Komentáře k povídkám autora/autorky: belldandy

Abychom si rozuměli, co je zač ten slash

Autor: belldandy      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Jednoduchý, čtivý, snadno přístupný text, na vhodných místech oživený citacemi jiných teoretiků a teoretiček. Nevyniká tím, že by přinášel objevné informace, zato je velice srozumitelně shrnuje a vypichuje to nejpodstatnější. Zvědavější čtenáři ocení hypertextové odkazy na Fanpolis.”

Alternative universe

Autor: belldandy      Jazyk: ČJ

Lanevra:

“Už předem k jakýmkoliv výhradám proti tomuto článku, které se vyskytli u předešlých od belldandy; ano, jistěže je to pojato z osobního pohledu, ale to jsou i univerzitní práce. Všude může člověk najít a rozvinout jen to, co nějak odpovídá, vyhovuje nebo je zřetelné jeho osobnímu pohledu na celou věc, protože žádný člověk, ať se snaží být sebeobjektivní, není zcela objektivní. Takový umí být pouze počítač. Já si článek ráda přečetla a ráda ho doporučuji dál, protože je obsáhlí a myslím si že dobře zpracovaný.”

Alternative universe

Autor: belldandy      Jazyk: ČJ

Casiopea:

“Výborný článek, který by mohl být klidně i třikrát tak dlouhý. :)”

Alternative universe

Autor: belldandy      Jazyk: ČJ

Usmevava_Barush:

“..”

Alternative universe

Autor: belldandy      Jazyk: ČJ

Ostravanka:

“q”

Alternative universe

Autor: belldandy      Jazyk: ČJ

Sylwia:

“nu proč ne”

Alternative universe

Autor: belldandy      Jazyk: ČJ

Lady Aludnev:

“:D”

Alternative universe

Autor: belldandy      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Mně se nejvíc líbí ty příklady povídek (na chybějící scény bych teda měla jen tak z hlavy dost dalších tipů), asi jsou povídkové seznamy podle různých kritérií můj meta-kink, nebo co, protože jsem schopná u belldandy pročítáním podobných článků strávit hodiny. :-P Propojující text je dobře formulovaný a čiší z něj takové nadšené hledačství.”

FF deník - můj milovaný trójský kůň

Autor: belldandy      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Jako někdo, kdo před deseti lety pro ff deník sepisoval šestibodové jásavé promo, a je toho schopen i teď, v mezičase zavedenému prudicímu ratingu navzdory, si ráda přečtu zkušenosti lidí o něco (a i o hodně méně) nadšených. Velmi případné caveat lector, nad kterým by se měl každý, kdo sem přispívá, zamyslet - jenomže takhle to nefunguje, že? To je jako radit autorkám, aby nepsaly tak OOC postavy... Na okraj: v diskusi padne tvrzení, že v cizině nic podobného ff deníku neexistuje a že je k tomu možná dobrý důvod - podotknu, že ekvivalenty existují, akorát v trochu jiných formách, a naráží na podobné hranice jako místní deníček, viz kupříkladu čtenářské záložky na AO3: https://www.reddit.com/r/FanFiction/comments/7swqve/ao3_users_remember_to_check_the_bookmarks_on_your/”

Jak vnímají čtenáři FF pojem "AU"

Autor: belldandy      Jazyk: ČJ

Salome:

“Rozsáhlá a zajímavá analýza, je vidět, že za tím je hodně systematické práce. Mám ale jednu výhradu - chybí charakteristika výzkumného vzorku. Autorka sice zmiňuje, že počet respondentů je reprezentivní, ale ponechá si pro sebe, kolik jich bylo. Kde byla anketa zveřejněně? Nemohlo to náhodou ovlivnit výběr respondentů? To je ale zásadní pro reprezentativnost, ve skutečnosti více, než počet respondentů. (Jak reprezentativní je třeba průzkum na ochotu žen mít děti na stránkách serveru pro maminky nebo na procento věřících dělaná u východu z kostela po mši?)”

Jak vnímají čtenáři FF pojem "AU"

Autor: belldandy      Jazyk: ČJ

Benny:

“Přiznávám na poli teorie jsem barbar.O takové věci se příliš nezajímám.Ale na tuhle anketu jsem byla hodně zvědavá(otravovala jsem bell i na dovolené-hluboce se omlouvám;))Výsledky nepřekvapily?Asi ne, ovšem článek mi rozšířil obzory.Jediný názor s kterým nesouhlasím je ten, že změna sexuální orientace jakékoli postavy z HP, je automaticky hází do kolonky OOC.Jak mi sdělila Lanevra, ve FF se gay chová spíš jako pravý chlap, než v reálnem životě většina zženštilých homosexuálů.S tímhle názorem se ztotožňuji.Skvělá práce, díky.”

Jak vnímají čtenáři FF pojem "AU"

Autor: belldandy      Jazyk: ČJ

Lanevra:

“Jako už je u belldandy zvykem je to skvěle vypracovaná teorie ff. :-)”

Jak vnímají čtenáři FF pojem "AU"

Autor: belldandy      Jazyk: ČJ

Lady Aludnev:

“:D”

Jak vnímají čtenáři FF pojem "AU"

Autor: belldandy      Jazyk: ČJ

DenDella:

“Prostě obdivuhodné.”

Mpreg neboli Male pregnancy

Autor: belldandy      Jazyk: ČJ

Lanevra:

“Zatím jsem v češtině nenašla článek o Mpregu (kdo najde nebo zná, nechť sem hodí na něj odkaz) a myslím si že belldandin je velice povedený. Všeobecně je belldandy čtenářka fanfiction věnující se aktivně také teorii ff a vedoucí si o ní povedený "deníček". Vřele doporučuji i její ostatní články.”

Mpreg neboli Male pregnancy

Autor: belldandy      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“Povedená úvaha. S něčím sice tak úplně nesouhlasím a něco bych ve finále interpretovala trochu jinak než Bell, ale v celku to vystihla. :)”

Mpreg neboli Male pregnancy

Autor: belldandy      Jazyk: ČJ

Mrmla:

“..”

Mpreg neboli Male pregnancy

Autor: belldandy      Jazyk: ČJ

Adelaine:

“Článek je hodně zajímavý, jasný, každý by to pojal jinak. Ale je to pěkně shrnuté téma, zamyšlení se nad různými důvody a příčinami. Hodně jsou to názory autorky, ale od toho je tam ta diskuze, aby každý mohl říct, jak to vidí, chápe on.”

Mpreg neboli Male pregnancy

Autor: belldandy      Jazyk: ČJ

Sargo:

“Je to hezky sepsané, ale nějak mi tam schází nějaká přidaná hodnota. Prostě něco, co člověka samotného nenapadne, když se sám cca tři minuty zamyslí. Na druhou stranu, na to, abych to přímo označila za "pindárnu hodné leda slohové práce" je to opravdu příliš elegantní :-D (Hlásím se o další kategorii - lidi, které otravuje mpreg (když pomineme, že to skoro nikdo neumí napsat), protože za těhotným chlapem vidí příliš mnoho technických komplikací (dělohou počínaje a hormonálními hladinami nekonče) a nejsou spokojeni s klasickým: Kouzlo! :-))”

Mpreg neboli Male pregnancy

Autor: belldandy      Jazyk: ČJ

Sylwia:

“blázínek”

Mpreg neboli Male pregnancy

Autor: belldandy      Jazyk: ČJ

Lady Aludnev:

“:D”

Mpreg neboli Male pregnancy

Autor: belldandy      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Skutečně jen pár slov, ale výstižných. Debata pod článkem dobře ilustruje ambivalentní vztah, až averzi, jaké část fandomu k mpregu chová.”