Povídky čtenáře/čtenářky bwews
z fandomu Harry Potter
ohodnocené na 80%

Bavme se

Odkaz | Autor: Cheryl Dyson | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Harry Potter/Draco Malfoy, Ginn Wasleyová, Ron Weasley | Rating: 13+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: Znudění bystrozoři si najdou způsob, jak se zabavit…
Klíčová slova: romantika, humor , drarry


Cokoliv

Odkaz | Autor: Brygminka | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Harry Potter/Draco Malfoy | Rating: 15+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 16
Shrnutí: Jak sama autorka říká - Jen "obyčejný" příběh ze života Harryho Pottera. Povídka prodchnutá jemným humorem, nejasnými city a temnými stíny, které sedly na Bradavice.
Klíčová slova: drarry


Draco in darkness

Odkaz | Autor: Plumeria | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Harry Potter/Draco Malfoy | Rating: 13+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 9
Shrnutí: V sedmém ročníku přijde Draco následkem nehody o zrak.
Klíčová slova: přátelství, romantika, preslash


Jak je důležité míti Nevilla

Odkaz | Autor: Lanevra | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Severus Snape/Neville Longbottom, Lenka Láskorádová | Rating: 18+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 25
Shrnutí: Už se vám někdy stál sen o mrzutém profesorovi lektvarů? Nevillovi ano a je to začátek mnoho jeho problému, které si ve své patnáctileté hlavě ani nedokáže představit. / Doprovodná povídka k cyklu: Nedostupnost přátelství + Nerozhodnost lásky + Neznalost nepřítele + Nedosažitelnost vítězství
Klíčová slova: Snaville


Lettered - v dopisech

Odkaz | Autor: Pir8fancier | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Draco Malfoy/Harry Potter | Rating: 18+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: Draco píše zpočátku anonymní dopisy Harrymu.Povídka je 18+, protože i když jsou dopisy jednostranné, o erotické napětí v nich není nouze :-)
Klíčová slova: Drarry, dopisy, Epistolary Fic


Red Hills

Odkaz | Autor: Akame Sora | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Harry Potter/Draco Malfoy | Rating: 18+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 50
Shrnutí: Kouzelnický svět se po válce vrací do normálu. Harry chce uskutečnit svou vizi, Draco vidí obchodní příležitosti. Škodolibý osud zkříží jejich cesty. Oba si myslí, že vědí, co od sebe mohou vzájemně očekávat. Skutečně to tak bude?
Klíčová slova: drarry, poválečné období

Haluzka:
“Tahle povídka se mi nehodnotí lehce. Má skvělou myšlenku, několik neuvěřitelně silných pasáží, výborně vykreslenou spoustu postav... A zasloužila by si ještě jednou provést betaread a proškrtat (hlavně druhou polovinu) Z kamene vybrousit šperk. :) Zvlášť ke konci se to místy táhlo, řešení mi přišlo trochu moc na sílu, ale celkově... Ten Snape! Bože, jenom za toho bych nejradeji vysekla pětku. "Buď jednou hodný netopýr..." Harryho nemá rád a nezmění se to. Děti úplně nemusí, ale tady mi dávalo smysl, že stejně učí. Je pořád protivný, nepřístupný, pragmatický... A scéně, kdy se opravdu vyděsil z Harryho moci, musím zatleskat. Taky neuvěřitelně oceňuji Rona a Hermionu i jejich postupné sblížení. I to mi tady dávalo smysl, i když v kánonu jejich pár úplně nesnáším. Hermiona je pořád premoudřelé tele, které konečně pomalu objevuje nevyhody vlastní neschopnosti chvíli držet klapačku. Ale Ron... Pořád ho vidíme jako nenajedeného nadšence do famfrpalu ("Taky jsem pro koleje"), ale když o něco jde, ukazuje překvapivé schopnosti, znalosti a rozhodnost. Asi ani v kánonu už nikdy tolik nepřipomínal šachového mistra z prvního dílu. A pak je tu Harry. Někdo si v komentářích stěžuje, že je tu moc hloupý. No, jenže on není. On je akademický ignorant - zcela podle kánonu, nutno podotknout. Ale rozhodně není hloupý. Výslech na ministerstvu? "Rozdělte tu otázku! Nemůže odpovědět!" Ano, prosím! Trochu mě mrzí, že povídka má potenciál stát se opravdovou perlou, jen chybí ten poslední krůček. Je tam toho prostě zbytečně moc a zanikají v tom její největší klady - práce s charaktery a pozvolný vývoj vztahů (nejen Harryho a Draca, ale i Harryho a Snapea, Hermiona a Rona, Rona a Draca...). Za to bych dala klidně šest z pěti bodů. Zatím se přikláním ke čtyřce a počkám na další čtení. :)”
Keta Mar:
“Velmi krásná povídka. Přečteno během dvou dnu. Příběh byl svižný, Snape byl třešnička na dortu. Celkový dojem trochu kazily chyby.”
Tereza:
“Velice poutavá povídka od které jen těžko odtrhnout.”
Makkakonka:
“...”
Temna0Maky:
“...”
levandulka:
“Na tuto povídku budu ještě dlouho vzpomínat! Je napsaná fakt přesvědčivě, hltala jsem každé slovo! Nechybí dobrý humor, což oceňuju, protože někdy se nepodaří ho správně podat, ale v této povídce se to podařilo! Taky se mi líbilo, jak autorka dokázala vystihnout každou osobnost! Snape a jeho sarkastické poznámky, to samé Draco. Co ale oceňuju NEJVÍC je to, že všechno mělo svůj čas. Vztah mezi Dracem a Harrym se pěkně pomalu vyvíjel. Jediné zklamání (doopravdy jediné) bylo, když Draco neřekl svoje ´miluju tě´, ale to vážně jenom taková drobnost. No a tímto bych chtěla autorce za tak krásnou povídku moc poděkovat!”
MishellMotio:
“Ah, tak to byla opravdu bomba. Úžasná povídka, úžasně promyšlená, úžasně napsaná a úžasné vystihnutí charakterů postav. Hltala jsem ji slůvko po slůvku.. Jen jednu věc musím vytknout - vím, že tam toho vyznání bylo dost, naznačování a tak, ale čekala jsem na jedno... až Draco Harrymu řekne, že ho miluje. Ano, vím že to ty city projevil, ale chybělo mi tam to slovo. Čekala jsem na to celou dobu. Jinak mi nestačí než poděkovat autorce za tak skvělou povídku a samozřejmě díky patří i překladatelce. Moc jsem si ji užila”
ygritte:
“Pro mě jedna z nejoblíbenějších drarry, možná úplně nejlepší. I když jsem napodruhé v příběhu odhalila spoustu věcí, které mi tam neseděly, první čtení mě naprosto pohltilo a to se počítá. Nerada bych si myslela, že za mé vysoké hodnocení mohou hlavně perfektní popisy sexuálních scén, ale nemůžu tu možnost vyloučit ;-)”
Extasy:
“...”
Nel-ly:
“Začátek super, polovina fajn, ke konci to začalo být... no, i dlouho po dočtení na povídku vzpomínám a to se cení.”
LiviaCullen:
“Veľmi podareným poviedka. úprimne si myslím že jedna z najlepších drarry ktoré som čítala. Veľmi slušný štýl písania. pekné premyslené.”
Rulie:
“Opravdu povedené drarry k tomuto se ještě vrátím .... :D”
Cora:
“Čtivé, a to hodně; u povídky jsem s radostí strávila pěkné dva večery a noci, aniž bych se obtěžovala dostatečně spát. Důvod svazku mě pobavil královsky - ta scéna byla napsaná skvěle a je tak originální, že podle mě byla jedna z nejlepších, které jsem ve skupině vynucených manželství četla. Celkem 2 kapitoly v poslední třetině bych sice úplně vypustila, protože obsahově neřekly prakticky nic, ale chápu, že autorka chtěla čtenáře tak trochu potrápit oddálením vyvrcholení té politováníhodné situace ve finále. Lady Malfoy byla totálně OOC, ale to se nedá svítit - v tomhle příběhu má halt roli takovou a ne jinou. Co se týče ústředního páru - líbilo se mi moc, jak po sobě chlapci přes den neúnavně a zcela kánonicky štěkali, zatímco pod rouškou noci se z manželů stávali nadržení dupající králíci. Hodně jsem si užívala dialogy se Severusem, ten tady byl takvěrohodný, že bych pro něj snesla prostoru ještě víc. A to samotné rozuzlení před epilogem... na můj vkus tam těch cituplných ujiš´tování bylo trochu víc, než jsem si přála. Ale jako celek - rozhodně doporučuji, za ten čas to stojí.”
KalamityJane:
“Povídka mě bavila od samého začátku, oproti tomu konec trochu pokulhával, ale koho to zajímá v takovém rozsahu perfektních kapitol? :-) Naprosto mě dostal důvod, proč ti dva musí být spolu. :-) a taky to, že navzdory vzájemným antipatiím jsou to pořád dva mladí chlapi, kteří si nenechají ujít příližtost vyspat se s tím druhým. POstava Sama mi přřišla jako zajímavé oživení a na rozdíl od jiných dětských hrdinů jsem netoužila dát mu po čumáku. A Severus byl k zulíbání. Jednu chvíli jsem si myslela, že snad skončí s Hermionou, naštěstí se to nestalo a Severus z mého pohledu zůstal dokonle IC a neméně zajímaví byli Malfoyovi. Povídka se zkrátka řadí mezi mé TOP a rozhodně ji nečtu naposledy. Velký podíl na tom má i skvělý překlad do češtiny.”
bwews:
“oblíbená Drarry”
shadow:
“Tahle drarry se hned po dočtení zařadila do mých top. Obrovský dík Nade za skvělý překlad.”
modrooczka:
“...”
Lutadora:
“Pro mě jeden z vrcholů drarry. naprosto úžasné a dokonalé”
Benny:
“Tak prvně zápory:sálodlouhé popisy věcí a míst.Mám vlastní představivost, trochu víc volnosti bych uvítala.Od 45kapitoly to byla vivisekce prováděná na takovém asociálním barbarovi jakým jsem.Tam si to autorka skutku mohla odpustit.A klady:od 9kapitoly jsem jim to žrala a nemohla jsem se od toho odtrhnout(co taky jiného dělat dva dny v posteli s virózou, že?:D)Důvod je jednoduchý-vynucený sňatek, ovšem ten důvod!Sice to bylo svým způsobem dětinské, ale neotřelé.Dál sexuální scény neměly chybu, žhavé a pěkně popsané(pro formu-13, 22, 29, 33, 37 a 49-to je i poznámka pro mě, ať to pak marně nehledám;D)A jako třešeň byl Severus;dokonalý zmrd, na kterého by se ani Ježíš Kristus neostýchal použit Avadu.A v neposlední řadě smysl pro humor, který je mi blízky.Potrženo a sečteno klady zkrátka vedou, sice to není čistá pětka, ale rozhodně si to tu známku zaslouží.”
Sargo:
“xxx”
jesssnape:
“moje nejoblíbenější drarry! nádherný, propracovaný příběh...”
belldandy:
“Tak napřed, je to ten druh drarry, Draco je vlastně naprosto fajn, jen ho poznat blíž. Nu, ale vlastně žádný jiný typ drarry bohužel ani neznám. :( Našla jsem tu ale spoustu povedených momentů a motivů. :) Hlavně se mi líbí, že bylo zachováno hodně z takové té kanonické pohádkovosti (např. výběr rapíru), taky smysl pro humur počítám k dobru a na drarry neobvyklou otevřenost v popisu erotických scén. Samuel mi kupodivu příliš nevadil, přičítám mu k dobru, že to byl kluk, který není jen přiblble roztomilý, ale občas dokáže být i otravný a tím pádem tak nějak uvěřitelně normální. Tu speciální schopnost, která mu připadla, si autorka mohla klidně odpustit, ale dalo se to přežít. K jeho smůle mu v příběhu připadla role kardinálního důkazu, že Draco Malfoy má srdce. Takže musel být opakovaně řešen, ale jsem si jistá, že v tomhle směru jsem zažila i mnohem horší kousky. Trochu mě mrzelo, že se to nakonec neobešlo bez tradiční slashové dehonestace Ginny. Za to mě potěšil Hermionin milostný problém. Věřím, že přesně takový by kanonická Hermiona měla. :) Shrnuto podtrženo: Já to považuji za jednu z nejlepších drarry, co jsem četla. Bráno poctivě, pocitově je to pro mě taková lepší čtyřka, nicméně se mi zdá, že tu zatím byl všichni k téhle fanfikci docela přísní, takže já zaokrouhluji nahoru. Myslím si zkrátka, že tahle fikce na to, získat od někoho pětku, má.”
Lucie:
“Pár kapitol mi trvalo, než jsme příběhu přišla na chuť a pak mě chytil a nepustil Rozhodně stojí za přečtení. Kvalitní překlad.”
Fleur Tera:
“príliš veľa opisov určite uškodilo plynulosti príbehu a od odhalenia veľkého tajomstva ma to všetko začalo strašne štvať... napriek tomu ma to prvých 40 kapitol celkom bavilo a preklad bol veľmi dobrý”
mariaa:
“...”
Trinyx:
“Co potom zbylo na Bradavice?:O :D”
Mrmla:
“,,,”
Akkarra:
“Příliš dlouhé. Chtělo by to takových 10 - 15 kapitol dát pryč. Zejména ty, kde se dokola pořád jen omýlá, jak se kdo ke komu chová - je to zdlouhavé a nudné. Nevím - osobně z toho nejsem nějak odvázaná. Byla to sranda, to ano, ale dost věcí mi tu vadí. Nejvíc asi Samuel - rozhodně mi nepřišel jako úžasné dítě s úžasnou povahou. Pro mě to byl jenom rozmazlený, nevděčný spratek, ze kterého jsou naprosto bezdůvodně všichni totálně vysraný (pardon). I když to má své mnohé klady, pro mě je to zklamání.”
Adelaine:
“Nevím, na jednu stranu tam byly chvíle, které mě hodně bavily a u kterých jsem se smála, pak tam naopak byly ty, co mě nudily. Časem těch druhých přibývalo. Ano, Draco je fajn, jen ho poznat, Potter byl na můj vkus trochu moc hloupý, stejně tak Ginny nedopadla vlastnostma nejlíp a všechno jim šlo moc hladce, hlavně to, co se týkalo školy. Ale byla to jinak plynulá, příjemná povídka.”

Spojení (Linked)

Odkaz | Autor: Philyra912 | Fandom: Harry Potter | Jazyk: SJ | Postavy: Draco Malfoy/Hermiona Grangerová | Rating: 13+ | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 23
Shrnutí: Keď úloha z Elixírov má zvláštne a znepokojujúce vedľajšie účinky na Draca a Hermionu, dozvedia sa o sebe viac, než kedy chceli.
Klíčová slova: romantika , Dramione


Too Many Potters - Příliš mnoho Potterů

Odkaz | Autor: Cheryl Dyson | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Draco Malfoy/Harry Potter, a mnoho dalších Potterů ;) | Rating: 18+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: Weasleyovic dvojčata uspořádají večírek na oslavu vytvoření nového lektvaru.Povídka je tak AU, až to hezké není.A obsahuje části pouze pro dospělé, samozřejmě.
Klíčová slova: Drarry, AU, Mnoholičný lektvar, sex


Vysoká cena - High Priced

Odkaz | Autor: Cheryl Dyson | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Harry Potter/Draco Malfoy | Rating: 18+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 5
Shrnutí: Harry je víla...
Klíčová slova: víla, humor, romantika , Drarry