Komentáře - Červenec 2016

Stránky: 

Dopisy Henryho Sheffielda

Autor: TruTru Kanashiko      Jazyk: ČJ

belldandy:

“Přiznávám, že tu první půlku mám tak nějak podstatně raději než tu druhou, ale nejsem si tak úplně jistá, jestli je to vlastně mnou nebo tou povídkou. Hádám, že tahle povídka tak trochu vzikla kolem otázky, POZOR SPOILER! co kdyby se Sherlock po Reichenbachu rozhodl háiit bezpečnost svých blízkých opravdu důsledně. No a mě to nějak nevyhovuje, prostě to neberu, podobně jako když se Harry Potter rozhodne o své vůli opustit kouzelnický svět. KONEC SPOILERU. No a pak taky ta jejich první společně nespolečná noc se mi vlastně líbila víc než ta druhá. :) Tak pět dávám za první půli (jejich e-mailová komunikace byla perfektní) a tři za tu druhou.”

Nejlepší nepřátelé

Autor: AlineDaryen      Jazyk: ČJ

kripolik:

“Roku 2012 jsem si povídku označila jako k přečtení a teď po čtyřech letech si nedávám, že jsem si ji nepřečetla mnohem dříve. Taky jsem si Draca jako emo nedokázala dost dobře představit, ale nijak moc mě to nerušilo a povídka se četla skoro sama. Rozhodně se k tomu ještě vrátím.”

Dopisy Henryho Sheffielda

Autor: TruTru Kanashiko      Jazyk: ČJ

Cora:

“Johnlock povídek prozatím načteno příliš nemám, i tak ale myslím, že tahle bude pro mě jedna z těch nezapomenutelných. A i nejkrásnějších. Dopisové povídky obecně zbožňuju a pokud jsou navíc podobně mistrovsky naservírované, nedám na ně dopustit už tuplem. Dopisy HS měly od začátku do konce mojí absolutní pozornost a SPOILER! úleva, s kterou jsem hltala poslední třetinu, byla jedním slovem nesmírná KONEC SPOILERU!. Výborné na všech úrovních.”

Deziluzionista

Autor: medúsa neplave      Jazyk: ČJ

Cora:

“Ta část povídky, která je napsaná/publikovaná, je skvělá. Už z ní je evidentní, že Medúsa psát umí, a to setsakra dobře. Je neskutečná škoda nechat zrovna tuhle fikci nedokončenou, až srdce krvácí! Za ten zmařený potenciál plný počet nedám... ale dělám to nerada. Pokusím se ještě zvednout otravování na novou úroveň, třeba se tím toho pokračování vážně dočkáme - bylo mi řečeno, že to někdy autoři potřebují jako sůl :-)”

Na rozlučce o den více

Autor: TruTru Kanashiko      Jazyk: ČJ

Cora:

“Moc pěkná povídka. Trochu smutná, řekla bych. Tedy, smutná... jak se to vezme. Ono hlavně to nesympatické rozhodnutí (kdy Sherlock nakonec udělá to, co by udělat měl, na úkor toho, co by udělat chtěl) nutí člověka si hluboce a s nelibostí povzdychnout. Samý závěr tu tíhu správných rozhodnutí ale trochu rozfoukal, pravda :-). A hodně se mi líbilo, jak se autorka poprala s vypointováním té časové smyčky. Přece jen - každý, kdo viděl Na Hromnice o den více, čekal ten závěr o chlup jiný. Tahle upgradovaná verze je proto překvapivější a navíc krásně napasovaná na kánon, což je bonus nad bonusy.”

V údolí dračích ruží

Autor: Testralka(Tesska)      Jazyk: SJ

Cora:

“+”

Gemini

Autor: Tyra Hawking      Jazyk: ČJ

Cora:

“A to bylo prima. Přiznávám, že něco výtek mi během čtení hlavou prolétlo (sem tam nelogický kotrmelec, ne vždy akurátní gramatika, charaktery některých postav)... a víceméně zase odlétlo :-). Draco se podle mého povedl skvěle, vidím ho dost podobně; i Harrymu jsem věřila skoro každou myšlenku a větu. Dost to tedy odskákali Albus a Minerva (autorkou zbožňovaní asi nebudou xD), ale s větší nelibostí jsem vnímala více méně jen Severuse - třeba jeho sebemrskačský proslov k Harrymu v kapitole Přiznání byl pro mě za trest. Ale jinak tuze pěkné počtení to bylo.”

Vzpomeň si na Draca

Autor: Tyra Hawking      Jazyk: ČJ

Mr. Robot:

“Úžasné, nemám, čo viac dodať.”

Upřímné přiznání (spasí duši, ale zkazí pověst)

Autor: DementorDelta      Jazyk: ČJ

kripolik:

“Poprvé co Brumbál o něčem nevěděl :D”

Porada učitelského sboru

Autor: Daioni      Jazyk: ČJ

kripolik:

“Tak takhle to funguje!!”

Anální zábava a Ráno poté

Autor: Isis      Jazyk: ČJ

kripolik:

“K této ff jsem se po nějaké době zase vrátila a pořád mě baví stejně. Je výborně napsaná.”

Neschopen hadího slova

Autor: DementorDelta      Jazyk: ČJ

kripolik:

“Neuvěřitelné! Hady nemám ráda, zoofilie mi taky nic neříká, ale tohle se mi moc líbilo :D”

Mistr lektvarů

Autor: Josan PQ      Jazyk: ČJ

kripolik:

“Povídka se mi líbila a přečetla jsem ji v podstatě na jeden zátah, ale celkem mi vadilo tak tragické vylíčení Severuse. Nedokážu si představit, že by mohl být tak zlomený a prahnoucí po uznání druhých, vždycky to pro mě byl člověk kterého hned tak něco nezlomí a názory ostatních jsou mu celkem ukradené. Absence nějaké velké zápletky mi překvapivě moc nevadila i když normálně takové povídky hodně rychle odkládám.”

Iron Man AU

Autor: wheel_pen      Jazyk: AJ

Lanevra:

“Navzdory názvu se tu nejedná o nijak dramaticky AU povídku. Není to středoškolská romance, žádní vlkodlaci, žádná Omegaverse, žádné spřízněné duše, piráti... nebo čert ví co všechno. Jedná se jen o popis autorčiny představy o tom, jak vypadl Tonyho život předtím, než se stal Iron Manem (a malinký kousek potom) a nové podání Pepper. O Pepper jde v této povídce, respektive cyklu povídek, nejvíc a je to to, co se mi líbí. Je naprosto mimo charakter, což nám už autorka ostatně sama napsala, a s tím k povídce musíte přistupovat (sice pochybuji, že to bude někdo skutečně číst, ale pokud bude a jeho první věta v hodnocení bude "Pepper je úplně OOC" nebo varianta na toto téma, tak... a tak, že ano.). Je velmi zvláštní, mírně řečeno, a to je to, co se mi na ní líbí. Už jsem četla několik povídek, kde se autoři pokoušeli popsat autistu. Obecně vzato dávali do povídek hlavně ty nejznámější příznaky, jako nedostatek očního kontaktu, neschopnost chápat humor nebo podnětové kolapsy (jo, autoři rádi postavy schoulené do klubíčka, které se jen houpou nebo křičí. Prostě rádi své oblíbence týráme), ale málokdy se soustředí nebo umějí popsat i jinou část autistického spektra, než která je tak zprofanovaná filmy. Nicméně, tato autorka to podle mého názoru dokázala a předvedla velmi pěknou a pro dobře čitelnou a pochopitelnou postavu Pepper. Vytknout k tomu mohu asi dvě velmi obtěžující věci... tedy obtěžující je ta první. Autorka, z pro mě naprosto nepochopitelného důvodu sama cenzuruje sprostá slova ve svých příbězích. Prostě místo sprostého slova, třeba "fuck" napíše "F---k", což může být někdy matoucí, zvláště pokud si Tony od plic zanadává. Druhá věc je pak něco velmi obvyklého - totálně pojebaný konec. Sice jsem se, pravda, bavila, ale myslím si, že z hlediska příběhu tak poslední 5 dílů nemuselo být vůbec napsáno a vyznělo by to lépe.”

Než jsem tě potkal, byl jsem vždycky sám

Autor: cridecoeur      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“Tohle mě příliš neoslovilo. Na druhou stranu tomu zase nejde nic moc vytýkat. :)”

Jsi moje paradigma

Autor: 1electricpirate      Jazyk: ČJ

belldandy:

“3/4”

Every Path

Autor: Wwwhat      Jazyk: AJ

lymmet:

“...”

Tajemství je ve vyprávění

Autor: Sakuri      Jazyk: ČJ

Rulie:

“myslím, že tohle je nejlepší DRARRY povídka všech dob - 100% se k ní vrátím”

Poprvé venku

Autor: verityburns      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“Ta poslední věta mě opravdu rozesmála. :)”

Čajový dýchánek

Autor: Falkira      Jazyk: ČJ

kripolik:

“Severus mi sice přišel maličko ooc, ale i tak se mi to líbilo. A nejlepší byl Brumbál :D”

Banishment

Autor: Cheryl Dyson      Jazyk: ČJ

kripolik:

“Drarry prostě zbožňuju :D”

Gemini

Autor: Tyra Hawking      Jazyk: ČJ

Rulie:

“Povídka se mi moc líbila - dokončena byla také velmi rychle, což se projevilo na spádu kapitol. Každopádně autorce držím palce”

Mystik

Autor: Pecka      Jazyk: ČJ

Fleur Tera:

“Poviedka na vysokej úrovni, premyslená, logická. Trošku slabšie než prvý diel, najmä druhá polovica, no aj tak ma čítanie veľmi bavilo. Scény s Voldemortom boli vynikajúce :D”

Krev není voda

Autor: Pecka      Jazyk: ČJ

Fleur Tera:

“Skutočne výborná poviedka, úplne iná než všetky ostatné na túto tému. Vynikajúco napísaná, strhujúca, prečítaná jedným dychom. Lucius je tu skvelý.”

Vzpomeň si na Draca

Autor: Tyra Hawking      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“Zajímavá možnost, rozhodně originální. Ale mě to tak úplně nesedí, je to na mě asi moc fantasy. :)”

Stránky: