Povídky čtenáře/čtenářky ranchan
z fandomu Harry Potter
rozečtené

Cambiare Podentes: Invocare

Odkaz | Autor: Jordan Grant | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Harry Potter/Severus Snape | Rating: 18+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 50
Shrnutí: Objevuje se nové proroctví, předpovídající podrobení magického světa a smrt Harryho Pottera. Kouzelníky a jejich svět může zachránit jen Harry, pokud bude souhlasit a stane se - dobrovolně, nezrušitelně a do konce života - otrokem Severuse Snapea.
Klíčová slova: otrok, sex, rituál


Dědic Blacků

Odkaz | Autor: FirePhoenix8 | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Harry Potter(Orion)/Lord Voldemort, Sirius Black, Draco Malfoy | Rating: M | Slash: ano | Dokončeno: nedokončeno | Poslední aktualizace: 2013-10-17 | Počet kapitol: 67
Shrnutí: AU. Harry uteče od Dursleyových, když je mu deset let, a najde ho uprchlý Sirius Black. Celý jeho život se změní, jak pomalu odhaluje svoje předurčení. Kruval, černá magie, souboje, moc, tradice, viteály, relikvie, Tom, Grindewald. Temný Harry. HP/LV. Překlad The Black Heir od FirePhoenix8. PŘEKLAD NEDOKONČEN !
Klíčová slova: AU, Temný Harry, Harry má mimořádné schopnosti, mocný Harry, Harry nestuduje v Bradavicích


Desiderium Intimum

Odkaz | Autor: Ariel Lindt a Gobuss | Fandom: Harry Potter | Jazyk: PJ | Postavy: SS/HP, Hermiona, Ron, Brumbál, Voldemort… | Rating: 18+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 70
Shrnutí: "Když ti jedna událost změní celý život ......" http://www.fanfiction.net/u/1229745/arielgobuss (AJ) http://tequila.iplace.cz/menu/desiderium-intimum (ČJ)
Klíčová slova: darkfic, D/S


Slova

Odkaz | Autor: Veritas | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Harry Potter, Severus Snape | Rating: | Slash: ne | Dokončeno: nedokončeno | Poslední aktualizace: 2006-11-01 | Počet kapitol: 4
Shrnutí: Láska, nenávist, radost, bolest, . . . slova, kterými lidé vyjadřují své pocity. A co když se celý váš život začne točit kolem několika takových slov? Co když vám jsou ve dne neustále opakována a v noci vám znějí v uších? Kdo vlastně zná jejich význam? Snad vy?
Klíčová slova:


Spojeni

Odkaz | Autor: POPO | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Harry Potter/Severus Snape (+ další z HP světa) | Rating: 18+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 15
Shrnutí: Co způsobí užití krevní magie, kterou Snape zachrání Potterovu magickou moc? Je oběť, kterou za to Harry přinese, moc vysoká? A je to v konečném důsledku vůbec oběť? (Autorka píše: Nečekejte legraci, jde spíš o pocitovku. Povídka s lehce ohranou zápletkou, nečinící si nároky na hlubokou myšlenku. :-D )
Klíčová slova: HP/SS, krevní magie


Synopse

Odkaz | Autor: Lilithka | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: HP, SS, Kingsley Pastorek, Lucius Malfoy, Hermiona Grangerová, Weasleyovi | Rating: | Slash: ano | Dokončeno: nedokončeno | Poslední aktualizace: 2010-07-21 | Počet kapitol: 10
Shrnutí:
Klíčová slova:


Utvářet a měnit

Odkaz | Autor: Blueowl | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Harry Potter, Severus Snape a většina postav JKR světa | Rating: | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 18
Shrnutí: Popis příběhu: Téma cestování časem. Severus Snape se vrací v čase, vědom si toho, co by se stalo, kdyby selhal. Snaží se ovlivňovat Harry Pottera, jakožto největšího čaroděje všech dob, a veškeré původní předsudky drží stranou. Děj začíná v momentě, kdy Hagrid přivede Harryho na Příčnou ulici. Příběh ignoruje viteály.
Klíčová slova:

Rulie:
“čtivé, velmi dobré .... příjde mi, že se tam Harry choval jako podstatně starší osoba - ne 11leté dítě, ale Harry je výjimka sám o sobě, takže proč ne. Líbil se mi nápad s cestováním Severuse čase. Celkově tu povídku vnímám velmi pozitivně a čtení jsem si užila.”
Adelaine:
“přečten a hodnocen originál”
kattyV:
“Mám ohledně této povídky trochu rozporuplné pocity. Na jednu stranu - velmi příjemně se čte, celá je pozitivní (to mám ráda). Samotný nápad - Severus se vrací v čase, aby se pokusil změnit věci tak, že Voldemort to projede, se mi líbí a je poměrně dobře promyšlená. Nabízí některá jiná řešení a zamýšlí se nad otázkami, které nebyly v kánonu logické. (Například - proč zrovna Lilyina oběť měla za následek Voldemortův pád. Přece to nebyla první matka, která obětovala svůj život za život dítěte.) Zajímavé taky je, jak malé změny, které Severus udělá, vedou velmi brzy k dalekosáhlým a velkým změnám. Líbí se mi i to, že změna chování Severuse byla logická. Když se vrátíte v čase, díváte se na třídu prvňáčků a víte, kolik jich v minulé realitě zemřelo, jaksi se k nim nedokážete chovat tak hnusně jako dříve. Nehledě na to, že si uvědomíte, že vyhrát kolejní pohár není zase tak moc důležité ve srovnání s tím, zachránit Bradavice a kouzelnický svět. Na druhou stranu - je toho pozitivního chvílemi až moc. Autorka ve své poznámce píše, že nechce stvořit super-Harryho. No to by mě tedy zajímalo, co si pod tím pojmem představuje. Já nějak nevím, jak víc super by ještě tento Harry mohl být.Spoiler: Jedenáctiletý Harry necelé čtyři měsíce po příchodu do školy zvládá léčebnou magii na nevídané úrovni. Léčí všechny a všechno, co neumí léčit běžní léčitelé, zachrání život Dracovi, vyléčí dokonce velké množství vlkodlaků a provádí celou řadu dalších mimořádných léčebných zásahů. Všichni ho milují (no dobře, Zachariáš Smitha a Voldemort ne), všichni učitelé se věnují jeho rozvoji, nedělá nic jiného, než rozvíjí své mimořádné schopnosti v celé řadě předmětů, přičemž ve všech vyniká, je obdařen mimořádnými magickými schopnostmi (snad jen Merlin se mu vyrovná) a kromě toho je neuvěřitelně milý, chápavý a citlivý. Může být ještě více super? Já už si to neumím představit. konec spoileru Prostě, kdyby byl Harry míň úžasný, bylo by to daleko přesvědčivější. Nehledě na to, že to má ten důsledek, že se všechno vyřeší hodně brzy - extra-super-Harrymu to netrvá více než dva roky, aby si to s Voldym vyřídil. Taky druhá polovina epilogu se mi zdála zbytečná. Onen, podle autorky nesuper-Harry se stává legendo, na kterou pamatuje celý kouzelnický svět po řadu dalších století. Uf. Ještě k překladu - příjemný a přirozený, který působí, jako by to ani překlad nebyl. Máme pocit, že povídka je napsána v češtině a opravdu se dobře čte. Při čtení jsem se neubránila povzdechu nad tím, že Patoložka v současnosti snad už úplně opustila svět HP a věnuje se fandomům, které mi nic neříkají, a které nemám nejmenší chuť číst. Škoda, říkám za sebe, i když předpokládám, že fanoušci oněch fandomů mají radost. Jediné, co kazí v překladu dojem, jsou občasné hrubky, kterou by tak dobrá překladatelka (+ dvě bety) opravdu neměla pustit do světa. Není jich mnoho (jedna na kapitolu?), ale jsou takového typu, že to mnou vždycky úplně škubne a vzpamatovávám se další půl strany. Vím, že chybám se člověk občas opravdu nevyhne, ať text kontroluje, jak chce, ale na to jsou právě bety, ne? Prosím, vidět koho co Malfoyovi se fakt nepíše s měkkým i, i když se tato chyba šíří světem FF jako mor.”
Fleur Tera:
“Samotný príbeh nie je ničím výnimočný alebo prekvapivý - už v prvej kapitole bolo jasné, ktorým smerom a v akej tónine sa bude uberať. Potter je až priveľmi dokonalý a geniálny a všetky problémy sa vyriešia až príliš rýchlo. Napriek tomu ma čítanie bavilo, hlavne niektoré zmeny oproti kánonu, ktoré pomohli príbeh vylepšiť. Druhú polovicu epilógu ignorujem. Bod navyše za skvelý preklad.”
leporelo:
“konecne...chvala Patolozke...je tato nadherne naivne pozitivna poviedka dokoncena...iste, posuva svet HP niekam uuuuplne inam, no rozhodne to nie je na zahodenie...ja viem...je to obcas az prilis...idealne? Sladke? No tejto poviedke to odpustam...jednoducho je to taaaake pohladenie na dusi, citat tento pribeh...nuz a dalsi pozitivny bod ma uzasny preklad...cita sa to jedna basen...”
lilith3913:
“:-)”
l.terka:
“Povídka je překládána i na http://patolozka.cz/index.php/cz/to-shape-and-change Je tam 21 kap.”
Mrmla:
“,,”
Chantal:
“...”
ranchan:
“-"-”
Sargo:
“Xxx”
GwenLoguir:
“po druhej editácií sa to zverejňuje u kizi: http://hp.kizi.sk/modules.php?name=News&file=article&sid=3599”
belldandy:
“-”

Všetko to začalo návštevou Gringottbanky

Odkaz | Autor: jadedragon36 | Fandom: Harry Potter | Jazyk: SJ | Postavy: Harry Potter, Severus Snape a další | Rating: | Slash: ano | Dokončeno: nedokončeno | Poslední aktualizace: 2012-06-03 | Počet kapitol: 22
Shrnutí: Voldemort je mŕtvy, Harry nakoniec absolvoval Rokfort a je pripravený žiť svoj život ale jeho svet sa prevrátil na ruby, keď si uvedomil, že z jeho priateľov sa stali nepriatelia a nepriatelia priateľmi; ten, koho miloval nenávidí, ten, koho nenávidel miluje; chudobný sa stane bohatým; ten, komu najviac veril bol tým kto mu najviac ublížil. Objaví sa nový Temný pán a ukazuje sa, že je to pradávne zlo. A všetko sa to začalo návštevou Gringottbanky. HP/SS, DM/HG, NL/LL. Alternativní překlad do češtiny od Fruska46 (zatím také nedokončený, ale probíhající i v roce 2021): https://www.wattpad.com/802265393
Klíčová slova: po válce, Snape žije, Fred žije, mocný Harry


Z bláznových zápisků...

Odkaz | Autor: assez | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: HP/SS (a mnoho dalších) | Rating: 15+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 5
Shrnutí: Povídka je psychologického rázu, slash.
Klíčová slova:


Zda smím jít blíž... zda smím jít dál

Odkaz | Autor: A-SISI | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Harry Potter/Severus Snape, Ginny, další | Rating: 12+, 15+, (možná i 18+) | Slash: ano | Dokončeno: nedokončeno | Poslední aktualizace: 2011-08-28 | Počet kapitol: 26
Shrnutí: Je po válce, Voldemort padl. Severus Snape přežil a nyní, očištěn od „hříchů“ své minulosti (veřejně ano, ale i sám před sebou?) vede dál Bradavickou školu na postu ředitele. Harry Potter je v té samé době poněkud unavený hrdina kouzelnického světa, jehož přirozenou povahu deptá jednak přetrvávající (nevyžádaná) pozornost, jednak i poněkud neuspokojivý partnerský vztah – s Ginny Weasleyovou. Člověk míní… život si hraje. Jednoho dne se Harry shodou okolností opět ocitne v Bradavicích. Je to, jako by se znovu setkala černá a bílá a pustila se do sebe v nikdy (?) nekončícím souboji, který nemá vítěze. Nebo ho mít může? Pojďte se, spolu se mnou, podívat, jak takový boj dopadne. --- Zaslechl jsem lásku odcházet, když se prvně rtů mých dotkl ret. Kdo mé naději však zabrání – ani strach, že přijde zklamání, abych nekles pod tvá kolena. Nejkrásnější bývá šílená. J. Seifert
Klíčová slova: Snarry


Zločin a trest

Odkaz | Autor: Ingrid | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Harry Potter/Draco Malfoy, Severus Snape/Lucius Malfoy | Rating: 15+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 51
Shrnutí: O lásce, která se zrodila zločinem a ani trest ji nedokázal zabít... Všechny kapitoly zde, ale je potřeba zaregistrovat se. :) Jinde se tato povídka celá bohužel nevyskytuje. http://www.napoj-lasky.com/search.php?rstext=all-phpRS-all&rstema=115
Klíčová slova: drama, násilí, romantika, erotika, humor, parodie