Povídky čtenáře/čtenářky beruska
z fandomu Harry Potter
ohodnocené na 80%

Cambiare Podentes: Invocare

Odkaz | Autor: Jordan Grant | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Harry Potter/Severus Snape | Rating: 18+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 50
Shrnutí: Objevuje se nové proroctví, předpovídající podrobení magického světa a smrt Harryho Pottera. Kouzelníky a jejich svět může zachránit jen Harry, pokud bude souhlasit a stane se - dobrovolně, nezrušitelně a do konce života - otrokem Severuse Snapea.
Klíčová slova: otrok, sex, rituál

LiviaCullen:
“Určite sa ešte z radosťou vrátim znovu. Už som prečítala viac krát. Na môj vkus príliš veľa opisovania a príliš dlhé, ale to iba detail.”
EmptyLifeWithDead:
“.”
DenDella:
“Tohle téma si dokáži užít, a tady to bylo pojaté skvěle. Zvlášť když byl Severus na začátku takový prvotřídní hajzl. Jen mě trochu mátlo, že během čtení se pravidla a požadavky rituálu stále měnily a vše se stávalo tak nějak volnější. Co se týče délky – zkrátit by se sice dala a délka mě nejdříve děsila, ale nakonec mi nevadila (u EK jsem délkou trpěla mnohem více). Vůbec mi nevadilo, že se velká část děje odehrávala jen mezi dvěma osobami v jednom sklepení. Sbližování bylo přesně tak příjemně protahované, jak jsem potřebovala. Incident v Londýně nepovažuji za nedůvěryhodný, jen zbytečný. Autorka se jeho popis jednoduše rozhodla úplně přeskočit a to je možná i škoda. Sexuální scény byly napsané přímo famózně. Naprosto mě vtáhly do děje a měla jsem pocit, že je prožívám s nimi. Trochu mi tam ale vadila záležitost přechodu z hetero na homo. Ačkoli je to vlastně podstata většiny fanfikcí, zde jsem měla ze čtení divný pocit, že se dá udělat homosexuál ze všech a za každých okolností. Možná z toho nekonečného "Ale mě muži nepřitahují", "Stejně mě budeš chtít". Za další velké mínus musím bohužel považovat překlad. Jak sám o sobě, tak ohledně HP terminologie. Přesto Hajmi děkuji. Postoj Harryho k celé věci mi přišel celkem v souladu s jeho povahou. Mně osobně by sice nevadilo, kdyby si Severus zachoval svojí jedovatost a otroctví by zůstalo otroctvím, ale budiž. Povídka je vážně úžasná, i když se toho v ní dějově moc nestalo. Moc se těším za druhou část, ale potřebuji si od snarry odpočinout.”
ygritte:
“-”
Fleur Tera:
“...”
JajinkaJajka:
“Fascinující povídka, moje oblíbené téma. Četla jsem to hned po Elysejském klíči a bylo to zase něco úplně jiného, ale líbila se mi taky moc. Akorát mi bylo hrozně líto Harryho, toho, jak se k němu Snape na začátku choval, ale zase to bylo celkem realistické. Je hezké, jak si Severus postupně vytváří k Harrymu vztah a začíná ho mít rád. A obdivuju překlad takové povídky, muselo to dát spoustu práce.”
Extasy:
“Ano, povídka je neskutečně dlouhá, četla jsem ji od pátku, tedy tři dny a spala jsem dohromady asi pět hodin, jak jsem se nemohla odtrhnout. Snape se sice změní na "trochu přívětivějšího", ale pokud by to tak nebylo, asi bych tu povídku, či spíš román přestala číst. Bylo to na hraně v souvislosti s tím, jakou úlohu zde musel sehrát Harry. Mám ráda tento druh vztahu, kdy je jeden z páru dominantnější, ale zároveň musím vědět, že se to někde zlomí a vztahy se vyrovnají, čehož jsem se jakžtakž dočkala. Erotické scény jsou tu opravdovou lahůdkou, a i když mi to bylo trochu proti srsti, shledávám velmi realistickým i přístup Harryho k tomu všemu. Chtěla bych se pustit do druhého dílu, jen mám strach, že budu zklamaná z toho, že není dopřeložený. Tuto povídku každopádně doporučuji. I překlad je super až na nepatrné chybičky, ale ty se dají přehlédnout.”
Cora:
“Hodně čtivé (ve smyslu nejíš, nepiješ, nespíš, dokud máš co číst), byť občas s lehkým pocitem nudy nad místy roztahaným textem. Zápletka je z mého pohledu docela dobře uvěřitelná a pozvolné fyzické sbližování před obřadem velmi pěkně postupující. Jen... ta povídka jako celek pro mě nemá TO NĚCO, kvůli čemu mívám intenzivní tendenci se k dané povídce se znovu nabytým očekáváním vrátit; (mimo jiné) z tohoto důvodu snižuji na 4.”
Anonymka SS:
“Miluju tuhle povídku, ovšem je strašně moc dlouhá na můj vkus. Určitě by se dala zkrátit alespoň na polovinu. Nedávno jsem se k ní po dlouhé době zas vrátila, zaujala mě stejně jako na poprvé ;-)”
jesssnape:
“už je to tuším víc jak čtyři roky, co jsem ji začala číst a tehdy jsem ji milovala... hodlám ji přečíst znovu, abych si ji oživila, vím, že je dlouhá, a že místy nebyla úplně záživná, ale nějak se to k ní hodilo... čistě subjektivně musím dát 5 =) i když to nejspíš bude v rozporu s mojí objektivitou =D”
KalamityJane:
“Je to úžasná práce, člověk to prostě musí dočíst, protože chce vědět, jak to dopadne, na druhé straně je to TAK rozvleklé, že to je až neuvěřitelné. Smekám před překladem takové rozsáhlé povídky. Trochu se mi příčí dát čtyřku, ale trojka je zase málo, takze něco mezi...”
Ookami-sama:
“Povídka je pěkná.”
Adelaine:
“Kdosi (nebudeme jmenovat) mi zasadil do hlavy nápad, že je to něco mezi Tirou Nog aplikovanou na Harryho a Za poskytnuté služby. Sice to v tom docela vidím, ale i tak se mi povídka vesměs líbila. Je rozhodně velice čtivá, ale setsakra hodně by chtělo některé scény zkrátit, neboť chvílema jsem měla pocit, že se to pohybuje stále dokola bez posunu dál. Mrzelo mě, že jak byl Severus zezačátku hnusně hnusný, tak toho až moc rychle nechal, ale dejme tomu, že za jejich podmínek se tomu nějak dá uvěřit. Přečetla jsem ji sice dvakrát, ale protože jsem si z prvního čtení nic nepamatovala a mám ráda souvislosti, ale vracet se k ní nehodlám. Zatím dávám hodnocení takhle, možná to ještě upravím podle druhého dílu.”
Potkanice:
“...”
Benny:
“EDIT: Ok, tak já se přiznám.Ten názor Adelaine jsem podsunula já.Celé to připomíná aplikaci Tiry Nog na Harryho spolu s použitím rituálu otroctví z povídky Za poskytnuté služby.Asi nejvíc odstrašující je na tom ta délka.Dále Severus, který se díky rituálu chová jako žárlivý násilnický Ital.Dále událost, která se odehraje před rituálem samotným je tak..tak TiraNogská, že je mi špatně.A to má dopad na druhý díl povídky.Ale to sem nepatři.Dva body za sex a bod za překlad.”
speisy:
“-”
Casiopea:
“Už je to pár měsíců, co jsem to dočetla, ale vzpomínám si, že jsem se od toho nemohla odtrhnout. Obřad byl dokonalý. Pár míst sice drhlo, ale určitě se k tomu ještě vrátím. //EDIT: Tak jsem se skutečně vrátila a nemůžu si pomoct, zvedám na plný počet. Totiž, abych to vysvětlila, chyby bych našla a místy by tomu slušel střih, ale povídka, od které jsem se dva dny nedokázala odtrhnout a jednu noc šla spát ve tři, to je prostě srdcovka. Dokonce jsem tentokrát nenadávala nahlas nad Harryho eskapádami. Sice bych mu asi občas ráda dala facáka, ale napsaný je fakt dobře. Zkrátka sedmnáctiletý kluk, který je zatlačený do kouta. Vsadím se, že ani toto čtení nebylo poslední.”
Mrmla:
“..”
Lanevra:
“První třetina - 5. Druhá třetina - 3. Třetí třetina - bez rozpaků dám 1. Průměrně bych to tedy viděla na 3”
delatrix:
“Kdysi jsem tohle četla a je to hrozné”
Sectumsempra:
“rozecteno”
Zrzka Lenka:
“Výborná věc, krásný vývoj vztahu mezi HP/SS.”
ranchan:
“..”
te.ss.sa:
“se zatajeným dechem sem čekala na další přeloženou kapitolu a doufala, že ti dva se konečně nějak "domluví". skvělá povídka”
patolozka:
“Skvělý příběh, moc se mi líbilo, jak si i Severus uvědomuje vývoj svého vztahu k Harrymu.”
Velká_koule_chaosu:
“Povídka mě naprosto uchvátila... Myslela jsem, že mě bude nudit, když jen samotná "příprava" k rituálu je rozepsaná do desítek kapitol, ale nenudila jsem se ani chvilku. Možná i proto, že charakter postav HP a SS je přesně ten, který mi vyhovuje.”
kripolik:
“...”
belldandy:
“Na počátku jsem se musela popasovat se zápletkou, která Harrymu předepisuje sexuální zotročení a všichni se s tím na můj vkus až příliš snadno smíří. Když toho odmyslíme, lze si to myslím už pak docela užít. Nejslabší bod byla scéna znásilnění, která je totálně nevěrohodná, ale aspoň je vidět, že si v násilí autorka zrovna nelibuje :) . Vrchol byl (předpokládám že nejen pro mne) závěrečný obřad. U toho jsem přímo slintala. A druhou polovinu příběhu (Cambiare podentes: Maduare) jsem si pak užívala už od začátku bez výhrad a proto tam dávám za pět .”
Crystal:
“Velmi pěkné.”
Slythoryn:
“...”
Gab:
“Skvělý překlad do češtiny a zajímavý děj :)”
mariaa:
“...”
beruska:
“Hp a ss mam rada, ze zacatku mi tahle povidka nesedela, ale pak jsem se do ni zacetla a oblibila si ji. Co se tyce pokracovani, cekam az bude prelozeno vic kapitolek”
Mája:
“Skvělý překlad, pravidelné přidávání kapitol u pokračování, nádherná povídka. Dávám plné hodnocení a doporučuji...”
Kate Mathews:
“...”
ZJTrane:
“Áno, túto si prečítam určite viac ako len raz napriek tomu, že HP s kýmkoľvek nemám moc rada, ale tu je Severus tak skvelý, že sa k nemu musím vrátiť. ”
Dark Angel:
“Zajímavý nápad, to rozhodně... Otroctví poněkud jemnějšího typu, než se nachází ve většině povídek. Zde si dva muži budu vzájemný vztah, úctu a respekt. Nic neprobíhá násilnicky, pokud možno.”
assez:
“Ale no tak jo, no… Ano. Taky jedna z lepších povídek, co se překládají.”
zmije:
“Začátek je bezvadný, časem se zajímavý děj sice zvrhne v sexuální výchovu, nicméně člověk je pořád zvědavý, jak to dopadne.”
Nade:
“Velmi zdařilá povídka, kterou si určitě přečtu znovu. Ale co tak při zemi! Jsem z ní přímo nadšená! Už ji čtu po třetí a pořád si to užívám. I když se na první pohled zdá, že je to především o sexu, na druhý je jasné, že jde hlavně o vztah a že Severus Snape je také jenom člověk. Omylný člověk. Ale protože je to také velmi inteligentní člověk, dokáže si svou chybu přiznat. A mimochodem, povídka nekončí třeskutým štěstím v láskyplném objetí, jak by se očekávalo. Naopak, problémy, problémy a zase problémy. Snad se to celé spraví v pokračování povídky.”
Ivet:
“Harry/Severus obvykle nečtu, ale tohle má něco do sebe. Bohužel jsem se zasekla ve čtení, ale ráda se k ní vrátím a dočtu ji. ;)”
paulinegrint:
“Další z nejlepších povídek co znám. Díky Merlinovi, že existuje taková osoba jako Hajmi50, která tuto povídku překládá :)”

Člověk míní, život mění

Odkaz | Autor: wixie | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: HG, SS | Rating: | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 25
Shrnutí: Hermiona Grangerová po válce opustila kouzelnický svět. Ztratila jednoho ze svých přátel, neunesla stíhání novinářů a raději se stáhla do ústraní. Avšak člověk míní, život mění. Hermiona je nucena vrátit se do míst, které jí připomínají minulost. Vyrovná se s tím? A kdo jí pomůže?
Klíčová slova:


Člověk míní, život mění 2

Odkaz | Autor: Wixie | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: SS/HG, ... | Rating: | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 28
Shrnutí: První část skončila malinko neurčitě. A tako část tak v podstatě začne. Jak se budou vyvíjet osudy hlavních hrdinů po tom zvláštním a nečekaném konci? Odpovědi najdete v průběhu povídky.
Klíčová slova: snamione


Dohodnutý sňatek

Odkaz | Autor: Vanityfair | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Severus Snape/Hermiona Granger | Rating: 15+ | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 22
Shrnutí: Ministerstvo kouzel uvedlo v platnost zákon, který nařizuje, aby si kouzelníci/čarodějky z mudlovských rodin vzali/y čarodějku/kouzelníka z čisté krve a naopak. Pokud chce zůstat v kouzelnickém světě, musí si Hermiona někoho vzít. Děj povídky se odehrává po tom, co Hermiona, Ron i Harry ukončili studium v Bradavicích. Válka stále trvá. Tato povídka byla přeložena z anglického originálu An Arranged Marriage se souhlasem autorky vanityfair. Translated with permission. Originál povídky najdete na: http://www.fanfiction.net/s/2132643/1/An_Arranged_Marriage
Klíčová slova: snamione


Dostat se tam

Odkaz | Autor: Rickey | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Harry Potter/Draco Malfoy | Rating: 18+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 3
Shrnutí: Útok na zámek Malfoyů nebyl to, co se na poprvé zdálo. Hermiona je přidělena jako psycholožka Dracu Malfoyovi. Má za úkol pracovat s ním poté co přežil pokus o sebevraždu.
Klíčová slova: Pokus o sebevraždu, drarry


Ich miestnosť

Odkaz | Autor: Aleximon | Fandom: Harry Potter | Jazyk: SJ | Postavy: Draco Malfoy / Hermiona Grangerová | Rating: 15+ | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 31
Shrnutí: Obaja sú prinútení pracovať na spoločnom projekte, čo sa ani jednému z nich nepáči. Ale kvôli prístupu do časti s obmedzeným prístupom sú ochotní to risknúť. Je to zábavné, milé. Ani jeden z druhého nepadá po druhej kapitole do kolien. Krok za krokom sa menia vzájomné vzťahy, ale vôbec to nie je jednoduché.
Klíčová slova: dramione


Jahody

Odkaz | Autor: Danae | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Snape, Hermiona | Rating: neuveden | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 3
Shrnutí: Profesor Snape zadal svým studentům v pokračovacím kurzu nesplnitelný úkol. Nepočítal ovšem s odhodlanou tvrdohlavostí Hermiony Grangerové...
Klíčová slova:


Láska nad kotlíkem

Odkaz | Autor: Jane | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Hermiona Grangerová, Severus Snape, Jeremy | Rating: | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 40
Shrnutí: Hermiona studuje lektvary na Salemské univerzitě v USA a vzpomíná na svou lásku Rona. Po rozchodu s ním není schopna najít si nový vztah, dokud jednoho dne nepotká někoho, koho by vůbec nečekala. Její život se úplně změní.
Klíčová slova:


Laskej mou duši

Odkaz | Autor: A-SISI | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: HP/SS | Rating: | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 3
Shrnutí:
Klíčová slova:


Leap in Time

Odkaz | Autor: velvet86 | Fandom: Harry Potter | Jazyk: SJ | Postavy: Draco Malfoy / Hermiona Granger, Pansy Parkinson, Ron, Harry, Snape... | Rating: 16+ | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 32
Shrnutí: Ak viete, čo sa stane, dokážete zmeniť budúcnosť? Draco to chce skúsiť. Stratil všetko a zložil sľub. Bude ho schopný dodržať? Hermiona je v šiestom ročníku, všetko po piaty ročník súhlasí s knihami, ale šiesty a siedmy ročník je iný.
Klíčová slova: cestovanie v čase, dramione, dobrodružství, romatika


Očarované srdce

Odkaz | Autor: Testralka(Tesska) | Fandom: Harry Potter | Jazyk: SJ | Postavy: SS, HG, HP, DM | Rating: 18+ | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 31
Shrnutí: Severus Snape zdedil titul grófa a svoje pozemky s rozľahlým panstvom po starom otcovi. Keď sa starému otcovi nepodarilo oženiť vnuka s čistokrvnou nevestou, hrozí mu i z hrobu závetom, kde ukotvil dodatok o povinnej ženbe a splodení dediča, aby zaistil svoje panstvo. Severus však túži len po jednom. Viesť konečne pokojný život... Lenže v Londýne má povesť obávaného majstra duelov, a keď jednej sychravej noci zachráni mladú ženu pred záhubou, jeho osud sa navždy zmení... Nájde konečne svoj pokoj v duši? Dokáže mladá žena svojou láskou očarovať jeho neprístupné, zatrpknuté srdce?
Klíčová slova: Snamione, Drarry, SS/HG, HP/DM


Redeem Me

Odkaz | Autor: Samayel | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Harry Potter/Draco Malfoy | Rating: 18+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 68
Shrnutí: Rok po válce se Draco objeví na prahu Doupěte. Proč přišel a jak jej Harry přijme?
Klíčová slova: drarry, násilí, nedobrovolný sex, drogy, vraždy


Rytíř na ...

Odkaz | Autor: Sevik99 | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: SS/HG, Potter, Weasleyovci | Rating: 18+ | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: Hermiona se ocitá na ulici sčásti vinou Severusa Snapea. Když jí najde šlapat chodník, zasáhne...
Klíčová slova: snamione, prostitúcia


Útočiště

Odkaz | Autor: Danae | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Snape/Hermiona | Rating: 12+ | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 12
Shrnutí: Osudy Severuse Snapea a Hermiony Grangerové v závěru války s Voldemortem a pět let poté. Dva životy, které se nečekaně setkávají. Dvě časové linie, které se těsně proplétají, aby minulost objasnila přítomnost - anebo ji ještě více zamlžila... Sepsáno po vydání Prince dvojí krve - povídku lze chápat jako alternativní verzi 7. ročníku. původní odkaz: http://fanfiction.potterharry.net/cze/povidka/1270%7CUtociste/
Klíčová slova: zmrzačený Snape, smutné, snamione


Z přirozených důvodů

Odkaz | Autor: Frox | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Severus Snape/Harry Potter | Rating: 18+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 23
Shrnutí: Je možné po sedmi letech oboustranné nenávisti a znechucení začít znova?
Klíčová slova:


Zbraně nejmocnějších

Odkaz | Autor: Blesk | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Harry Potter, Ron Weasley, Hermiona Grangerová, Remus Lupin, Severus Snape, profesoři, studenti a spousta dalších. | Rating: G - Pro všechny | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 75
Shrnutí: Dle autorky: Navazuje na pátý díl. Harry se snaží smířit se smrtí kmotra, když se mu do cesty připlete podivná osoba a ještě podivnější kletby. Mohou mít snad něco společného se Zbraněmi nejmocnějších? Co když to není pouze legenda?
Klíčová slova: AU


Zodpovědnost nade vše

Odkaz | Autor: Dyce | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Severus Snape / Hermiona Grangerová | Rating: T | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 31
Shrnutí: Úvod: Válka skončila. Život Hermiony Grangerové, ač bezpečnější, přec není o nic méně spletitý. Nechtěné následky vítězství ovlivňují nejen ji, ale i všechny jí blízké. Psáno v letech 2006 až 2007 - autorka je Australanka
Klíčová slova: snamione