Autor: Tyra Hawking      Jazyk: ČJ

Velká_koule_chaosu:

“Úžasná povídka. Musím teda říct, že charakter Severuse mi zde nesedl a konec byl trochu uspěchaný, ale jinak to bylo skvělé čtení. Draco i depresivní Harry byli super.”

Maličkosti

Autor: Tyra Hawking      Jazyk: ČJ

Velká_koule_chaosu:

“Hezká povídka.”

Little Snape - fanart

Autor: mnemosyne      Jazyk: fanart

Rulie:

“awwww ..... vyvolalo to touhu se rozplynout roztomilostí :D”

Harry Potter:Potions class

Autor: mayanna      Jazyk: fanart

Rulie:

“a pak, že Ron v učebně lektvarů jen o body přichází :D”

Maličkosti

Autor: Tyra Hawking      Jazyk: ČJ

Mr. Robot:

“Príjemné, nenáročné a milé.”

Maličkosti

Autor: Tyra Hawking      Jazyk: ČJ

Lucie:

“Líbilo, velmi.”

Yes, my Lord

Autor: AnastasiaMantihora      Jazyk: fanart

Rulie:

“Snape se opravdu povedl, ale potter už moc ne .... teda spíš vůbec”

Maličkosti

Autor: Tyra Hawking      Jazyk: ČJ

Fleur Tera:

“Veľmi, veľmi, veľmi pekné. Oceňujem najmä štýl, akým je to písané. Tá občasná strohosť, no pritom jemnosť akým dej plynie.”

Maličkosti

Autor: Tyra Hawking      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“Obvykle si stěžuju, že je povídka příliš dlouhá, ale tahle klidně mohla být o kousek delší. Závěr mi přišel trochu skokový, nicméně povídka je to krásná. Téma už stokrát použité a omílané pořád dokola, ovšem tentokrát slohově zpracované trochu jinak. A dobře. :)”

Maličkosti

Autor: Tyra Hawking      Jazyk: ČJ

Rulie:

“Myslím, že je to napsané s citem a podle mě velmi realisticky. Dokonce mi vadí, že je to velmi krátké, ale asi by to pak ztratilo to kouzlo.”

Maličkosti

Autor: Tyra Hawking      Jazyk: ČJ

Lilda:

“Hezké, takhle nějak bych si představovala, že by to opravdu mohlo být. Postavy působí realisticky, což se mi líbí. Každé slovo jsem jim věřila, navíc je to hezky napsané.”

Poslední z rodu Fénixe

Autor: Andy      Jazyk: ČJ

Fleur Tera:

“Komentáre ma tak navnadili, že som si tento skvost FF jednoducho nemohla nechať ujsť. A bolo to ešte viac tragické než som očakávala.. toľko preklepov a hrúbok som snáď ešte v nijakej poviedke nevidela, dej o ničom, záhadná všemocná rodová rada, ktorá dokáže aj vzkriesiť mŕtvych... top veta: Hybrid (asi Hagrid) vešel do chaty. No, ale aspoň to autor(ka) dokončil(a).. hoci neviem, či si práve za to zaslúži ten jeden bod.”

Stránky: