Povídky čtenáře/čtenářky René.K.
z fandomu Harry Potter
rozečtené

Elysejský klíč

Odkaz | Autor: Alice O´Really | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Harry Potter/Severus Snape, Albus Brumbál a další | Rating: 18+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 38
Shrnutí: Můj příběh začíná na posledních stránkách šesté knihy. Jednoduše si neumím představit, že by Harry poslušně čekal ukrytý ve stínu, zatímco vyčerpaný a zraněný Albus čelí Smrtijedům…Zásadní prohřešek proti světu paní Rowlingové je ten, že v Elysejském klíči jsou všichni o jeden rok mladší. Důvod je prostý – domnívám se, že kouzelník dosáhne plnoletosti v okamžiku, kdy se jeho magie ustálí a on se tak ocitne na svém magickém vrcholu; protože respektuji hranici plnoletosti 17 let a současně potřebuji, aby plnoletý byl až po absolvování sedmého ročníku, v mém příběhu nastoupil do Bradavic o rok dříve. Ostatní odchylky, velké, malé, úmyslné či neúmyslné, mi snad laskavý čtenář odpustí. Je tedy počátek června 1996, Albus Brumbál právě vypil smrtelný jed chránící viteál, Severus Snape, vázaný Nezrušitelným slibem k Narcisse Malfoyové, za ním spěchá na astronomickou věž a Harrymu chybí necelé dva měsíce do šestnáctých narozenin… Podrobnosti k vzniku a významu povídky pro český fandom jsou na Fanpolis: https://fanpolis.fandom.com/cs/wiki/Elysejsk%C3%BD_kl%C3%AD%C4%8D
Klíčová slova: snarry, dobrodružství, po šestém dílu


Řekni proč

Odkaz | Autor: Mysty15 | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Severus Snape/Draco Malfoy; Adrian Star/Severus Snape, Kingsley Pastorek, Hermiona Grangerová, Harry Potter | Rating: 18+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 28
Shrnutí: Adrian pracuje v mudlovském klubu jako společník. Bohatí pánové si ho téměř každý večer mohou za tučné sumy na určitou dobu koupit a v rámci mezí si s ním také dělat, co chtějí. Adrianovi to nevadí; zvykl si, zákazníci většinou nejsou zas tak špatní a když už nic, na nedostatek luxusu si v žádném případě nemůže stěžovat. Navíc udržuje vážnou známost s jednou dívkou. Žije si spokojený a v rámcích možností i plnohodnotný život. Jednoho dne se ale v baru, kde pracuje, objeví jeden člověk. Člověk, jenž mu pouho svou přítomností připomene celou jeho bolavou minulost, oslovuje ho Draco a nutí ho vrátit se zpátky do světa, z kterého před několika lety unikl...
Klíčová slova: romantika, prostituce, psychologické, humor, schizofrenie, erotika, originální postavy

Fleur Tera:
“...”
Cora:
“Jedno se dá o téhle kapitolovce říct určitě - autorka psát umí, a to setsakra dobře. Jistě ne každému to neobvyklé prostředí, do kterého je povídka převážně zasazená, bude po chuti. Pokud ale čtenář tuhle "realitu" (a novou osobnost, která se z Draca Malfoye za posledních pár let stala, včetně jeho profese) bude schopen akceptovat, čeká ho probděná noc jako mě. Není to až tak úplně děj jako takový, co mě oslovilo (akčností tohle dílo neoplývá); to ten sugestivní styl psaní - pozvolné, nepolopatické dávkování informací, dobře načasované přeskakování mezi oběma světy, popisy citových ran bez patosu, vzájemné emocionální provázání postav... A i když líčení životních osudů Adrianových mudlovských přátel jdou co do množství tak trochu na úkor Adriana samotného, i když bych pro Severuse snesla více prostoru, a i když bych něco málo potřebovala dovysvětlit, jakmile jsem se do téhle povídky ponořila, zůstala jsem ponořená :) až do konce. Je to hodně zvláštní povídka, z mého pohledu téměř dokonale napsaná.”
Trinyx01:
“...”
shadow:
“Nelíbilo se mi to, ale určitě ne kvůli tomu, že to má se světem HP málo společného. Můj šálek to nebyl, ale naopak jsou tu zase tací, kterým se to přímo trefilo do vkusu”
Zástupkyňa:
“Možno 3. Čakala som viac, chcela som viac. Námet dobrý, len nezvládnutý. Preskakovala som úseky, rovno celé kapitoly. Čakala som, že či sa niečo nestane. Nestalo sa. Človek si vie domyslieť, náznaky tam boli ale bolo to pre mňa sklamaním. Strávila som deň pri čítaní tohto. Nik mi ten čas nevráti. Som sklamaná.”
kami:
“Čítala a nedočítala. Prečo?”
KalamityJane:
“...”
Benny:
“Peru se s tím už dlouho a vzdávám to.Draco jako prostitut..jasně, on je úžasný obětní beránek.Ale nebaví mne si zapamatovat si ty pasáky, kurvy a zákazníky okolo.Navíc Draco má pár alter eg v hlavě.Harry Potter smíchaný s mudlovskou zápletkou..nebaví a netoužím to dočíst.”
Sectumsempra:
“....”
Nerla:
“...”
Adelaine:
“Nejlepší povídka mimo pár HP/SS, co jsem kdy četla. Ano, s Harry Potterem to má málo společného, ale nic to nemění na tom, že tohle je opravdu kvalitní dílo. Přečetla jsem to jedním dechem a nedokázala se od toho odrhnout. Zcela mě uchvátil styl, jakým je to napsané.”
Mrmla:
“...”
René.K.:
“...”
belldandy:
“-”
Cvrcinka:
“k přečtení. podle komentářů se velmi těšm, i když mě to všechno trošku děsí...”
Lilithka:
“Já se omlouvám, ale nedočetla jsem. Ano, nápad je dobrý. Zpracování ucházející. Ale s Harrym Potterem tohle nemá nic společného. Nikdy jsem kanonicky nepsala, ale tady je to na mě prostě moc.”
Akkarra:
“Já jsem tím nadšená. Je sice pravda, že tahle povídka rozhodně nezapadá do klasického FF na HP, ale o to je lepší. Neodehrává se to sice v kouzelnickém světě, jak jsem zvyklí, Potter tady vystupuje jen velice sporadicky a když už se objeví, tak neječí a nechová se jako trapák a Draco taky není zrovna za Malfoye, ale o tom právě ta povídka je. A Severus je naprosto IC.”
ZJTrane:
“Príbeh pokračuje. Mysty začala pridávať Rums: http://awriter.blog.cz/ ________________________________________________________ Memorin mala pravdu, je to jeden z najkrajších príbehov, čo som kedy čítala. Celý čas som mala zatajený dych a slzy v očiach. A musela som si zapísať niektoré vety, lebo boli príliš krásne: ________________________________________________________________ „Bylo to jak začarovaný kruh, co osud spletl ostnatými dráty. Při každém pokusu z něj uniknout se akorát pořezal a jediný lék na vzniklé rány se vyskytoval právě uprostřed celého toho hrůzu nahánějícího kolotoče.“ ________________________________________________________________ „Severus, jenž slyší až za roh a rozumí jakémukoliv jazyku, byť třeba zkomolenému a neexistujicímu.“ ____________________________________________________________________ „Černé oči byly ve stínu více temnější a hlubší než obvykle. Stejně kdysi po nocích na Adriana působila hladká plocha Bradavického jezera... Kdyby se do nich díval přespříliš dlouho, možná by v nich uviděl i tu samou prázdnotu.“ ____________________________________________________________________ "V tu chvíli byl pro něj Severus vším." ____________________________________________________________________ „Severus byl... prostě Severus. Severus za tohle všechno stál. Severus byl všechno...“ ______________________________________________________________________ „Být šťastný, to si vlastně nikdy nepřál. Vždycky jen chtěl mít tu možnost.“ ___________________________________________________________________ „...Jaké by to bylo líbat Severuse Snapea? A tak to udělal...“ ___________________________________________________________________ 5 bodov je príliš málo...”
Memorin:
“Řekni proč bylo zamotáno až do samého konce, tedy, on ten příběh vlastně ani zamotaný nebyl, jen u určitých příběhů, zejména v těch pravdivých a opravdu skutečných, nevíte jak kdo skončí. Vždyť i sám život je tak zamotaný, nebo spíše city v něm. Adrianovi city byly zmatené, propletené k jiným osobám, ale nakonec ten malý kousek nitě skončil zase u Severuse. U nějž, jen by jediným odmítnutím ukončil vše, ale takhle to může pokračovat. Člověk občas sní, a někdy jsou sny opravdu temné a pak když otevřete oči, tma je všude kolem, najednou se jí nebojíte. Adrian stoupne na špičky a políbí… Severuse Snapea. U povídky zažíváte chvíle, kdy vám srdce zpomaluje a člověk ztrácí dech. Miluji ty momenty, kdy mi něco bere dech. Roztříštili zrcadla, zasunuli minulost do svého života a přijali sebe. Nebo přinejmenším onu možnost. Snad až teď jsou oba volní. Člověk nepotřebuje odpověď na otázku, aby pochopil, že se nevracíme proto, abychom dostali odpověď, ale abychom zjistili, co skutečně chceme. Řekni proč… Bylo to dokonalé. *tiše se za nimi zavřely dveře a vše ostatní je na nich…* Děkuji!!! :-* Nezapomenutelné. Kouzelné. Křehké. A vše se může porušit jedním slovem, dotykem… pocitem... Perla v dokonalosti... Velmi doporučuji! ;) Už jen proto že tato autorka umí psát.”

Stará láska nehrdzavie

Odkaz | Autor: Testralka(Tesska) | Fandom: Harry Potter | Jazyk: SJ | Postavy: Severus Snape, Regulus Black, Harry Potter... | Rating: 18+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 10
Shrnutí: Severus si myslel, že jeho život konečne nabral nejaký smer, avšak nerátal s tým, že sa v ňom objaví niekto, kto doň už dávno prestal patriť, niekto, o kom si myslel, že je roky mŕtvy. Bude staré príslovie o tom, že stará láska nehrdzavie, pravdivé? webarchiv: https://web.archive.org/web/20230312214024/https://media1.wgz.cz/files/media1:565306698bb5f.pdf.upl/Star%C3%A1%20l%C3%A1ska%20NEHrdzavie.pdf
Klíčová slova: R.A.B, Severus, romantika,


Suppliance of a Minute

Odkaz | Autor: vissy | Fandom: Harry Potter | Jazyk: AJ | Postavy: Albus Dumbledore/Gellert Grindelwald | Rating: NC-17 | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: Two months of madness start with a minute. varování: 16 year old
Klíčová slova: dub con, bondage