Povídky čtenáře/čtenářky ave
z fandomu Rychlé šípy
ohodnocené na 100%

14, 12, 13

Odkaz | Autor: Julie | Fandom: Rychlé šípy | Jazyk: ČJ | Postavy: Mirek Dušín, Jindra Hojer | Rating: 18+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: Povídka opravdu obsahuje milostný vztah mezi dvěma šípákama. Myslím to vážně. Pokud se nad tím chcete rozčilovat, tak to snad ani nečtěte.
Klíčová slova: slash, drabble


Prokletí hlavolamu

Odkaz | Autor: Splinter | Fandom: Rychlé šípy | Jazyk: ČJ | Postavy: Mirek Dušín, Mirek Daneš a další | Rating: neuveden | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: Mirek Dušín je poprvé o prázdninách sám. Události ho zavedou až k nečekanému objevu, že je nadán tajemnou, až nadpřirozenou silou, kterou podle všeho zdědil po otci. Nyní před ním stojí dilema, jak s tímto darem naložit. Zároveň tento příběh vrhá nové světlo do dosud záhadných případů úmrtí a jiných podivných událostí, ke kterým kdysi došlo ve Stínadlech i na Druhé Straně. Co ve skutečnosti ukrýval tajemný hlavolam, a proč každý, kdo s ním měl něco do činění, musel čelit utrpení a zkáze? Co na to Jan Tleskač?
Klíčová slova: ježek v kleci

Lady Aludnev:
“...”
Akkarra:
“No vida - klasika je tímto povýšena o několik levelů. :)”
Ostravanka:
“q”
Nerla:
“Před třemi lety jsem byla z téhle povídky naprosto unešená, ještě si vybavuji, jak jsem po dočtení zůstala zírat a dál přemýšlela o tom, co bylo napsáno. Teď už pro mě povídka spadá spíše do průměru, a proto je čtvrtý bod spíše jen z nostalgie. Moc se mi líbila Dušínova schopnost, která vychází z kánonu (především z komiksů) skutečně uvěřitelně, a také vsuvka o Danešovi. Crossover s tím druhým dílem mi naopak spíše vadil. Kdyby byl použit striktně jen pro dějovou linku, asi by to bylo ještě dobré, ale množství citovaných nebo parafrázovaných detailů rušilo. Časové umístění mě také nenadchlo, stejně jako mě to nenadchlo ani u některých Foglarových románů. Změna perspektivy a vyprávěcího stylu na konci byla nečekaná a celé se to tím hodně roztříštilo, byť bez souvislosti s první půlkou bych to hodnotila prostě jen jako dobře napsané. Celkově ale - líbilo.”
Lunkvil:
“Hezké, napínavé, celkově docela zdařilé. Akorát se mi neíbilo, že za celou dobu jsme se vlastně nedozvěděli, co přesně je na hlavolamu tak nebezpečného. (Nebo jsem to přehlédla, jak je mým nechvalně proslulým zvykem...)”
Rebelka:
“Ten příběh je o to víc údernější, že je tak dokonale kanonický. A fascinuje mě, jak se charaktery jednotlivých postav sice drží předlohy, ale zároveň se posouvají ještě o kousek dál. A co se týče závěru; mně se naopak líbilo, že konec sklouzl jen k "obyčejnému" strohému popisu - čtenář má tím pádem spoustu prostoru pro fantazii. Takže pětka, jednoznačně; jen málokrát jsem si jí byla tak jistá jako teď :).”
ave:
“Když se realita podívá na Rychlé šípy, může vzniknout opravdu zajímavá věc. A je pravda, že závěr by si možná zasloužil trochu víc rozpracovat, ale přesto, tenhle příběh je pod vrcholem jen těsně, takže si nejvyšší hodnocení zaslouží.”
Jacomo:
“Trochu humorné, trochu tragické vyprávění o tom, že i Rychlé šípy stárnou (jsou u moře, v pasťáku nebo běhají za holkama :-D) a dohoní je nejen dospělost, ale i historie. Řešení důležitosti ježka v kleci je geniální, snad jen by ten crossover s jinou nejmenovanou trilogií nemusel být tak "OKAtý". Jednu hvězdičku ubírám za poněkud násilný přechod z výborného dramatického vyprávění k soupisu fakt ve stylu doslovu. I když ten Štetináč...”
Julie:
“Možná bych měla být alespoň trošinku kritická, ale nemám na to. Povídka mě úplně nadchla. Hraje si s kánonem báječným, černohumorným způsobem. Napínavé, nápadité, vtipné... Snad jedině by neškodilo dotáhnout torchu dějovou linku, ale to už je tak malá vada na kráse, že si nehodlám stěžovat.”
bedrníka:
“Mirek Dušín se sice tváří jako mílius, ale když odhalí, že má nevídanou moc, neštítí se ji zneužít. Povedené, i když ty narážky na Prsten mě trochu rušily.”