Povídky čtenáře/čtenářky lymmet
z fandomu Harry Potter
ohodnocené na 40%

Dokonalý obraz

Odkaz | Autor: Loten | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Severus Snape, Hermiona Grangerová | Rating: 9+ | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: Smrt opravdu lidi moc nemění, jak zjistí jeden z budoucích zástupců ředitele v Bradavicích při svém představení některým známým tvářím z minulosti…
Klíčová slova: bradavická ředitelna, obrazy


Dôverne známe miesto (A Familiar Place)

Odkaz | Autor: Anne M. Oliver | Fandom: Harry Potter | Jazyk: SJ | Postavy: Draco Malfoy / Hermiona Grangerová | Rating: 18+ | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 40
Shrnutí: Po skončení vojny, ďalší rok na Rokforte. Rešpektuje všetky diely HP, okrem epilógu Vojna skončila a jediné, čo Hermiona Grangerová chcela, bolo ísť na známe miesto, niekam, kde sa mohla cítiť bezpečne, takže sa vrátila do Rokfortu. Keď sedela vo vlaku pri jej spiatočnej ceste, aby dokončila svoje vzdelanie, všimla si, že je vo vlaku aj Draco Malfoy. Vedela, prečo sa vracia ona... vracia sa, aby našla útechu v niečom známom. Ale vedela, že on sa vracia preto, pretože nemá kam inam ísť.
Klíčová slova: Dramione, romantika, napětí.


Famfrpálový zápas na Adama

Odkaz | Autor: Evilgoddss | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Harry Potter, Ron Weasley, Hermiona Grangerová, Fred&George Weasleyovi a další | Rating: 13+ | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 10
Shrnutí: Když se zvrtla magická hra Vadí-nevadí, nebelvírský famrpálový tým se musí ‚odhalit‘ a čelit následkům. Jakmile se zprávy rozšíří jako lesní požár po m-mailech (čili magických mailech), věci se zcela vymknou kontrole
Klíčová slova: Vadí-Nevadí, sázka


Fridays - Pátky

Odkaz | Autor: Aunt Gytha | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Harry Potter/Severus Snape | Rating: 18+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: Na začátku Severus nikdy nečekal, že najde Harryho Pottera ve své posteli jednou týdně. Nakonec nečekal, že ho tam nenajde.
Klíčová slova: snarry


Honba za sluncem

Odkaz | Autor: Loten | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Severus S. / Hermiona G. a zvyšok | Rating: 16+ | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 60
Shrnutí: AU, od Fénixova řádu dál. Hermiona se jen chtěla naučit léčit; zjistí, že profesor Snape je přece jen lidská bytost a že jeho činy dramaticky ovlivňují průběh války.
Klíčová slova: snamione


Post Tenebras Lux

Odkaz | Autor: Loten | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Severus Snape/Hermiona Grangerová | Rating: NC-17 - od sedmnácti let | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 43
Shrnutí: „Po temnotě světlo.“ Náhodné setkání deset let po válce není jen shoda okolností a může mít dalekosáhlé důsledky. Příběh o mnoha věcech, ale především o uzdravování.
Klíčová slova: Snamione, po válce, profesorka Hermiona,


Post Tenebras, Lux (Po temnotě světlo)

Odkaz | Autor: Loten | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Hermiona Grangerová/Severus Snape | Rating: 16+ | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 43
Shrnutí: Náhodné setkání deset let po válce není jen shoda okolností a může mít dalekosáhlé důsledky. Příběh o mnoha věcech, ale především o uzdravování.
Klíčová slova: snamione, přátelství, romantika, SS/HG, sexuální scény 16+ , psychologie, uzdravení, po válce


Saving Draco Malfoy - Zachraňte Draca Malfoye

Odkaz | Autor: Dayspring | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Harry Potter / Draco Malfoy | Rating: 18+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 44
Shrnutí: Proč by měl Draco Malfoy čekat, až svět zachrání Harry Potter? Plný nespokojenosti s rodinou předurčeností vezme záležitosti do vlastních rukou.
Klíčová slova: drarry, elf, Mpreg


Spoznali sme more

Odkaz | Autor: luckei1 | Fandom: Harry Potter | Jazyk: SJ | Postavy: Draco Malfoy/Hermiona Grangerová, Harry Potter, ... | Rating: | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 35
Shrnutí: Draco Malfoy otočí po veľmi úspešnej kariére medzi smrťožrútmi, potom naverbuje Harryho a Hermionu, aby mu pomohli v pláne, ako premôcť Temného pána. Názov tohto príbehom je názvom piesne od úžasnej Dar Williams.
Klíčová slova: Dramione


Srdce bez společníka

Odkaz | Autor: Michmak | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Severus Snape/Hermiona Granger, Harry Potter, Nettie Pomfreyová | Rating: 13+ | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 20
Shrnutí: Je po válce, Voldemort je poražen. V závěrečné bitvě se Hermiona Grangerová zcela nečekaně vrhne před Severuse Snapea, takže ji zasáhne neznámá kletba, kterou na něj vyslal Lucius Malfoy. Díky tomu leží v kómatu v nemocnici U svatého Munga a její stav je už několik měsíců beznadějně stejný. Pokusy o zjištění, jakou kletbu Lucius použil, selhávají a za Hermionou chodí pravidelně už jen jeden člověk. Ačkoliv vlastně ani pořádně neví, proč to dělá, každý večer přichází Severus Snape a usedá k Hermioninu lůžku...
Klíčová slova: snamione

SSnape:
“Krásné, smutné a zakončené jediným možným způsobem :)”
Rulie:
“Mám dojem, že tohle bude jedna z těch povídek, které buď milujete nebo nesnášíte. Mě osobně se líbila - sice nevím jestli se k ní vrátím, ale byla poutavá ( a pro mě s hlubokým podtextem)”
lymmet:
“vážně mě to nebavilo”
Benny:
“Všichni kdo jste dočetli máte můj velký obdiv.Osobně jsem to vzdala po 2, 5kapitolách.V úvodu překladatel psal, že si Nettie Pomfreyovou zamiluji.Opět vás zklamu, mařeny nemusím a tahle mi nepřišla ničím zvlášťní.Nemusím to ani dočíst, abych nevěděla do jakého klišé povídka sklouzne.Napadá mne, že jsem zřejmě divná, ale toto pokladám za typický brak snamione knihovny.Takže se ptám, opravdu je to tak úžasná povídka nebo jste se nechali stáhnout davovou psychózou při hodnocení?|| Prolítla jsem to hodně rychle a dojem?Dnes je to rok, co jsem svého kocourka dala vykastrovat.(Škaredá paní:D)Takže jen kvůli němu a stejně postiženému Severusi Snapeovi za dvě.PS:Datum kastrace Snapea Vám nepovím, ale tipovala bych to na první vydanou snamionku.”
Adelaine:
“Nebavilo mě to, asi mi úplně nepříšluší to soudit, když jsem dočetla jen do půlky, zbytek jen tak prolistovala, ale mám pocit, že tahle povídka si tak vysoký hodnocení, co má tu na ffdeníku, nezaslouží. Takový konec jsem čekala od začátku, takže mě to ani nepřekvapilo. Přišlo mi to (až na prostředí) docela typicky klišoidní snamione. Strašně toužím po snamione, kde Snape nebude ťuťuňuňu a kde nebude milovat Hermionu pro její bystrý úsudek a pronikavou inteligenci už od školy. Vzhledem k tomu, že Snape je zakomplexovaný, nadmíru inteligentní mizantrop, nikdy si nebude vážit člověka a přisuzovat mu inteligenci proto, že je šprt. Věřím, že by u ní tu inteligenci našel a vážil si jí, ale až po škole, kdy by ona něco dokázala, nejlépe na poli, co nejsou lektvary. Averzi jsem měla k oběma Pomfreyovým, a přitom mám Poppy většinou docela ráda; měla jsem pocit, že k Harrymu se autorka nedokáže pořádně postavit a používá ho jako tu postavičku, která mění děj a je jedno, že jedná v rozporu s charakterem, který mu přisoudila před chvílí. Jo, a taky mě připadá, že sice nápad se total locked-in syndromem vůbec není špatný, ráda si čtu o depresivních a beznadějných věcech, které bych nepřála ani Voldymu, ale připadá mi to dost odbyté.”
Lucie:
“Velmi dobrá povídka, tak nějak jiná než většina ostatních. Rozhodně stojí za přečtení.”
mayla:
“Jedna z mojich oblubenych poviedok”
Neferet:
“...”
kripolik:
“...”
Akkarra:
“Kdepak, nebaví mě to... :(”
SaoKissa:
“Romantická, nikterak urážející, ale bohužel ani strhávající. Bod musím strhnout za Epilog, který jsem doteď nepochopila. Zdá se mi tam úplně navíc, a zároveň popírající celou poslední kapitolu.”
belldandy:
“Taková milá smutná pohádka, nikoli zrovna strhující. (Narážky na Šípkovou Růženku a Sněhurku tu nejsou jen tak pro nic za nic.) Nettie je podle mne na zabití ... Jinak to většinou jde, ale na mě je tu všechno tak nějak moc uhlazené. Dobře se čte, ale pro mě neexistuje žádný důvod si tuhle fikci zapamatovat, ale evidentně se najde dost lidí, které tahle povídka může potěšit. /// Takže z odstupu upravuji hodnocení. - Tahle fanfikce má příběh a ten příběh není (zcela) klišovitý. I když o tom, že na něj bylo třeba dvacet kapitol trochu pochybuji. Epilog ... ten mi na tom všem přišel asi nejzajímavější. Postavy: Snape je ušlechtilý muž, chápavější než zbytek lidstva a Hermiona skoro totéž v ženském podání. Pro sžíravý sarkasmus nebo pedantství v tomhle příběhu není místo. Asi by se to dalo nějak zdůvodnit. Pokud jde o Nettie - už jsem se vyjádřila výše, já v ní vidím všechápající empatickou a zároveň iritujícně nijakou MarySue. Ale to vše, je (zdaleka nejen) ve snamionkách tak nějak zvykem. Tahle měla nad to snad i něco navíc. Když zvážím, že mě při hodnocení ovlivňuje averze ke všem hlavním hrdinům (a Nettie zvlášť), vytáhnu to tedy se sebezapřením na čtyřku. Nicméně výš nepůjdu leda by na mě mířila hlaveň pistole. Málo vášně, za to hodně růžových pocitů. Je pro mě skoro nepochopitelné, že to napsal někdo, kdo má rád Větrnou hůrku. Pro milovníky klasické červené knihovny ideální a já to také nějak přežila. :)”
nancy:
“Krásná a dojemná povídka :)”
Fido:
“určitě se vrátím ... a zas si pobrečím jak želva :)”
Keiko.kei:
“Neuvěřitelná povídka, dostal mě hlavně konec...”
Fleur Tera:
“rozhodne áno! ale pre mňa bez epilógu”
Sectumsempra:
“...”
Neimh:
“Překlad skvělý, ale já to nevydržela a přečetla v ang. Zlá autorka, zlá! Ale příběh skvělý.”
angie77:
“Moc pěkné, dokonce i Harry se ve finále nezachoval jako úplný blb :-) A jsem ráda, že autorka nepodlehla nátlaku a nenapsala takový ten absolutně šťastný konec. Takhle je to daleko pravděpodobnější. A navíc... ti dva přece šťastní jsou :-)”
patolozka:
“Přečetla jsem to do konce, i když stále čekám na překlad, protože v ang si to tolik nevychutnám... Tahle povídka je nádherná, něžná i smutná už kvůli tomu, jak to skončí.”
Kate Mathews:
“...”
GwenLoguir:
“Dočítala som originál a na konci plakala ako decko. Autorka to vymyslela geniálne, presne tak, ako som sa bála... Ale nedá sa povedať, že by to bol zlý koniec napriek kôpke vreckoviek povaľujúcej sa okolo mňa. Preklad rovnako - no, zase plačem.”
Aha_Lucia:
“prečítala som všetky preložené kapitoly a ako nápad to je výborný, no zrejme ma nenadchol priveľmi, pretože som sa k originálu nedostala. ale rada si počkám na preklad, zatiaľ veľmi dobré.”
SaraPolanska:
“Povídku jsem sledovala od první přeložené kapitoly a přiznám se, že jsem nevydržela čekat, a poslední kapitolu si dokonce přečetla v originále. Spoiler - poslední kapitola se mi zdála sladká z čehož mě velice rychle probral epilog. I přes to je to TOP, protože ten příběh je nádherný. Skvěle mi u toho pracovala fantazie.”
Jacomo:
“Přečetla jsem všech 7 zatím přeložených kapitol a 1 v originále a je to výborné! Zajímavý příběh. Prolínání pohledů třech stran (Hermiona, Snape, ošetřovatelka Nettie) je nepříliš častý způsob vyprávění a v tomto případě je skvěle využitý. Oceňuji širší pojetí souvislostí (Jane Doe, Horton, náladové písničky v pozadí). Snape je tak kanonický, jak mu to podtext smutné romance dovoluje. Hermioniny vize v "živoucím spánku" jsou nádherné. A Nettie je... prostě roztomilá. K překladu: Až na drobné gramatické chyby je velmi kvalitní, čtivý a jazykově čistý.”
ZJTrane:
“Táto poviedka ma dostala. Stala sa jednou z tých, kvôli ktorým som denne klikala do mojich záložiek. Napriek epilógu tvrdím, že toto je ten správny koniec a je krásny a šťastný.”

The Way We Get By (To jsme my)

Odkaz | Autor: Maya | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Harry Potte, Draco Malfoy/Katie Bell | Rating: | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 4
Shrnutí: Střípky z bystrozorského života Harryho a Draca.Harry je gay a víla, Draco zase závislý na kávě a bláznivě zamilovaný do Katie Bell.
Klíčová slova:


Útočiště

Odkaz | Autor: Danae | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Snape/Hermiona | Rating: 12+ | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 12
Shrnutí: Osudy Severuse Snapea a Hermiony Grangerové v závěru války s Voldemortem a pět let poté. Dva životy, které se nečekaně setkávají. Dvě časové linie, které se těsně proplétají, aby minulost objasnila přítomnost - anebo ji ještě více zamlžila... Sepsáno po vydání Prince dvojí krve - povídku lze chápat jako alternativní verzi 7. ročníku. původní odkaz: http://fanfiction.potterharry.net/cze/povidka/1270%7CUtociste/
Klíčová slova: zmrzačený Snape, smutné, snamione