Povídky čtenáře/čtenářky Alisenka666
z fandomu Harry Potter
ohodnocené na 60%

Could You Love Me?

Odkaz | Autor: Siner | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: HP/LM, DM/?, SS/? | Rating: - | Slash: ano | Dokončeno: nedokončeno | Poslední aktualizace: 2013-01-12 | Počet kapitol: 33
Shrnutí: Lucius donutil Harryho ke svatbě. Stanou se špatné věci, ale pak se to zlepší. Toto je příběh dvou různých lidí z různých světů na jejich namáhavé cestě k porozumění.
Klíčová slova: manželství z donucení, mpreg,


Temné stíny

Odkaz | Autor: Salazaret | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Severus Snape/Harry Potter | Rating: 18+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 17
Shrnutí:
Klíčová slova: snarry

l.enik.c:
“Já teda vůbec nechci Harryho odsuzovat za jeho chování, naopak si myslím, že Salazaret ho vystihla velmi věrohodně, i když chápu, že na někoho to může být moc. Vzhledem k tomu, jaký život Harry Potter žil a co všechno zažil a co všechno ho čeká, a to podle kánonu, vůbec bych se nedivila, kdyby z něj byl narušený jedinec, který trpí depresemi a chce se na všechno a všechny jen vykašlat. Pokud mu k tomu navíc přičtete sňatek v 16 letech s nenáviděným člověkem, který nejde zrušit a který tomu všemu opravdu nepomohl tím, jakým způsobem se to vše odehrálo a se kterým navíc musí pravidelně spát a je to muž... no tak to bych si to na jeho místě hodila taky. Považuji tedy toto dílo za velmi originální a věrohodnější než všechny ty povídky o vynuceném svazku, kde se Harry naprosto v pohodě podvolí. Líbí se, že můžeme občas na situaci nahlédnout i ze Snapeova úhlu pohledu. I pro něj je situace náročná, snaží se jí sobě i Harrymu nějakým způsobem udělat snesitelnější, snaží se ho chápat, ale na druhou stranu je to pořád Snape a občas mu rupnou nervy, případně záměrně do Harryho ještě "kopne", aby se vzpamatoval. Nevadí mi hodně emotivní příběh, jen mi trochu vadí neustále opakující se myšlenky dokola a to i ve chvíli, kdy to vypadá, že by se to už mohlo posunout někam dál. Souhlasím, že jeho smíření se se situací je příliš náhlé a obrat jako lusknutím prstu je trochu nevěrohodný, ale zase si myslím, že ne úplně nemožný, i když o tom by se v případě Harryho psychologie dalo polemizovat. Autorka mu hází klacky pod nohy neustále. Co mi teda vadilo, byla Harryho slabost, kdy nebyl schopný se ani vzdáleně bránit Dracu Malfoyovi při jeho napadení. Čemu jsem se ovšem dost divila i já, že v sobě dokázal najít náhle takovou vůli k životu (a vlastně mu v tom pomohla láska k jeho manželovi?), že vydržel týdny krutého mučení a nezlomilo ho to. Tomu už moc nevěřím. Ovšem za závěr jsem opravdu moc vděčná a líbil se mi. Sečteno podtrženo, jsem spokojená a nechápu, i když vlastně na druhou stranu chápu, negativní ohlasy.”
FemmeFragile:
“K přečtení”
jajafilm:
“Přiznám se, že na tuto povídku jsem v minulých letech narazila několikrát, ale vždy mě to nějak neoslovilo... až do včerejška. Upřímně nevím, proč jsem vždy dříve začala číst a pak po dvou kapitolách to odložila. Není to vůbec špatná FF. Jedná se o takové klasické Snarry. Sice ačkoliv to má 17 kapitol a není to napsané "stylem rozhlasové hry", občas bych jako čtenářka uvítala pomalejší styl vyprávění. Nicméně tak jako tak, je to pěkná povídka, u které si člověk odpočine po dni v práci.”
Lucie:
“...”
Alisenka666:
“Je to téma, které mám celkem ráda a není to špatně napsané, ale pojetí mi tak úplně nesedí, na mě je to až moc emocionální...”
Rulie:
“Ne ne ..... dočetla jsem k úctě k autorovi, ale nevrátím se k ní. Pro tuhle povídku nejsem cílová skupina.”
Extasy:
“:)”
Abigail Laukur:
“****”
Velká_koule_chaosu:
“No nicmoc tedy. :/ Autorka psát umí. Pocity jsou zde vykresleny bravurně. Ale jsou zde strašné skoky v ději, aby se autorka posunula tam, kam chtěla - nenávidí se a na dalším odstavci, BUM a najednou se chtějí, a další odstavec, BUM a už se milují atd.”
lia:
“tuto povídku jsem četla před dlouhou dobou a pořád si pomatuji velmi emotivní příběh. Škoda že Salazaret nedončí ostatní své HP povídky”
shadow:
“Myslím, že autorka chtěla napsat něco, co se ve výsledku až tak moc nezdařilo. K povídce se už nevrátím. 3*”
jesssnape:
“=)))”
KalamityJane:
“:-)”
mariaa:
“3-4”
Akkarra:
“Obsah se mi líbí - ano, uznávám absenci logiky a Potter povýšil záchvaty hysterie o několik levelů, ale i tak. Zpracování mi už přišlo horší - popravdě mě ten sloh někdy dost štval a povídku mi spíš kazil.”
Potkanice:
“...”
Sargo:
“Absence logiky, zato přemíra citů, na to nejsem správná cílová skupina. :-)”
Benny:
“Co napsat k povídce?Dlouho jsem to cítila na trojku.Ale po debatě se Salazaret jsem pochopila lépe povídku.Proč se Harry choval dost depresivně a sebevražedně, ono ani Severus tomu příliš nepomohl.Takže hodnocení odpovída přesně:s radostí se k tomu vrátím:)”
Mrmla:
“..”
belldandy:
“Hodnotit nedopsanou povídku je o hubu. Ale já to udělám .. . ať mě čert vezme. :) Jestli jsem se v něčem pletu, jsemochotná to později odvolat :) Na téhle povídce je pár věcí, které zasluhují pozornost: 1. Salazaret píše nádherně! Možná, že ne vždy na 100 procent psychologicky hodnověrné (v tomto případě si ale myslím opak), možná, že ne na 100 procent IC, možná přemíra citů, kterými čtenáře zaplaví může být někomu nepříjemná - to už je věc nátury - ale pořád platí, že je to nádhera ! 2. Je to jediná česká povídka (z těch, co znám), která je založená na nuceném svazku a opravdu tématizuje "nedobrovolnost" oné záležitosti. Občas si sice říkám, že když je Harry ten hrdina, měl by se věcem umět postavit trochu čelem, jenže .. na druhou stranu - leckde jinde to bere na můj vkus až přespříliš klidně. :) Jako reakci člověka postaveného do takových okolností ji věřím. - Platí, že tohle je moje druhá nejoblíbenější Salazaretina fikce po Future Visione. A že se mi zdá, že jsou to zároveň její nejmladší kapitolovky, myslím, že Salazaret se stále zlepšuje. :)”