Povídky čtenáře/čtenářky Babu
z fandomu Harry Potter
ohodnocené na 100%

Brumbálův mistrovský plán v 21 bodech

Odkaz | Autor: anitaray | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: AB | Rating: bez omezení (G) | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: Brumbál měl jeden ze svých geniálních nápadů: sedl si a sepsal svoji strategii. Překlad povídky Dumbledore´s 21-Point Master Plan od anitaray. Přeložila ioannina
Klíčová slova: humor


Elysejský klíč

Odkaz | Autor: Alice O´Really | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Harry Potter/Severus Snape, Albus Brumbál a další | Rating: 18+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 38
Shrnutí: Můj příběh začíná na posledních stránkách šesté knihy. Jednoduše si neumím představit, že by Harry poslušně čekal ukrytý ve stínu, zatímco vyčerpaný a zraněný Albus čelí Smrtijedům…Zásadní prohřešek proti světu paní Rowlingové je ten, že v Elysejském klíči jsou všichni o jeden rok mladší. Důvod je prostý – domnívám se, že kouzelník dosáhne plnoletosti v okamžiku, kdy se jeho magie ustálí a on se tak ocitne na svém magickém vrcholu; protože respektuji hranici plnoletosti 17 let a současně potřebuji, aby plnoletý byl až po absolvování sedmého ročníku, v mém příběhu nastoupil do Bradavic o rok dříve. Ostatní odchylky, velké, malé, úmyslné či neúmyslné, mi snad laskavý čtenář odpustí. Je tedy počátek června 1996, Albus Brumbál právě vypil smrtelný jed chránící viteál, Severus Snape, vázaný Nezrušitelným slibem k Narcisse Malfoyové, za ním spěchá na astronomickou věž a Harrymu chybí necelé dva měsíce do šestnáctých narozenin… Podrobnosti k vzniku a významu povídky pro český fandom jsou na Fanpolis: https://fanpolis.fandom.com/cs/wiki/Elysejsk%C3%BD_kl%C3%AD%C4%8D
Klíčová slova: snarry, dobrodružství, po šestém dílu


Mistr lektvarů

Odkaz | Autor: Josan PQ | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Severus Snape, Charlie Weasley | Rating: bez omezení | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 17
Shrnutí: Povídka pro ty, kdo by rádi, aby se Snape konečně dostal mezi hodné lidi, kteří ho ocení. (Napsáno před vydáním sedmého dílu.)
Klíčová slova: po válce, draci


Prckové

Odkaz | Autor: Amireen | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Harry Potter, Lucius Malfoy, Draco Malfoy, Narcisa Malfoyová, Severus Snape, Brumbál a další ... | Rating: 15 | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 8
Shrnutí: Harry se dostane od svých příbuzných k Malfoyovým, kde je přijat jako druhý syn. Ve chvíli, kdy se dostane do Bradavic, se ukáže, jaký kdo opravdu je. A jaké jsou jeho záměry.
Klíčová slova: Harry Malfoy

spaceyfan:
“Povídka, jež nutí k zamyšlení. Zápory: Příběhu lze vyčíst spoustu nedostatků. Některé situace a jednání osob jsou pouze načrtnuty, některé zápletky nejsou dotaženy do uspokojivého konce. Finále je nejednoznačné a žádalo by si podrobnější zpracování. Chybí epilog. Na druhou stranu by možná tento dovětek mnohým čtenářům nevyhovoval. A možná výše řečené nejsou nedostatky povídky, ale její klady. Nechť si proto každý sám domyslí svůj nejvíce vyhovující konec. Klady: Líbí se mi, jak jsou v tomto příběhu rozdány karty, a jak se jednotliví aktéři chovají. Přesně podle mého gusta. Kdyby byla takto pojata původní verze HP, stala bych se určitě fanouškem kánonu a nepotřebovala bych číst fanfikce. Z tohoto úhlu pohledu vypadá kouzelnický svět dospěleji a postava Harryho sympatičtěji. Lucius a Severus se pro mě, i přes jejich nedostatky, stávají přitažlivými hrdiny a ryšavci symbolem tuposti. Citronové bonbóny zanechávají v ústech velmi kyselou pachuť, kterou je třeba spláchnout několika prcky kvalitní whisky. Doporučuji praktikovat během čtení Prcků. V neposlední řadě chválím správné skloňování vlastních jmen, které se ve většině HP fanfikcí nedrží české gramatiky. Škoda, že se autorka po osmé kapitole nadobro odmlčela. Z jejího pera mohlo jistojistě vzniknout ještě nejedno zajímavé dílo.”
lilith3913:
“:-D”
Lucie:
“....”
Slythoryn:
“Naprosto jsem zajásala hned při první kapitole, protože toto dílko je opravdu dechberoucí. Znám sice povídky, kdy je Harry ve Zmijozelu/má odlišné dětství, takže to změní celý jeho pobyt v Bradavicích, ale nic neznám dokončeného. Až na tohle. Od návratu Voldemorta se sice chová Harry bezcitněji, než jak by normálně měl, ale to je jen podmíněné Malfoyovskou výchovou. Každopádně smekám”
kattyV:
“***”
Aswalka82:
“--”
Babu:
“Za mě jedna z nejlepších povídek ve světě fan fiction. Charaktery možná zcela neodpovídají kánonu, ale do značné míry (snad jen krom Narcissy a Rona) odpovídají představám mým. Zatím přečteno sedm kapitol, každá s mražením v zádech. Klaním se autorce, jejímu nápadu a jeho báječného provedení.”
Nerla:
“Převyprávění kánonu, kdyby bylo všechno trochu jinak... Kdyby se Brumbál choval jako Voldemortův poskok a kdyby se Voldemort choval jako hodný dědeček Brumbál. Kdyby se Lucius choval jako kanonická Narcisa k Dracovi a Narcisa jako její alter ego z Kamene manželství. Kdyby se Sirius choval rozumně jako Remus a Ron jako Sirius z dob Pobertů. Kdyby se kanonický Neville s někým opravdu spřátelil... Do povídky jsem se v prvních kapitolách zamilovala, Harry Malfoy je skvělá postava, ale jak kapitoly přibývaly, lehkost se z povídky vytratila a konec jsem dočítala už vysloveně s nechutí. Charaktery se bezdůvodně mění kapitolu od kapitoly, o vztazích raději úplně pomlčet, a to nemluvím o tom, jak to skončilo. První kapitoly bych hodnotila silnou čtyřkou, poslední slabou dvojkou, budiž z toho tedy trojka.”
Licona:
“Zatial je to za 3... priemerná poviedka, nie zle napísaná, ale psychológia postáv sa mi zdá nedomyslená... Ale možno to nakoniec všetko zapadne na svoje miesto a ja pochopím, prečo sa postavy správajú tak, ako sa správajú, a budem môcť hodnotenie zdvihnúť ešte o jeden bod”
Adelaine:
“Mám pocit, že charaktery postav kolísaly, občas mi to připadalo dost přehnané, ale budiž. Jinak pěkný příběh, zajímavý nápad, dobře napsané a až na okamžiky se mi to líbilo”
Mandelinka:
“Líbilo :-)”
kripolik:
“Opravdu zajímavé pojetí příběhu. Líbilo se mi, že byl popsán celý příběh od Harryho pěti let až skoro k dospělosti, ale možná bych uvítala kdyby povídka byla delší, protože mi přišlo že potenciál některých situací vůbec nebyl využit a byly tam prostě dané aby příběh posunuly dál i když mohly nabídnout mnohem víc. Taky jsem se dost ztrácela v čase a často se mi stalo, že jsem najednou zjistila, že jsme se posunuli o několik měsíců vpřed a já jsem z toho byla chvíli celkem zmatená. Povídce jsem původně chtěla dát hodnocení 3, ale po posledních pár odstavcích prostě nemůžu jinak než hodnocení zvednout na 4.”
GwenLoguir:
“postavy nie sú ano tak OOC, ako skôr... niektoré ich črty šli do extrému - hlavne Dumby a Lucius. Ale zaujímavé podanie. Chcelo by to pokračovanie”
Sargo:
“Safra, to se mi to libilo. Pri vsi te podivnosti vlastne verohodne. :-)”
Velká_koule_chaosu:
“...”
te.ss.sa:
“Jedna z nejlepších povídek co sem kdy četla.”

Skutečná a šokující pravda o tom, co se stalo mezi padesátilitrovým kbelíkem kečupu a obří sklenicí nakládaných okurek

Odkaz | Autor: Severka Plamenná | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Severus Snape / Hermi, Dumby | Rating: | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: Snape je nejlepší kuchař. Nevěříte? Čtěte:-)
Klíčová slova: snamione, paródia


Stvořeni jeden pro druhého

Odkaz | Autor: Lone Butterfly | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Severus Snape / Hermiona Grangerová | Rating: neobmedzené | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: Konverzace u nebeských bran mezi právě zesnulou, dávno zesnulým a archandělem Gabrielem.
Klíčová slova: snamione