Povídky čtenáře/čtenářky kattyV
z fandomu Harry Potter
ohodnocené na 40%

Harry Potter a bystrozor

Odkaz | Autor: Karlos-sama | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Harry Potter (James Evans), Alastor Moody | Rating: | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 21
Shrnutí: Pôvodný text: Harry je již odmalička hlídán svým dědou, o kterém nic neví. V pěti letech se dokáže cíleně přemístit, když utíká před svým bratrancem. Alastor Moody si je vědom schopností svého vnuka, proto se rozhodnul porušit všechna pravidla a naučí jej všemu, co by měl znát. Jak bude pokračovat Harryho život, když do něj zasáhne Alastor?
Klíčová slova: Harry Potter vnuk Alastora Moodyho, mocný Harry

Niké Anastásia Willows:
“Asi tak...”
kattyV:
“Tato povídka by mohla být půvabná, ale z různých důvodů mne neskutečně rozčilovala. Jazyk je vcelku pěkný, čte se příjemně. Chyb je docela dost, občas i hrubých, chtělo by to dobrou betu. A opravdu by bylo fajn, kdyby autor lépe nastudoval používání velkých písmen. Co říct k příběhu? Přiznávám, nemám moc ráda přespříliš mocného Harryho ani zrovna nemiluju Moodyho. Na druhou stranu mám ráda příběhy, když se Harry dostane od Dursleových a jeho osud se vyvíjí příznivěji. Takže jsem nějak skousla, že se Harry naučí jazykům pouze tím, že si přečte knihu omylem věnovanou v onom jazyce (je mu pět a trvá mu to tak týden), že neverbálně čarovat zvládá na první dobrou – v sedmi letech dostane hůlku a okamžitě umí kouzla, která si dříve přečetl. No já vím, je prostě geniální a neobyčejně mocný a později se některé jeho schopnosti vysvětlí, takže řekněme, že tohle v pořádku. Horší je, že autor patrně vůbec neví, jak se vyjadřují a chovají malé děti. Na počátku pětiletý Harry, který zatím neumí číst, na televizi se dívat nesmí (pokud na rozdíl od kánonu smí, měl to autor zmínit) a nikdo dospělý se mu nevěnuje, prostě nebude mluvit v tak dlouhých a komplikovaných větách. Taky zalíbení sedmiletého Harryho v tanci a Sáře mi připadalo nevěrohodné. Zdá se mi škoda psát o malém dítěti a nechat ho působit jako puberťáka. Kdybych nevěděla, že je mu sedm, odhadovala bych tak třináct. Další věc, která mne rozčilovala jsou nelogičnosti: Harryho dva roky od pěti do sedmi učí Moody. Jak je možné, že nechodí do školy? Nebo chodí a autor to nezmínil? Harry je celé dny pryč. Kdy dělá ty domácí práce, které po něm údajně teta chce? Jak se může učit kouzlit na dětském hřišti, kde, jak autorka zmínila, poté, co ho Moody opravil, chodí stále více lidí? Harrymu je sedm a Brumbál se diví, že se umí podepsat – nebude on geniální? (Harry, samozřejmě, Brumbál je spíše tupý, když se něčemu takovému diví.) Harry je připraven se dostat do svých jedenácti na úroveň NKU a pak nastoupit do Bradavic. Co tam bude dělat? To by přece byla naprostá ztráta času... -------------- Byly tam i světlé okamžiky, ale další díl už číst nebudu.”
terkacarodejka:
“3/5”
Amarilli:
“Som si vedomá toho, že je to mocný Potter a OOC, že to už viac ani nejde... ale... je to napísané takým... pútavým štýlom, že sa k tomu vždy dokážem vrátiť a odpútam sa od toho až keď to skončí. Je to 1. diel trilógie.”

Lektvary

Odkaz | Autor: Exa | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Harry Potter/Severus Snape | Rating: | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 6
Shrnutí: V Bradavicích se patnáct let po pádu lorda Voldemorta objevuje nový profesor. Co má společného s Harrym Potterem ?
Klíčová slova: po smrti LV , snarry


Pravdivé lži

Odkaz | Autor: Styx | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Severus Snape/Lord Voldemort | Rating: | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: I Mistr lektvarů se jednou sekne.
Klíčová slova: Drabble


Resonance

Odkaz | Autor: GreenGecko | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Harry Potter, Severus Snape | Rating: bez omezení | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 73
Shrnutí: Autoři: Salamander a GreenGecko / Harry porazil Voldemorta na konci šiesteho ročníka a kým uviazol počas leta na Rokforte, medzi ním a Snapeom prišlo k očakávanému pochopeniu. Rozličné strany sa dozvedajú o tejto podivnej adopcii v doprovode mnohých zábavných scén, vrátane Harryho priateľov, ktorým to váha Harry povedať. Harry sa dostáva do aurorského programu, no problémy na seba nenechajú dlho čakať a kolotoč sa točí nanovo.
Klíčová slova: severitus, Harry adoptován Severusem Snapem