Povídky čtenáře/čtenářky Bilkis
z fandomu Harry Potter
ohodnocené na 20%

Nezáměrně tvůj

Odkaz | Autor: Dinkel | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Harry Potter/Tom Raddle (LV) | Rating: 18+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 60
Shrnutí: Lord Voldemort zatouží po svém nepříteli. Nic mu nezabrání, aby ho získal a spojil se s ním.
Klíčová slova: týrání, svatba, nucený sňatek, zlý Brumbál

LiviaCullen:
“Veľmi často sa k poviedke vraciam, keď si človek odmyslí niektoré veci ako je to množstvo chýb a nektorých nezmyselných viet alebo rozhovorov, tak človek nájde veľmi peknú, rozkošnú a milú poviedku. Je málo preložených HP/LW poviedok a toto je myslím, jedna s tým ktoré sa aj dajú čítať. Občas mi vadilo ako sa Harry správa ako 13/14 ročný chlapec a nie na svoj vek. Chápem, že tým autorka chcela naznačiť, že je to milý, KREHKÝ a zneužívaný chlapec ktorý dá každému tretiu a štvrtú šancu ale nemusel sa správať a tak detinsky.”
Temna0Maky:
“Nevím, co říct. Celý příběh se dá shrnout do slov jako nenenávidím , křehký, kočičko a pár dalších.”
Rulie:
“dalo se to .... opravdu někdy mi to přišlo infaltilní ... (slovo nenenávidí bylo použito tolikrát až to hraničilo se snesitelnou mírou), někdy zase dobré .... řekla bych, že je to jedna z těch univerzálních povídek, kdy si najdete vždycky něco na co se zaměřit a pokračovat ve čtení, ale že by to nadchlo natolik abych to "žrala" a musela to číst opakovaně to ne”
Ann-17:
“Nakonec jsem to dočetla. I když nemusím povídky na pár HP/TRR (LW) říkala jsem si povídka o 60. kapitolách, přečtu si ji, ale vše co jsem si z této povídka vzala (odnesla) je: NEPŘEDSTAVITELNÁ AVERZE HLAVNĚ NA SLOVO 'NENENÁVIDÍM' a dále bych mohla pokračovat slovem jako kočičko a určitě bych našla i jiné.”
l.terka:
“pěkné”
Benny:
“Obavám se, že až tohle dočtu, bude mne bolet za krkem jako z poctivého tenisového zápasu.Vzkaz pro všechny budoucí příznivce harrymortu;ano většina komentujících není milovníkem této dvojice.Ale tady nejde o ústřední pár.Jak řekla Lanevra, čekáte co za další zrůdnost na vás vyskočí.Postavy nechutně OOC, použita VŠECHNY klišé, které můžete ve ff očekávat.Ale přátele v 60ti kapitolách?!To je sadismus použivaný proti čtenáři.//Asi po třech týdnech přečteno.A závěr?NENÁVIDÍM LANEVRU!Že já se dala ukecat!(Merline, s věkem ztrácím soudnost a IQ)Už nikdy nedám na doporučení.Co napsat k příběhu?Uděsný paskvil, který by měl být trezorovou záležitosti.Dám 2body, jeden za zprostředkování překladu a druhý Benny(ano, sobě a zaslouženě)za to, že dočetla a za ukrutný opakovaný bolehlav.”
shadow:
“Když jsem poprvé narazila na tuhle povídku, tak jsem si řekla "jů, tak dlouhá povídka s tak pěknými komentáři pod jednotlivými kapitolami, to bude počteníčko. No, počtení to opravdu bylo a to rovnou na několik měsíců. Jak nemusím povídky s tímto párem od Lanevry, tak bych jí za její styl (ne obsah, ten není můj šálek) musela ve srovnání s tímhle dílem dávat ve svém deníčku jen 5. Dočteno se sebezapřením.”
belldandy:
“Upřímně ti gratuluji k přečtení. Já jsem byla ve svých pokusech dosud neúspěšná. Zkoušela jsem přeskakovat, doufaje, že se třeba v nějakou jinou chvíli chytím. (Třeba až to začne být víc temnější .. :) Chyba byla evidentně v mých očekáváních :)) Prostě to nešlo. Fakt ne. - Nicméně chci o této FF napsat, že dle mého pozorování "sociálních sítí" :), existuje nezanedbatelná čtenářská obec, pro které má tato fikce neodolatelné kouzlo. Já tímto děkuji Lucyas, že se k tomu tady přiznala, protože bez ní by tady tento hlas nezazněl. Já mám na harrymort podobný (no, možná o malinko méně vyhraněně sadistický :) - ale jen o malinko) náhled jako Lanevra. Evidentně se mi dosud nepovedlo se přepnout do levelu, ve kterém bych si tuhle věc dokázala užít. Nicméně pořád doufám, že třeba jednou ... se mi to podaří. :) A taky doufám, že se zde ozvou i ti, kteří si to užít dokážou už nyní a pomohou mi pochopit, v čem ono kouzlo je.”
Adelaine:
“Edit: Ok, nedalo mi to, říkala jsem si, že není spravedlivé hodnotit špatně něco, co jsem nedočetla, tak jsem zatnula zuby a pustila se do toho. Výsledek: předně se omlouvám těm postavám, které jsem kdy označila za Mary Sue. Obávám se, že až doteď jsem plně nechápala význam oné definice. Musím říct, že proti Harrymu Potterovi v této povídce je poručík MS hadr. (Trochu jsem doufala, že stejně jako Mary se Potter dočká nakonec epické smrti. Jestli jsem se dočkala, vám neřeknu:)) Potter je zde krásným, chytrým, zábavným, milým,… prostě dokonalý stratég, výborný právník, skvělý lektvarista-vynálezce, úžasný diplomat, perfektní psycholog, neporazitelný bojovník, atd. (docházej mi adjektiva). A samozřejmě mocný, nepřekonatelný kouzelník, proti němuž jsou Merlin, Brumbál, Voldy a všichni dohromady jen břídilové a druhořadí iluzionisté. A bad guys jsou prostě loseři. Postavy nejsou OOC, postavy jsou WC (bez charakteru;)); jejich osobnosti, vlastnosti, nálady, jednání, rozhodnutí,… se mění třikrát za jednu větu a odpovídá chování tak dvanáctiletých. O psychologii se sice autorka snaží, ale vůbec ne důsledně a tím pádem absolutně neúspěšně (i když s těmahle ne charakterama, tak to ani moc nešlo…). Věty občas nedávaj smysl, ale to je v pohodě, protože navazování odstavců taky často nedává smysl a celý text vlastně taky moc ne. Jedno se tomu musí nechat. Dostávala jsem hysterické záchvaty smíchu a bavila jsem se tím, ale spíš jen ze zoufalství. A dočasně nechci vidět žádnou ff a Voldyho už nikdy nebudu brát vážně! Mám tam několik oblíbených scén (jedna za všechny: kterak Voldy přijde za Luciusem a zeptá se ho: „Proč mě nikdo nemá rád?“) Rozhodně nechci odrazovat od čtení, věřím, že to své čtenáře najde, jen dodávám malé varování: připravte se na Voldyho říkajícího kočičko, broučku, zlatíčko; taky Voldyho nosícího květiny a čokoládu a smažícího palačinky dle autorky dokonalému Potterovi. Pokud se vám z tý představy zvedá žaludek, číst to nedoporučuju. P.S.: Přísahám, že jestli přede mnou někdo řekne slovo: křehký, drobný, malý, hubený, štíhlý, líce nebo jakýkoliv ekvivalent pro objetí, tak ho majznu palicí po hlavě. On asi ten komentář vyznívá dost negativně, ale chtěla jsem tím vesměs jen varovat, že jste-li alergičtí na MS, sladkýho Voldemorta... tak to nečtěte. Stejně jako se nedokážu přenýst přes submisivního Severuse u Tiry (krom Prasklinky), přestože spoustě lidem se tak líbí, tak nedávám ani tohle.”
Lanevra:
“Tahle povídka je jako obludárium. Víte, že za dalšími dveřmi se skrývá něco hrozného, přesto je směle otevřete a vejdete, abyste se pokochali tou neuvěřitelností. Je to morbidní fascinace zrůdností nebo že by snad zrůdná fascinace morbidností? Každopádně se od toho určité typy čtenářům nebudou moci odpoutat, protože taková představa Grangerové s bičem nebo Voldemorta nosícího Potterovi čokoládu a květiny je naprosto - jak by řekl Spock - fascinující. Pokud se rozhodnete tuto povídku přečíst, pak tak čiňte v soukromí, hrozí totiž riziko hysterického smíchu/pláče, nutkavé potřeby tlouct hlavou do klávesnice a neschopnosti zadržet neartikulované výkřiky, které se vám poderou z úst... A teď trochu vážnosti; autorka má jednoznačně sadistické choutky, ale měla by je ventilovat nějakým rozumnějším způsobem. Líbí se mi popisy erotických scén... ale jinak... Taky máme s Tomem představu o vztahu HP/TRR. Chycení Pottera - znásilnění Pottera (připojit se může libovolný počet Smrtijedů) - mučení Pottera (připojit se může libovolný počet Smrtijedů) - vykuchání a vykostění Pottera (Severus dostane Lilyny oči, stejně je je nutno zaměnit za skleněné) - vycpání Pottera a jeho zavěšení nad krb na Malfoy Manor (Lucius se zbleje, ale koho to zajímá.). Takže asi tak... Kupodivu bych povídku doporučila k přečtení už jen kvůli těm erotickým scénám a popisům znásilnění. EDIT: Oh a když se mi to tu tak připomnělo, tak jsem si vzpomněla, že tam býval (možná to autorka překladu opravila) jeden slohový skvost. Jednalo se o rozhovor Snapea a Pottera - tedy myslím - a bylo tam psáno "Vložil mu jeho ruce do dlaní." :-D Na to nikdy nezapomenu, protože jsem hned měla morbidní představu IC Snapea, kterak utíná Potterovi ruce. :-D”
Lucyas:
“Proč to vy lidi čtete, když nemáte rádi pár TRR/HP? Jediný zápor snad je, že téměř všechny mužské charaktery jsou homosexuální. A dobrá, musím souhlasit, že občas mi to také přišlo pedofilní (myslím TRR/HP), ale když si vezmete, že Voldemort má tělo asi 20tiletého - co na tom, že duše je starší? Naopak se mi líbí, jak je Harry postupně mění, a přesto mají uvěřitelný charakter. Vážně, máte před sebou mladíka, který si toho prožil až až, a stejně se na něj budete mračit? Ale no tak...Zkuste se trochu vžít do těch situací, do Harryho. Myslím, že jste právě úplně nepochopili, jaké je to pro člověka, co prožil něco takového...Autorka Dinkel tam právě mistrně popisuje, jak z rozbitých kousků jednoho zlomeného člověka postupně vytváří jeden celek. Bravůrně popisuje následky po ne-příliš-jemném-zacházení, až si mnohdy říkám, jestli v tomto ohledu nemá sama nějaké zkušenosti, nebo jestli v tomto oboru nepracuje... Krásně popsaný příběh rozvíjejícího se vztahu a jeho překážek. A rozhodně u toho nemám pocit schválně natahovaného děje, jako u mnoha jiných děl. Je to nejlepší ff na Harryho Pottera, co jsem kdy četla. Kdybych mohla, dám ještě mnohem vyšší číslo.”
zmije:
“Voldemort je zde kladný hrdina nadevše milující Harryho Pottera, kterému dala autorka v této povídce charakter cca dvanáctiletého, poněkud mentálně opožděného chlapce. V kombinaci s neustálým poukazováním na Harryho droboučkou dětskou postavu povídka vyznívá poněkud pedofilně. Nemohu komentovat děj bez spoilování, ale zejména situace, ve které se nachází Voldemort v poslední kapitole z lásky k Harrymu... to jsem už volala po pytlíku na zvracení.”
k.y.t.k.a:
“Líbila se mi. Občas se k ní vracím.”
Lil:
“Autorku neznám, takže ji nechci soudit dle povídky. Povídku soudit budu. Námět a prapůvodní myšlenka je zajímavá. Lord Voldemort chce získat Harryho Pottera a navrhne mírovou smlouvu, jejíž základem je jeho sňatek s Harrym. Líbilo se mi, že bratři Lestrangeovi dostali velkou roli, kterou jim JKR nedala, ale ne za to, jak jim autorka překroutila charakter. A vlastně ne jen jim. Všem. Takže: postavy jsou silně OOC a povídka přesládlá. Temný pán se nechová jako Temný pán, Smrtijedi nejsou Smrtijedy. Omlouvám se za název - server mi nebral formulář, a když jsem to odeslala, zůstalo tam tohle.”
kripolik:
“možná to někdy přečtu”
te.ss.sa:
“Jedna z mích oblíbených sladkých povídek. Když mám náladu na něco sladkýho, rozhošnýho, tak si přečtu tuhle povídku. Sice tam jsou temnější části, ale díky nim to neni jednolitá nuda”
Crystal:
“Většina postav velmi OOC, Harry místy nesnesitelně ukňouraný a chová se jako malé děcko, Voldy se chová jako "milující" člověk, Ginny, Hermiona a Brumbál největší záporáci pod sluncem... Tak proč se mi to tak libí?”
ZJTrane:
“Nuž netradičné, ale mňa to pobavilo :)”
finde:
“není to sice vrchol, ale místy velice slušné”
Nade:
“Nevadí mi netradiční páry. Protiklady táhnou. Trochu mi vadí, že Harry je zde popisován (kromě toho, že je samozřemě mocný čaroděj) jako psychicky narušený mladík (víc než obvykle), a navíc malého, téměř dětského vzrůstu (někdy i chování), takže jsem se občas nemohla zdržet myšlenek na pedofilii. Tu zrovna nepreferuji. Překlad je místy trochu kostrbatý, jedná se zřejmě o překladatelčinu prvotinu. Nicméně mi nic z toho nezabránilo povídku přečíst třikrát. Mám k ní zřejmě citový vztah, protože to byla první povídka na tento pár, na kterou jsem narazila. Postavy jsou zřetelně OOC, takže nebuďte překvapení, že zlí jsou hodní a klaďasové vlastně nejsou klaďasové.”
Bilkis:
“Tohle je jedna z povídek "Když nemám v práci co dělat a musím tu vydržet osm hodin, tak si přečtu něco, u čeho nemusím přemýšlet". Na nudný den v práci dobré, nezatíží to mozek. A když člověk nevnímá určité faktory, jako třeba značně nepravděpodobný pár, tak u toho ani neusne. Nemohu porovnat originál a překlad, ale pochybuji, že by byl překlad o moc horší než původní dílo.”
Lilithka:
“Slabý příběh, vystavěný na netradičním páru. Všechny myšlenky jsou neuvěřitelně dlouho omýlány a často stejně nelogicky vyřešeny. Celkově je to slabé dílo, kterému překlad nepomohl. ”