Povídky - Červen 2016

Blíženci

Odkaz | Autor: Tyra Hawking | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Harry Potter, Draco Malfoy | Rating: | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: Hodina Přeměňování, zvídavá Hermiona, jedna otázka a dlouhé vysvětlování. A samozřejmě Harry s Dracem navrch.
Klíčová slova: Romantic, drarry


Na náhody nevěří

Odkaz | Autor: bellatrix-cissy | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Hermiona, Ron, Snape, ... | Rating: | Slash: ne | Dokončeno: nedokončeno | Poslední aktualizace: nezadáno | Počet kapitol: 18
Shrnutí: Severus Snape se vrátil. Hermiona Grangerová se vdala. Ron Weasley se stál hráčem famfrpálu. Narodila se dvojčata. Že z toho nelze udělat nic originálního? Omyl.
Klíčová slova: Další generace, Snamione, SS/HG


Stratený v temnote

Odkaz | Autor: Sonka | Fandom: Harry Potter | Jazyk: SJ | Postavy: Draco Malfoy, Harry Potter, Severus Snape, lord Voldemort, Teddy Lupin a ďalší... | Rating: 18+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 10
Shrnutí: Draco Malfoy sa po rokoch vracia domov, kde sa za jeho neprítomnosti chopil krutovlády Temný kráľ. Harry Potter je už celé roky nezvestný. Kto zachráni ich svet? Též na: http://www.fanfiction-poviedky.estranky.sk/clanky/hp-poviedky/strateny-v-temnote--dm-hp-ss----dokoncene/
Klíčová slova: 18+, slash, sex, vulgarizmy, násilie, OOC, znásilnenie, mučenie, trojka DM/HP/SS


The Gilded Cage

Odkaz | Autor: BeautifulFiction | Fandom: Sherlock BBC | Jazyk: AJ | Postavy: všechny klasické + originální | Rating: | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 31
Shrnutí: In a world where Omegas are the property of the elite Alphas, locked away and treasured by those wealthy enough to buy them, John never questioned his flatmate's secondary gender. Sherlock Holmes was an Alpha through-and through. Wasn't he? A chance discovery turns the world on its head, and John is left grappling to come to terms with Sherlock's past as events conspire to threaten their future.
Klíčová slova: alfa - omega,


Gemini

Odkaz | Autor: Tyra Hawking | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Harry Potter, Draco Malfoy | Rating: 18+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 42
Shrnutí: Po smrti Siriuse Harry zažívá těžké období a prázdniny v Zobí ulici mu situaci rozhodně neulehčí. Po návratu do Bradavic zjišťuje, že se nemůže opřít ani o ty nejbližší. Jeho spojencem v těžké době se nakonec stane ten nejméně pravděpodobný člověk.
Klíčová slova: Drama, Hurt

Extasy:
“...”
Velká_koule_chaosu:
“Úžasná povídka. Musím teda říct, že charakter Severuse mi zde nesedl a konec byl trochu uspěchaný, ale jinak to bylo skvělé čtení. Draco i depresivní Harry byli super.”
Cora:
“A to bylo prima. Přiznávám, že něco výtek mi během čtení hlavou prolétlo (sem tam nelogický kotrmelec, ne vždy akurátní gramatika, charaktery některých postav)... a víceméně zase odlétlo :-). Draco se podle mého povedl skvěle, vidím ho dost podobně; i Harrymu jsem věřila skoro každou myšlenku a větu. Dost to tedy odskákali Albus a Minerva (autorkou zbožňovaní asi nebudou xD), ale s větší nelibostí jsem vnímala více méně jen Severuse - třeba jeho sebemrskačský proslov k Harrymu v kapitole Přiznání byl pro mě za trest. Ale jinak tuze pěkné počtení to bylo.”
Lucie:
“...”
KalamityJane:
“Povídka je přesnou ukázkou počinu, kde by dobrý beta-reader vychytal všechny nedostatky, které jinak zbytečně kazí moc pěkný námět a pěkně zpracovanou povídku. Vyloženě mě rozčilovali Ron s Hermionou, byli prostě jen otravní, žádnou jinou roli v povídce neměli. Oproti tomu příjemně překvapil Blaise, jeho pojetí se mi moc líbilo. První polovinu, možná spíš dvě třetiny povídky jsem si vážně sto procentně užila a pak, přesně v okamžiku, kdy se autorka rozhodla začít směřovat ke konci, to šlo všechno hrozně hopem a ráz naráz. Co se týče hlavních postav, myslím že jejich chování odpovídá věku, i když některá rozhodnutí působila lehce schizofrenicky - jako by se najednou jednalo o úplně jinou postavu. Abych to nějak shrnula, povídka má velmi silné i slabé stránky a ke čtení ji rozhodně doporučuju a s očekáváním vyhlížím další autorčiny počiny. :) 3-4, zaokrouhleno nahoru, protože je to prvotina.”
Kasp.:
“Povídku jsem přečetla na jeden zátah. Zprvu mi dělalo trochu problém zvyknout si na mírně chaotické uspořádání promluv o pocitech hlavních postav, a nutno přiznat, že jsem nevěřila jejich konání. Postavy se - hlavně v prvních kapitolách - chovaly ukvapeně a impulzivně, měnily příliš rychle svá rozhodnutí. Nejméně důvěry ve mně budil vztah Snapea a Harryho. Z povídky je cítit silná autorčina potřeba jejího sepsání, na některých místech chybí potřebný odstup. Harry se pohybuje na hraně mezi doopravdy silným kouzelníkem a ubrečeným klukem, ale během děje se promění, jeho charakter se utuží. Hermiona je poněkud klišovitá, ale ani zdaleka tolik jako Ron, který zde vystupuje jako typický idiot. Za nejlépe zvládnutou postavu považuji Draca Malfoye - něžný, sarkastický, cynický, plný popírání. Za nejlepší kapitoly považuji ty "prostřední." Konec se bohužel opět zrychlí. Též bych měla spoustu poznámek ke korektuře, ale to jsem s autorkou probrala. :) Začínám kritikou, abych mohla přejít k pochvalám. Některé momenty v povídce mi připadaly vyloženě naivní a krásné. Přistihla jsem se, že se u některých pasáží nadšeně a dětsky chichotám a pociťovala jsem čistou a vděčnou radost. Radost je podle mě jedna z nejbáječnějších emocí, kterou může čtenář při čtení cítit. Rozhodně se těším na další autorčiny počiny. Mým největším oblíbencem byl Draco a Blaise. Tedy stále jsou, neboť pozitivní pocit z povídky přetrvává. Velmi se mi líbí, že se někdo přímo dotkl toho, že je Draco ve znamení Blíženců. V textu se objevuje několik milých slovních hříček. Největší zápor povídky: Ukvapenost. / Největší pozitivum: Něha. - Autorce za její počin děkuji.”
Akkarra:
“Komentáře mě navnazují. První kapitola pojatá jako žalozpěv na zbytečně přehnané utrpení Harryho Pottera mě zase dost odpuzuje. Tak uvidíme... /// Dočteno. Bylo to vážně pěkné, opravdu mě to bavilo. Ale stejně to někdy bylo zbytečně přehnané. Na druhou stranu to zas vyvažoval perfektní Draco, kterému naprosto dokonale sekundoval Blaise. Za mě spokojenost. :)”
Popelka:
“//”
Mr. Robot:
“Poviedka bola výborná, bavila ma, no tie konečné kapitoly mi prišli také urýchlené a mala som pocit, že čítam niečo, čo som už čítala. Epilóg bol milý, aj keď nemám rada, keď Harry príde o moc, no tu mi to až tak nevadilo. Páči sa mi, ako autorka pojala vzťah medzi Harrym a Dracom, proste sa naozaj milovali, ale stále mi prišli charakterovo podľa kanónu aj keď ja si na kanón až tak nepotrpím. Výborná poviedka, Tyra Hawking, teším sa na ďalšie tvoje drarry :)”
Rulie:
“Povídka se mi moc líbila - dokončena byla také velmi rychle, což se projevilo na spádu kapitol. Každopádně autorce držím palce”
Lilda:
“Tak tahle povídka mě dostala. Jedna z nejlepších drarry povídek, jaké jsem kdy četla.”

Víc než výzva

Odkaz | Autor: Pajka | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Harry Potter, Severus Snape | Rating: | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: Harry Potter si celé roky ve škole snaží něco dokazovat, musí mít, nebo dosáhnout všeho, co si zamane. Zvyšuje si tak sebevědomí, které mu Dursleyovi pořád srážejí. Časem si uvědomí, na základě Ronovy poznámky, že největší výzvu představuje profesor Snape. Rozhodne se ho získat. Snapeovi to brzo dojde a rozhodne se udělat to Harrymu opravdu těžké. Ten si ale brzy uvědomí, že Snape už je pro něj Víc než výzva…
Klíčová slova: Severus Snape, Harry Potter, Snarry, Slash


Drarry/Snarry - Krátké zamyšlení

Odkaz | Autor: Kasp | Fandom: Teorie FF | Jazyk: ČJ | Postavy: Harry Potter, Draco Malfoy, Severus Snape | Rating: 15+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: Názor.
Klíčová slova: Drarry, Snarry


Přípitek muži na rozcestí

Odkaz | Autor: Kasp | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Harry Potter/Draco Malfoy, Hermiona Grangerová, Ginny Weasleyová, atd. | Rating: 17+ | Slash: ano | Dokončeno: nedokončeno | Poslední aktualizace: nezadáno | Počet kapitol: 3
Shrnutí: Je po válce. Harry pracuje jako bystrozor a je hrdinou kouzelnického světa bez valných pravomocí. Často navštěvuje hrob profesora Snapea a rozjímá u něj. Jednoho dne je povolán k případu, v němž figuruje Draco Malfoy. Ten je v očích společnosti odsouzen už dávno. Někdo zavraždil Molly Weasleyovou. Ron sedává na gauči a zírá na svítící famfrpálové hráče. Nahrazují hvězdy.
Klíčová slova: Drarry, detektivní


Those Sinned Against

Odkaz | Autor: Arkada | Fandom: Avengers | Jazyk: AJ | Postavy: Loki/Tony Stark, Thor/Natasha, Warrior of Three, Sif, Pepper, Nick Fury... | Rating: 18+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 23
Shrnutí: When Asgard invades Earth - led by a huge blond man in a red cape and wielding a massive warhammer - it takes six months for Tony Stark to come up with a plan to turn things around: let himself be taken prisoner, and bring the Asgardians down from the inside. But it takes less than an hour for the plan to get away from him, thanks to the black-haired Asgardian prince who takes personal - very personal - charge of him.
Klíčová slova: FrostIron, D/s, BDSM, sub!Tony, dub-con, non-con


What We Never Were

Odkaz | Autor: northerntrash | Fandom: LOTR | Jazyk: AJ | Postavy: Bard / Thranduil, Legolas, Sigrid, Bain, Tilda | Rating: 15+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: “Did you love him?” she asked, and it took him a moment to remember that she was an adult now, and old enough to have the truth explained to her properly. “I never knew him long enough to love him, but I think that I could have, if ever we’d stayed in touch. I think, in a lot of ways, that was why I never did.”
Klíčová slova: Hobit AU ze současnosti, Barduil, životní cesta, bisexuální postava, asexuální postavy, hudba