Povídky - Červenec 2020

Your Vagina is a Bigot; My Vagina is a Saint

Odkaz | Autor: Franzeska | Fandom: Teorie FF | Jazyk: AJ | Postavy: příklady ze Star Wars, SGA | Rating: teorie | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 13
Shrnutí: Bullying and the Co-opting of Social Justice Activism in Fandom: A discussion of bias in fannish meta, m/m vs. other pairings, shipping of POC, vidding characters of color, what it means to ship, and problems in Stormpilot fandom.
Klíčová slova: historie AO3, rasismus, feminismus a aktivismus ve fandomu, úskalí viddingu

belldandy:
“Souhlasím s myšlenkou, že většina shipů vychází z podnětů ukrytých v samotném kanonickém díle. Osobně si hluboce stojím za tím, že nikdo by neměl být nucen se mi omlouvat za to, proč má takový a ne jiný ship. A jako obhajobu této teze ten text přijímám a souzním s ním. Zároveň souhlasím s kritikou, která zazněla v komentářích, minimálně z částí té kritiky. Argumentace je cíleně jednostraná a některá argumenty mají své díry. Ano, asi celý úpadek stormpilot shipu oproti kylux nelze vysvětlit jen shitstormem, který ho doprovázel v komentářích, i když věci to určitě nepomohlo. A nedostatek F/F fanfikcí lze jen částečně vysvětlit tím, že pro něj v kánonu není dostatek opory. Na AO3 se mnohým fandomům dostalo viditelně hodně prostoru právě proto, že dokázali dát fanouškům něco, co jinde nenašli. F/F fanfiction má evidentně méně prostoru. A argument centrumluminy, že by to bylo více pochopitelné, kdyby se většina fandomu identifikovala jako heterosexuální ženy, ale ve skutečnosti se velká část fandomu se identifikuje jako pan nebo bi, zůstává platný. Problém je, že pro mě je to zajímavé téma k diskuzi, ale i tak mám pořád nějak pocit, že by se neměl být nikdo nucen cítit provinile a zpovídat se z toho, proč shipuje tenhle ship a ne jiný. Zamýšlet se nad tím, proč ne? / Ještě poznámka na okraj: Docela mě zaujalo, že Franceska spolupracovala na některých článcích s destinationtoust. Ten fandomový svět je tak malý. :)”
bedrníka:
“Zajímavější než samotná esej, která je v mnoha ohledech povrchní, obsahově nevyrovnaná a bagatelizuje zkušenosti řady lidí ve fandomu, je bohatá diskuse, která se pod ní rozvinula a kde právě ty hlasy zaznívají. Nečetla jsem ji celou (je to na mnoho hodin), ale i těch asi pět stran, co jsem dala, stojí za to a rozšiřuje obzory, zvlášť co se amerického slashového fandomu týče.”

Ranění vojáci

Odkaz | Autor: Coriaria | Překladatel: bedrníka | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Snape/Moody | Rating: nějaký ten sex je v 11 části | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 14
Shrnutí: Rufus Brousek jim dával jen tři dny. Fred Weasley týden. Charity Burbageová, která z nich znala Severuse nejlíp, jim dávala jedenáct dní. Ted Tonks předpovídal, že spolu vydrží dva týdny, kdežto jeho dcera, která měla o Moodym větší mínění než on, to viděla na tři týdny. Remus Lupin byl o něco velkorysejší a, s poukazem na to, že Snape s Moodym zjistí, že toho mají hodně společného, odhadoval, že spolu budou schopni sdílet pokoj aspoň pět týdnů. Bathilda Bagshotová se bezvýrazně usmála a prohlásila, že z Alastora Moodyho a Severuse Snapea by byl rozkošný pár. Ale té bylo sto sedmaosmdesát a byla dočista senilní. A nebo možná ne...
Klíčová slova: Snape/Moody, AU - nikdo z padlých v HP7 nezemřel


In Every Peril

Odkaz | Autor: tabru | Fandom: Silmarillion | Jazyk: AJ | Postavy: | Rating: nic explicitního | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: Chybějící (a spíš i nikdy nestanuvší se) scéna ze Silmarillionu, z příběhu Túrina Turambara, ve kterém nejmíň dvakrát padne, jak moc ho miloval jistý Beleg Lučištník.
Klíčová slova: hurt/comfort, fix-it


Noc a naděje

Odkaz | Autor: Rocia Mixan | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Hermione Granger/Luna Lovegood | Rating: na úrovni HP knížek | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: S některými vzpomínkami je těžké se vyrovnat, naštěstí má Hermiona úžasnou přítelkyni...
Klíčová slova: femslash, pidižmulkové, PTSD, hurt/comfort


The Way We Get By (To jsme my)

Odkaz | Autor: Maya | Překladatel: LadyF, Lupina, arabeska | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Harry Potte, Draco Malfoy/Katie Bell | Rating: | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 4
Shrnutí: Střípky z bystrozorského života Harryho a Draca.Harry je gay a víla, Draco zase závislý na kávě a bláznivě zamilovaný do Katie Bell.
Klíčová slova:


Krásný k zblázněný

Odkaz | Autor: Maya | Překladatel: LadyF | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Harry Potter/Draco Malfoy | Rating: | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 19
Shrnutí: Povídka je psána z Harryho úhlu pohledu a děj začíná nějakou dobu poté, co se z Draca a Harryho stanou bystrozorští partneři, a to v moment, kdy se Harry dozví, že je z části víla. Celý děj knihy je protkán detektivní zápletkou. Volně navazuje na již přeloženou povídku The Way We Get By, ovšem lze číst i samostatně.
Klíčová slova: drarry


Proměny

Odkaz | Autor: Resonant | Překladatel: Jacomo | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Harry Potter/Draco Malfoy, Hermiona Granger, Ron Weasley, Remus Lupin a další | Rating: | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 17
Shrnutí: Pět let po porážce Voldemorta se Harry vrací do Anglie, aby pomohl znovu otevřít Bradavice. Nebude to bez komplikací, ale nebude na to sám.
Klíčová slova: drarry