Povídky čtenáře/čtenářky mayla
z fandomu Harry Potter
rozečtené

Bless The Child

Odkaz | Autor: Richenza | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Severus Snape, Hermiona Grangerová, Draco Malfoy, Gellert Grindelwald, Joshua Granger... | Rating: pro všechny, některé kapitoly od dvanácti let, | Slash: ne | Dokončeno: nedokončeno | Poslední aktualizace: 2014-11-16 | Počet kapitol: 156
Shrnutí: Válka skončila. Ale může být ve světě lidí dlouho klid? Pokračování Harryho Pottera, v němž vycházím z celého kánonu. Pozměnila jsem jen tři skutečnosti a z nich vyplývající důsledky. Příběh o lásce, nenávisti, osudu, předurčení a velké oběti. O anatomii moci, banalitě zla, větším dobru a vině lhostejných. O nebezpečí starém tisíce let i staronovém nepříteli. A o vyvoleném. BtCh je komplexní několikadílný příběh nejen o vztahu dvou lidí, i když ten je počátkem a základem celého příběhu. Prolíná se zde však více dějových linií, kdy vše souvisí se vším.
Klíčová slova:

Garfielda:
“Přečetla jsem dvě knihy a chápu to vysoké hodnocení tady. Je to originální, plné zajímavých nápadů, ale na druhou stranu pekelně nudné. Okrajové postavy mě bavily víc než ústřední. Číst dále nebudu.”
Hobitka:
“Rozečetla jsem před pěti lety a nedávno jsem si na ni zase vzpomněla. A znovu jsem fascinována komplexností tohoto výtvoru :)”
Ebibis:
“Zamilovala jsem do této povídky. Gellert je neuvěřitelný, děsí mě tím, protože si myslím, že bych mu nedokázala odolat a přidala se k němu. Naprosto chápu Brumbála, že se do něj zamiloval. Zbožňuji filozofické myšlenky v povídce, zároveň to všechno zapadá do sebe a naše země tam dokonale zapadá. Úžasné, dokonalé. Jsem v polovině třetí části a jdu číst dále. :)”
Adelaine:
“Přistupovala jsem k této povídce s očekáváním jak kladným, že by to mohlo být něco zajímavého a podnětného, co mě donutí se zamyslet nad světem, a zároveň záporným, protože už na první pohled je tam pár věcí, které mi příliš nesedí. Výsledek je, že ač samotná kostra příběhu mě bavila a docela i zajímala, tak samotný příběh, jak styl, tak témata, která se pokouší rozebírat, mě prostě nebaví a nic neříkají. A až na Hermionu se mi charaktery postav vesměs nelíbí a z Ginny jsem byla vyloženě hodně zklamaná. Čekala jsem na Snapea, jaký bude, ale byl dle předpokladu fádní a nudný. No nevím, nepřísluší mi to soudit, neboť jsem dočetla jen jednu a kus knihy a je vidět, že se autorka s postupem času zlepšuje, ale nejsem schopná to dočíst, na to jsme s autorkou očividně každá úplně jinde. SPOILER - Poslední tečkou bylo, když v jednom odstavci se Hermiona stačila na Snapea naštvat, v následující větě si to odůvodnit a odpustit mu a hned v zápětí prožila vinu přeživšího. KONEC spoileru”
Lucie:
“...”
Regi:
“Jedna z mnoha věcí, které mne na této fanfikci (nedokážu tomu dílu už říkat povídka, jak je rozsáhlé ) uchvátily, je to, že se propojila i se světem Tolkiena. V Richenzině světě Tolkien nikdy nenapsal Silmarillion. Ten je totiž součástí mytologie kouzelnického světa. Zato Pána Prstenů si hlavní hrdina čte, jako knihu mudlovského spisovatele, ve které se ona mytologie odráží... Opravdu zde všechno souvisí se vším. A souhlasím s tvrzením, že je to velmi návykové čtení. Autorka naštěstí přidává kapitoly poměrně pravidelně, každých osm dní. EDIT: s hodnocením nebudu čekat, až Richenza dílo dokončí. Je to ještě na dlouho... :-)”
NikaV:
“Když by mi někdo řekl, že se dá spojit HP svět s politickou situací v Čechách, řekla bych si, že to je blbost. Ale tady je to geniáně spojeno. A Grindewald má takové geniální motivační proslovy, že ačkoliv vím, jaké příšernosti napáchal, já bych se k němu stejně přidala.”
Ostravanka:
“q”
kattyV:
“Nesmírně rozsáhlá a propracovaná povídka, ve které vše souvisí se vším. Jednotivé roviny se prolínají, s překvapením se přistihujete, jak vám autorka naprosto uvěřitelně předkládá motivy i těch, na první pohled naprosto nepochopitelných, činů. Bylo by nesmírně banální napsat, že je to o komplikovaném vztahu Hermiony a Severuse, Harryho a Ginny... Je to i novém proroctví, o novém nebezpečí nejen pro kouzelnický svět, o boji dobra a zla. To poslední možná platí, ale především v tom smyslu, že je to o boji dobra a zla v každém z nás. Jsme v polovině. Co nás čeká? A co zvítězí? (Nevzdávám se naděje) Povídka má až děsivý přesah do skutečné reality, nutí nás k zamyšlení nad našimi postoji ke světu kolem. Někdy, (dobře docela často), z toho zamyšlení až mrazí, protože mne děsí představa toho skutečného světa, který by se velmi snadno mohl stát místem podobně strašlivým. Jedním zmnoha kladů povídky jsou i diskuze, které by vydaly na samostaný román. Jsou to právě ony filozofické přesahy, které je vybudily. Nečetla jsem pod žádnou jinou povídkou podnětnější.”
mayla:
“Moja úplne najobľúbenejšia poviedka. HG/SS, mnohé dalšie dejové línie a plnohodnotné pokračovanie HP. Dávam už teraz 5, aj keď nás ešte čakajú 4 knihy. A dala by som aj viac :)”
Jirka:
“Opravdu dobrý příběh. Můžete číst prostě plynule a vnímat jen dobrodružný příběh, ale zároveň je tam spousta věcí o kterých se dá krásně přemýšlet a snít. Je to aktuálně rozepsané (15.4.2013), autorka pravidelně přidává kapitoly a reaguje na příspěvky v diskusi. Díky tomu i sama diskuse stojí za to.”
Sargo:
“Po pár kapitolách musím říci, že je to opravdu velmi návykové. A zatím více než dobré. :-)”
Mrmla:
“...”
Rebeka:
“xxx”
Licona:
“...”
kacaba:
“Komplexní příběh o kouzelnickém společenství po druhé válce s Voldemortem, kterému dominuje křehký vývoj vztahu mezi Hermionou Grangerovou a Severusem Snapem, avšak autorka se zaměřuje také na další postavy. Ve středu Evropy navíc roste nové zlo a zdá se, že tím, kdo by mohl znovu povstanuvšího Gellerta Grindelwalda zastavit, je Joshua Granger. Syn Hermiony Grangerové, o němž si mnozí myslí, že je také nemanželským dítětem Harryho Pottera. Proč je chlapec tak podobný nebelvírskému hrdinovi? Odkud má své schopnosti? A využije je nakonec dobře? Nebo ho potká osud Severuse Snapea? Richenzin příběh je poutavý, chytí vás a už nepustí. Přes svoji délku si stále drží vysokou úroveň a dny do nové kapitoly (momentálně vychází každých osm dní) se zdají nekonečné. VAROVÁNÍ: Vysoce návykové.// Máme za sebou tři knihy (ze sedmi), tudíž je na čase editovat komentář. Uctivě se klaním, neboť udržet u sto dvanácti kapitol takovou úroveň, jakou si Richenza drží, je obdivuhodné. Naopak, s každou kapitolou je styl vybroušenější. Děj má spád, povídka nepostrádá napětí. Osobně nejvíc oceňuji úžasné filosofické otázky (a odpovědi), které nenásilně prolínají všemi knihami. Nechci tu spoilovat, ale k ději poslední knihy se vyjádřit musím. Je aktuální vzhledem k současné situaci v Evropě, dokonale ukazuje obnažené lidské charaktery. Novým protivníkem kouzelnické Evropy se stal Gellert Grindelwald, jehož považuji za nejcharismatičtějšího dogmatika literatury...”

Difficultates

Odkaz | Autor: Thera | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Severus Snape / Hermione Granger | Rating: Ne | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 17
Shrnutí: Hermiona má potíže zbavit se svého strachu. Blížící se nebezpečí v ní vyvolává takový pocit děsu, že dokonce uteče a opustí své přátele. Dokáže jí z toho někdo dostat? Třeba profesor lektvarů?
Klíčová slova: snamione


Dohodnutý sňatek

Odkaz | Autor: Vanityfair | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Severus Snape/Hermiona Granger | Rating: 15+ | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 22
Shrnutí: Ministerstvo kouzel uvedlo v platnost zákon, který nařizuje, aby si kouzelníci/čarodějky z mudlovských rodin vzali/y čarodějku/kouzelníka z čisté krve a naopak. Pokud chce zůstat v kouzelnickém světě, musí si Hermiona někoho vzít. Děj povídky se odehrává po tom, co Hermiona, Ron i Harry ukončili studium v Bradavicích. Válka stále trvá. Tato povídka byla přeložena z anglického originálu An Arranged Marriage se souhlasem autorky vanityfair. Translated with permission. Originál povídky najdete na: http://www.fanfiction.net/s/2132643/1/An_Arranged_Marriage
Klíčová slova: snamione


Harry Potter a Oblouk smrti

Odkaz | Autor: Lucy | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Harry Potter, Albus Severus Potter, Severus Snape, Ginny Potterová,... | Rating: | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 56
Shrnutí: Jedná sa o alternatívny 8. diel. Autorka sa drží kánonu. Obsah: Uplynulo 19 rokov od dôb, čo chcel Lord Voldemort ovládnuť svet. Harry Potter sa stal vedúcim oddelenia aurorov a žije pokojným životom so svojou manželkou a troma deťmi. Až kým... Môžeme sledovať Harryho Pottera, ktorý sa opäť vydáva čeliť zlu, horšiemu ako sám Voldemort a zároveň pozorovať Albusa Severusa a jeho neľahké začiatky na Rokfortskej škole... Príbeh má aj niekoľko pokračovaní, ktoré sa nachádzajú na uvedenej stránke. Poznámka: Autorka Lucy je Slovenka. Avšak mne prišla jej verzia trošku... chaotická, vzhľadom na to, že píše slovensky a používa české výrazy. Preklad sa mi čítal lepšie a pohodlnejšie v češtine. Originálnu verziu nájdete tu: http://potter-sk.wgz.cz/temata/lucy/obluk-smrti
Klíčová slova: rodina, láska, alternatívny 8. diel


Hidden Truths

Odkaz | Autor: MetaMuse | Fandom: Harry Potter | Jazyk: AJ | Postavy: HG/SS, GW/HP, RW, DM, RL, SB, AB... | Rating: 18+ | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 41
Shrnutí: Hermione helps Severus when he returns from meetings with Voldemort during her 7th yr. They become close and feelings grow. Hermione learns the truth about her family. A few Gryffindors and Slytherins work together to defeat Voldemort.
Klíčová slova: HG/SS, romantika, mocná Hermiona, čistokrevná Hermiona


Honba za sluncem

Odkaz | Autor: Loten | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Severus S. / Hermiona G. a zvyšok | Rating: 16+ | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 60
Shrnutí: AU, od Fénixova řádu dál. Hermiona se jen chtěla naučit léčit; zjistí, že profesor Snape je přece jen lidská bytost a že jeho činy dramaticky ovlivňují průběh války.
Klíčová slova: snamione


Nekonečný boj

Odkaz | Autor: lumos | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Draco/Ginny , Snape/Hermiona | Rating: od 12, některé kapitoly od 18 | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 79
Shrnutí: Harry se rozhodl pro smrt. Už nechce čelit dalšímu utrpení. Po jeho odchodu ze scény se kouzelnický svět ocitá v naprosté temnotě. Zbytky Fénixova řádu urputně bojují proti Voldemortovi a jeho Smrtijedům, jeho členové jsou však jeden po druhém likvidováni. Ron s Hermionou se snaží o zničení viteálů, při střetu se Smrtijedy je Hermiona zraněna. Na koho se Ron obrátí? *** Ginny se po Harryho smrti uzavírá do sebe a upíná se na dosažení pomsty. Co jí přinese snaha dostat se Voldemortovi na kůži? A co Draco, jak jeho i dalšími životy zamíchá jeho láska k Ginny?
Klíčová slova:


Nemilosrdná magie, magické milosrdenství

Odkaz | Autor: JunoMagic | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Hermiona Granger, Severus Snape, Lily Evans | Rating: 18+ | Slash: ne | Dokončeno: nedokončeno | Poslední aktualizace: 2012-07-12 | Počet kapitol: 10
Shrnutí: Po válce se musí Hermiona a Severus vyrovnat s minulostí a čelit následkům svých činů. Hořkosladký příběh o uzdravování a milosrdenství, prezentovaný ve stoupající a klesající křivce psaní, pohybujícího se od drabble k mega-drabble a zase zpět. Poznámka překladatelky (Jacomo): Příběh je natolik silný a natolik mne zaujal, že jsem se rozhodla ho přeložit navzdory obtížnosti a množství mně zcela neznámých souvislotí v pozadí. Protože bez jejich alespoň částečného prozkoumání jsem si na překlad netroufla, začala jsem pátrat. Výsledkem bylo setkání s básněmi Johna Keatse, které v češtině vyšly v několika různých překladech...
Klíčová slova:


Překážka osudu

Odkaz | Autor: Evana | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Severus Snape, Harry Potter, Hermiona Granger, Ron Weasley | Rating: pre všetkých | Slash: ne | Dokončeno: nedokončeno | Poslední aktualizace: 2013-05-10 | Počet kapitol: 1
Shrnutí: Blíží se závěrečná bitva, která má rozhodnout o vítězství dobra či zla, Pánu zla ale přestává vidina vítězství a moci stačit. Začíná si uvědomovat, že až válka skončí, hodně věcí se změní. Chce mnohem víc než vítězství. Chce vidět víc bolesti, víc smrti, víc nářku. Chce mít potěšení z bolesti ostatních i po válce, a tak začne pracovat na nových kletbách, které se rozhodne testovat na mužích ze svých řad. Málokdo ale dokáže pravidelným kletbám čelit, navíc se neschází s úplnou loajalitou svých posluhovačů, a proto si jako dalšího vybere vždy věrného Severuse Snapea. Nic nemá trhlinu, dokonalost předchází naplánovanou budoucnost. Co když ale s něčím Voldemort nepočítal? Zvládne Snape čelit mučivým kletbám? A skončí válka vítězně pro Pána zla?
Klíčová slova: Snape, bolest, Voldemort


Smrt je zážitkem na celý život

Odkaz | Autor: SaraPolanska | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Severus Snape/Hermiona Granger | Rating: | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 13
Shrnutí: Povídka má celkem 12. kapitol + 6 mezikapitol. :-) Takže celkem 18 nových přidání. Hlavním párem je SS/HG a povídka je situovaná do doby hned po válce, kdy dobro klasicky zvítězilo, ale díky chybám zemřelo více lidí, než bylo nutné. Je to fanfiction a vůbec se nedržím některých věcí z knihy. Povídka by měla být laděna romanticky, ale je tam i trocha drama, jak se ostatně přesvědčíte hned z první kapitoly. A jak to dopadne? Nechte se překvapit :-)
Klíčová slova: