Povídky z fandomu Iron Man

Iron Man AU

Odkaz | Autor: wheel_pen | Fandom: Iron Man | Jazyk: AJ | Postavy: Tony Stark, Pepper Pottsová, James "Rhodey" Rhodes, Obadiah Stan, další (Tony Stark/Pepper Pottsová) | Rating: 12+ | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 47
Shrnutí: My Pepper is very different from canon Pepper. Her personality origin is very different; to separate her from canon Pepper I've given her a new last name and a different hair color. She is devoted to Tony but rather odd and doesn't view the world in the same way as other people, much to his amusement. Most of these stories take place pre-Iron Man, but a few are post-Iron Man; there's a timeline in the last part (47) as the stories are numbered and presented in the order in which I wrote them, not chronological order.
Klíčová slova: humor, AU,

Lanevra:
“Navzdory názvu se tu nejedná o nijak dramaticky AU povídku. Není to středoškolská romance, žádní vlkodlaci, žádná Omegaverse, žádné spřízněné duše, piráti... nebo čert ví co všechno. Jedná se jen o popis autorčiny představy o tom, jak vypadl Tonyho život předtím, než se stal Iron Manem (a malinký kousek potom) a nové podání Pepper. O Pepper jde v této povídce, respektive cyklu povídek, nejvíc a je to to, co se mi líbí. Je naprosto mimo charakter, což nám už autorka ostatně sama napsala, a s tím k povídce musíte přistupovat (sice pochybuji, že to bude někdo skutečně číst, ale pokud bude a jeho první věta v hodnocení bude "Pepper je úplně OOC" nebo varianta na toto téma, tak... a tak, že ano.). Je velmi zvláštní, mírně řečeno, a to je to, co se mi na ní líbí. Už jsem četla několik povídek, kde se autoři pokoušeli popsat autistu. Obecně vzato dávali do povídek hlavně ty nejznámější příznaky, jako nedostatek očního kontaktu, neschopnost chápat humor nebo podnětové kolapsy (jo, autoři rádi postavy schoulené do klubíčka, které se jen houpou nebo křičí. Prostě rádi své oblíbence týráme), ale málokdy se soustředí nebo umějí popsat i jinou část autistického spektra, než která je tak zprofanovaná filmy. Nicméně, tato autorka to podle mého názoru dokázala a předvedla velmi pěknou a pro dobře čitelnou a pochopitelnou postavu Pepper. Vytknout k tomu mohu asi dvě velmi obtěžující věci... tedy obtěžující je ta první. Autorka, z pro mě naprosto nepochopitelného důvodu sama cenzuruje sprostá slova ve svých příbězích. Prostě místo sprostého slova, třeba "fuck" napíše "F---k", což může být někdy matoucí, zvláště pokud si Tony od plic zanadává. Druhá věc je pak něco velmi obvyklého - totálně pojebaný konec. Sice jsem se, pravda, bavila, ale myslím si, že z hlediska příběhu tak poslední 5 dílů nemuselo být vůbec napsáno a vyznělo by to lépe.”