Povídky čtenáře/čtenářky Ebibis
z fandomu Harry Potter

Stránky: 

(Ne)podařený experiment

Odkaz | Autor: Samantha.C | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Severus Snape / Hermiona Grangerová, Fred Weasley, George Weasley, Harry Potter | Rating: 18+ | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 5
Shrnutí: Harry vidí, jak si to Hermiona dvakrát za sebou vášnivě a divoce rozdá se Severusem, je v šoku. Dvojčata mají špatné svědomí...
Klíčová slova: Snamione


Albus ex machina

Odkaz | Autor: ygritte | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Harry Potter, Draco Malfoy, Severus Snape, Albus Brumbál, OC, Hermiona Grangerová | Rating: 18+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 20
Shrnutí: Příběh začíná po válce v Bradavicích. Harry působí jako učitel Obrany proti černé magii a Severus Snape právě oznamuje, že si hodlá vybrat několikaměsíční volno pro svůj výzkum. Harryho radost z odchodu neoblíbeného kolegy rychle zakalí zklamání. Na lektvaristovo místo nenastupuje nikdo horší než Draco Malfoy. Draco Malfoy, který si z nějakého důvodu příliš libuje v dvojsmyslných narážkách.
Klíčová slova: Post-war, Drarry


Amber

Odkaz | Autor: KattyV | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Snape/Hermiona, Harry a další kanonické a i někdo navíc | Rating: | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 26
Shrnutí: Povídka se odehrává pět let po skončení války s Voldemortem. V Bradavicích po boku bývalých profesorů učí i noví - Harry, Hermiona a Neville. To ovšem nabízí řadu otázek. Proč se Hermiona naštve na profesora Snapea a co to způsobí? Jaký důsledek má Ronova žárlivost? Kdo chce nastoupit na místo Temného pána? Kdo je dívka, se kterou se setkáváme jen ve snech? A jaké neobvyklé schopnosti má malý Teddy Lupin?
Klíčová slova:

Nerla:
“Pěkná povídka, místy hodně naivní a až nepravděpodobně milá, ale oči po ní klouzaly samy. Potěcha duše.”
Ebibis:
“Kdysi dávno jsem četla, moc hezká, milá povídka. :)”
Reni38:
“...”
Rulie:
“Na tohle snamione jsem narazila úplně náhodou, ale četla se naprosto úžasně - ano je to dokonalá červená knihovna, ale někdy prostě takovou povídku prostě potřebuje. Krom toho jsou zajímavé i dodatky k Amber jako takové.”
Nobody4U:
“Skvělé témaa skvěle zpracované. Nadšeně jsem hltala každé slovo... Povídka, kde se pořád dělo něco zajímavého a děj nikdy, ale opravdu nikdy, nezůstal stát... Ze začátku mi sice dalo trošičku zabrat, bych se zorientovala ve faktech, ale pak už to bylo 'v pohodě'... Prostě a jednoduše: AMBER je boží a každému k přečtení důrazně doporučuji!”
Slythoryn:
“...”
Lucie:
“....”
Kardama:
“Tohle rozhodně není obvyklá sladká snamionka.///Těžká pohodovka. Chytrá a příjemná. Doporučuju když má člověk den blbec.”
Aswalka82:
“---”
Regi:
“Amber patří k tomu druhu povídek, které ráda čtu a vyhledávám je. Líbí se mi styl, jakým KattyV píše, postavy jsou živoucí, uvěřitelné. V Amber je vše, co mám ráda. Jemný humor, lehké tajemno, zápletka s nezbytnou dávkou temnoty. Věřím, že časem dojde i na přiměřené množství romantiky. Příjemná je pravidelná aktualizace. Povídka začala vycházet také na http://silenesuple.blog.cz/ kde ji najdete doplněnou množstvím ilustrací z vlastní dílny KattyV. EDIT PO DOKONČENÍ: Na přiměřené množství nesladké civilní romantiky s příměsí humoru došlo. K povídce se budu moc ráda vracet.”
Salome:
“Zajímavá povídka, která kombinuje nepřeslazené náznaky (zatím?) romantiky a humor s temnějšími tóny - zatím spíše ale tušíme, než víme. Hodnocení si nechám, až přečtu. Zatím ale baví. Hodně.//Povídka je dokončena, je čas na souhrnné hodnocení: Námět není nijak zvlášť originální, ovšem je doplněn mnoha velmi originálními detaily. Jazyk je civilní, a přesto poetický (doteď nechápu, jak to Katty dokázala), formálně nadprůměrné. Struktura příběhu je logická, klasická. Líbí se mi i kompozice kapitol; autorka (příliš) nezneužívá cliffhangery, snaží se, aby každá kapitola měla jednotící myšlenku. Líbí se mi doplňování písničkami a ilustracemi, které nádherně dokreslují atmosféru každé kapitoly. Z hledika logiky není co ději vytknout, příběhem se proplétá více linií, které se podaří všechny logicky spojit a uzavřít. Postavy jsou uvěřitelné, všechny jsou v rámci možností svých charakterů (i když výrazně kladněší, než je vidím já :), vlastní postavy jsou živé, pravděpodobné. Když tak přemýšlím, co bych vytkla (abych jen nechválila) - tak snad právě zlo mohlo být více temné, ne, že by příběh neměl okamžiky nejistoty a napětí, jenže já jsem možná až příliš byla ukolébaná do pocitu, že to všechno dobře dopadne. Ale to můžete brát samozřejmě i jako klad, záleží na nátuře. Celý příběh je totiž přímo nabit pozitivní náladou, naprosto neuvěřitelně se Katty podařilo pozitivně vidět i pohřeb. Miluju laskavost Amber, miluju svět a okamžiky, které zobrazila. Takže: originalita zápletky - 3, styl - 5, formální stránka - 5, struktura - 5, postavy - 5, děj - 5, přesah sdělení - 4, osobní obliba - 5; celkem 4, 7.”

Bílá

Odkaz | Autor: Slimča | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Harry Potter/Severus Snape, Albus Brumbál | Rating: 15+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 5
Shrnutí: "Pocity jsou barevné, Severusi, věděl jsi to? Nejjednodušší je modrá. Je to docela neutrální studená barva a stejně neutrální je i vztah dvou lidí, kterým zazáří. Pak je zelená – jedovatá barva nenávisti. Fialová znamená přátelství. Věř mi, že je to poměrně vzácná barva. A rudá… Vášnivá, nezkrotná, prudká… Jako milenecká láska, Severusi. Může vzplát během okamžiku a stejně rychle může pohasnout. Přesně jako vášeň. Poslední a nejvzácnější je bílá. Nejčistší z barev pro dvě těla a jednu duši. Dva lidé v bílém světle jsou spolu spjati tak hluboce, že jeden bez druhého není kompletní. Srdce jim bijou ve stejném rytmu. Je to více, než jen pouhá láska, Severusi. Je to splynutí. Bílou rozdělí jen smrt…"
Klíčová slova: sníh, útěk, splynutí


Bless The Child

Odkaz | Autor: Richenza | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Severus Snape, Hermiona Grangerová, Draco Malfoy, Gellert Grindelwald, Joshua Granger... | Rating: pro všechny, některé kapitoly od dvanácti let, | Slash: ne | Dokončeno: nedokončeno | Poslední aktualizace: 2014-11-16 | Počet kapitol: 156
Shrnutí: Válka skončila. Ale může být ve světě lidí dlouho klid? Pokračování Harryho Pottera, v němž vycházím z celého kánonu. Pozměnila jsem jen tři skutečnosti a z nich vyplývající důsledky. Příběh o lásce, nenávisti, osudu, předurčení a velké oběti. O anatomii moci, banalitě zla, větším dobru a vině lhostejných. O nebezpečí starém tisíce let i staronovém nepříteli. A o vyvoleném. BtCh je komplexní několikadílný příběh nejen o vztahu dvou lidí, i když ten je počátkem a základem celého příběhu. Prolíná se zde však více dějových linií, kdy vše souvisí se vším.
Klíčová slova:


Brumbálův mistrovský plán v 21 bodech

Odkaz | Autor: anitaray | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: AB | Rating: bez omezení (G) | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: Brumbál měl jeden ze svých geniálních nápadů: sedl si a sepsal svoji strategii. Překlad povídky Dumbledore´s 21-Point Master Plan od anitaray. Přeložila ioannina
Klíčová slova: humor


Cesta temnotou

Odkaz | Autor: Lakme | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Severus Snape/Narcissa Black; Lucius Malfoy/Narcissa Blacková | Rating: od 12 | Slash: ne | Dokončeno: nedokončeno | Poslední aktualizace: 2006-11-09 | Počet kapitol: 4
Shrnutí: Severus se vrací po splnění úkolu, ne zrovna v nejlepší náladě... V další kapitole je retrospektiva do Severusova prvního dne ve škole, promísená s událostmi po Brumbálově vraždě... Severusův život. Hořkost, zoufalství, bezmoc, láska a nenávist.
Klíčová slova: zoufalství, melancholie, nenávist, smrt, romantika, psychologické


Další věštba

Odkaz | Autor: Abigail | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Susan Miles, Severus Snape, Charlie Weasley, Tobias | Rating: 15+ | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 26
Shrnutí: Susan Milesová přichází po smrti Albuse Brumbála do Řádu. Stává se jeho vítanou posilou a také plnohodnotným členem rodiny, která v něm vznikla. Susan je milá, chytrá a krásná. Ale skrývá tajemství. Tajemství, které ji tíží a ohrožuje, ale které se nikdo nesmí dozvědět. Proč má zvláštní štěstí na přitahování Smrtijedů? Proč se brání otevřeně projevované lásce? A kde vlastně byla celých osm let, kdy o ní nikdo nevěděl?
Klíčová slova: nedrží se sedmého dílu


Důsledky našich činů

Odkaz | Autor: Patoložka | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Harry Potter/Severus Snape , Neville Longbottom/Draco Malfoy | Rating: 16+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 27
Shrnutí: Když má váš osud v rukou Albus Brumbál… Severus a Harry v magickém svazku.
Klíčová slova: Snarry, Romance, Adventure


Duše v zrcadle

Odkaz | Autor: Margot | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Severus Snape, Sirius Black, Linda | Rating: 15+ | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 38
Shrnutí: Tato povídka vypráví o ženě, které život hodně vzal, ale také o druhé šanci. Linda Grayová kdysi opustila kouzelnický svět, aby zapomněla... Na pokraji šilenství ji našel Brumbál a pomohl jí začít znovu věřit, doufat, žít.
Klíčová slova: láska, bolest, nové šance


Elysejský klíč

Odkaz | Autor: Alice O´Really | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Harry Potter/Severus Snape, Albus Brumbál a další | Rating: 18+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 38
Shrnutí: Můj příběh začíná na posledních stránkách šesté knihy. Jednoduše si neumím představit, že by Harry poslušně čekal ukrytý ve stínu, zatímco vyčerpaný a zraněný Albus čelí Smrtijedům…Zásadní prohřešek proti světu paní Rowlingové je ten, že v Elysejském klíči jsou všichni o jeden rok mladší. Důvod je prostý – domnívám se, že kouzelník dosáhne plnoletosti v okamžiku, kdy se jeho magie ustálí a on se tak ocitne na svém magickém vrcholu; protože respektuji hranici plnoletosti 17 let a současně potřebuji, aby plnoletý byl až po absolvování sedmého ročníku, v mém příběhu nastoupil do Bradavic o rok dříve. Ostatní odchylky, velké, malé, úmyslné či neúmyslné, mi snad laskavý čtenář odpustí. Je tedy počátek června 1996, Albus Brumbál právě vypil smrtelný jed chránící viteál, Severus Snape, vázaný Nezrušitelným slibem k Narcisse Malfoyové, za ním spěchá na astronomickou věž a Harrymu chybí necelé dva měsíce do šestnáctých narozenin… Podrobnosti k vzniku a významu povídky pro český fandom jsou na Fanpolis: https://fanpolis.fandom.com/cs/wiki/Elysejsk%C3%BD_kl%C3%AD%C4%8D
Klíčová slova: snarry, dobrodružství, po šestém dílu


Harry Potter a alternativy nenávisti

Odkaz | Autor: Pekrymo | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Harry Potter, Severus Snape, Albus Brumbál | Rating: Od 13 | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 79
Shrnutí: Severus Snape se dozvídá, že byla Lily jeho nevlastní sestra. Dohlíží na Harryho v Zobí ulici a dozvídá se pravdu o jeho pobytu tam. Odvádí Harryho na ústředí, kde mají pokračovat v nitrobraně. Harry je v depresích ze smrti Siriuse a z proroctví, v které nevěří, že by mohlo dopadnout v jeho prospěch. Nikdo kromě něj a Bumbála neví, co je obsahem věštby. Severus své tajemství také tají. Najdou si ti dva k sobě cestu? Alternativní odkaz: https://pekrymo2.webnode.cz/spolecnost/
Klíčová slova: Severitus, strýc


Harry Potter a metody racionality

Odkaz | Autor: Less Wrong | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Harry Potter, Hermiona Grangerová, Draco Malfoy, Albus Brumbál, Minerva McGonagallová, profesor Quirrell,... | Rating: 12 + | Slash: ne | Dokončeno: nedokončeno | Poslední aktualizace: 2012-08-22 | Počet kapitol: 61
Shrnutí: Český překlad nejkomentovanější povídky na fanfiction.net. Alternativní realita - jak by to vypadalo, pokud by všechny hlavní postavy byly podstatně inteligentnější a Harrymu se dostalo odlišné výchovy? Mimo jiné obsahuje velkou dávku humoru, mimořádně spletité intriky a velmi charismatického záporáka. Odkaz na jiný zdroj: https://archiv.hpkizi.sk/modules.php?name=News&new_topic=99
Klíčová slova: humor, alternativní realita


Chvilkové rozptýlení

Odkaz | Autor: Vissy | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Albus Brumbál/Gellert Grindelwald | Rating: 18+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: Dva měsíce šílenství začaly jedním okamžikem.
Klíčová slova: Chan(16let), dub-con, netradiční bondáž


Jen řekni pravdu

Odkaz | Autor: Tyra Hawking | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Harry Potter, Draco Malfoy | Rating: | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: Draco dlouhé roky lhal a předstíral, ale jednoho dne už toho má prostě dost. A když se ho Potter zeptá, o co mu jde, rozhodne se říct pravdu. Prostě jen tak. I když mu to může ublížit. Anebo taky. ne.
Klíčová slova: Drarry


Kámen manželství

Odkaz | Autor: Josephine Darcy | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Harry Potter/Severus Snape, vedlejší páry SB/RL a HG/RW | Rating: 18+ | Slash: ano | Dokončeno: nedokončeno | Poslední aktualizace: 2008-03-30 | Počet kapitol: 77
Shrnutí: Aby se vyhnul machinacím ministra, musí si Harry vzít zpěčujícího se Severuse Snapea. Ale sňatek je jenom začátek Harryho problémů. Voldemort se vrátil a už zanedlouho může Harryho manželství rozhodnout o osudu světa. Tento příběh je slash na téma HP/SS (jako vedlejší zápletka tu jsou také SB/RL a HG/RW). Můj rating je nicméně spíše kvůli násilí než kvůli sexuálnímu obsahu. Raději se zaměřuji na ´milostný vztah´ než na popis sexu. Jestli nemáte slash rádi, nečtěte to. Překlad od Dobby ve slovenštině zde: http://dobby.wgz.cz/krystal-manzelstva / Nedokončený překlad od misto713 a peggotty zde: https://sites.google.com/site/krystalmanzelstva/home
Klíčová slova: politika, vynucený sňatek, mocný Harry


Lettered - Sečtělý

Odkaz | Autor: Dysperdis | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Harry Potter/Tom Raddle | Rating: 18+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 14
Shrnutí: Všechno to začalo prostým dopisem… //Originál zde: http://www.ffdenik.cz/index.php?str=viewstory&tale=361
Klíčová slova: manipulativní Brumbál, zlý Brumbál, odplata, Hermiona proti Harrymu, Ron proti Harrymu, OOC


McGonagallova dcera – Děda mi říká Minnie

Odkaz | Autor: KattyV | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Minerva McGonagalová a řada dalších | Rating: Pro všechny | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 8
Shrnutí: McGonagallova dcera nás provede životem Minervy McGonagallové od jejího dětství až po současnou roli bradavické ředitelky. Jaký byl život ženy, o které vlastně víme jen to, že učí přeměňování a umí se proměnit v kočku? Celý příběh je rozdělen do samostatných knih, které se dají číst i jednotlivě, a které mapují důležité etapy Minervina života. V první knize s názvem Děda mi říká Minnie se podíváme na svět očima malé Skotky. Minerva se narodila pár let před válkou v malém městě na okraji Highlands. To, že její otec byl presbyteriánský kněz, nám prozradila JKR. Ale co to vlastně pro ni znamenalo? Jak viděla Skotsko za 2. světové války a jak prožila svůj první rok v Bradavicích těsně po ní? Pojďte se začíst.
Klíčová slova:


Mé jméno, má krev

Odkaz | Autor: K. | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: převážně nové | Rating: | Slash: ne | Dokončeno: nedokončeno | Poslední aktualizace: 2012-10-27 | Počet kapitol: 104
Shrnutí: Povídka začíná v době studia Jamese Pottera. Každý další díl je další generace.
Klíčová slova: Voldemort, Bradavice, Harry Potter, Black, MWPP éra


Miluju tě proklínat

Odkaz | Autor: Skupina autorů RoundRobin | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Severus Snape/Harry Potter | Rating: 18+ | Slash: ano | Dokončeno: nedokončeno | Poslední aktualizace: 2010-10-31 | Počet kapitol: 3
Shrnutí: Harry je v sedmém ročníku a učitelem OPČM není nikdo jiný než starý známý Severus Snape. Co všechno se stane, když Brumbál opět po Snapeovi požaduje doučování Harryho? Počet kapitol: 12
Klíčová slova: romantika


Miluju tě...i když jsi (někdy) idiot

Odkaz | Autor: A-SISI | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Harry Potter/Severus Snape, Minerva, Albus | Rating: 12+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: Albus je zvědavý, Minerva je zvědavá, Harry by to prozradil, Severus ne.
Klíčová slova: sňatek , Snarry


Mistr lektvarů

Odkaz | Autor: Josan PQ | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Severus Snape, Charlie Weasley | Rating: bez omezení | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 17
Shrnutí: Povídka pro ty, kdo by rádi, aby se Snape konečně dostal mezi hodné lidi, kteří ho ocení. (Napsáno před vydáním sedmého dílu.)
Klíčová slova: po válce, draci


Muž v Dracově posteli

Odkaz | Autor: Cyane Snape | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Harry Potter/Draco Malfoy | Rating: 15+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: Vánoční překvapení pro Lucia Malfoye.
Klíčová slova: humor, drama, Mpreg, AU, neovyklý způsob zabití Voldemorta


Nejvhodnější osoba

Odkaz | Autor: Regi | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Albus Brumbál | Rating: přístupné | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: drabble
Klíčová slova: drabble


Nikdo není ušetřen!

Odkaz | Autor: Pecka | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: | Rating: | Slash: ne | Dokončeno: nedokončeno | Poslední aktualizace: 2012-04-09 | Počet kapitol: 10
Shrnutí: Harry není Potter. Lily není mrtvá. Brumbál má více než jedno tajemství. Hermiona více než jednoho hocha. Severusovi pomalu dochází pravda. Pánovi zla trpělivost... a NĚKTERÉ věci je lepší NEVĚDĚT!
Klíčová slova:


Stránky: