Komentáře - Září 2012

|< 10 11 12 13 14  >|

Catch and Release – Sevřít a uvolnit

Autor: RoozetteR      Jazyk: ČJ

belldandy:

“Všednodenní život a v něm ty "střípky zázraků, které čas už nevrátí", jak praví píseň. / Patoložka mi nedávno v diskuzi napsala, že náš vkus je tak odlišný, že se bojí, že se mi asi nemůže líbit text, který píše, snad to mohu potažmo rozšířit i na - překládá. Jestli má pravdu, pak mohu říci, že tato povídka je takovým společným územím, kde se můžeme potkat. Při hodnocení se sice přikláním spíše k 3-4 než k 4-5. Ale i když mi tato fanfikce nebrala dech, bylo to prostě příjemné počtení. / Nemyslím, že je tu Snape nějak mimořádně OOC. Autorka se spíš (trochu pohodlně, avšak docela úspěšně) vyhýbá tomu, aby jeho charakter nějak podrobněji musela líčit. Vynechala všechny náročnější fáze při psaní milostného příběhu. Nemusí postupně budovat vztah a profesor Snape tak dostane jen minimum prostoru projevit svůj "charakter". / PS: Já se, prosím, přimlouvám pro zadávání (a vytváření) českých názvů u překladů.”

Catch and Release – Sevřít a uvolnit

Autor: RoozetteR      Jazyk: ČJ

Sargo:

“Ano, je to milá povídka, ano, je to pocitovka... prostě o ničem, ale docela dobře se to četlo. ;-)”

Catch and Release – Sevřít a uvolnit

Autor: RoozetteR      Jazyk: ČJ

Mrmla:

“,,,”

Dohoda se Zmijozelem

Autor: Fenri      Jazyk: ČJ

Mrmla:

“...”

Catch and Release – Sevřít a uvolnit

Autor: RoozetteR      Jazyk: ČJ

mariaa:

“Milá povídka :)”

Miluju tě...i když jsi (někdy) idiot

Autor: A-SISI      Jazyk: ČJ

Adelaine:

“:)”

Catch and Release – Sevřít a uvolnit

Autor: RoozetteR      Jazyk: ČJ

Nerla:

“A mě ta povídka neokouzlila. Nedovedu si představit, že by se v jakkoliv alternativní budoucnosti mohlo stát ze Snapea to, co se z něj stalo tady. Ale dobře, od toho je fanfiction, psát co by, kdyby. Problém tu pro mě byl ale i ve všem ostatním, je to jako z učebnice "jak napsat bestseller" - když máte chabý příběh, rozsekejte ho na části, umažte mezi nimi návaznosti a libovolně je zpřeházejte. Atmosféra se tím vybuduje sama. Číst se to určitě dalo, nepohoršilo to, ale ani nezaujalo. Slabší průměr.”

Shell Shocked

Autor: NotSoSilentWallflower      Jazyk: AJ

Heredhether:

“Jak povídka, tak video upoutávka na ni mi v prvních chvílích naprosto vyrazily dech, a když tyto první chvíle odezněly, nutily mě k zamyšlení a věčným otázkám "Co kdyby...???". Johnovi a Sherlockovi to spolu vážně až nezvykle dobře klapalo od samýho začátku, nebo snad ne??? Někdo to vysvětluje romantickým tvrzením, že byli stvořeni jeden pro druhého, autorka téhle povídky to vidí zase trochu jinak - a pro Johna nijak zvlášť příznivě.”

Catch and Release – Sevřít a uvolnit

Autor: RoozetteR      Jazyk: ČJ

Mája:

“Také mě tato povídka okouzlila. Cas, máš pravdu v tom, že JU-JU rituály jsou podivně praštěné, ale k Hermioně mi to tady kupodivu docela sedí. Je to příjemná pocitovka.”

Dohoda se Zmijozelem

Autor: Fenri      Jazyk: ČJ

Adelaine:

“Mně se tahle povídka navzdory všemu prostě líbí. Šílená Ginny je sice trochu moc a má to mouchy, ale zase se mi líbí přímočarej přístup a nic prostě neřešit. 4 už je na ni moc, ale s radostí dávám 3”

Zmijozelův náhrdelník

Autor: Maeglin yedi      Jazyk: ČJ

Adelaine:

“Velmi netradiční a na to, že je to Harry/Voldemort, tak docela dobrý, ale přesně, nedokážu si představit, že by zvláště Harry se nechal dotlačit tam, kam se nechal dotlačit a smířil by se s koncem. Lepší 3”

Niekde medzi snom a bdením

Autor: r_grayjoy      Jazyk: SJ

Adelaine:

“Je to zajímavý, dobře napsaný, ale mně u takovýhle povídek vadí, že autorka nemyslí na následky, které jistojistě musí přijít a jelikož se míchá minulost s přítomností, musí se projevit v obou časových rovinách.”

Třiapadesát příběhů o Snapeovi a Blackovi

Autor: Amanuensis      Jazyk: ČJ

Adelaine:

“Velmi originální nápad. Ale jinak mě málokteré nezaujalo. Za nápad 3”

Resistance

Autor: Cory      Jazyk: ČJ

Adelaine:

“Hodně, hodně mi vadila úvodní/závěrečná věta z Moulin Rouge, ale krom toho jsem z díla nadšená.”

Okamžik

Autor: Alice O´Really      Jazyk: ČJ

Adelaine:

“Alice je prostě jasnou zárukou kvality vysokého stupně. Svět prostě není černobílý a málokdy víme, jaké rozhodnutí je vlastně správné. S některými částmi děje nesouhlasím, nevěřila jsem, ale celkově to dílo je prostě zatraceně dobrý. A kdyby nic jiného, tak takhle sugestivní styl psaní se málokdy vidí a nezaslouží si to menší hodnocení než 5.”

Z vlastní vůle

Autor: Slimča      Jazyk: ČJ

Adelaine:

“Smutná a kupodivu jsem tomu i věřila. Líbila se.”

Nocturne

Autor: Tira Nog      Jazyk: SJ

Adelaine:

“Má to pár dobrých nápadů, ale mně osobně absolutně vůbec neseděly jejich charaktery.”

Catch and Release – Sevřít a uvolnit

Autor: RoozetteR      Jazyk: ČJ

Casiopea:

“Tahle věc má velmi silnou okouzlující atmosféru. Jedna z mála povídek, kde Ron skutečně dospěl. Nemůžu se rozhodnout, jestli jsou Harry a Severus OOC nebo IC, prostě proto, že si umím představit, že by jim jejich vztah skutečně mohl pomoci k takovému vnitřnímu uzdravení, k jakému dospěli v této povídce. Anebo bych si to prostě přála. :) Jediná věc, která mi maličko nesedla, bylo to africké náboženství, ale jinak totální okouzlení. Až někdy budu chtít zase pohladit po duši nebo si odpočinout od spratkujících Severusů, zase se k tomu vrátím.”

Dlouhý černý plášť

Autor: Bloodcult of freud      Jazyk: ČJ

Sargo:

“Vyborne! Originalni, inspirujici. Ne dokonale, ale za to pojeti si petku zaslouzi. :-)”

Z vlastní vůle

Autor: Slimča      Jazyk: ČJ

Silvie:

“Velmi dobře napsaná povídka. Ale smutná...”

Bílá

Autor: Slimča      Jazyk: ČJ

Silvie:

“Velmi krásná povídka.”

Alea Iacta Est

Autor: EllaEleniel      Jazyk: ČJ

Sargo:

“"Ach, Harry, dítě! Pohlédl jsem na tebe pozorněji a zjistil jsem, že nejsi malá kopie Jamese, ale jedno velké Liliino zelené oko. Od teď tě budu mít rád, změním se v empatického a vstřícného kámoše a ocením, když zahodíš těch pár let šikany a uvěříš mi i můj olbřímí nos mezi očima!" - Alespoň že se překladatelka postupně naučila trochu česky a překlad se postupně lepší. Už jsem toho přečetla příliš, než aby mi to nepřipadalo jako vykrádačka ze všeho možného, což by samo o sobě nebylo tak špatné, kdyby... no nevím co kdyby. Kdyby to dokázalo být napsané tak, že by to nevadilo.”

Dychtivý šepot

Autor: Tira Nog      Jazyk: SJ

Sargo:

“Pwp s trochou symbolickeho deje, zcela klasicke, obstojne napsane... co dodat. Snad jen ze se Snapem to nemelo nic moc spolecneho.”

Cesta

Autor: Alice O´Really      Jazyk: ČJ

Sargo:

“Ačkoli bych teoreticky řekla, že tohle je přesně ten typ povídky, co mě unudí k smrti, tak jsem u ní strávila večer až do samého konce (večera i povídky :-)) - výtečně napsaná záležitost, zejména ten začátek mi bude hodně dlouho ležet v hlavě. (Kéž by byl konec trochu... civilnější, ale uznávám, že je plně adekvátní v rámci žánru.) Doporučuji velice, i když se zrovna žádná z postav nejmenuje Snape. :-))”

Dychtivý šepot

Autor: Tira Nog      Jazyk: SJ

Nerla:

“Klasika. (SPOILER:) Slávou pronásledovaný Harry se dá dohromady s nedobrovolně osamělým Snapem, ačkoliv přátelé nemají pochopení... kolikrát jsme to už četli? A přece si to přečteme znovu - zrovna tady příjemně zpracované s tunou cukru navrch. Snape sice není sarkastický a Harry je nezvykle sebevědomý, ale komu to vadí?”

|< 10 11 12 13 14  >|