Komentáře - Srpen 2012

|< 10 11 12 13 14  >|

Esclavitud

Autor: moonofthesea      Jazyk: AJ

mariaa:

“Něco se líbilo, něco se nelíbilo... ale ve výsledku kládne prvky výrazně převládají :)...”

Cordelictus

Autor: Fabula Rasa      Jazyk: AJ

mariaa:

“:)”

Provázky moci

Autor: Lanevra      Jazyk: ČJ

Mrmla:

“..”

Štěstí je tam, kde ho najdeš

Autor: Razzberry      Jazyk: ČJ

Mrmla:

“...”

Kámen manželství

Autor: Josephine Darcy      Jazyk: ČJ

Adelaine:

“Tohle je podle mě nejlepší slash fanfiction. Josephine má geniálně propracovaný kouzelnický svět a skvěle nenásilně rozvíjí vztah mezi Harrym a Severusem. Píše velmi čtivě. Dodržuje kánon do čtvrtého dílu, pak se hodně odklání od myšlenky Rowlinkgové a ke konci je to dost nepravděpodobné. No a co? Rozhodně u mě naprosto jednoznačně zatím číslo jedna.”

Když...

Autor: Assez      Jazyk: ČJ

Mariana:

“To si děláte srandu? *chytá se za hlavu ve snaze odehnat nastupující bolest hlavy... a kdyby jenom hlavy* No...hodnotit budu rozhodně až po dokončení (opačný postup mi přijde absolutně zcestný – ono jde hodnotit nedomalovaný obraz? Nedozpívanou píseň? Nedostavěnou budovu? Aha.), ovšem už v tuto chvíli, kdy jsem přečetla 56 kapitol, můžu s čistým svědomím říct, že tato povídka mě kvalitou a kvantitou v ní obsažených myšlenek nejen jako čtenářku, ale především jako obyčejného člověka hluboce zasáhla a výrazně oslovila. Kolikrát mě přiměla k zamyšlení i nad věcmi, které s HP neměly co dělat. V povídce se neobyčejně často objevují pasáže, které bych díky jejich morálnímu i jinému přesahu hledala úplně jinde, než ve ff literatuře. Je mi velmi příjemný autorčin styl psaní, způsob vyprávění. Její sloh i gramatika jsou skvěle zvládnuté. Příběh má na míle daleko k prostotě, primitivnosti, přesto se tu ani neobjevuje žádná překombinovanost – není tu nic navíc, nic rušivého. Jako by každá věta měla své místo a svůj význam. Od čtenáře se vyžaduje plná pozornost, a pokud má aspoň minimální snahu a dá si zkrátka tu práci, bohatě se mu to vyplatí a nemá problém s chápáním. Assez v této povídce pracuje s excelentně zvládnutými potterovskými reáliemi, v zásadních věcech je věrná tomu, co napsala Rowlingová – a mně bere dech, jakým způsobem na minulost reaguje a jak nechává postavy vypořádávat se s ní. Dělá to takovým způsobem, že jí bezmezně věřím sebemenší Snapeovo pozvednutí obočí, sebemenší Harryho nádech. Věřím, že takto by postavy reagovaly „doopravdy“. Ačkoli se v ději momentálně nacházíme několik desetiletí po válce, což s sebou nese značné zapojení vlastní fantazie a ne jen těžení z již vymyšleného, neskutečně lehce se mi sžívá s autorkou vykreslenou realitou. Tuto povídku vřele doporučuju těm čtenářům, kteří si rádi přečtou něco doopravdy kvalitního o neslashovém poválečném vztahu Harryho a Severuse. A které neodradí zabývání se rovněž aktuální situací v kouzelnické společnosti. Ovšem dá se vůbec uspokojivě popsat, co vše ta povídka obsahuje? To sotva. Neustále, kapitolu za kapitolou mě autorka něčím překvapí, vyrazí dech, otevře mi oči... abych následně zjistila, že „tohle je ono“. Že tím autorka vyjádřila něco, co mně se dosud nepodařilo. Nacházím v té povídce odpovědi na spoustu osobních problémů a dilemat, pomáhá mi ujasňovat si a ujišťovat se. Má obrovské charisma. A mám pocit, že cokoli napíšu, nikdy to nevystihne vše, co bych k této povídce chtěla říct. Takže zatím tak. Po dočtení: Je to skvost. Snarry drahokam české HP FF.”

Nesměj se mi

Autor: Julie      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“Zajímavé. Minervě se nelze divit.”

Vábení moci

Autor: Nade      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“Téhle povídce se v podstatě nedá nic vytknout (až na to občasné nevyjasněné skloňování jmen). Lucius se po 80% svého času chová jako Lucius, Pottera jsem netoužila umučit, autorčiny originální postavy jsou vysloveně povedené a Draco je zkrátka okuzlující. Ale mě na tom prostě "něco" vadí. Nevím, možná to prostě jen není to moje....”

Kámen manželství

Autor: Josephine Darcy      Jazyk: ČJ

Jett Alice Black:

“Poviedka, ktorú som už prečítala niekoľko krát a ešte si ju určite zopár krát prečítam. JE to až neuveriteľné, ako skvelo je to rozpracované. Najprv som to čítať nechcela, pretože slashu som sa viac-menej vyhýbala. Ale nakoniec som sa odhodlala. A neľutujem. Je to taká poviedka presne pre mňa. Artušovské báje a legendy, kelti a severská mytológia, Austenová a Rowlingová. Všetko, čo mám rada. Táto poviedka má v sebe obrovské čaro. A je to ten typ, ktorý buď milujete alebo nenávidíte... Ja vyberám prvú možnosť. :)”

Dovolená aneb Bradavice dobývají svět

Autor: SaraPolanska      Jazyk: ČJ

Jett Alice Black:

“Nasmiala som sa ako nikdy. Ešte, že mám izbu iba pre seba :-D :-D 10 hviezdičiek! :-D :-D”

Death Eater Cards - fanart

Autor: madcarrot      Jazyk: fanart

Lanevra:

“Autorka má skvělé i jiné obrázky, zejména na jednom má Severus úchvatný výraz. Doporučuji projít všechny její galerie.”

Death Eater Cards - fanart

Autor: madcarrot      Jazyk: fanart

Wendyses:

“Žasnu nad talentem autorky... =))”

Nový život v nové realitě

Autor: Berinka Eleanor Roockwood      Jazyk: ČJ

Jett Alice Black:

“Prečítala som, celkom sa mi to páčilo... ale niečo tomu chýbalo... neviem... prišlo mi to také... suché...”

Světla a stíny na Malfoy Manor

Autor: Lanevra      Jazyk: ČJ

Sargo:

“Ha há, jsem nadšena. Pořád jsem si říkala - přestaň číst už před koncem, oni jsou skvělí, tak než se to pokazí. Malfoy byl tak úžasně malfoyovitý, až by ho člověk s radostí přetáhl fíkusem, Sirius skvěle neromanticky siriusovitý a Snape snapeovitý, o Harrym, který byl úplně harryovatý nemluvě. A že je tam nějaký mpreg jsem naštěstí zjistila až při čtení. Takže i když se tahle povídka těžko stane mou srdcovkou, na to je příliš... taková, jaká je, jiné hodnocení si nezaslouží. :-)”

Spiknutí za účelem zničení Severuse Snapea

Autor: Daioni      Jazyk: ČJ

Jett Alice Black:

“Bavila som sa od začiatku do konca... Výbuchy smiechu každých pár sekúnd... :-D :-D Chudák Severus. Skutočne veľmi deštruktívny plán :-D Určite odporúčam!”

HP a strasti školství I.

Autor: Berinka Eleanor Roockwood      Jazyk: ČJ

Jett Alice Black:

“Nápad originálny a skvelý. Ale chcelo by to trochu rozpísať... A možno aj dosť pozmeniť štýl písania... ale... ehm...”

Harry Potter anime

Autor: clixo40      Jazyk: fanvid

Neferet:

“Video jsem viděla a celkem se mi i líbilo. Mají to hezky zpracovaný, a i když mam raději mangu, tohle si s radostí pustim znovu a znovu.”

Jdi za světlem

Autor: Chavelierka      Jazyk: ČJ

Jett Alice Black:

“Krásna minipoviedočka. Niekedy som sa síce strácala vo faktoch :-D :-D Ale koncové vysvetlenie všetko objasnilo. Naozaj odporúčam. Taká pekná klasická SS/HG romance...”

Provázky moci

Autor: Lanevra      Jazyk: ČJ

Neferet:

“Povídku jsem přečetla ještě v době, než byla celá zveřejněna, ale s komentářem jsem trpělivě vyčkala. Líbí se mi ten celkový nápad a jeho zpracování je skvělé. V hlavě mam spoustu poznámek k tomu, co bych chtěla vychválit. Ale jelikož na psaní komentářů nejsem dobrá, tak jen říkám "Skvělá práce. Jen tak dál. :-) "”

Nesměj se mi

Autor: Julie      Jazyk: ČJ

Lanevra:

“Mám nadějnou náladu a proto říkám: kdo ví, možná mluvila o někom úplně jiném a ne o Sibyle.”

Nesměj se mi

Autor: Julie      Jazyk: ČJ

belldandy:

“-”

Death Eater Cards - fanart

Autor: madcarrot      Jazyk: fanart

belldandy:

“Při tom mě mrzí, že je všechny pořádně neznám :( ...”

Bestiální něha

Autor: Corny      Jazyk: ČJ

Nade:

“Normálně mi upadla čelist.”

Světla a stíny na Malfoy Manor

Autor: Lanevra      Jazyk: ČJ

Nade:

“Trochu jiný manželský vztah mezi Harry Potterem a Luciem Malfoyem. Neustálý boj o nadvládu a moc nad tím druhým, který nekončí klasickým happyendem (spíš naopak), ale konec je tak trochu "pootevřený", takže můžete popustit uzdu své fantazii. Rozhodně si to ještě přečtu.”

Jak dlouho trvá naděje

Autor: assez      Jazyk: ČJ

Mrmla:

“--”

|< 10 11 12 13 14  >|