Povídky čtenáře/čtenářky Crystal
z fandomu Death Note
ohodnocené na 80%

Friend or foe

Odkaz | Autor: Spotofpaint | Fandom: Death Note | Jazyk: AJ | Postavy: Raito, L, Misa | Rating: 13+ | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 25
Shrnutí: Light and L struggle with their desire to defeat the other, but also at the same time long to be friends. Their conflicted emotions make for a complicated storyline and sometimes can inspire both humor and drama. Contains very mild romance. --- Je to preslash, takže slash neuvádím; má sequel, kde už opravdu je o yaoi
Klíčová slova: preslash, rozdvojená osobnost

jajafilm:
“Light je zde Kira. L se ho snaží všemožnými i nezákonnými prostředky přimět k přiznání. Zároveň však slavný detektiv k mladšímu muži cítí silné přátelské pouto. Touží po lidském kontaktu a sociálních vazbách. Jeho podezřelý je však rozporuplný, až jedné noci L dojde. Že se na to dívá špatně. Co když je Kira a Light dvě osobnosti v jednom balení? Pro obyčejné přátelství je schopný detektiv riskovat svůj život i pustit na svobodu masového vraha. Nicméně nehodlá se jen tak vzdát, aby jak odstranil Kiru, tak si zachoval svého kamaráda, vymyslí plán. Pokud člověk hledá chytré plány, manipulace a soupeření L a Lighta, tohle je povídka přesně pro něj – není to až tak geniální, ale je to to nejlepší, co jsem zatím v tomto fandomu ve FF četla.”
Crystal:
“Tákže *nádech*... jak to ohodnotit. Některé věci se mi opravdu strašně moc líbily, některé jsem snášela trošku hůř. Zpočátku jsem měla problém se začíst, pak jsem zase nemohla přestat... některé scény byly opravdu skvělé, jiné až neskutečně absurdní (třeba Light a L na pláži), ale u takových se člověk aspoň nasměje (myslím v tom pozitivním významu). Řekla bych ,že to bylo dobře promyšlené, ke konci jsem se nějak hůře orientovala v textu, měla jsem dojem, že mi prostě něco uniklo, nebo jsem přeskočila kapitolu, ale to s chutí svedu na mou ne-až-tak-dobrou angličtinu :) L se postupně stával víc a víc OOC, kvůli minulossti, kterou mu přisoudila autorka, ale brala jsem to :) Dala bych tři, ale hodně částí si zaslouží víc, takže to budou čtyři. Autorka má ještě tři sequely, dvě kapitolovky, jednu jednorázovku. Četla jsem první sequel, ale tomu bych dala tak podprůměrné tři. V první polovině se řeší Lawlietova závislost na sladkém, ale pozor! je to brané jako opravdu pořádná závislost. Bylo to zbytečně natahované (celou dobu jsem si říkala "dej mi yaoi, dej mi už sakra nějaké yaoi!") a poslední kapitoly s Weberem (nejsem si jistá jménem), to už moc nezachrání. A chyběl mi tam Kira a L. genialita, která se někde pozapoměla. Další jsem ze strachu z přílišného OOC nečetla, ale kdo chce, jen do toho :))”

Leave the Light On

Odkaz | Autor: Ne Quittez Pas | Fandom: Death Note | Jazyk: AJ | Postavy: L/Light, Teru Mikami, Misa | Rating: 13+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 44
Shrnutí: Light had dealt with admirers before, but nothing like this. Between an unknown stalker and a mass-murderer with a God complex, it's unlikely that Light will ever sleep again... unless an insomniac detective can help him put a stop to both. LightxL dark
Klíčová slova: Light/L, Light není Kira