Povídky čtenáře/čtenářky Mariana
z fandomu Harry Potter

Co se ti zdá nemožné, není nereálné

Odkaz | Autor: A-SISI | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: SS/HG | Rating: | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 45
Shrnutí: „Od konce války uběhly tři měsíce. Jak se vyvíjejí osudy postav, jenž stály na straně dobra? Hermiona potřebuje "malou službičku". Pomůže jí s tím náš Mistr lektvarů? A je vůbec něco, co se na první pohled zdá nereálné?“
Klíčová slova:


Dura lex, sed lex

Odkaz | Autor: assez | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: HP, SS (a velká hromada dalších) | Rating: | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 27
Shrnutí: "Brzy budeme muset volit mezi tím, co je správné, a tím, co je snadné." APWBB
Klíčová slova:


Harry Potter a Pán smrti

Odkaz | Autor: Martin | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Harry Potter, ostatní | Rating: | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 100
Shrnutí: Harry právě zažil největší krach ve svém životě. Zemřel mu milovaný kmotr, kterého víc než kohokoliv na světě považoval za svého otce. Psychicky zcela zdeptán a vzdávající celý svůj život se musel odebrat znovu ke svému strýci a tetě. Avšak netušil, že za okny mu stále čeká Voldemortův vrah, který se v hodnou chvíli připravuje zaútočit, aby tak mohl spustit koloběh strašlivých, smutných, zamilovaných, ale i šťastných okamžiků, které na Harryho čekají v jeho šestém ročníku čar a kouzel v Bradavicích. Pán smrti vás zavede do všech míst kam se původní autorka Harry Potter díla zdráhala vkročit. Navštívíte znovu Chroptící chýši, Prasinky, Raddleův statek, Grimmualdovo náměstí, Zapovězený les, Bradavický hřbitov, Zmijozelův spolek, mnoho místností v Bradavicích včetně Sovince, Kuchyně, Knihovny s omezeným přístupem, Komnaty nejvyšší potřeby, stejně tak jako nových místností, Černé kroniky, Transální místnosti a jiných. Setkáte se znovu s Aberforthem, Erniem a Stanem, Brumbálem, Lupinem, Tonksovou, Moodym, všemy učiteli a bohužel také s Umbridgeovou, Lestrangovou, mnoha smrtijedy a hlavně s Vy-víte-kým. Stejně tak jako s novými místy, například Dublin, Londýn, New York, Zmijozelův spolek, dokonce i Azkaban a Elfy, i s dávným trpasličím městem Karnas. To ale je jen kousek z těch záhad a tajemství, která na vás čekají aby jste je odhalili, stejně tak jako i dějiny Bradavic!
Klíčová slova: gen, alternativní šestý ročník


Jak dlouho trvá naděje

Odkaz | Autor: assez | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Harry Potter, Severus Snape | Rating: 18+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 17
Shrnutí: Páry: SS/HP Poznámka: Chtěla jsem se co nejvíc držet předlohy. Vůči Epilogu AU. Shrnutí: Tak trochu šílený Harry, tak trochu mrtvý Severus.
Klíčová slova:


Jako...

Odkaz | Autor: assez | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Severus Snape, Harry Potter, Ginny, Draco... | Rating: | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 7
Shrnutí: Příběh vyprávěný v Když... Jen z jiného pohledu. Z pohledu Severuse. Napsáno po Když... Důrazně doporučuji číst až PO Když... Jestli slash ano nebo ne... to Vám neřeknu.
Klíčová slova:


Když...

Odkaz | Autor: Assez | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Severus Snape, Harry Potter, Ginny, Ron, Hermiona .... | Rating: | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 70
Shrnutí: Opak AU, platí vše, co bylo napsáno v kánonu s jedinou výjimkou ... /// Na pomezí slashe a preslashe /// Úvod: Co udělá autorka, která nesnese smrt Snapea? Nechá ho přežít. Ten výkřik, mimochodem, ten výkřik: „On je naživu,“ když kolem procházeli dva kouzelníci s nosítky, na kterých ležel Snape, patřil Harrymu. A pak… pak se to zvrtlo. Takže ohraná verze, kapitola o nevině bývalého Smrtijeda po tisící prvé je na světě (=soud). Což kupodivu není to, co jsem chtěla říct povídkou.
Klíčová slova: preslash, slash, snarry


Noci v zahradě Getsemanské

Odkaz | Autor: StarCrossed | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Harry Potter/Severus Snape, Harry Potter/Ginny Weasley, Voldemort, Smrtijedi, OC, Ron, Hermiona | Rating: 18 + | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 65
Shrnutí: Harry je vězněm Temného pána a Snapea, svého věznitele. Harry je zcela odříznutý od vnějšího světa, ale bojuje, aby zůstal stejně nedotčený, zatímco je donucený se zcela a ve všem spoléhat na Snapea. Ale Snape vůbec nemusí být takový, jaký se jeví...
Klíčová slova: rape, non-con, angst, explicit, hurt/comfort, stockholmský syndrom, drama, trilogie, slash, het, věznění, drogy, trénink, lektvary

Haluzka:
“Povídku jsem četla třikrát, z toho podruhé jsem ji nezvládla dočíst a potřetí kombinovala s Invictem. Naprosto chápu ty, kteří ji odloží pro přílišnou krutost. Nebo naopak rozvleklost a zdánlivou monotónnost. Ačkoli s druhou možností nesouhlasím, předem varuji případné čtenáře: čtení je dlouhé a vyžaduje čas, klid i určitě rozpoložení. Noci nelze číst samostatně. Ať už se rozhodnete číst je před nebo společně s Invictem, bez druhé poloviny by se čtenář ochudil o mnoho. Díky tomu také nedokážu Noci hodnotit samostatně, přesto se o to pokusím. Noci jsou Harryho pohledem na tři měsíce zajetí. Děj působí trochu chaoticky, postavy se rozhodují zdánlivě nelogicky. Jako by se autorka nedokázala rozhodnout, jaký by vlastně její Harry a Severus měli být. A přesně v tomto bodě o hodnocení povídky rozhoduje znalost druhé poloviny příběhu. Teprve Inviktus ukazuje, jak do detailu jsou Noci promyšlené a propracované. Každá zdanlivá nelogičnosti, chybějící nebo přebývající informace, slepá ulička... Všechno se spojí do jednoho monstrózního, dechberouciho a pro mě osobně děsivého a děsivě realistického díla. Autorka je zjevně velice inteligentní a vzdělaná osoba. Mistrně si pohrává s mnohdy až filozofickými úvahami ohledně morálky či osudu a schopnosti jej ovlivnit, zamýšlí se nad podstatou hrdinství nebo sexualitou v kontextu místa i času a v neposlední řadě zkoumá lásku, její podoby i tenkou hranici mezi láskou, nenávistí, závislostí a obsesí. Pokud vám tento seznam přijde vyčerpávající, tak vězte, že jsem určitě na něco zapomněla. Ačkoli dej může působit monotónně, právě díky opakujícím se scénářům, kdy jsou ovšem jednotlivé repetitivní akty vyobrazeny neustále novým, neuvěřitelně kreativním způsobem. A právě díky oné ubíjející nudě je neuvěřitelně jednoduché pozorovat posun ve vztahu ústřední dvojice. No, posun. Na každý krůček dopředu připadají dva zpět, tři doprava a jeden úhyb v nahodném směru. Vypíchnout musím i fakt, že je to zjevně nejkanoničtější fanfikce, kterou jsem kdy měla tu možnost přečíst. Od Harryho a Snapea, přes Voldemorta, sestry Blackovy, Rona, Hermionu... až po Brumbála a domácí skřítky. Dokonce i Harryho láska k Ginny a Severova - říkejme i tomu laska - k Lili dokonale zapadají na své místo. Potlesk, prosím. Poslední věc, kterou nemůžu, ba přímo nesmím opomenout, je sex. Ne jen samotné sexuální scény, které jsou bravurně vykreslené ve všech myslitelných podobách, nebo lépe - prožitcích, těch extrémně odporných i neskonale vzrušujících, ale i úvahy nad sexem, sexualitou a ošemetnou otázkou konsenzu. Sex tu není přehnaně dokonalý a i ty opravdu pozitivní a uvolněné scény občas končí nechtěným kopancem (komu se něco podobného nikdy nestalo nejspíš málo souloží). Autorka také rozlišuje mezi fyzickým a psychickým potěšením - nerozlišování těchto dvou věcí osobně považuji za velký nešvar mnoha "drsnějších" povídek, kde si oběti užívají znásilnění nebo se přes podobnou zkušenost jako mávnutím kouzelného proutku přenesou. Jako já vím, je to v podstatě porno a hra na znásilnění je oblibená fantazie, ale chápeme všichni ten rozdíl mezi hrou na znásilnění a znásilněním, že ano? Ono i v nocích se zdá, že to Harry zvládá nějak prapodivné dobře, jenže pak je tu Invictus... No nic. Osobně bych hodnotila Noci na 4 a Invicta na 6 z pěti bodů, dohromady tedy jasná 5 (ačkoli v mém srdci stále nic nepřekonalo Čajovou ságu).”
l.enik.c:
“Toto je prostě pecka. Povídka podle mého gusta. Četla jsem ji dvakrát. Poprvé samotně, aniž bych věděla, o čem je a že existuje nějaký další díl. Je pravda, že se postupně může zdát povídka rozvleklá a monoténně se opakující, avšak i v tom je to kouzlo. Ten postupný vývoj vztahu, kdy vlastně člověk netuší, co se děje v hlavě Snapea. Proč to všechno dělá, zda je to upřímné či ne a na závěr vlastně člověku nechá otevřená vrátka pro pochyby. Je zde spousta hluchých míst, kdy člověk tápe, co to vlastně mělo být a spousta věcí je zmíněna, ale dále nevysvětlená či nedotažená. I v tom je ta dokonalost, protože příběh je popisován z pohledu Harryho a ten prostě nemůže vědět vše a nemá mu to kdo vysvětlit. Podruhé jsem ji četla souběžně s Invictem, kdy teprve člověk vidí, jak do sebe vše krásně zapadá a doplňuje se a Noci v zahradě Getsemanské teprve pořádně docení. Je to surový příběh, který však nepřekračuje únosnou mez (z mého pohledu). Postavy jsou naprosto kanonické a skvěle popsané. Nemám tomu co vytknout. Jako třešnička na dortu jsou alegorie v podobě odkazů na klasická literální díla, až člověk nestačí žasnout, jak krásně v té konkrétní části zapadají a sedí.”
Badinek:
“...”
FemmeFragile:
“Z tohohle díla jsem absolutně unešená a překvapuje mě, že jsem na něj narazila až po několika letech, co se zabývám HP fanfikcemi. Od počátku mě příběh naprosto pohltil. Těžko říct, co přesně bylo tím prvním impulzem, ale domnívám se, že to možná byl výklad klasických literárních děl, který tu svědčí o mimořádné erudovanosti autorky a brilantním talentu, který umožnil zapojit ho smysluplně do celku díla a využít jejich potenciál ke stvoření jednoho jediného celistvého příběhu, který je všechny zahrnuje. Líbí se mi, že si autorka v žádném případě nebere servítky - mučení a sex, sex a mučení, tak jak jsou. Jedinou pochybnost jsem při čtení začínala mít, když se popis styku (i tréninku a mučení) několikrát po sobě začal opakovat v téměř dokonale stejném scénáři, než jsem pochopila, že i tohle má v povídce svůj vlastní význam a jedině díky tomu je potom možné ukázat smysluplnou proměnu. Dalším kritériem, které ve snarry povídkách hodnotím vždy, je postava Severuse. Na tu jsem extrémně háklivá a pokud mám pocit, že Snapeovi "nevěřím" (ne v tom smyslu, že bych si snad myslela, jaké je to zlatíčko, ale právě naopak - pokud mu nevěřím, že to je navenek pořádný parchant se srdcem pohřbeným někde hluboko uvnitř), povídka u mě prakticky nemá šanci na dočtení. V Nocích jsem však Severusovu komplikovanou protichůdnou povahu přímo hltala a byla důvodem, proč jsem pravidelně dočítala ve tři nebo ve čtyři ráno, když už mě oči nesnesitelně pálily od čtení i od toho, jak mě povídka na různých místech dojala až k slzám. Jedinou výtku mám k poněkud nedovysvětleným scénám, kdy jsem často nerozuměla, co se vlastně všechno stalo a jaké jsou naopak Severusovy/Harryho plány. Vím, že určitá míra nedourčenosti je v téhle povídce žádoucí, protože ji pak řeší Neporažený (kterého aktuálně čtu), ale při čtení mi i na to dělalo nadměrně velké potíže udržovat se v obraze. Celkový příběh i nepřekonatelný autorský styl - metafory, brilantní obraty, úchvatné snové pasáže, DOKONALE ZPRACOVANÉ LITERÁRNÍ ALUZE!!!, i mnoho dalšího - mi však tenhle drobný nedostatek kompenzovaly natolik, že tuhle povídku pro mě vyšvihly na jednu z prvních příček mezi všemi HP fanfikcemi.”
jajafilm:
“Přiznám se, že Noci a Neporaženého jsem četla souběžně. Přišlo mi to tak lepší, ale díky tomu mohu danou trilogii posoudit jen komplexně celou. Neumím si to rozdělit na jednotlivé díly. Sem tam je to až moc obscénní a monotónní. V podstatě se tu střídají hlavně tři aktivity: sex, mučení a tréning. Z některého mučení i sexu mi sem tam bylo až zle. Nicméně povídka má i své nesporné kvality. Líbí se mi, jak je tu vykreslen Snape. Je to chytrý, prohnaný parchant, který ale zároveň Harryho miluje a pro zničení Voldemorta udělá cokoliv. Hezky to definoval sám Tom (viteál uvnitř Harryho), když tvrdil, že Severus je nebezpečný pokud miluje. Je také znát, že to psala vzdělaná osoba. Je zde mnoho narážek a rozborů klasické literatury. Trochu mě mrzí, že tu nebyl větší náhled i do toho, co si o událostech myslí třeba členové Řádu.”
ygritte:
“Několik měsíců zpátky jsem nezvládla překonat začátek, protože nemám ráda téma otroctví v povídkách a nucený sex. Teď jsem se k povídce vrátila a zkusila to znovu. Uznávám, že jsem za to ráda. Byla to úžasná povídka. Nutno dodat, že hodnotím až po přečtení Invicta a Sisyfa (tedy to, co je sepsané). Za mě šlo o perfektně promyšlenou fanfikci, která mě pohltila. Kdybych měla hodnotit jen Noci, bylo by to za 4, a to proto, že tam pár věcí nebylo vysvětlených, místy to bylo zdlouhavé a mučení bylo často zbytečně přehnané. Přesto dávám 5, protože dílo mělo úžasnou hloubku a rozhodně ve mně zanechalo spoustu pocitů. Ale podruhé už to asi nedám :)”
Mr. Robot:
“Skutočne zbytočne dlhé, koniec sa tiež veľmi nevydaril, ale inak je to drsná poviedka, ktorá vás celkom pohltí a nepustí. Užila som si ju :)”
Extasy:
“Ve skutečnosti nevím, co na to mám napsat. Bylo to tak neuvěřitelně dlouhé a skončilo to... tak divně. Povídce se v celku nedá nic vytknout. Je skvěle napsaná a skvěle přeložená a já byla při jejím čtení nadšená... tedy samozřejmě ne tím sadismem, které se v ní odehrává. Pohltila mě; donutila mě na ni myslet při usínání i při probouzení. Přemýšlím, že si to ještě nechám projít hlavou a dopíšu edit po přečtení Invictus. Prozatím jsem rozpolcená, ale přesto si tohle dílo nezaslouží méně, než nejvyšší hodnocení.”
Rulie:
“..........”
KalamityJane:
“Pocity po dočtení: Rozpolcenost. Ta povídka je geniální. Filozofický podtext, posun vztahu patrný na nekonečně se opakujících stereotypech, a co víc, velmi realistický vztah, což je u Snarry výjimka. Mučení bylo děsivé, ale účelné a ve výsledku mi ani tak nevadilo, i když jsem kvůli tomu dlouho povídku odmítala číst. *SPOILERY* Jenomže i přes tohle všechno mě ta povídka neuspokojila. Místy skutečně nudila právě kvůli tomu nekonečnému koloběhu jídlo, trénink, mučení, sex. A nemůžu říct, že by zůstalo něco, co nebylo uspokojivě vysvětleno (snad až jen na Snapeův stav na konci), ale ono se to vysvětlilo na moc malém prostoru. Závěr knihy je nějakých 80 stran. Z tisíce. Těch zbylých cca 900 je prostě jen příprava a čtenář čeká a čeká a čeká, až k něčemu ta příprava bude. A pak jen aby se neřeklo, tak se Harry během závěrečné bitvy dvakrát vyhne a jednou unikne z prostoru, ze kterého by to nemělo být možné. A to mě zkrátka zklamalo, po těch přípravách jsem čekala tak nějak víc. Pátá hvězdička je čistě za úžasný překlad. Děkuju za něj.”
Fleur Tera:
“Príbeh je zaujímavý a dokáže vtiahnuť do deja, no je veľmi zdĺhavý a časom stále sa opakujúci scenár začína nudiť.. Navyše je to skutočne veľmi dlhé, neverím že tých 65 kapitol bolo naozaj potrebných, ale po tom ako som ich prelúskala, ma (ne)prepracovanosť konca celkom sklamala.. Bod navyše za kvalitný preklad”
Lucie:
“Navzdory množství násilí, které nevyhledávám je povídka velmi dobrá.”
lymmet:
“Po dlouhé době povídka, kterou jsem četla v každé volné chvíli, na úkor všeho ostatního. Byly tam věci, které mě štvaly - dlouhé popisy cvičení s míčky, detailní jídelníčky... Násilí tam bylo dost, ale nebylo tam samoúčelně a nebylo to jen o něm - byla to především povídka o měnícím se vztahu mezi dvěma lidmi na pozadí zajetí, nesvobody, mučení... Naprosto mě okouzlilo, jak pomaloučku a nepostřehnutelně se jejich vztah měnil, jak skvěle byl napsaný Snape ... Oceňuji kvalitní překlad, jen zřídkakdy jsem si uvědomila, že čtu překlad. Zařazuji mezi svých osobních top 10. Kdyby to šlo, tak za diskuze o knihách dám ještě bod navíc!!”
Cora:
“Hodnotím až po dočtení celé série. A neměla jsem to dělat - teď už se pocity ze všech tří příběhů hodně těžko koncentrují jen na tuto (první) povídku. Čili za pět; jiný počet pro mě nepřichází v úvahu. Ano, některé věci mi občas lehce brnkaly na nerv (konkrétně nechutné mučící techniky zúčastněných - především pak blonďatých - SM, opakující se sekvence cičení s míčky atp.), ale celkově byl děj enormně záživný a strhující. Jednu věc bych zde ráda vypíchla - neustále se měnící (ve smyslu "zlepšující") vztah mezi HP a SS byl v této povídce popisován krůček po krůčku tak geniálně pomalu a nenápadně, že jsem do takřka třičtvrti příběhu skutečně netušila, zda-li ty nevraživé bariéry půjdou vůbec prolomit... Děkuji, Adelaine, že jsi nám umožnila svým navýsost kvalitním překladatelským umem vychutnat si text i v rodném jazyce... Jsi skvělá!”
shadow:
“Na tohle nemám - příliš násilí. Abych nesnižovala % překladu, tak nehodnotím. Fandům přeji, aby se dočkali dokončení originálu.”
Adelaine:
“Povídka, která by rozhodně mohla být kratší a dost dlouho trvalo, než mě zaujala, dá se i namítat, že je tam spousta věcí nedořešených, jelikož to tak i může trochu vypadat. Ač je to do značné míry opakující se děj, líbí se mi pomalý rozvíjení jejich vztahu a měnění náhledu na věc. Tohle je pro mě jedno z nejuvěřitelnějších snarry děl, velice kánonické, hodně věrohodné, a třebaže se to nemusí tak na první pohled jevit, strašně promyšlené. Společně s Invictem je to v současné době moje nejoblíbenější fanfikční příběh.”
Mariana:
“Myslím si, že jde o velkolepé, zdařilé dílo. Překlad si zcela jistě zasloužilo. Jen jsem se místy musela do čtení nutit. Vztah mezi Severusem a Harrym nebyl takový, jaký v povídkách vyhledávám, jaký si představuji. Ale určitě prošel vývojem, který na mě udělal dojem. Autorce se podařilo omezit nudu na maximum, byť psala o stále se opakujících dějích. Přesto... povídka nenaplnila moje očekávání a nároky. Nedostala se mi pod kůži. Vyzdvihuji naprosto perfektní překlad Adelaine.”
assez:
“...”
Ostravanka:
“q”
Sargo:
“Divně napsané a nezáživné, tak jsem skočila kupředu a pořád divně napsané a nezáživné, navíc na rytíře Jedi zrovna nemám slinu. A uklízení si dost užiju doma... a ještě mě strašně, ale strašně irituje ten jejich jídelníček. :-D”
jesssnape:
“jsem ráda, že jsem se rozhodla tuto povídku přečíst i přes moji obrovskou nechuť k všemu tomu násilí, které povídka obsahuje, neboť je úžasná a spolu se skvostným překladem tvoří dokonalé dílo =)))”
kami:
“Snažila som sa veľmi, veľmi veľa krát, pretože viem ako dobre je rozbehnutý Severusov pohľad, ale nedalo sa. Potter v poviedkach ostane pre mňa vždy iba niečím ťažko znesiteľným. (Vzhľadom k úcte k autorke a prekladateľke nebudem hodnotiť.)”
Benny:
“Tohle je a bude láska na první pohled(chlap mi to snad odpustí:D) || Tak oficiálně 7.12.'13 hlásím, že jsem Noci dočetla a to 9týdnu před oficiálním koncem.Sakra, chce to jiné hodnocení povídek, pětka je málo.Spoilerovat mám zakázano.(Zlá Adelaine:D)Takže to popišu všeobecně.Se začátkem jsem bojovala, nenadchlo.A na tom jsme se s překladatelkou shodly.Ale já se hned tak nevzdávám:)Následoval protivný Snape a neméně jankovitý Potter.Velká část příběhu je symbolismus v podobě knih, jídlo, cvičení v boji , sex a masturbace(17ti letý adolescent, to penis stojí permanentně)Ale právě na tom stereotypu vidíte posun vztahu a postav.Konec..do háje.Po téhle ff se svět změnil.Po tomhle mám na snarry ještě vyšší nároky.A skládam poklonu StarCrossed, Adelaine(Miluji Tě)a assez, která tuhle ff doporučila na překlad.Díky”
Mrmla:
“Nedočteno”
mariaa:
“.”
finde:
“zvědavost”
belldandy:
“Přečten originál. Překlad teprve začíná.”

Pelyněk

Odkaz | Autor: Rex Luscus | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Severus/Remus, Remus/Harry, Severus/Harry | Rating: neuveden | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: Poslední bitva skončila a Snape má štěstí, že se k němu Harry s Lupinem dostali první.
Klíčová slova: PWP, násilí, double penetration


Perfektní plán

Odkaz | Autor: seeker | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Severus Snape / Harry Potter | Rating: | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: Voldemorta napadne perfektní plán, jak se zbavit Harryho
Klíčová slova: sex, omámený Snape


Posílám Tě na věčnost

Odkaz | Autor: assez | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: SS/HP | Rating: | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 7
Shrnutí: Shrnutí: 13 stran. 7 kapitol. Harry Potter je smrtelně nemocen. Severus Snape coby vyslanec ministerstva do Indie. Co je silnější? Zamilovanost nebo morální povinnost? Lze skloubit neslučitelné s nemožným? Jde ovládnout sebe? A jestli lze mít železné sebeovládání – pak za jakou cenu? Poznámka: Pokud tohle budete číst bez předsudků – nebudete čekat logičnost, vášeň, vztah, lásku, ironii, smysluplnost, nebudete doufat v happyend, přijmete naivitu, nebo nedopusť Morgano nebudete očekávat sex či erotiku – pak možná budete příjemně překvapeni. Soubor ke stažení: https://media1.7x.cz/files/media1:50fe2862e3621.doc.upl/Posílám%20Tě%20na%20věčnost.doc
Klíčová slova:


Vnímavá zahrada

Odkaz | Autor: RaeWhit | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Severus Snape/Harry Potter | Rating: 18+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 22
Shrnutí: Co kdyby se Harry nedověděl od Albuse Brumbála celou věštbu? Po letech, navždy změněných druhou části věštby, se Severus a Harry opět sbližují, tentokrát díky společné lásce ke květinám a zahradám.
Klíčová slova: Snarry, post-war, květiny


Zdá se ti to nemožné?

Odkaz | Autor: A-SISI | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: SS/HG | Rating: | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 20
Shrnutí: „Pokračování Co se ti zdá nemožné, není nereálné. V čase posouváme zhruba o pět let. Tedy pět let o kapitoly 44 a stejně tak i pěl let od svatby.“
Klíčová slova: