Povídky čtenáře/čtenářky René.K.
z fandomu Originální Fic
ohodnocené na 80%

Okamžik

Odkaz | Autor: Alice O´Really | Fandom: Originální Fic | Jazyk: ČJ | Postavy: Daniel / Alexandr | Rating: | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 5
Shrnutí: Člověk roste bolestí. A tak se může stát, že se jednoho dne dotkne hvězd.
Klíčová slova: drama

Vraní oko:
“Vynikající příběh, hlavně Danielovy pocity byly myslím opravdu dobře vystihnuté a ze života. A samozřejmě poetický jazyk kouzlící nádherné obrazy...”
Zuzi:
“---”
bwews:
“Uf, budu komentovat až se trochu vzpamatuju:D Úžasně napsané:)”
Zástupkyňa:
“Odporúčam.”
Usmevava_Barush:
“.”
Ostravanka:
“q :(”
KalamityJane:
“Miluju ty charaktery a sílu příběhu.”
Slovanka:
“Nezapomenutelné.”
sisi/ctenar:
“Je to tak jeden okamžik záleží na veškerém dalším dění. Jsi obdivuhodný talent Alice, máš cit, preciznost a chladnou náruč, která zahřeje každé tvé dílo a opravdu dokážeš kouzlit.”
Fleur Tera:
“Keď sa nádhera a smútok spoja v jednom momente”
Mrmla:
“..”
Chrystelle:
“Fantastická povídka!! Opět jedna z nejlepších co jsem četla. Hltala jsem ji od začátku až do konce a chvílemi ani nedýchala. Úžasně napsané scény, milovala jsem hlavně vývoj postav a silně emotivní okamžiky, které mi lámaly srdce. Moc bych si přála vidět to zfilmované. I když herci by možná celé to kouzlo příběhu pokazili. :D”
belldandy:
“Vedle EK moje nejoblíbenější Alice. Okamžik má pro mě právě tu správnou míru pohádkovosti i realističnosti. Danielovým dilematům rozumím. Alexandr je tak trochu pohádkový skřítek podobně jako Vítek z Cesty, ale dokáži v něj věřit. A Danielově rodině tu připadla ta nepříjemná, ale také uvěřitelná, úloha. Její ztrátou Daniel jednoduše platí za to, že k sobě nedokázal být vždy upřimný. / Keats jednou řekl něco jako, že poezie je pravda šeptaná skrze závoj krásy. V Aliciných příbězích cítím přítomnost toho závoje.”
Nerla:
“Ta povídka by si možná zasloužila pětku, ale brání mi v tom dvě věci. Zaprvé, těsně předtím jsem dočetla od téže autorky Českou trojku, která je lepší - nesrovnatelně. Druhou překážku pojmenovala přímo autorka, je to Alexandr: "Je moc mladej, aby byl tak chytrej. A moc starej, aby byl ještě šťastnej. Copak jemu nikdo nevysvětlil pravidla?!" Rušilo mě to. Je moc Mary Sue, než aby to mohla být pravda. Tedy, samozřejmě že takoví lidé jsou, ale když si je někdo vymyslí, nikdo v ně nebude věřit. No a navíc... úvodní idyla mě téměř začala nudit. Naopak konec byl popsaný dokonale, Danielova neschopnost učinit krok jakýmkoliv směrem byla neuvěřitelně lidská a.. uvěřitelná. Mám pocit, že nemá hlavu ani patu, co tady píšu, tak už jen - líbilo.”
shadow:
“Ať se začtete do jakékoli povídky od Alice, vždy je to nádhera, která vás emocionálně vycucne :).”
Adelaine:
“Alice je prostě jasnou zárukou kvality vysokého stupně. Svět prostě není černobílý a málokdy víme, jaké rozhodnutí je vlastně správné. S některými částmi děje nesouhlasím, nevěřila jsem, ale celkově to dílo je prostě zatraceně dobrý. A kdyby nic jiného, tak takhle sugestivní styl psaní se málokdy vidí a nezaslouží si to menší hodnocení než 5.”
ZJTrane:
“Ako som bola ponorená do príbehu, v hlave mi svietilo - symfónia v próze - to je táto poviedka. Neviem inak vysvetliť čo si o nej myslím. Snáď len - dokonalosť.”
René.K.:
“Chtěl bych dát vyšší hodnocení, protože autorka píše dost dobře a její styl, sloh a to všechno je skvělé, ale nemůžu se ubránit dojmu, že je to moc přeslazené... V některých chvílích až nerealistické. Nicméně to asi patří k žánru, takže mi nezbývá než uznat, že se to pro tuhle povídku hodilo, jen já jsem to prostě tak úplně neskousl. Jinak bych chtěl ještě vyzdvihnout to, jak si autorka pohrála s vedlejšími postavami. Natálie byla docela sympatická a já ji strašně litoval, ale na druhou stranu jsem ji upřímně nesnášel :) Myslím, že tenhle rozporuplný dojem z postavy se moc povedl :)”
te.ss.sa:
“Jedna z nejlepších orig. ff co sem kdy četla. Strašně ráda se k ní vracím.”
Velká_koule_chaosu:
“Něco neskutečně úžasného. Díky této povídce jsem se zamyslela nad svým životem... Příjde mi jako bych každou povídkou od této autorky dospěla a zmoudřela aspoň o několik let, že chápu život/svět kolem zase o něco lépe - a přesto jsem v něm ztracena, jako všichni... Prostě další dokonalost od Alice :)”
mariaa:
“Dokonalá povídka, která vás vtáhne do děje svou krásou, jemností a reálností. Navíc hlavní postava "Alexandr" je naprosto okouzlující a já sama si ho naprosto zamilovala.”
Akkarra:
“Když to, co má povznášet, bolí, pálí... Zabíjí... Tahle povídka ve mě vyvolávala zvláštní pocity. Tak trochu mě přinutila přemýšlet... o životě. :)”