Povídky čtenáře/čtenářky Temna0Maky
z fandomu Harry Potter
ohodnocené na 80%

Cat Eyes

Odkaz | Autor: DhalaElenaAngel | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Harry Potter/Severus Snape, HG, RW, GW, AB, LV, RB, LM, DM a další | Rating: 18+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 13
Shrnutí: Harry už dlouho neví, za co má teď vlastně bojovat a zvláštní chování jeho přátel ho nutí k zamyšlení, především když Ron ztratí nervy, protože mu nemůže dát peníze, jelikož při sobě žádné nemá. Frustrovaný utíká pryč, jen aby ho zasáhlo kouzlo, které bylo určeno Ginny a které ukáže, že její zájem nepatřil jemu, ale jeho trezorům u Gringottových. Nyní, uvězněn ve své zvěromágské podobě, šokovaný věcmi, které se dozvěděl, se v dešti plíží Prasinkami, až je zvednut - a tím se dostává z bláta do louže...
Klíčová slova: Snarry, AU, všechny postavy OOC, zlý Brumbál, Ron i Hermiona...


Čas na změnu

Odkaz | Autor: Sansa | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Harry Potter/Severus Snape | Rating: 18+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 24
Shrnutí: Překlad od Yellow. Harry si přál, aby nikdy nebyl Chlapcem-který-přežil a jeho přání se splnilo. Nyní musí nést následky - obětovat všechno, co získal, aby zachránil svět. Cestou nachází lásku. Přijde o ni stejně, jako o všechno ostatní? Původně zveřejněno na http://tequila.iplace.cz/menu/cas-na-zmenu
Klíčová slova: Cestování časem , snarry

Haluzka:
“Mělo to své silné okamžiky. Ale jsem si jistá, že jsem na stejné téma četla i výrazně lepší díla. Nejvíc mi vadila cukrová vata kolem vztahu Harryho a Severuse v závěru. SPOILER Romantický pubertální Snape? Ok, dejme tomu. Alespoň si to zásadně nechával do soukromí. Flirtující Snape z alternativní časové linie? Pořád to jsem ochotná skousnout. A alespoň se občas bránil. Ale ten závěr? No tak...”
Sarkan:
“...”
Lucie:
“...”
Temna0Maky:
“Tenhle příběh mě z mnoha důvodů naprosto dostal:)”
Cora:
“Jedna z mých prvních HP fikcí a také, jak to tak u dobrých prvotin bývá, srdeční záležitost. Právě jsem dočetla potřetí; šmrnc a švih pro mě tahle povídka neztratila. Mouchy si na ní najde asi nejeden čtenář a patřím k nim i já. (Tedy pominu-li ony zmiňované nelogické změny v časových osách; jsem neschopná a líná srovnávat data.) Do 19. kapitoly se mi povídka jeví o 2 fousy lepší než zbytek, SPOILER standardně nevěřím, že by kdy Potter seslal Avadu s účinkem, nemám ráda moment, ve kterém je Lupin svědkem Snapeových vzlyků, a scéna, kdy Harry přistihne onu trojici inflagranti, sice pobaví, ale je dost nepravděpodobná KONEC SPOILERU, ale... i tak mi napsané (a výtečně přeložené!) zrychluje tep. Je to dynamické, vtipné, vášnivé a osudovost vztahu HP/SS je tady neoddiskutovatelná. Asi proto jde snad o jedinou povídku, kde s jen mírným vypětím snesu oslovení "Seve". Nemám z něj žádnou radost, ale snesu ho. Nebýt těch Harryho krátkých deníkových zápisků, hodnotila bych nejspíš hodně silnou čtyřkou. Ale ony tam jsou a jsou pro mě tak sugestivní a procítěné a silné, že ta pětka není čistá opravdu jen malinko.”
Rulie:
“líbilo se ... :D”
Usmevava_Barush:
“.”
Akae21:
“...”
Akkarra:
“Ne, nelíbí se mi to. Na mě je to příliš fantaskní. :(”
Trinyx01:
“...”
l.terka:
“:)”
Benny:
“Chtěla jsem tuto povídku číst už dvakrát a bohužel už dvakrát přeskakuji pasáže.Obecně si myslím, že člověk by neměl měnit minulost.To všechno zlé i dobré nás utvořilo.Takže jestli děj nesouhlasil s časem, je mi to upřimně jedno.Konec jistě pro diabetiky nevhodný.Žadná povídka na téma časocestovaní zatim nebyla dobrá.Navíc mám raději nevrlého starého netopýra ze sklepení:)”
Adelaine:
“Strašně sladkej konec tomu dost ubral, stejně jako divný nesrovnalosti v datech, ale přesto se mi to hodně líbilo. Myslím, že nejvíc mě zaujal onen moment, kdy Harry musel nechat zmizet svoje rodiče a svoji sestru pro dobro světa...”
Silvie:
“Opravdu napínavá povídka. Perfektní překlad. Nemám vůbec potřebu si na drobné chybičky stěžovat. Děkuji ti, yellow, za tvou práci.”
Mrmla:
“...”
mariaa:
“Kdysi dávno jsem Čas na změnu zkoušela číst, ale musím říct, že mě to strašně nebavilo. Přečetla jsem pár začátečních kapitol, a poté jsem to raději vzdala...”
belldandy:
“Jeden z případů, kdy proslulost fikce nedokážu pochopit. Ráda bych si nechala od někoho druhého vysvětlit, co na tom on prožívá tak intenzivně. Pocitově je to pro mne asi trojka, ale započítám-li míru originaliy - těžko mohu prohlásit tohle dílko za průměrné. Jediný hodně silný moment pro mě byl, když se Harry rozhodl, že všechny změny, které provedl v Severusově životě musí vzhledem k dobru všeho lidstva :) zrušit. A musí ho sám osobně potopit. Silné, i když co do logiky zpochybnitelné. Stejně jako spusta jiných věcí v této FF. Logika téhle časovky je velmi problematická (i když si troufnu říct, že časovky mají vždycky logické díry. Tahle má vrata :)) Třeba i psaní deníku mě tam nějak obtěžovalo, spíš než těšilo. A já při tom miluju příběhy psané formou deníku. (Třeba Desirée od Annemarie Selinko). Jen další komplikace, co do logiky všech věcí. - Logika je ale vedlejší, mě to hlavně z nějakého důvodu pocitově nechávalo po většinu doby chladnou a vážně neumím říct proč.”
angie77:
“:-)”
patolozka:
“Krásná povídka, jemná a něžná... A dokonce i pobertové se mi tu líbili! A Harry za svoji chybu zaplatil a nakonec i něco získal:-)”
Sectumsempra:
“:)”
Velká_koule_chaosu:
“Zasekla jsem se u 7. kap. a popravdě váhám jestli číst dál... Povídka je napsaná opravdu hezky(hlavně detailní popis emocí a v tom já se vyžítám :D), občas mě zaráží nesrovnalosti v datumech a časech, ale to by se dalo přežít... Prostě mi příde, že to není můj šálek kávi. Jako pesimista nerada čtu povídky, které na člověka onu pesimistickou náladu vdechnou a nepustí dokud nepřestanete číst... A přesně takto na mě působí tato povídka a přes to já se překousávám jen s obtížemi ať mě na konci čeká třebas sebekrásnější *happy end* ...Toť k přecitlivělým lidem - na odstřel”
Slythoryn:
“Nějak si nejsem jistá, jestli je tohle konec nebo ne, ale povedl se. Na druhou stranu tam je na můj vkus až příliš zmatků jak v čase, tak někdy v chování.”
Kate Mathews:
“...”
assez:
“Co do zpracování tématu a co do toho, co od takové povídky vyžaduji… skvělé. Díky, yellow. Díky, frido.”
sandymathews:
“...”
Mája:
“Zajímavá povídka s mírně nelogickými změnami v časové ose. Výborně přeloženo, doporučuji.”

Dva tisíce obrátek

Odkaz | Autor: TruTru Kanashiko | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Harry Potter/Severus Snape | Rating: 18+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 4
Shrnutí: Je po válce, Harry přežil ale vkročit do normálního života se mu nějak nechce. Něco ho táhne zpátky tak usilovně, že nakonec přesvědčí svoji kamarádku a půjčí si od ní Obraceč času. Bez dlouhého otálení se rozhodně udělat se svým životem radikální změnu a aby v tom nebyl sám, ponoří do svého tajemství někoho, kdo je už nějakou dobu po smrti, a měnit to nehodlá. Harrymu je to však jedno. Ztáhne ho sebou do nebezpečné hry s neporazitelným časem a poprvé v životě se pustí do rvačky o vlastní štěstí.
Klíčová slova: Snarry


Miluju tě...i když jsi (někdy) idiot

Odkaz | Autor: A-SISI | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Harry Potter/Severus Snape, Minerva, Albus | Rating: 12+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: Albus je zvědavý, Minerva je zvědavá, Harry by to prozradil, Severus ne.
Klíčová slova: sňatek , Snarry


Motýlí křídla

Odkaz | Autor: Estriel | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Draco Malfoy/Harry Potter | Rating: 15+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: "Když Draco Malfoy poprvé spatří Harryho Pottera v obchodě Madam Malkinové, nevidí slavného hrdinu či zachránce kouzelnické populace, ale chlapce, který se na všechno, co Draco pokládá za samozřejmé, dívá očima rozšířenýma úžasem, jako by to pro něj bylo nové a neuvěřitelné... Draco dosud nikdy nezahlédl podobně upřímné ohromení, a když po očku fascinovaně pokukuje po onom chlapci s havraními vlasy a překvapivě jasnýma zelenýma očima, cítí, jak se hluboko uvnitř něj cosi zlehýnka zatřepetá, jako by se v jeho hrudi roztančil drobounký motýlek. To jest další z věcí, které Draco dosud nepoznal, a přestože je ono chvění vesměs příjemné, Draco je pro jistotu přece jen pečlivě skryje pod maskou znuděné lhostejnosti. "
Klíčová slova: romantika, psychologické


Nové Bradavice

Odkaz | Autor: Darkness deStination | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Severus Snape/Harry Potter, Hermiona Grangerová/autentická postava | Rating: 18+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 22
Shrnutí: Voldemort padl, Bradavice byly zničeny. Musí to tak zůstat na věky?  Alternativní odkaz: http://labyrintem.4fan.cz/archiv-hp/hp-kapitolove/nove-bradavice
Klíčová slova:


Too Many Potters - Příliš mnoho Potterů

Odkaz | Autor: Cheryl Dyson | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Draco Malfoy/Harry Potter, a mnoho dalších Potterů ;) | Rating: 18+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: Weasleyovic dvojčata uspořádají večírek na oslavu vytvoření nového lektvaru.Povídka je tak AU, až to hezké není.A obsahuje části pouze pro dospělé, samozřejmě.
Klíčová slova: Drarry, AU, Mnoholičný lektvar, sex


Vnímavá zahrada

Odkaz | Autor: RaeWhit | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Severus Snape/Harry Potter | Rating: 18+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 22
Shrnutí: Co kdyby se Harry nedověděl od Albuse Brumbála celou věštbu? Po letech, navždy změněných druhou části věštby, se Severus a Harry opět sbližují, tentokrát díky společné lásce ke květinám a zahradám.
Klíčová slova: Snarry, post-war, květiny