Povídky čtenáře/čtenářky belldandy
z fandomu Sherlock BBC
rozečtené

Alfa a omega

Odkaz | Autor: SallyPejr | Fandom: Sherlock BBC | Jazyk: ČJ | Postavy: Sherlock Holmes / John Watson, Tobias Gregson, Greg Lestrade | Rating: | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 8
Shrnutí: Sherlock je alfa, John omega a trochu se mu předběhne heat, aneb tutoriál pro Omegaverse AU. Tenhle příběh funguje spíš jako úvod do světa OmegaVerse, kde jsou pod příběhem vysvětlovány pojmy týkající se tohodle AU. Takže pokud se nebojíte a chcete zjistit něco nového, směle do toho. Veškeré komenty a poznámky vítány... Upozornění na začátek, tohle je OmegaVerse a k tomu patří i pojmy jako alfa – beta – omega, dom – sub, bond (tady pouto, spojení), heat (ve významu hárání, říje), scenting (pachové značky) nebo m-preg (mužské těhotenství), i když ne všechny se musí vyskytnout v tomto konkrétním příběhu. Pokud nevíte, co ty výrazy znamenají, najděte si to na internetu, i když tady se to bude v podstatě taky rozebírat. Některé výrazy nechávám v angličtině, protože mi jejich překlady příjdou kostrbaté. Tenhle příběh je vlastně jedna z mých vlastních verzí toho, jak by mohl fungovat svět, kde jsou alfy a omegy, ovšem není to šmírák pro všechny mé OmegaVerse příběhy a už vůbec ne pro cizí příběhy. Každý si ty příběhy upravuje podle sebe a to včetně mě. Dá se říct, že každý omegaverse je unikátní, ale některé věci mají společné všechny a to tu teď budeme probírat. Jinak. Pokud byste během čtení poznámek došli k názoru, že OmegaVerse je porno pro úchyláky, dovolte mi něco podotknout. S většinou fanfictionů máte pravdu, ovšem existují i tací, kteří kolem základního tématu vystaví i příběh a stvoří si celý svět a nepíší jen o tom, jak si to dva čí více rozdávají. Nechci machrovat, ale já se řadím spíš do té druhé skupiny, i když mi příběhy první skupiny autorů většinou nevadí. Ale OmegaVerse se mi líbí i pro vztahy a čeština mi na popis sexuálních scén příjde trapná, takže moje OmegaVerse je o příběhu, ne o sexu. No ale zkuste si dočíst tenhle příběh, protože je za prvé docela neviný a za druhé se z poznámek o OmegaVerse dovíte víc a budete mít aspoň důvod ho mít v oblibě nebo ho nesnášet. Vlastně je to psané hlavně kvůli těm poznámkám tak nečekejte žádné drámo. Jinak, tohle bylo již před dávnými časy zveřejněno na ff.net, takže se dá předpokládat, ža tahle verze bude trochu podrobnější, bo moje znalosti jsou o něco rozsáhlejší.
Klíčová slova: johnlock


Bez ľútosti

Odkaz | Autor: squire | Fandom: Sherlock BBC | Jazyk: SJ | Postavy: Sherlock, John, Mary, Janine, Magnussen | Rating: | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 10
Shrnutí: Sherlock sa vrátil z mŕtvych a nie je mu to ľúto. Překlad FF "Unpentant" od squire. Varovánie:_Táto story rozhodne nie je nič pre slabšie povahy. Hoci v nej netečú hektolitre krvi, bude to bolieť. Našťastie squire narába so slovom rovnako obratne ako Irene so svojim bičíkom a vie čo máme radi- takže si to my masochisti užijeme :) Ešte raz ďakujem za možnosť preložiť tento príbeh a dúfam, že sa v preklade nestratí nič z jeho čara.
Klíčová slova:


Deziluzionista

Odkaz | Autor: medúsa neplave | Fandom: Sherlock BBC | Jazyk: ČJ | Postavy: Sherlock/John | Rating: | Slash: ano | Dokončeno: nedokončeno | Poslední aktualizace: 2014-12-25 | Počet kapitol: 4
Shrnutí: Když jde Sherlock na věc zpříma pro ostatní je to oklikou ...
Klíčová slova:


Milý Johne

Odkaz | Autor: wendymarlowe | Fandom: Sherlock BBC | Jazyk: ČJ | Postavy: | Rating: | Slash: ano | Dokončeno: nedokončeno | Poslední aktualizace: nezadáno | Počet kapitol: 30
Shrnutí:
Klíčová slova:


Případ pražského domu

Odkaz | Autor: Miamam | Fandom: Sherlock BBC | Jazyk: ČJ | Postavy: JW/SH, Mycroft, Lucka, Viktor | Rating: | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 17
Shrnutí: Už to budou tři roky od chvíle, co se Sherlock vrátil mezi živé. On i John se příliš nezměnili; žijí v 221B, řeší případy… Ale John je přece jen trochu jiný než dřív. A Sherlock nejspíš vědomě ignoruje to, co se na něm změnilo. Případ se starým domem v Praze by měl přinést rozptýlení. I když John vlastně ani nechápe, proč Sherlocka tenhle případ tolik zaujal; jejich klientka je prakticky najala k prozkoumání domu, ve kterém je asi schovaný poklad a navíc v něm straší. Vážně, tenhle případ bude nakonec asi jen výlet do centra Evropy, “procházka parkem”. Možná se podívají na historické centrum, Praha je prý krásná (i když těžko říct, jestli tohle Sherlock ocení); no, a pak se vrátí domů, Sherlock bude určitě naštvaný, že ztratili čas pátráním po nějakém nesmyslu, a John bude naštvaný a unavený, protože bude muset poslouchat Sherlockovy tirády. Jako vždycky, všechno zůstane při starém. Až na to, že nic nakonec nebude stejné.
Klíčová slova: johnlock

kratula84:
“Výborná česká věc, kde nechybí napětí ani humor a samozřejmě, jak často máte to potěšení potkat Sherlocka s Johnem v praze?”
Velká_koule_chaosu:
“Nádherná povídka!! Krásně rozpracované pocity hlavních hrdinů, že jsem se s nimi smála, milovala je i podlehla sentimentu a smutnu. + Jako bonus zajímavý detektivní případ. 4, 5*”
Mrmla:
“Škoda že není dokončeno.”
Cora:
“Povídka s jednou jedinou vadou - není dokončená. Upřímně a usilovně doufám, že zatím. To, co napsáno je, je výtečné.”
Akkarra:
“...”
belldandy:
“=”

Severozápadní cestou

Odkaz | Autor: Kryptaria | Fandom: Sherlock BBC | Jazyk: ČJ | Postavy: | Rating: | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 27
Shrnutí:
Klíčová slova:


Severozápadnou cestou

Odkaz | Autor: Kryptaria | Fandom: Sherlock BBC | Jazyk: ČJ | Postavy: JW/SH, Molly, Mycroft | Rating: | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 27
Shrnutí: Pred siedmymi rokmi sa kanadský armádny doktor John Watson rozhodol úplne stiahnuť zo spoločnosti a zariadil si jednoduchý, aj keď trochu izolovaný život v zrube uprostred kanadskej divočiny. Prežíva zo dňa na deň, ale skutočne žiť začne až vtedy, keď sa ozve hlas z jeho temnej minulosti a predstaví mu Sherlocka Holmesa . A obráti tým celý jeho svet úplne hore nohami.
Klíčová slova: johnlock


Sherlock Holmes a vyloučení nemožného

Odkaz | Autor: Julie | Fandom: Sherlock BBC | Jazyk: ČJ | Postavy: | Rating: | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 7
Shrnutí: crossover Sherlock BBC a Harry Potter
Klíčová slova:


Znovuzrození

Odkaz | Autor: Chryse | Fandom: Sherlock BBC | Jazyk: ČJ | Postavy: | Rating: | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 6
Shrnutí: Zdravím vás všechny, kdo ještě johnlocku zůstal věrný. Jak už Mia psala v rubrice Na co se těšit, mám pro vás přeloženou povídku, ve které se Chryse vypořádala s tou nešťastnou čtvrtou sérií. A vypořádala se s ní podle mého geniálně. Nic nemění, kánon zůstává kánonem, jen uchopila události, které se odehrály, a pokusila se jim dát rozumný význam, logiku a souvislosti. Musím říct, že se jí to opravdu povedlo – je to asi nejlepší fix-it povídka, jakou jsem kdy četla. Začíná chvilku před tím seriálovým epilogem, ve chvíli, kdy skončila konfrontace s Eurus, Johna vytáhli ze studny a všichni se rozjeli do svých domovů. Ovšem až na Sherlocka. Ten dělá to, co jsme doufali, že udělal i v seriálu, jen se jim to tam nevešlo a vystřihli to. Tak schválně, jak se bude líbit tahle verze událostí vám… Povídka má v originále 6 kapitol, ale jsou velmi nevyrovnaně dlouhé, některé sáhodlouhé, jiné zase kratší, takže ty dlouhé rozdělíme napůl, aby nebylo zase tak rychle po povídce. Upozornění pro všechny – povídka je částečně angst, comfort, nechybí v ní ani smut a rozhodně ani humor – což je pro Chryse typické. Je dost NSFW. Rozhodně se můžete těšit na happyend, to vám slibuju a slavnostně přísahám. A jako vždycky velký dík mým strážným andělům miamam a Rowaně. To nejsou bety, to jsou alfy!
Klíčová slova: